Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: SWAP 3.0 v6 12v  (Przeczytany 1003 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Paweł Pacanowski

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 72
  • Skąd: Pyrzyce
  • Posiadany samochód: Citroen XM 3.0 V6 24v 92r
  • Miejscowość: Pyrzyce
SWAP 3.0 v6 12v
« dnia: Grudzień 31, 2010, 11:29:24 »
Witam szanowne grono forumowiczów.

Sroga zima, upływający czas oraz intensywna eksploatacja odebrały żywot mojemu Citroenowi. Uszczelka pod głowicą, pompa wody i parę innych drobiazgów odmówiły posłuszeństwa. Teraz silnik nie chce odpalić. Myślę, że pozbyciem się większości kłopotów będzie wymiana kompletnego silnika i tu pojawiają się moje pytania. Czy można wymienić 12v na 24v bez zmiany skrzyni? Co z hydrauliką, będzie potrzebna jej jakaś modyfikacja?

Wiem, że taka wymiana może przekroczyć wartość mojej Cytrynki jednak nie przeraża mnie to. Chcę aby powróciła z zaświatów i liczę również na Waszą pomoc.

Przy okazji, szczęśliwego Nowego Roku.
XM OR NOT XM, THAT IS THE QUESTION

Offline Michal Pawlaczyk

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 518
  • Skąd: Poznań
  • Posiadany samochód: Laguna I PhII 1,9 dTi
  • Miejscowość: Poznań
Re: SWAP 3.0 v6 12v
« Odpowiedź #1 dnia: Grudzień 31, 2010, 12:05:39 »
Skrzynia jest ta sama, z hydrauliką problemu nie będzie. Problemu raczej może przysporzyć elektryka, która jest zgoła inna.

Offline Paweł Pacanowski

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 72
  • Skąd: Pyrzyce
  • Posiadany samochód: Citroen XM 3.0 V6 24v 92r
  • Miejscowość: Pyrzyce
Re: SWAP 3.0 v6 12v
« Odpowiedź #2 dnia: Styczeń 01, 2011, 18:31:57 »
Czyli na jakie zakupy muszę się przygotować aby wszystko grało? Może ktoś ma taki silnik w dobrym stanie na sprzedaż?
XM OR NOT XM, THAT IS THE QUESTION

Offline Robert Mulewicz

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 800
  • Skąd: Kraków
  • Posiadany samochód: Nissan Terrano 3.0, C4 1,6HDI coupe Były:MG TF 1.8 16v ,XM V6 Zender,Saxo VTS, Renault Laguna GT 2.0 16v. CX25TRD Turbo II 1987 oraz wiele innych citroenów
  • Zainteresowania: szerokie
  • Miejscowość: Kraków
Re: SWAP 3.0 v6 12v
« Odpowiedź #3 dnia: Styczeń 05, 2011, 12:44:42 »
Najlepiej jakbyś miał całego dawcę.Ja robiłem taki swap ponad rok temu.Okazało się że oprócz silnika musiałem zmienić obydwie wiązki z komory silnika,wiązkę spod deski z kasetą bezpieczników i przekazników,wiązkę z tunelu.Po prostu nic z elektryki nie pasowało.Stara została tylko wiązka wentylatorów ,świateł przednich i wiązka idąca do bagażnika i zbiornika paliwa.Oczywiście musisz mieć silnik z okablowaniem i komputerem oraz z klawiaturą immobilizera.Generalnie kilka dni pracy.Jak chcesz szczegóły to na PM lub tel.Bliżej ciebie jest Grzegorz Grabowski (Szczecin) wiem że on siedzi w temacie 24v.Może mieć kupę części.Spróbuj skontaktować się z nim.Na pewno pomoże.
2,5 td-najgorszy parch wśród XM-ów