Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: Szarpie, gaśnie, nie zapala, obroty falują, a krokowy - nowy!  (Przeczytany 2062 razy)

0 użytkowników i 2 Gości przegląda ten wątek.

Offline Karol Krzysztof

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 17
  • Skąd: Gostkowo
  • Posiadany samochód: ZX 1.4
  • Miejscowość: Gostkowo
Witam. Wiem, że podobne wątki były poruszane, ale mój ZX odwiedził już kilka zakładów tych renomowanych i kilku mechaników prywatnie polecanych zaglądało do niego i wciąż to samo. Krótko:
1. zapalam po dłuższej przerwie - obroty niskie( 500-700), gaśnie, siedzę i trzymam nogę na pedale gazu przez ok 3-4 min. i powoli zaczyna łapać, choć przez następnych kilka minut i tak będą za niskie
2. ruszam, gaśnie przy każdym przełączeniu biegu, szarpie -gaśnie, zapala po zwolnieniu sprzęgła i tak na zmianę - nawet gdy jest już solidnie rozgrzany; do niedawna obroty falowały (już po wymianie korkowego) i wynosiły ok. 1500obr na jałowym i to po nagrzaniu - samochód sprawdzony był na komputerze i ponoć wszystko dobrze. Doszli do tego, że chyba łapie powietrze na głowicy wtrysku, stąd te obroty.
3. naprawy: pompa paliwa - nowa, silnik krokowy - nowy (Magneti Marelli), przeczyszczona głowica wtrysku, wtryski, sprawdzony czujnik temperatury, ustawienia sprawdzone na komputerze; wszystkie naprawy w serwisie zajmującym się Citroenami. Ostatnio w ww. serwisie, w którym dokonywali napraw, oddali mi samochód twierdząc, że już nie podejmują się dalszej naprawy, bo trzeba wymienić głowicę wtrysku. Przywiozłem samochód do domu, zatrzymują się, a obroty 1500!!!
Zrestartowałem komputer i obroty ustabilizowały się. Są co prawda często za niskie, ale już nie są zbyt wysokie, choć wskazówka czasem faluje.  Już sobie myślę, że to może przewody napięcia, może komputer nie trzyma ustawień, nie wiem co robić?! Na gazie zachowuje się podobnie.
Mój Citroen: ZX 1,4kat, instalacja gazowa, rok 1995.

Offline Piotr Kobyliński

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 287
  • Skąd: Łódż
  • Posiadany samochód: Xsara Picasso 2.0 HDI
  • Miejscowość: Łódż
Re: Szarpie, gaśnie, nie zapala, obroty falują, a krokowy - nowy!
« Odpowiedź #1 dnia: Marzec 06, 2011, 20:48:34 »
a potencjometr przepustnicy?
hemi

  • Gość
Re: Szarpie, gaśnie, nie zapala, obroty falują, a krokowy - nowy!
« Odpowiedź #2 dnia: Marzec 06, 2011, 20:51:37 »
Nie wiem który czujnik temperatury był u Ciebie sprawdzany bo są przynajmniej trzy...
Objawy są typowe dla czujnika temperatury cieczy chłodzącej.
Sprawdź go w prosty sposób:
Jak będzie miał te 1500 obr. zajrzyj pod maskę i zdejmij wtyczkę z czujnika (kolor zielony obok termostatu). Jeśli obroty spadną to znaczy że jest do wymiany.

Offline Krzysztof Mroczkowski

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 43
  • Skąd: Giżycko
  • Posiadany samochód: Citroen ZX 1.4I
  • Miejscowość: Giżycko
Re: Szarpie, gaśnie, nie zapala, obroty falują, a krokowy - nowy!
« Odpowiedź #3 dnia: Marzec 08, 2011, 00:19:07 »
Jak dojdziesz co to za przyczyna to napisz.
Zobacz filtr paliwa i cewkę zapłonową,przeczyść też moduł aparatu wtryskowego i poczysć wszystkie styki kabli zobacz tez odmę ! Ja mam podobny problem ale nie mogę dojaść co mu jest ! I sie zastanawiam albo złom albo naprawa a lipiarze sie nie znaja dobrych mechaników nie ma juz! Trzeba zapomnieć ! Sa tylko zdzirusy lipiarze i nic wiecej!!!
Napisz jak usuniesz usterkę!

Offline Krzysztof Stanisławski

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 26
  • Skąd: Gorenice
  • Posiadany samochód: ZX 1,4i 1996
  • Zainteresowania: motoryzacja
  • Miejscowość: Gorenice
Re: Szarpie, gaśnie, nie zapala, obroty falują, a krokowy - nowy!
« Odpowiedź #4 dnia: Marzec 08, 2011, 21:44:40 »
Cześć

Ja natomiast uważam, że to może być sonda lambda. Miałem tak kiedyś, obroty mi szalały między 700, a 1500 - nie dało się nawet ruszyć. Wykręciłem sondę i kupiłem na wzór nową -jakieś 80zł. Wkręciłem i pospinałem kable i już jest ok!! Od tego momentu jeżdżę już 3 lata bezproblemowo. Mówię Ci, że zawsze trzeba szukać od najprostszych rzeczy:)

Będzie dobrze, pozdrowinka

Offline Karol Krzysztof

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 17
  • Skąd: Gostkowo
  • Posiadany samochód: ZX 1.4
  • Miejscowość: Gostkowo
Re: Szarpie, gaśnie, nie zapala, obroty falują, a krokowy - nowy!
« Odpowiedź #5 dnia: Marzec 08, 2011, 22:12:27 »
Sonda lambda dzisiaj była sprawdzona - działa poprawnie. Kazałem wymienić przewody od świec, bo nie robiłem tego wcześniej. Zostawiłem auto na noc, bo mechanik chce sprawdzić działanie czujnika temperatury. Jutro będę wiedział. Choć nieraz, gdy zapali normalnie, to obroty z początku są podwyższone, i w miarę normalnie z upływem czasu opadają. Ale niestety dzisiaj znowu nie chciał złapać obrotów i nie mogłem odpalić. Siedziałem chwilę naciskając pedał gazu i próbowałem powoli ruszyć, by go rozgrzać, choć i tak nieustannie gasł przy zmianie biegów.

Offline Karol Krzysztof

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 17
  • Skąd: Gostkowo
  • Posiadany samochód: ZX 1.4
  • Miejscowość: Gostkowo
Re: Szarpie, gaśnie, nie zapala, obroty falują, a krokowy - nowy!
« Odpowiedź #6 dnia: Marzec 10, 2011, 07:55:07 »
No i dzisiaj rano znowu nie zapala, siedzę i trzymam nogę na pedale gazu i staram się ruszyć, choć gaśnie przy każdej zmianie biegu. Mechanicy wskazują, że trzeba wymienić cały wtrysk. Poprzedni twierdził, że jest nieszczelny i wpadające powietrze powoduje falowani obrotów. Ale po tym, jak zrestartowałem komputer, obroty już nie są za wysokie tylko za niskie, zwłaszcza, gdy dłużej stoi. Dlatego ciekaw jestem, dlaczego gdy już się dobrze rozgrzeje, trochę pojeździ, to wszystko jest taj jak powinno być. Zapala prawidłowo, co niekiedy nawet rano mu się zdarzy. Czy to są objawi źle działającego wtrysku???
Dodam, że to gaśnięcie ma miejsce również podczas przełączenia na gaz.

Offline Kamil Janus

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 333
  • Skąd: Jaworzno
  • Posiadany samochód: C5 1,8 16V '05; Ka 1,3 '02
  • Miejscowość: Jaworzno
Re: Szarpie, gaśnie, nie zapala, obroty falują, a krokowy - nowy!
« Odpowiedź #7 dnia: Marzec 15, 2011, 09:52:26 »
Sprawdź wodę w paliwie

[color=000066]Nie piszemy capslockiem[/color]
Jest:
       C5 1,8 16V 2005 MkII
       C2 1,1 2006
Był:
       Ford Ka 1,3 2000
       Ford KA 1,3 2002
       AX 1,0 1995 MkII
       C5 1,8 16V 2004 Mk I
       ZX Break 1,6i 1997 Mk II
       AX 1,0 1991 Mk II
       PF 126p 1993

Offline Karol Krzysztof

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 17
  • Skąd: Gostkowo
  • Posiadany samochód: ZX 1.4
  • Miejscowość: Gostkowo
Re: Szarpie, gaśnie, nie zapala, obroty falują, a krokowy - nowy!
« Odpowiedź #8 dnia: Marzec 19, 2011, 11:39:14 »
Po wymianie całego wtrysku prawidłowo "chodził" pół dnia i następny ranek. Po południu znowu to samo. Obroty falują, gaśnie przy zmianie każdego biegu, a w kabinie ciągle czuć spaliny. Gdybym miał znowu wymienić, co było robione, to nie byłbym w stanie wszystkiego sobie przypomnieć. Do d..y to wszytko. Niby wszystkie podzespoły OK, stan wzorowy, nie tylko wizualnie, ale z punktu widzenia mechaniki, a gdybym miał sprzedać, ty chyba w cenie złomu. Niech szlag trafi tego ZX-a (i mechaników, którzy umywają ręce).

Offline Karol Krzysztof

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 17
  • Skąd: Gostkowo
  • Posiadany samochód: ZX 1.4
  • Miejscowość: Gostkowo
Re: Szarpie, gaśnie, nie zapala, obroty falują, a krokowy - nowy!
« Odpowiedź #9 dnia: Marzec 19, 2011, 14:30:37 »
A ponadto, prosiłbym o opis, na co wpływ będzie miało odłączenie tego czujnika obok zbiorniczka wtryskiwacza??? Jaki wpływ na działanie auta będzie miało oraz czy odłączyć tylko wężyk, czy tylko wtyczkę, czy jedno i drugie?

Offline Piotr Felczak

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 63
  • Skąd: Płock
  • Posiadany samochód: ZX 1,4i, 75kM TU3M KDX
  • Zainteresowania: Informatyka
  • Miejscowość: Płock
Re: Szarpie, gaśnie, nie zapala, obroty falują, a krokowy - nowy!
« Odpowiedź #10 dnia: Kwiecień 18, 2011, 12:51:57 »
Witam. Mam również bardzo podobny problem z moim ZX. Samochód chodzi prawidłowo nic nie szarpie, itp. do momentu gdy zapali się kontrolka diagnostyki lub czasem też bez oznak silnik na benzynie zaczyna szaleć. Czujniki sprawdzałem, nie jestem pewien sondy lambda. Może też wymienić uszczelki pomiędzy kolektorem a monowtryskiem i sprawdzić szczelność? Jednym zdaniem musi łapać jakieś niepowołane błędy. Dodam jeszcze, że jak jeżdżę na gazie to samochodzik chodzi płynnie, i przeważnie łapie błędy podczas jazdy na gazie i po przełączeniu na benzynę szarpie. Dodam ciekawostkę, że za każdym razem jak odłączę klemę od akumulatora aby się komputer zresetował samochód ponownie chodzi prawidłowo. To już jest uciążliwe jak dla mnie. Proszę o pomoc.

Offline Piotr Felczak

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 63
  • Skąd: Płock
  • Posiadany samochód: ZX 1,4i, 75kM TU3M KDX
  • Zainteresowania: Informatyka
  • Miejscowość: Płock
FALUJA OBROTY NA BEZNYNIE
« Odpowiedź #11 dnia: Kwiecień 18, 2011, 21:15:05 »
Witajcie klubowicze.
Od pewnego czasu mam problemy z moim ZX. Silnik 1.4i z 93r.
Podczas pracy na benzynie obroty po chwili spadają i silnik gaśnie. Jeśli pracuje to obroty strasznie falują niemalże się dławi. Dziś przeczyściłem cały układ wtryskowy, ale praktycznie nic się nie poprawiło. Jak już uda mi się ruszyć to samochód można powiedzieć że w miarę idzie.

Offline jarek skotarek

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 10
  • Skąd: szczecin
  • Posiadany samochód: zx 1.4i 1996r
  • Miejscowość: szczecin
Re: Szarpie, gaśnie, nie zapala, obroty falują, a krokowy - nowy!
« Odpowiedź #12 dnia: Kwiecień 27, 2011, 19:27:42 »
Miałem podobny problem.Dopiero po sprawdzeniu oporności cewek[ różne ] wymieniłem cewke i jest ok.

Offline Artur Paul

  • Moderator
  • **
  • Wiadomości: 771
  • Skąd: Kutno
  • Posiadany samochód: Citroën C5 3.0i V6 24v EXCLUSIVE
  • Zainteresowania: motoryzacja :D
  • Miejscowość: Kutno
Re: Szarpie, gaśnie, nie zapala, obroty falują, a krokowy - nowy!
« Odpowiedź #13 dnia: Kwiecień 27, 2011, 22:05:53 »
a nie zauważyłeś że jak auto się nagrzeje to wariuje ?

Offline Dominik Sędziak

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 42
  • Skąd: Gostyń
  • Posiadany samochód: Citroen ZX 1.6i 92r. Avantage + LPG
  • Zainteresowania: motoryzacja
  • Miejscowość: Gostyń
Re: Szarpie, gaśnie, nie zapala, obroty falują, a krokowy - nowy!
« Odpowiedź #14 dnia: Kwiecień 28, 2011, 23:56:07 »
Cytuj

Artur Paul napisał:
a nie zauważyłeś że jak auto się nagrzeje to wariuje ?


to co to może być jak wariuje gdy się nagrzeje mi tak przy  80 st. na benzynie jak zimny to ok.