Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: [MK I] Filtr cząstek stałych  (Przeczytany 5872 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Marcin Maciejewski

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 82
  • Skąd: Poznań
  • Posiadany samochód: C5 KOMBI 2.0HDI 110KM
  • Zainteresowania: cytryniarstwo
  • Miejscowość: Poznań
Re: [MK I] Filtr cząstek stałych
« Odpowiedź #25 dnia: Styczeń 30, 2011, 13:58:20 »
Koledzy mam pytanie,komunikat coś "diesel filtrer unblocked" zapala się kontrolka serwisowa i wyprzedzają mnie maluchy na expresówce .Czy to oznacza że FAP umarł ??
szukasz pilota do sprzętu RTV,napisz ;-) na pewno mam

Offline Emil Uzunow

  • Sponsor
  • ****
  • Wiadomości: 3 416
  • Skąd: Pruszków
  • Posiadany samochód: C5 MkII Break 2.2 BiTurbo BVA 2007 r. Exclusive
  • Zainteresowania: Od cytryny po ryby
  • Miejscowość: Pruszków
Re: [MK I] Filtr cząstek stałych
« Odpowiedź #26 dnia: Styczeń 30, 2011, 16:46:28 »
Moim zdaniem jest zapchany... Gdzieś na forum było opisywane jak to zrobić. Podobno dłuższa jazda (trasa, nie miasto) w granicach 3000 rpm pomaga w przepaleniu filtra.
Jeszcze podobno płukanie pomaga. Ale to tylko tyle co słyszałem o FAPie.

Offline Artur Juchniewicz

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 3 902
  • Skąd: Kielce
  • Posiadany samochód: Był C5, 2,2 HDI, 2001; jest MKIII tourer 3.0 HDI 2011
  • Miejscowość: Kielce
Re: [MK I] Filtr cząstek stałych
« Odpowiedź #27 dnia: Styczeń 30, 2011, 20:27:54 »
Wszystko zależy od tego ile masz przejechane km i jaki jest stopień nasycenia fapa tlenkiem ceru. Rozumiem, że jazda na trasie nic nie pomaga. Czasami pada czujnik różnicowy. Najlepiej pojechać na lexię/proxie, można od razu zrobić awaryjne wypalanie fapa. Jesli to nie pomoże to tylko płukanko. O fapie na forum jest super długi temat, musisz sobie poszukać.

Offline Mirosław Piotrowski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 243
  • Skąd: Roma
  • Posiadany samochód: C5 kombi 2.2HDI Excl. 2002r
  • Miejscowość: Giżycko
Re: [MK I] Filtr cząstek stałych
« Odpowiedź #28 dnia: Styczeń 31, 2011, 09:05:44 »
Cytuj

Marcin Maciejewski napisał:
Koledzy mam pytanie .Czy FAP umarł ??

Nie FAP nie umiera jest niczym towarzysz Lenin i jego ideje wiecznie zywy, aby mial sie dobrze wystarczy raz na jakis czas go wyplukac (FAP nie Lenina). Lepiej wyplukac (zajmuje to ok1-1,5 godziny razem z demontazem) niz bujac sie po warsztatach tracac czas i pieniadze. Tzw. wypalanie gwarantuje wypalenie osadzajacej sie sadzy ale nie usuwa do konca osadu ceru ktory z czasem zmniejsza srednice kanalikow w fapie. Dopieru regeneracja gwarantuje przywrocenie pelnej droznosci fapa. Plukanie brzmi moze malo profesionalnie-regeneracja znacznie lepiej ale to to samo. Jesli plucze (regeneruje) nam specjalistyczna firma to kosztuje to  ok 1000zl, jesli robimy to sami to tylko czas i woda a efekt koncowy dokladnie taki sam.

