Tak ja wspomniał Paweł- długo dyskutowaliśmy nad moim problemem stukającego zawieszenia:-). Zakupiłem nowe odboje, nawet wymieniłem dwie poduszki na tylnej belce- prawa strona, a stuki nadal były słyszalne. Wymieniłem łożyska w prawym wahaczu, (choć mechanik od cytryn mówił, że trzeba wymieniać obie strony:-)), a lewa strona choć nie stukała/trzeszczała itp itd, też najwyraźniej była "nadwyrężona" (oba koła połączone są drążkiem stabilizacyjnym). Wymiana łożysk lewego koła spowodowała ciszę i spokój w zawieszeniu:-).
Nauczony doświadczeniem, łożyska WYMIENIAĆ W OBU WAHACZACH!!!
Wracając do odbojów- lepiej je zakupić- koszt ok 30 zł, gdyż wahacz cały czas jest na nich oparty. Wymiana jest banalna- podnieść samochód na MAX, ubrać (celowo po podniesieniu auta by nie pobrudzić siedzenia:)) stare/brudne spodnie i sweter+kurtka (co by się nie przeziębić) i zanurkować od tyłu zaczynając pod tylnym zderzakiem. Odboje delikatnie wkręca się w widoczne otwory. Na moją logikę na pewno mają wpływ na żywotność łożysk.
Jeżeli w tylnym zawieszeniu słychać stukanie/gruchotanie to najprawdopodobniej będą to łożyska wahaczy.
P.S Korzystając z okazji (mam nadzieję, że admin nie będzie miał nic przeciwko)
Jakby ktoś był zainteresowany mam do sprzedania nowy i bardzo dobry zestaw naprawczy (+ dwie oryginalne citroenowskie śruby do przykręcenia stabilizatora + zawleczkę do siłownika) na jeden wahacz zakupiony w inter-carsie- przy wymianie łożysk drugiego wahacza, zakupiłem dwa zestawy od kumpla (jeden wykorzystałem u siebie), któremu pozostały po niedawnej sprzedaży cytrynki (miał robić łożyska, ale diagnoza ich wymiany była nietrafna). Cena w inter-cars 170zł u mnie o wiele taniej:)) Oczywiście drugi zestaw bez problemu można zakupić w w/w firmie.
Info na priv.