Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: [Mki 2002 2,2 HDI] Tryb awaryjny  (Przeczytany 2392 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

  • Gość
[Mki 2002 2,2 HDI] Tryb awaryjny
« dnia: Wrzesień 20, 2010, 12:25:21 »
Posiadam Mk1 2,2 HDI z 2002 roku- automat. Ostatnio zaraz po wlaczeniu silnika, pojawiala sie kontrolka Antypollution.... oraz natychmiast przechodzil w tryb awaryjny. W koncu silnik zatrzymal sie i zaraz po ponownym odpaleniu gasl! Okazalo sie, ze FAP byl tak zapchany, ze spaliny nie mialy ujscia. FAP zostal wyczyszczony gruntownie i zainstalowany ponownie. NIESTETY silnik w dalszym ciagu przechodzi w tryb awaryjny! Czy ktos spotkal sie z takim przypadkiem? Moze ktos poradzi cokolwiek. Dodam, ze byl sprawdzany komputerowo... (lexja/proxja) jak twierdzi mechanik komputer nic nie wskazuje/wykazuje. Zasugerowal, ze moze byc zapchana turbina i po jakims czasie wypali zalegajaca sadze i samo sie naprawi?! Prosze o rady ... cytrynka doprowadzi mnie do bankructwa! i rozstroje nerwowego:(

Offline pawel sabala

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 182
  • Skąd: warszawa/ZIELONKA
  • Posiadany samochód: C5 1.6 HDI 2005 SX KOMBI
  • Miejscowość: warszawa/ZIELONKA
Re: [Mki 2002 2,2 HDI] Tryb awaryjny
« Odpowiedź #1 dnia: Wrzesień 20, 2010, 12:42:15 »
witam


- to może teraz elektryka ?
- sprawdź bateryjkę/akumulator znaczy


pawson
___________________________
Pawson  [ Parkujący-Dwa-Razy ]
C5 1.6 HDI 2005 SX KOMBI
___________________________

Offline Paweł Szczepaniak

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 831
  • Skąd: Poznań/Szczecin
  • Posiadany samochód: Skoda Octavia 2.0TDI 170KM/400Nm
  • Zainteresowania: Góry, wspin
  • Miejscowość: Poznań/Szczecin
Re: [Mki 2002 2,2 HDI] Tryb awaryjny
« Odpowiedź #2 dnia: Wrzesień 20, 2010, 13:16:30 »
"przypchana" (nagar) turbina nie powoduje takich problemów, takową miałem, po padnięciu sterownika, wystarczyło ją kilka razy poprzeganiać rozgrzaną na pełnym gazie (3-4tyś obr na 2-3 biegu) by się wypalił, sypiąc iskrami z wydechu, po czym chodzi bez zarzutu..

Skoro przechodzi w awaryjny to coś musi go męczyć, jakieś komunikaty o błędach powinny w nim siedzieć...
Było: C5 MKI 2.0HDI break '02. Do tego obecnie 2 C5 w rodzinie: Mk I2.0 Pb '03 oraz C5 MkIII 1.6THP '08.
Skoda wygrała z Cytryna - brak hydro rekompensuje cala masa innych pozytywow ;)

Offline Marcin Golonka

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 513
  • Skąd: Puławy
  • Posiadany samochód: Citroёn C5 SX Automatic 2.0 HDi Break 2003r
  • Miejscowość: Puławy
Re: [Mki 2002 2,2 HDI] Tryb awaryjny
« Odpowiedź #3 dnia: Wrzesień 20, 2010, 16:59:39 »
ale silnik przechodzi w tryb awaryjny czy skrzynia?

  • Gość
Re: [Mki 2002 2,2 HDI] Tryb awaryjny
« Odpowiedź #4 dnia: Wrzesień 20, 2010, 19:42:58 »
Cytuj

Marcin Golonka napisał:
ale silnik przechodzi w tryb awaryjny czy skrzynia?


Witam pojawia sie kontrolka 'antypollution...' i za chwile ESP/ASP sysyem Faulty - czyli jak mi tlumaczono brak sterowania turbina.

Dzisiaj zgodnie z instrukcjami jechalem kawalkiem autostrady na 2 biegu na obrotach okolo 3-4 tysiecy... tak jakby troche pomoglo.... po wylaczeniu i wlaczeniu stacyjki blad zniknol ale po jakims czasie na nowo. Po ponownym jechaniu na 3-4 tys obrotow i wlaczeniu stacyjki jakby dluzej jechal bez trybu awaryjnego... Moze faktycznie trzeba go 'wypalic na wysokich obrotach'...

  • Gość
Re: [Mki 2002 2,2 HDI] Tryb awaryjny
« Odpowiedź #5 dnia: Wrzesień 20, 2010, 19:44:55 »
=> zapomnialem dodac ze w tryb awaryjny przechodzi silnik a nie skrzynia ... (spada moc)

Offline Marcin Golonka

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 513
  • Skąd: Puławy
  • Posiadany samochód: Citroёn C5 SX Automatic 2.0 HDi Break 2003r
  • Miejscowość: Puławy
Re: [Mki 2002 2,2 HDI] Tryb awaryjny
« Odpowiedź #6 dnia: Wrzesień 20, 2010, 20:54:14 »
nie wiem, może katalizator, przpływomierz, egr, etc...

Offline Jakub Luboński

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 20
  • Skąd: Brno
  • Posiadany samochód: C5 2.2HDi Exclusive '03
  • Miejscowość: Brno
Re: [Mki 2002 2,2 HDI] Tryb awaryjny
« Odpowiedź #7 dnia: Wrzesień 20, 2010, 21:24:29 »
A może wężyk podciśnienia? Było już o tym, poszperaj trochę. U mnie to był problem z wysterowaniem turbiny, ale wiem, że przy walniętym wężyku podciśnienia mogą być podobne objawy.

Pozdrawiam

  • Gość
Re: [Mki 2002 2,2 HDI] Tryb awaryjny
« Odpowiedź #8 dnia: Wrzesień 20, 2010, 22:37:29 »
Dziekuje...ale juz to dawno sprawdzalem... wezyki powinny byc OK...