Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: XM 2,9 V6 24V 190KM - jak prawidłowo odpowietrzyc?  (Przeczytany 976 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Rafał Jędruszek

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 28
  • Skąd: Gryfice
  • Posiadany samochód: XM 3.0 V6 24V
  • Miejscowość: Gryfice
XM 2,9 V6 24V 190KM - jak prawidłowo odpowietrzyc?
« dnia: Listopad 23, 2010, 16:10:43 »
witam
pytanie jak w temacie

Jak prawidlowo odpowietrzyc XMa ?

po naprawie (nieszczelnosc) wymiennika ciepla i zalaniu wodą mam cos takiego:
jak sie auto rozgrzeje, wyrzuca troche wody przez wężyk w zbiorniczku wyrownawczym. Pozniej sygnalizuje kontrolką, ze mu brakuje płynu. Jak się troche rozgrzeje, kontrolka gasnie i jest ok.
Po ostygnieciu jak zajrze do zbiorniczka, widac ze na dnie jest woda.

Rozumuje to tak: jest gdzies w obwodzie jakis pecherz powietrza, ktory wraz ze wzrostem cisnienia i temperatury powoduje wyrzucanie czesci wody z układu.

Jak go wyeliminowac?

Generalnie auto chodzi dobrze, nie grzeje sie, temp na poziomie, wentylatory pracują jak jest potrzeba.
--------------
pozdrawiam
Rafi DJYendruh

Offline Artur Majewski

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 715
  • Skąd: Żyrardów
  • Posiadany samochód: Drugi XM MKI V6 24v 200KM- :) :) :) SGI Stag Premium
  • Zainteresowania: rowerowe szaleństwa,mechanika
  • Miejscowość: Żyrardów
Re: XM 2,9 V6 24V 190KM - jak prawidłowo odpowietrzyc?
« Odpowiedź #1 dnia: Listopad 24, 2010, 00:05:26 »
Nie wiem jak w Twojej 24-ce ale u mnie podstawowymi są dwie śruby znajdujące się w najwyższym punkcie silnika po jednej na stronę zaraz koło przepustnic. Lekkie poluzowanie definitywnie usuwa powietrze z obu głowic.
malibu

Były:125p ,ze trzy 126p,Fiat 131 Mirafiori , Wartburg, VW golf GTI (150 KM) , Opel Kadett Berlina , Renault Fuego GTS (przez 18 lat !!!) , Renault Trafic , Citroen BX , Mazda MPV, XM V6 24v Pallas (200HP :) )

Offline Karol Klimczak

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 356
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: Jest C6 2.2HDi Był XM 2.9V6 aut. 99r Exclusive LPG i AX 1.5D 96r
  • Zainteresowania: Motoryzacja
  • Miejscowość: Warszawa
Re: XM 2,9 V6 24V 190KM - jak prawidłowo odpowietrzyc?
« Odpowiedź #2 dnia: Listopad 24, 2010, 14:12:37 »
Hmm ja odkrecałem zaworek na górze chłodnicy oraz śrubę ampulową za silnikiem przy grodzi, grzanie ustawione na max i tak mi się udawało.
Ale czy to dobra procedura też chętnie się dowiem.

Xm'owcy pokażcie się na
NOWEJ MAPCE
Były Mój XM

Offline Mateusz Kaczorek

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 2 406
  • Skąd: Głogów
  • Posiadany samochód: XM 2.9V6 24v manual 2000r Exclusive 228KM, LPG , Orga:8578 ; CX Leader 2.5D 88r. ORGA 4369
  • Zainteresowania: hydro , muzyka
  • Miejscowość: Głogów
Re: XM 2,9 V6 24V 190KM - jak prawidłowo odpowietrzyc?
« Odpowiedź #3 dnia: Listopad 28, 2010, 22:34:00 »
Czy nieodpowietrzeni układu może skutkować wyrzucaniem płynu dopiero po zgaszeniu auta ? Albo jak auto pracuje na wolnych obrotach ?
Spod zderzaka mi trochę plam zostawia jak auto nagrzane i nie mogę zlokalizować. Podejrzewam że zbiornik może się przetarł albo może nieprawidłowe odpowietrzenie ? Wymieniałem niedawno nagrzewnicę i w sumie tylko odkręcałem ten na górze chłodnicy odpowietrznik. Gdzie najlepiej zacząć szukać żeby na mrozie jak najmniej się męczyć ?

Offline Artur Majewski

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 715
  • Skąd: Żyrardów
  • Posiadany samochód: Drugi XM MKI V6 24v 200KM- :) :) :) SGI Stag Premium
  • Zainteresowania: rowerowe szaleństwa,mechanika
  • Miejscowość: Żyrardów
Re: XM 2,9 V6 24V 190KM - jak prawidłowo odpowietrzyc?
« Odpowiedź #4 dnia: Listopad 28, 2010, 23:48:43 »
Tak, jeśli masz powietrze w układzie może Ci wywalac płyn po zgaszeniu. Wyłączenie obiegu płynu powoduje chwilowy spory przyrost temperatury i mamy plamę połączoną ze słyszalnym gotowaniem. Odkręcenie odpowietrznika na chłodnicy niestety nie wystarcza bo dziwnym trafem ;) powietrze pozostaje we wszystkich wyższych punktach.
malibu

Były:125p ,ze trzy 126p,Fiat 131 Mirafiori , Wartburg, VW golf GTI (150 KM) , Opel Kadett Berlina , Renault Fuego GTS (przez 18 lat !!!) , Renault Trafic , Citroen BX , Mazda MPV, XM V6 24v Pallas (200HP :) )