Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: [MkI 2001] Dziwna praca pompy hydro  (Przeczytany 5200 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Dariusz Niedziółko

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 793
  • Skąd: Zachodniopomorskie
  • Posiadany samochód: DS 5, 2.0 BlueHDi 180KM
  • Zainteresowania: peugeot,citroen
  • Miejscowość: Zachodniopomorskie
Re: [MkI 2001] Dziwna praca pompy hydro
« Odpowiedź #25 dnia: Grudzień 30, 2010, 19:54:22 »
A sprawdziłeś przy pompie przewody elektryczne?Tam często się przecierają,niektórzy nawet stracili swoją cytrynkę w pożarze na wskutek zwarcia.Może tam coś zwiera i dlatego pali ci bezpiecznik.
Wcześniej
Peugeot 405 , 306 ,406 ,407,Citroen C5 Mk I, C5 X7, DS 5

Offline Maciek Pichura

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 36
  • Skąd: Będzin
  • Posiadany samochód: Xsara Picasso 2008r. 1.6 16V LPG. Było: XP 2.0 HDi 90KM 2003r.; C5 Excl. 3.0 V6 2001r. BVA LPG
  • Miejscowość: Będzin
Re: [MkI 2001] Dziwna praca pompy hydro
« Odpowiedź #26 dnia: Grudzień 31, 2010, 15:51:38 »
Cytuj

Dariusz Niedziółko napisał:
A sprawdziłeś przy pompie przewody elektryczne?Tam często się przecierają,niektórzy nawet stracili swoją cytrynkę w pożarze na wskutek zwarcia.Może tam coś zwiera i dlatego pali ci bezpiecznik.


Na moje oko wygląda, że kable nie są poprzecierane, ale już mnie strasznie męczy to szukanie przyczyn usterki, bo coraz ich więcej niestety. W nowym roku auto idzie w odstawkę do mechnika. Jak nie da rady go doprowadzić do takiego stanu jaki mnie zadowoli, to się chyba z nim nie przeproszę i sprzedam.
Pozdro dla wszystkich i pomyślności w Nowym Roku.

Offline Maciek Pichura

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 36
  • Skąd: Będzin
  • Posiadany samochód: Xsara Picasso 2008r. 1.6 16V LPG. Było: XP 2.0 HDi 90KM 2003r.; C5 Excl. 3.0 V6 2001r. BVA LPG
  • Miejscowość: Będzin
Re: [MkI 2001] Dziwna praca pompy hydro
« Odpowiedź #27 dnia: Styczeń 06, 2011, 21:42:01 »
Mam już diagnozę - pompa zawieszenia zakończyła żywot. Kupiłem już nawet jedną używkę (niby też z Mk1 i HA3+), ale podobno komputer auta jej nie widzi.
Na pewno ktoś już zmieniał pompę - jakiej szukać (bo wyglądają chyba tak samo), żeby pasowała?

Offline Irek Bommersbach

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 2 029
  • Skąd: Sosnowiec
  • Posiadany samochód: C crosser 2010, 2.2hdi
  • Miejscowość: Sosnowiec
Re: [MkI 2001] Dziwna praca pompy hydro
« Odpowiedź #28 dnia: Styczeń 07, 2011, 14:15:09 »
Witam!
Ja wymieniałem całe bhi bo silnik elektryczny robił zwarcie i prawie za każdym razem jak się pompa włączała przepalał bezpiecznik. Na sterowniku jest nalepka z oznaczeniami - w moim przypadku (MkII) jest X3 H2 i taką samą musiałem kupić. W sumie bhi różnią się tylko sterownikiem, on ustala jak długo działa pompa (w benzynie krócej a w dizlu dłużej).Podobno jest on programowalny i po podpięciu do kompa można dostosować do odpowiedniego modelu.
Pzdr.

Offline Artur Juchniewicz

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 3 902
  • Skąd: Kielce
  • Posiadany samochód: Był C5, 2,2 HDI, 2001; jest MKIII tourer 3.0 HDI 2011
  • Miejscowość: Kielce
Re: [MkI 2001] Dziwna praca pompy hydro
« Odpowiedź #29 dnia: Styczeń 07, 2011, 15:12:06 »
Cytuj

Maciek Pichura napisał:
Mam już diagnozę - pompa zawieszenia zakończyła żywot. Kupiłem już nawet jedną używkę (niby też z Mk1 i HA3+), ale podobno komputer auta jej nie widzi.
Na pewno ktoś już zmieniał pompę - jakiej szukać (bo wyglądają chyba tak samo), żeby pasowała?


niech Ci mechanik (lub samemu jeśli masz narzędzia) przełoży samą puszkę elektroniki ze starej pompy i zobaczy czy zadziała. Czy mechanik zdiagnozował co padło w Twojej pompie? Z reguły pada silnik, ale czasem może coś innego. Jesli masz padniętą elektronikę to w tym przypadku ten zabieg nie pomoże. Najlepiej kupic pompę od tego samego modelu i o tych samych oznaczeniach na nalepce.

Offline Irek Bommersbach

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 2 029
  • Skąd: Sosnowiec
  • Posiadany samochód: C crosser 2010, 2.2hdi
  • Miejscowość: Sosnowiec
Re: [MkI 2001] Dziwna praca pompy hydro
« Odpowiedź #30 dnia: Styczeń 07, 2011, 15:26:21 »
Maciek widzę, że mieszkamy nie daleko od siebie u kogo leczysz wieloryba?

