Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: Ustawienie pompy Lucas  (Przeczytany 1630 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Irek Chrustek

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 56
  • Skąd: Düsseldorf
  • Posiadany samochód: XM 2,1 TD
  • Miejscowość: Düsseldorf
Ustawienie pompy Lucas
« dnia: Wrzesień 23, 2010, 22:35:09 »
Hallo koledzy,
czy ktos ustawial w/w pompe w XM TD Y4 z Klimatyzacja? Dojscie do otworu kontrolnego jest mozliwe poprzez demontaz sprezyny napinajacej pasek. Nie wiem, czy wiertelko 2 mm bede mogl wlozyc - na drodze zdaje mi sie, stoi obudowa mocujaca pompe lhm. Czy macie jakies typy?
Mam zamiar w sobote zabrac sie i skontrolowac  ustawienie - bo po dodaniu gazu wolno przyspiesza .
Licze na pomoc.
Pozdrowienia
;-)

Offline Artur Sikorski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 200
  • Skąd: Wrocław
  • Posiadany samochód: C5 1.6HDI Break'05/CX 25TRD '87
  • Miejscowość: Wrocław
Re: Ustawienie pompy Lucas
« Odpowiedź #1 dnia: Wrzesień 24, 2010, 08:26:20 »
Pompę na samochodzie ustawia się tylko statycznie.
Blokujesz silnik, pompę, wkładasz pompę i już.
Wyprzedzeniem wtrysku steruje komputer, na podstawie danych z czujników, włącznie z czujnikiem wzniosu igły wtryskiwacza i położenia koła zamachowego, więc nawet jak lekko przestawisz pompę nic się nie szczególnie nie zmieni. Jak przestawisz mocniej - przestanie działać.
Ja bym szukał problemu gdzie indziej.

Offline Ryszard Cudek

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 2 173
  • Skąd: Kraków
  • Posiadany samochód: Xantia 2.1td 1997
  • Zainteresowania: mechanika sport muzyka
  • Miejscowość: Kraków
Re: Ustawienie pompy Lucas
« Odpowiedź #2 dnia: Wrzesień 24, 2010, 09:01:18 »
Ustawienie pompy a przyspieszenie ma bardzo mało wspólnego , specjalnie pisze bardzo mało, bo odrobine ma...
za przyspieszanie odpowiada dawka doładowanie ,obroty i obciążenie w danym momencie...
człowiek uczy się całe życie, i umiera głupi...

Offline Irek Chrustek

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 56
  • Skąd: Düsseldorf
  • Posiadany samochód: XM 2,1 TD
  • Miejscowość: Düsseldorf
Re: Ustawienie pompy Lucas
« Odpowiedź #3 dnia: Wrzesień 24, 2010, 17:49:46 »
Halo Ryszard, halo Artur,
mimo wszystko musze pompe sprawdzic. Poprzednik zmienial pasek rozrzadu w citroenie. Efekt: ukrecona sruba i nie zmieniona! w kanalach doprowadzajacych powietrze (4 aluminiowe kanaly nad deklem od glowicy; sprezyna do napinania paska od Klimy i pompy LHM odwrotnie zalozona i przy tym, gora skrecona nieodpoeiednia sruba!; pomocnicze znaki zrobione Srubokretem nie pokrywaja sie a satry slad sruby od pompy jest o 1mm przesuniety. Mysle, ze dla wlasnego spokoju musze sprawdzic statyczne ustawienie pompy. Zbyt duzo "usterek" po firmowej naprawie! Jestem zdania, ze "panskie oko konia tuczy" :D. I dlatego pytam sie, czy ktos to juz robil i wie jak to ( statyczne ustawienie pompy) ugrysc. Czy to wiertlo 2mm albo inny material musi miec odpowiednia dlugosc itp. Dopiero po tej kontrolie moge zabrac sie za ewentualne dalsze szukanie niedomagan.
Pozdrowienia
;-)

Offline Artur Sikorski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 200
  • Skąd: Wrocław
  • Posiadany samochód: C5 1.6HDI Break'05/CX 25TRD '87
  • Miejscowość: Wrocław
Re: Ustawienie pompy Lucas
« Odpowiedź #4 dnia: Wrzesień 25, 2010, 22:29:22 »
Tu masz procedurę montażu/demontażu pompy:
http://www.citrotech.se/data/pdf/xm/manual/2_XM.146-00-10.pdf

A czy ci się zmieści wiertło czy inny patent nie wiem, musisz przymierzyć :)
Ja jak wyciągałem u siebie nie blokowałem niczego, zamontowałem tak jak było (zrobiłem znaki na bloku i pompie).

Offline Irek Chrustek

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 56
  • Skąd: Düsseldorf
  • Posiadany samochód: XM 2,1 TD
  • Miejscowość: Düsseldorf
Re: Ustawienie pompy Lucas
« Odpowiedź #5 dnia: Wrzesień 28, 2010, 21:50:58 »
Artur,
to jest prawdziwa pomoc. Moge teraz na pewniaka pompe ustawic.
Zrobie to dopiero w sobote i oczywiscie podziele sie doswiadczeniem, czy to pomoglo.
Pozdrowienia :D
;-)

