Witam wszystkich miłośników cytrynek:)
Posiadam samochód Citroen ZX, 1,4i, 75kM z 1993 roku. Od niespełna dwóch miesięcy silnik pracuje nie prawidłowo. Tzn, pewnego dnia samochód zaczął szarpać podczas jazdy. Jadąc powyżej 60km/h było dobrze, zaś przy sfolgowaniu i zredukowaniu biegu zaczynał szarpać i to dość mocno. Następnie jakiś czas później samochód dostał bardzo wysokich obrotów (w granicach 1500-2000), po przeczyszczeniu wszelkich przewodów i styków wróciły obroty do normy lecz szarpanie było i jest nadal. Znowu jakiś czas tak pojeździłem i teraz na wolnych obrotach jest od (600-900 obrotów) i nie ma żadnej płynności w pracy, a przy ok , 1100 obrotach silnik pracuje płynnie-tak było kiedyś. Może ktoś wie co jest przyczyną falowania tych obrotów i szarpania?
Dodam jeszcze(być może to ma istotny wpływ), że samochód czeka wymiana uszczelki pod głowicą gdyż w jednym miejscu nad alternatorem się poci olejem i z tego co widać olej powoli zaczyna przedostawać się do chłodnicy. Czy będzie konieczne planowanie głowicy? I w jakiej cenie można go dokonać?
Proszę o pomoc.
Pozdrawiam.