Offline Maciek Pichura

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 36
  • Skąd: Będzin
  • Posiadany samochód: Xsara Picasso 2008r. 1.6 16V LPG. Było: XP 2.0 HDi 90KM 2003r.; C5 Excl. 3.0 V6 2001r. BVA LPG
  • Miejscowość: Będzin
Re: [MkI 2001] Dziwna praca pompy hydro
« Odpowiedź #31 dnia: Styczeń 07, 2011, 16:27:11 »
Cytuj

Irek Bommersbach napisał:
Maciek widzę, że mieszkamy nie daleko od siebie u kogo leczysz wieloryba?

Miałem pytać o to samo...
Z reguły u Roberta Bywalca (Katowice - Kostuchna, raczej znany i polecany na forum). Elektronika do pompy mi polecił w Chorzowie koło Media Markt - ponoć zna się na samochodach z grupy PSA.
A Ty? Kto Ci programował BHI?

Cytuj

Artur Juchniewicz napisał:
niech Ci mechanik (lub samemu jeśli masz narzędzia) przełoży samą puszkę elektroniki ze starej pompy i zobaczy czy zadziała. Czy mechanik zdiagnozował co padło w Twojej pompie? Z reguły pada silnik, ale czasem może coś innego. Jesli masz padniętą elektronikę to w tym przypadku ten zabieg nie pomoże. Najlepiej kupic pompę od tego samego modelu i o tych samych oznaczeniach na nalepce.

Dzięki za sugestię. Dziś rano właśnie mechanik mi zakomunikował, że z tych 2 pomp poskłada jedną dobrą. Padnięta jest podobno mechanika pompy (zatarcie).

Offline Irek Bommersbach

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 2 029
  • Skąd: Sosnowiec
  • Posiadany samochód: C crosser 2010, 2.2hdi
  • Miejscowość: Sosnowiec
Re: [MkI 2001] Dziwna praca pompy hydro
« Odpowiedź #32 dnia: Styczeń 07, 2011, 19:53:37 »
Ja jeżdżę do Tomka w Jaworznie (wcześniej mieszkał w Chorzowie) i też od lat leczy cytrynki. Do niego mam jakieś 12km a na Kostuchnę ok 40km. Ja nie musiałem programować bo kupiłem z rozbitka dokładnie takiego samego tylko 2007r. U Ciebie mechanik powinien zostawić Twój sterownik w "nowej" pompie. Zeby nie zaśmiecać forum moje gg 1889455. Narka. Pzdr.

Offline Maciek Pichura

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 36
  • Skąd: Będzin
  • Posiadany samochód: Xsara Picasso 2008r. 1.6 16V LPG. Było: XP 2.0 HDi 90KM 2003r.; C5 Excl. 3.0 V6 2001r. BVA LPG
  • Miejscowość: Będzin
Re: [MkI 2001] Dziwna praca pompy hydro
« Odpowiedź #33 dnia: Kwiecień 16, 2011, 13:02:17 »
Wracam do tematu po dość długim czasie, ale być może ktoś będzie zainteresowany rozwiązaniem, bo wygląda na to, że je znalazłem.
Pompa została wymieniona - poskładana jedna z dwóch.
Pochodziła z tydzień i spalił się bezpiecznik. Wymieniłem, spalił się zaraz drugi. Kolejny dał radę może z 4-5 dni i później kilka razy to samo.
Bylo podejrzenie, że płyn do zawieszenia jest jakiś lewy i przymarza - były wtedy co jakiś czas mrozy. Jak przyszło ocieplenie, działo się to samo.
I wtedy już byłem prawie załamany. Przy okazji sprawdzania auta po zimie wyszło, że lewy stop nie świeci. Żarówka była dziwne spalona (sprężynka żarnika była cała, a jedna z jego nóżek była lekko nadpalona) - czasem świeciła, czasem nie. Po wymianie żarówki światła stop (gdzieś na forum znalazłem post, że taka usterka może robić problemy z elektroniką) bezpiecznik pompy zawieszenia przestał się przepalać i zawieszenie pracuje poprawnie. Nie wiem, czy to przypadek, ale już koło miesiąca nic się nie dzieje, więc zakładam, że to było przyczyną.
Zatem, mającym problemy z zawieszeniem w wielorybach, proponuję sprawdzać wszystkie rzeczy związane z elektroniką.
Pozdro.

Offline Artur Juchniewicz

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 3 902
  • Skąd: Kielce
  • Posiadany samochód: Był C5, 2,2 HDI, 2001; jest MKIII tourer 3.0 HDI 2011
  • Miejscowość: Kielce
Re: [MkI 2001] Dziwna praca pompy hydro
« Odpowiedź #34 dnia: Kwiecień 17, 2011, 10:05:30 »
he he, to ja opowiem lepiej, u mnie jak się przetarła wiązka od haka (fabrycznego) to kierunki włączały się tylko na kilka sekund a potem zanikały, pompa dodatku nie działała i wyskakiwał błąd o zapychającym się fapie, a w czasie cofania (brak świateł cofania) czasami potrafił zgasnąć silnik i już nie dało się go odpalić bo paliło bezpiecznik nr 1 w bsm który oprócz świateł cofania(co jest opisane w instrukcji) jest jeszcze głównym bezpiecznikiem od modułów sterowania auta ( o czym już nie pisze w instrukcji).