Offline Irek Chrustek

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 56
  • Skąd: Düsseldorf
  • Posiadany samochód: XM 2,1 TD
  • Miejscowość: Düsseldorf
Re: Ustawienie pompy Lucas
« Odpowiedź #6 dnia: Październik 29, 2010, 23:15:01 »
Hallo koledzy,
a wiec w ostatnia sobote ustawilem pkt. zerowy w Lucasie (Y4,TD2,1.) Nie bylo potrzeby rozebrac sprezyny  napinacza paska. Miedzy sprezyna a zeliwna obudowa jest akurat tyle miejsca, ze precik kontrolny jezeli jest 40 mm dlugi wejdzie w otwor kontrolny. Ten precik zrobilem jak w danych ktore przeslal
Artur Sikorski - bardzo pomocne. Jego wymiary to Srednica 3mm, dlugosc 40 - z jednej strony zaostrzony do szpicy a z drugiej  z otworen 1mm na durcik zabezpieczajacy przed zgubieniem w trakcie pracy. Musze powiedziec, ze dojscie do srub od pompy jest duzo wygodniejsze jak  Y3 z Boschen. Kolo zamachowe blokowalem pretem odpowiednio wygietym o srednicy 8mm. Pasuje idealnie. Koncowke (troche smaru) od strony kola zamachowego zaostrzyc do szpicy - wskoczy bez problemu. Silnik pali lepiej, ma przyspieszenie i pracuje troszke ciszej. Co zastanawia mnie: Sensor od wtrysku ma 125 Om opornosci - jest o.k. ale nie slychac zadnej roznicy podczas pracy - czy polaczony cz rozlaczony silnik pracuje jednakowo. Bez sensora powinien strasznie klekotac! A tu cisza. Zmierzylem dodatkowa sensor na kole zamachowym - ma 360 Om. Moje pytanie dla fachowcow: sa to wartosci prawidlowe albo czeka mnie wymiana tych sensorow/Wtrysku. Mial ktos podobny problem?
Przyjemnego wieczoru. :)
;-)

Offline Ryszard Cudek

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 2 173
  • Skąd: Kraków
  • Posiadany samochód: Xantia 2.1td 1997
  • Zainteresowania: mechanika sport muzyka
  • Miejscowość: Kraków
Re: Ustawienie pompy Lucas
« Odpowiedź #7 dnia: Październik 30, 2010, 11:39:56 »
Jeżeli po włączeniu zapłonu i odpaleniu silnika chodzi oki, to należy zrobic próbe dynamiczną... Czyli jazda ... jeżeli silnik nadal chodzi jak należy cicho i w miarę miękko to jest oki...
Co do ustawiania pompy... Koło pasowe wału ustawiamy trzpieniem, koło wałka rozrządu śruby, i koło pompu tez śruby. To na początek. Teraz odkręca sie śrube do  ustawiania statycznego początku wtrysku luzujesz pompę na śrubach, i wkładajac trzpień do otworu ustalającego popychasz do silnika i i do siebie by trzpień troszke wskoczył... I tyle dokręcasz śruby i ogień:)...
Pewnie wiesz to  z opisu:)
człowiek uczy się całe życie, i umiera głupi...

Offline Irek Chrustek

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 56
  • Skąd: Düsseldorf
  • Posiadany samochód: XM 2,1 TD
  • Miejscowość: Düsseldorf
Re: Ustawienie pompy Lucas
« Odpowiedź #8 dnia: Październik 30, 2010, 23:15:40 »
Hallo Ryszard,
tak tez zrobilem. Motor ma przyspieszenie als pompa chodzi moim zdaniem zbyt glosno, metalicznie. Zrobilem test Sensora OT (Kolo zamachowe) jest ok.(przy rozlaczonym silnik nie zaskoczy). Bede probowal wymienic ten wtrysk  z sensorem.
Pozdrowienia
Irek
;-)

Offline Ryszard Cudek

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 2 173
  • Skąd: Kraków
  • Posiadany samochód: Xantia 2.1td 1997
  • Zainteresowania: mechanika sport muzyka
  • Miejscowość: Kraków
Re: Ustawienie pompy Lucas
« Odpowiedź #9 dnia: Październik 31, 2010, 20:09:06 »
Wtrysk sterujacy ma oporność 100 do 120 ohm...  Srawdx na wtyczce ... Odłącz go od wtyczki i posłuhaj w czasie jazdy czy stuka , powinien gubić mapy, czyli klepac ja młotem po korpusie...
Jeżeli pompe miałeś nie dawno odpięta to może jeszcze byc przypowietrzona i dlatego klekocze...Albo tez może łapać powietrze i dlatego nie może ustawic wtrysku....
człowiek uczy się całe życie, i umiera głupi...

Offline Irek Chrustek

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 56
  • Skąd: Düsseldorf
  • Posiadany samochód: XM 2,1 TD
  • Miejscowość: Düsseldorf
Re: Ustawienie pompy Lucas
« Odpowiedź #10 dnia: Październik 31, 2010, 22:46:20 »
Hallo Ryszard,
to jest nowa trop.
Zauwazylem, ze pomiedzy filtrem paliwa a pompa pokazuja sie regularnie male pecherzyki powietrza.
A pompe odpowietrza sie na srubie (wspolna z doplwem paliwa) co ma takie pionowe wyjscie? Silnik pracuje i ja lekko odkrecic - podobnie jak przy odpowietrzaniu hamulcy? Analizuje dobrze czy moze jest inna kolejnosc. Bylem pewny, ze ona odpowietrza sie samodzielnie.
Co do sensora  - moj ma 125 om (niemickie Forum citroena podaje zakres 100-175 om) czyli bylby  w normie. Dla pewnosci przetestuje go pod obciazeniem, w trakcie jazdy.
Milego wieczoru. Dobrze ze mamy czas zimowy - jest dopiero 10.45
;-)