Offline Andrzej Gramza

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 115
  • Skąd: Piła
  • Posiadany samochód: C5 X7 Tourer 2,2 HDI automat 2013 exclusiv
  • Miejscowość: Piła
Re: [MK I] Filtr cząstek stałych
« Odpowiedź #29 dnia: Styczeń 31, 2011, 09:23:10 »
W MK I montowano układy na EOLYS 42 i EOLYS 176. Do roku 2002 na 100% Eolys 42 wystarczający na 80 000 a od 2002 Eolys 176 wystarczający na 120 000 km. Jak rozróżnić w aucie z 2002 roku jaki ma się płyn? Wystarczy zobaczyć jaki jest korek wlewy płynu. Jezeli czarno-biały to Eolys 42 a jak zielony to Eolys 176. Niestety mnie w MK I po dolaniu płynu zielonego, czyli Eolys 176, nie gaśnie informacja o niskim poziomie płynu. Co więcej, dolałem płyn w serwisie, skasowali 453 zł za 3 l płynu i jakieś 155 zł za usługę, ponoć "wpisali" do kompa informację o dolewce a komunikat jak się świecił, tak się  świeci! Serwisant powiedział, żebym zatankował auto, to komunikat zgaśnie. Jak widać są "serwisanci" i serwisanci. Dolewał Eolys 176 a informacji mi udzielił jakby dolał 42. Nie pozostało mi nic innego, jak wrócić  do serwisu i ...niech usuwają komunikat.

Offline Mirosław Piotrowski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 243
  • Skąd: Roma
  • Posiadany samochód: C5 kombi 2.2HDI Excl. 2002r
  • Miejscowość: Giżycko
Re: [MK I] Filtr cząstek stałych
« Odpowiedź #30 dnia: Styczeń 31, 2011, 09:35:43 »
EOLYS 42 to inaczej DPX42

Offline Artur Juchniewicz

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 3 902
  • Skąd: Kielce
  • Posiadany samochód: Był C5, 2,2 HDI, 2001; jest MKIII tourer 3.0 HDI 2011
  • Miejscowość: Kielce
Re: [MK I] Filtr cząstek stałych
« Odpowiedź #31 dnia: Styczeń 31, 2011, 09:44:48 »
Przy 176 też często gasnie dopiero po zatankowaniu paliwa(min. 10L). Inna sprawa to, że w niektórych serwisach nie wiedzą za bardzo co robią i mogli nie wpisać poprawnie wszystkich danych. Przy eolysie 42 jesli nie gaśnie po zatankowaniu to często jest to problem z czujnikiem poziomu płynu, który jest nierozbieralny i trzeba wymienić cały zbiorniczek. Inną opcją jest zrobienie emulatora aby "okłamywał" komputer.

Offline Dariusz Pieńczak

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 32
  • Skąd: Białystok
  • Posiadany samochód: Citroen C5 Break 2.2 HDI 2003r.
  • Miejscowość: Białystok
Re: [MK I] Filtr cząstek stałych
« Odpowiedź #32 dnia: Luty 01, 2011, 22:42:01 »
Witam.
Pozwolę sobie podpiąć się do tematu FAP.
W mojej C5 na razie nie występuje problem z tym proekologicznym wynalazkiem jednak każdy straszy mnie, iż już niedługo.
Kolega Artur w jednej ze swoich wypowiedzi wspominał, iż wypłukał filtr. Mam pytanie:
- jak wykonać taką płukankę?
- czy konieczna jest po niej wizyta w ASO (dolanie płynu EOLYS, kasowanie błędów itp.)?
- czy po takiej operacji poprawiają się osiągi pojazdu i maleje zużycie ON?
Z góry dziękuje za odpowiedź.
Vive la France  :D
Było: AX 1.0; Renault Safrane 2.5 LPG; Peugeot 406 Kombi 2.1 TD; Xsara Picasso 2.0 HDI; Renault Laguna II 1.8 LPG; Xsara Picasso 1.8 LPG; i wiele innych ale nie francuskich więc ich nie wspomnę

Offline Krzysztof Denuszek

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 104
  • Skąd: Przemków
  • Posiadany samochód: c5 2,0 HDI 2003
  • Zainteresowania: motoryzacja
  • Miejscowość: Przemków
Re: [MK I] Filtr cząstek stałych
« Odpowiedź #33 dnia: Luty 02, 2011, 07:23:40 »
Płukanie wykonuje się tak

Offline Artur Juchniewicz

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 3 902
  • Skąd: Kielce
  • Posiadany samochód: Był C5, 2,2 HDI, 2001; jest MKIII tourer 3.0 HDI 2011
  • Miejscowość: Kielce
Re: [MK I] Filtr cząstek stałych
« Odpowiedź #34 dnia: Luty 02, 2011, 10:42:04 »
Jeśłi filtr był już częściowo zapchany to po płukaniu spalanie spada ok. 1-2L oraz czuć, że samochód żwawiej reaguje na naciśnięcie gazu i staje sie bardziej elastyczny. Jeśli nie był dolewany eolys (176) to nie ma potrzeby jechania na komputer. Wyjęcie i włożenie fapa w warsztacie gdzie wymieniają tłumiki kosztowało mnie 22PLN bo urwała mi się jedna szpilka i po zamontowaniu umytego fapa u siebie w garażu podjechałem do nich aby przyspawali coś i odkręcili i wymienili tą szpilkę. Trwało to może z pół godziny więc jakby mieli na miejscu jakis wąż z wodą to można by takie płukanie zrobić w takim warsztacie (jeśli sie zgodzą). Ja tym razem myłem w garażu wężem ogrodowym. Chłopaki nie wierzyli, że takie mycie wodą coś daje, ale różnicę czuć. Jak jechałem przez 5 km na płaskim terenie w 4 osoby to przy prędkości 60-80 km/h komputer pokazywał srednie spalanie 3,8L, ale potem nie wytrzymałem i wyminąłem parę zawalidróg i juz prędkość nie spadała poniżej 100 a teren był już bardzo pofałdowany więc średnie spalanie na kompie wyszło ok. 6,5L a do tej pory komp zawyżał o jakieś 11-16% więc realnie powinno byc dobrze. Do tej pory cięzko mi było zejść na kompie poniżej 7,5L. Na mieście na kompie spadło z 12,5L  na ok. 11L, ale jeżdżę odcinki do 5 km i jest zimno.

Offline Bartłomiej Trocha

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 757
  • Skąd: Koszecin slaskie
  • Posiadany samochód: C5 I 2.2 hdi 204KM
  • Zainteresowania: Mechanika elektronika programowanie sterownikow
  • Miejscowość: Koszecin slaskie
Re: [MK I] Filtr cząstek stałych
« Odpowiedź #35 dnia: Luty 03, 2011, 13:33:48 »
W najnowszej gazecie "MOTOR" jest artykół o FAP i DPF. Po przeczytaniu dalej utwierdzam się w przekonaniu że dobrze zrobiłem pozbywając się filtra
Car DNA programowanie ecu, mechanika, elektronika

Offline Tomasz Stanek

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 714
  • Skąd: Nottingham, UK
  • Posiadany samochód: Nissan Leaf 24KWh C4 Grand 2.0 HDI AM6
  • Miejscowość: Nottingham, UK
Re: [MK I] Filtr cząstek stałych
« Odpowiedź #36 dnia: Luty 03, 2011, 14:09:56 »
Bartłomieju, już to zrobiłeś i to twój wybór, teraz będziesz szukał potwierdzenia ze dobrze zrobiłeś i tyle.
Bylo:
C4 2.0 HDI 16V
C3 1.4 HDI 8V
Renault 19 1.6i
C4 1.6 HDI SX [110]

Offline Jakub Luboński

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 20
  • Skąd: Brno
  • Posiadany samochód: C5 2.2HDi Exclusive '03
  • Miejscowość: Brno
Re: [MK I] Filtr cząstek stałych
« Odpowiedź #37 dnia: Luty 08, 2011, 12:43:32 »
Witajcie,

koledzy mam pytanie, czy w 2,2HDI jestem w stanie sam uzupełnić płyn Eolys? To jakaś skomplikowana operacja, czy wystarczy warsztat i szybka dolewka? No i jeszcze jedno pytanie, czy mam dolewać 5l? czy 3l. wystarczą?

Dziękuję z góry, pozdrawiam.

Offline Krzysztof Denuszek

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 104
  • Skąd: Przemków
  • Posiadany samochód: c5 2,0 HDI 2003
  • Zainteresowania: motoryzacja
  • Miejscowość: Przemków
Re: [MK I] Filtr cząstek stałych
« Odpowiedź #38 dnia: Luty 08, 2011, 17:05:02 »
Witam
Wydaje mi się że dolewkę robi się tak samo jak w 2,0 HDI.
Jak zakupisz 5l to masz w komplecie wszystko do dolewki (wężyki i złączki)

Offline Artur Juchniewicz

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 3 902
  • Skąd: Kielce
  • Posiadany samochód: Był C5, 2,2 HDI, 2001; jest MKIII tourer 3.0 HDI 2011
  • Miejscowość: Kielce
Re: [MK I] Filtr cząstek stałych
« Odpowiedź #39 dnia: Luty 08, 2011, 21:33:43 »
Cytuj

Jakub Luboński napisał:
Witajcie,

koledzy mam pytanie, czy w 2,2HDI jestem w stanie sam uzupełnić płyn Eolys? To jakaś skomplikowana operacja, czy wystarczy warsztat i szybka dolewka? No i jeszcze jedno pytanie, czy mam dolewać 5l? czy 3l. wystarczą?

