Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: uszczelka pod głowicą  (Przeczytany 2406 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline mariusz borkowski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 111
  • Skąd: krakow
  • Posiadany samochód: citroen c5 mk3 2.0 16V
  • Miejscowość: krakow
uszczelka pod głowicą
« dnia: Styczeń 04, 2011, 17:30:17 »
Witam!!
Może ktoś podpowiedzieć jakie są objawy uszkodzonej uszczelki pod głowicą

Offline Roman Górny

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 70
  • Skąd: Poznań
  • Posiadany samochód: Nissan YUKE
  • Miejscowość: Poznań
Re: uszczelka pod głowicą
« Odpowiedź #1 dnia: Styczeń 04, 2011, 17:46:48 »
żółta pianka na wewnętrznej części korka wlewu oleju,ubytek płynu chłodzącego,końcówka wydechu mokra od pary wodnej,przegrzewanie się silnika,spadek mocy silnika,podwójny stan na bagnecie oleju, czyli bagnet jest mokry od oleju i powyżej od płynu itp...

Offline Jarosław Plucha

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 3 074
  • Skąd: Kluczbork
  • Posiadany samochód: C4 Grand Picasso Exclusive 2.0HDI 150KM 2014, C3 1.4i Furio 2005
  • Miejscowość: Kluczbork
Re: uszczelka pod głowicą
« Odpowiedź #2 dnia: Styczeń 04, 2011, 19:16:55 »
To co napisał kolega Roman to faktycznie są objawy uszkodzonej uszczelki. Jeszcze można dodać że podczas pracy można zaobserwować pęcherzyki powietrza w zbiorniczku wyrównawczym.
Natomiast końcówka rury mokra od pary w pierwszej fazie pracy, przy obecnych temperaturach to zupełnie normalny objaw. Dla pewności, taką kroplę z rury można nabrać na palec i przyłożyć do języka. Jeśli jest słodka to świadczy o obecności glikolu czyli uszczelka jest do wymiany.
Pozdrawiam Jarosław Plucha :evil:

Offline mariusz borkowski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 111
  • Skąd: krakow
  • Posiadany samochód: citroen c5 mk3 2.0 16V
  • Miejscowość: krakow
Re: uszczelka pod głowicą
« Odpowiedź #3 dnia: Styczeń 04, 2011, 19:57:42 »
W zasadzie z objawów które opisał kolega Roman to u mnie sa dwa. Co jakis czas musze dolać płynu no i ten spadek mocy ale nie zawsze.A może to silniczek krokowy?

jacekczewa1

  • Gość
Re: uszczelka pod głowicą
« Odpowiedź #4 dnia: Styczeń 04, 2011, 20:41:52 »
można także zbadac płyn chłodniczy na obecnośc spalin - koszt minimalny

Offline Jarosław Plucha

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 3 074
  • Skąd: Kluczbork
  • Posiadany samochód: C4 Grand Picasso Exclusive 2.0HDI 150KM 2014, C3 1.4i Furio 2005
  • Miejscowość: Kluczbork
Re: uszczelka pod głowicą
« Odpowiedź #5 dnia: Styczeń 04, 2011, 20:42:31 »
Cytuj

mariusz borkowski napisał:
W zasadzie z objawów które opisał kolega Roman to u mnie sa dwa. Co jakis czas musze dolać płynu no i ten spadek mocy ale nie zawsze.A może to silniczek krokowy?


Ubytek płynu  nie zawsze się wiąże z uszkodzoną uszczelką. Nieszczelność układu lub pompy wiąże się z wyciekiem.
Spadek mocy- och przyczyn może być wiele. Począwszy od cewki poprzez kiepskie paliwo, silnik krokowy, a na brudnym filtrze skończywszy.
Pozdrawiam Jarosław Plucha :evil:

Offline Roman Górny

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 70
  • Skąd: Poznań
  • Posiadany samochód: Nissan YUKE
  • Miejscowość: Poznań
Re: uszczelka pod głowicą
« Odpowiedź #6 dnia: Styczeń 04, 2011, 20:50:05 »
Gdyby to była uszczelka to powinieneś jeszcze przy otwartej pokrywie sinika i przy dodaniu gazu usłysześ jakby ktoś gwizdał,taki charakterystyczny gwizd,coś jakby wołanie psa...tak mi się kojarzy,może śmiesznie ale tak to słychać...