Dziękuję z góry, pozdrawiam.


Od listopada 2002 stosowany był eolys 176 w 3 L opakowaniach i z innym systemem domieszkowania. Dolewka jest prosta i można ją zrobić samemu, ale po dolewce trzeba pojechać na lexie aby wpisać ilość dodatku jaka została dolana. Dlaczego chcesz dolewać - czy wyświetla się komunikat o niskim poziomie dodatku?

Offline Jakub Luboński

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 20
  • Skąd: Brno
  • Posiadany samochód: C5 2.2HDi Exclusive '03
  • Miejscowość: Brno
Re: [MK I] Filtr cząstek stałych
« Odpowiedź #40 dnia: Luty 08, 2011, 21:41:34 »
Cytuj

Artur Juchniewicz napisał:
...Dlaczego chcesz dolewać - czy wyświetla się komunikat o niskim poziomie dodatku?


No niestety, po poprzednim zatankowaniu wyskoczył mi komunikat o niskim poziomie dodatku. Nie wiem ile jeszcze mogę na tym jeździć, bo już spaliłem jeden zbiornik paliwa.
Jutro muszę się rozejrzeć za dodatkiem. Niestety autko jest w dość intensywnej eksploatacji i nie mogę sobie pozwolić na postój. Całe szczęście robię często długie trasy, i mam nadzieję, że mój FAP jest dobrze wypalony :) i że nie wywinie mi jakiegoś numeru.

Pozdrawiam

Offline Artur Juchniewicz

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 3 902
  • Skąd: Kielce
  • Posiadany samochód: Był C5, 2,2 HDI, 2001; jest MKIII tourer 3.0 HDI 2011
  • Miejscowość: Kielce
Re: [MK I] Filtr cząstek stałych
« Odpowiedź #41 dnia: Luty 08, 2011, 22:06:30 »
Jak się wyświetli komunikat o niskim poziomie dodatku to powinno go starczyć na ok. 6 tankowań. Aby nie było za wesoło to z reguły jak się skończy dodatek to zapchany jest fap (dodatek pozostaje w fapie jako proszek) i wymagana jest albo wymiana w serwisie (za ok. 2000PLN) albo we własnym zakresie przepłukanie filtra wodą.

Offline Mikołaj Kostusiak

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 218
  • Skąd: Kusowo
  • Posiadany samochód: citroen c5 xsara picasso
  • Miejscowość: Kusowo
Re: [MK I] Filtr cząstek stałych
« Odpowiedź #42 dnia: Kwiecień 03, 2011, 23:23:21 »
Co do pytania kolegi Krzysztofa ile płaciłem za usunięcie FAPa to muszę powiedzieć,że nic bo sam przeprogramowuję sterowniki.Zaletami jest mniejsze zużycie paliwa,lepsza dynamika i brak wyrzutów sumienia,że regularnie zamiast powietrza zatruwam płukaniem FAPa wodę.Bo niestety jeżeli po wypłukaniu nie uzupełni się brakującego dodatku to nie będą spełnione warunki do przeprowadzenia regeneracji i znów płukanko,a ryb coraz mniej ;) .

Offline Jacek Panek

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 15
  • Skąd: Świdwin
  • Posiadany samochód: C4 Aircross 1.6 HDI / 114 KM 2015 rok
  • Miejscowość: Świdwin
Re: [MK I] Filtr cząstek stałych
« Odpowiedź #43 dnia: Kwiecień 20, 2011, 12:53:33 »
Dla wytrwałych i ciekawych trzy filmy o FAP i EOLYS:
[color=0000FF]http://wn.com/Nettoyage_FAP_citroen_C5_premi%C3%A8re_partie[/color]