Gachu

  • Gość
Re: uszczelka pod głowicą
« Odpowiedź #7 dnia: Styczeń 06, 2011, 12:52:24 »
do tych objawów w późniejszym okresie dochodzi zapalanie nie na wszystkie cylindry od razu mocne dymienie (kłęby pary z wydechu) bo przy lpg każde auto wypuszcza parę w większej ilości niż inne

Offline mariusz borkowski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 111
  • Skąd: krakow
  • Posiadany samochód: citroen c5 mk3 2.0 16V
  • Miejscowość: krakow
Re: uszczelka pod głowicą
« Odpowiedź #8 dnia: Styczeń 06, 2011, 18:46:33 »
Samochod nie ma zadnych ptoblemow z odpalaniem,czasami jezdzi w miare ok a czasami jak dłuzej pojezdzi to chodzi nie najlepiej,tzn tak ze wszystkie plastiki w srodku trzeszcza.Moze ten krokowiec?

Offline Dariusz Kulewski

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 431
  • Skąd: Police
  • Posiadany samochód: Citroen Xsara Picasso 1.6 HDi '05, C-4 GP 1,6 HDi '10
  • Miejscowość: Police
Re: uszczelka pod głowicą
« Odpowiedź #9 dnia: Styczeń 07, 2011, 10:18:27 »
Mój cyn ma fiata CC z lpg i też palił bez problemu tylko strasznie duże opary wydobywały się z rury wydechowej i jeszcze jedno czasem dmuchawa dawała ciepłe powietrze a w większości nie i jak się okazało to była uszczelka pod głowicą winna
Darek

jacekczewa1

  • Gość
Re: uszczelka pod głowicą
« Odpowiedź #10 dnia: Styczeń 07, 2011, 11:59:46 »
Cytuj

mariusz borkowski napisał:
Samochod nie ma zadnych ptoblemow z odpalaniem,czasami jezdzi w miare ok a czasami jak dłuzej pojezdzi to chodzi nie najlepiej,tzn tak ze wszystkie plastiki w srodku trzeszcza.Moze ten krokowiec?

Mariusz - plastki jesli Ci trzeszczą to na pewno nie z powodu awarii silnika czy też podobnych rzeczy - popatrz, posłuchaj co trzeszczy czasami wystarczy zdemontowac , podłożyc podkładkę z gąbki czy też innego matriału i spokój - na początku porozbierałwm dużo elementów , małę poprawki i nic a nic nie słychac :)

Offline Artur Winczewski

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 534
  • Skąd: Mazowsze
  • Posiadany samochód: DS5 2.0 HDI, 13. Renault ESPACE V, 16. Było: C5 X7 2.0 HDi, C5 MKII HB 2.0 HDi, XP 2.0HDI, Xsara II, Xantia 1.8, Peugeoty 106, 405, Fiaty i Maluchy
  • Miejscowość: Mazowsze
Re: uszczelka pod głowicą
« Odpowiedź #11 dnia: Styczeń 07, 2011, 15:35:14 »
Czy zauważasz objawy nierównej pracy bardziej na LPG, czy benzynie, czy próbowałeś, jeżeli spada moc przełączyć na bęzynę, jadąc na gazie, jak jest ze spalaniem???
Lexija Citroen Peugeot.

Offline Jarosław Plucha

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 3 074
  • Skąd: Kluczbork
  • Posiadany samochód: C4 Grand Picasso Exclusive 2.0HDI 150KM 2014, C3 1.4i Furio 2005
  • Miejscowość: Kluczbork
Re: uszczelka pod głowicą
« Odpowiedź #12 dnia: Styczeń 07, 2011, 15:56:54 »
Cytuj

mariusz borkowski napisał:
Samochod nie ma zadnych ptoblemow z odpalaniem,czasami jezdzi w miare ok a czasami jak dłuzej pojezdzi to chodzi nie najlepiej,tzn tak ze wszystkie plastiki w srodku trzeszcza.Moze ten krokowiec?

Z twojego opisu wynika, bynajmniej ja to tak rozumiem, że falują lub spadają obroty jak się nagrzeje . Jak spadną poniżej powiedzmy 800-750 rpm to auto wpada w drgania aż trzeszczą plastiki? Zakładam, że tak się dzieje głównie na gazie.
Miałem kilka aut z gazem i miałem podobne objawy i akurat była to sonda lambda. Może to być również krokowiec , czy   przewody WN szczególnie w wilgotne dni.
Jeśli jest tak jak piszę to poszukaj na forum tematów związanych z falowaniem i spadaniem obrotów, trochę tego było.
Pozdrawiam Jarosław Plucha :evil: