Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: [mk1] Sworzeń wahacza - wymiana  (Przeczytany 3530 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Tomasz Omiński

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 279
  • Skąd: Polkowice
  • Posiadany samochód: C-elysee 1.6 Vti, Cactus 1.2 82KM
  • Miejscowość: Polkowice
[mk1] Sworzeń wahacza - wymiana
« dnia: Luty 09, 2011, 21:53:00 »
Wymieniam silentbloki wahaczy  i przy okazji zauważyłem, że warto by było wymienić sworzeń. Klucz specjalny mam, popsikałem wd40, zabezpieczenie zbite a sworzeń ani drgnie.

Może jakieś pomysły?

Offline Marcin Golonka

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 513
  • Skąd: Puławy
  • Posiadany samochód: Citroёn C5 SX Automatic 2.0 HDi Break 2003r
  • Miejscowość: Puławy
Re: [mk1] Sworzeń wahacza - wymiana
« Odpowiedź #1 dnia: Luty 09, 2011, 21:58:07 »
Ja to robiłem przecinakiem i młotkiem :)

Offline Tomasz Omiński

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 279
  • Skąd: Polkowice
  • Posiadany samochód: C-elysee 1.6 Vti, Cactus 1.2 82KM
  • Miejscowość: Polkowice
Re: [mk1] Sworzeń wahacza - wymiana
« Odpowiedź #2 dnia: Luty 09, 2011, 22:02:21 »
Duży ten młotek?  :-)
Wypinałeś z wahacza?
Ściągałeś tarcze hamulcowe?

Może kluczem pneumatycznym pójdzie? Tylko nie wiem jaka jest wytrzymałość tej specjalnej nasadki.

Próbowałem przecinakiem ale może za mały ten młotek.

Offline Marcin Golonka

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 513
  • Skąd: Puławy
  • Posiadany samochód: Citroёn C5 SX Automatic 2.0 HDi Break 2003r
  • Miejscowość: Puławy
Re: [mk1] Sworzeń wahacza - wymiana
« Odpowiedź #3 dnia: Luty 09, 2011, 22:07:27 »
wypinane z wahacza bez ściągania tarcz

Offline Tomasz Omiński

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 279
  • Skąd: Polkowice
  • Posiadany samochód: C-elysee 1.6 Vti, Cactus 1.2 82KM
  • Miejscowość: Polkowice
Re: [mk1] Sworzeń wahacza - wymiana
« Odpowiedź #4 dnia: Luty 11, 2011, 18:41:24 »
Podczas walenia młotem sworzeń był w wahaczu? Inaczej kolumna lata podczas uderzania.

Offline Krzysztof Denuszek

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 104
  • Skąd: Przemków
  • Posiadany samochód: c5 2,0 HDI 2003
  • Zainteresowania: motoryzacja
  • Miejscowość: Przemków
Re: [mk1] Sworzeń wahacza - wymiana
« Odpowiedź #5 dnia: Luty 12, 2011, 16:57:07 »
Nie czaj się, musisz porządnie uderzać gdyż może być przyrdzewiały gwint w środku i nie bój się możesz nawet zniszczyć sworzeń i kołnierz z występami, ja przy wymianie ściąłem prawie do połowy ,ale w końcu poszło  .Młotek musi być dość duży 1-2,5kg

Offline Tomasz Omiński

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 279
  • Skąd: Polkowice
  • Posiadany samochód: C-elysee 1.6 Vti, Cactus 1.2 82KM
  • Miejscowość: Polkowice
Re: [mk1] Sworzeń wahacza - wymiana
« Odpowiedź #6 dnia: Luty 12, 2011, 21:42:08 »
Ani drgnie. Swoją drogą wspaniały konstrukcyjny wymysł.

Offline Łukasz Całus

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 213
  • Posiadany samochód: PEUGEOT 508 II SW GT FE
Re: [mk1] Sworzeń wahacza - wymiana
« Odpowiedź #7 dnia: Luty 12, 2011, 22:37:46 »
Sworzeń oryginalnie jest wkręcany na klej(coś ala hermetyk) i trzyma jak sk...syn,ja tak miałem ,do odkręcania używałem młotka i majzla,ale nie chciało puscić ,dopiero przy użyciu klucza do rur sworzeń puścił.

Offline Andrzej Orych

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 166
  • Skąd: Staśków
  • Posiadany samochód: Citroen C5 '02 2.0 LPG
  • Zainteresowania: elektronika, audio
  • Miejscowość: Staśków
Re: [mk1] Sworzeń wahacza - wymiana
« Odpowiedź #8 dnia: Luty 13, 2011, 11:08:19 »
Cytuj

Łukasz Całus napisał:
Sworzeń oryginalnie jest wkręcany na klej(coś ala hermetyk) i trzyma jak sk...syn,ja tak miałem ,do odkręcania używałem młotka i majzla,ale nie chciało puscić ,dopiero przy użyciu klucza do rur sworzeń puścił.


To może najpierw potraktować go ogniem, z palnika gazowego. Jeśli jest taka możliwość to najlepszy sposób na klej, a i na rdzę nie najgorszy, a czasem wręcz jedyny. Oczywiście przy zachowaniu najwyższej ostrożności.
Andrzej Orych
C5 2.0 LPG
mazowsze

Offline Krzysztof Denuszek

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 104
  • Skąd: Przemków
  • Posiadany samochód: c5 2,0 HDI 2003
  • Zainteresowania: motoryzacja
  • Miejscowość: Przemków
Re: [mk1] Sworzeń wahacza - wymiana
« Odpowiedź #9 dnia: Luty 13, 2011, 12:48:37 »
Ogień to jest bardzo dobry pomysł.

Offline Tomasz Omiński

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 279
  • Skąd: Polkowice
  • Posiadany samochód: C-elysee 1.6 Vti, Cactus 1.2 82KM
  • Miejscowość: Polkowice
Re: [mk1] Sworzeń wahacza - wymiana
« Odpowiedź #10 dnia: Luty 13, 2011, 12:55:52 »
Opalarka da radę?

Offline Łukasz Całus

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 213
  • Posiadany samochód: PEUGEOT 508 II SW GT FE
Re: [mk1] Sworzeń wahacza - wymiana
« Odpowiedź #11 dnia: Luty 13, 2011, 16:06:56 »
Cytuj

Tomasz Omiński napisał:
Opalarka da radę?


Opalarką nie ma szans,za niska temperatura,polecam butle i palnik acetylenowy,ale tylko po wymontowaniu zwrotnicy,za dużo dziadostwa dookoła (przewód hamulcowy ,abs ,czujnik klocków ,guma przegubu itp.) ,można przytopić niechcący i dołożyć sobie niepotrzebnie roboty.Należy też zwrócić uwagę że musimy grzać zwrotnicę a nie sworzeń,myślę że każdy wie o co chodzi.

Offline Łukasz Wiśniewski

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 419
  • Skąd: Świdnik
  • Posiadany samochód: Citroen C5 2.0 16V LPG kombi 2001r.
  • Miejscowość: Świdnik
Re: [mk1] Sworzeń wahacza - wymiana
« Odpowiedź #12 dnia: Kwiecień 17, 2011, 23:47:14 »
A sworzeń wahacza jakiej firmy polecacie? Warto wstawić oryginał (czyli chyba TRW) czy też zamiennik? W sumie nie jest to drogi element, ale tak jak przy łącznikach stabilizatorów ponoć na naszych drogach nie warto przepłacać, bo i tak po roku do wymiany, to może podobnie jest w przypadku sworzni?

Offline Tomasz Omiński

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 279
  • Skąd: Polkowice
  • Posiadany samochód: C-elysee 1.6 Vti, Cactus 1.2 82KM
  • Miejscowość: Polkowice
Re: [mk1] Sworzeń wahacza - wymiana
« Odpowiedź #13 dnia: Kwiecień 18, 2011, 07:29:16 »
Cytuj

Łukasz Wiśniewski napisał:
A sworzeń wahacza jakiej firmy polecacie? Warto wstawić oryginał (czyli chyba TRW) czy też zamiennik? W sumie nie jest to drogi element, ale tak jak przy łącznikach stabilizatorów ponoć na naszych drogach nie warto przepłacać, bo i tak po roku do wymiany, to może podobnie jest w przypadku sworzni?

U mnie sworzeń wytrzymał 200 tyś więc chyba warto kupić coś dobrego. Ja wziąłem SASIC.

Offline Tadeusz Lorkiewicz

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 111
  • Posiadany samochód: honda logo, '99 i C5 mkII 2.0 HDI
Re: [mk1] Sworzeń wahacza - wymiana
« Odpowiedź #14 dnia: Kwiecień 18, 2011, 11:20:12 »
a nie lepiej kupić jakiś prosty ściagacz sworzni?
pozdr.
Tadeusz

Offline Łukasz Wiśniewski

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 419
  • Skąd: Świdnik
  • Posiadany samochód: Citroen C5 2.0 16V LPG kombi 2001r.
  • Miejscowość: Świdnik
Re: [mk1] Sworzeń wahacza - wymiana
« Odpowiedź #15 dnia: Kwiecień 18, 2011, 11:23:08 »
No nie wiem właśnie czy brać TRW (niby oryginał) czy SASIC. SASIC jest tańszy. Różnica w cenie nie jest wielka, chodzi mi tylko, żeby to dłużej wytrzymało.

Offline Tomasz Omiński

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 279
  • Skąd: Polkowice
  • Posiadany samochód: C-elysee 1.6 Vti, Cactus 1.2 82KM
  • Miejscowość: Polkowice
Re: [mk1] Sworzeń wahacza - wymiana
« Odpowiedź #16 dnia: Kwiecień 18, 2011, 11:24:00 »
Ze odczepieniem od wahacza nie ma problemu. Spróbuj wykręcić ze zwrotnicy. Albo nie czytałeś dokładnie albo nie wiesz jak to wygląda.

Offline Damian Haltof

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 80
  • Skąd: Lubliniec
  • Posiadany samochód: C5 MK1 Break EXCLUSIVE 2.2 HDi .02
  • Miejscowość: Lubliniec
Re: [mk1] Sworzeń wahacza - wymiana
« Odpowiedź #17 dnia: Kwiecień 19, 2011, 00:11:40 »
Najlepsze są szczypce knipex - te największe albo klucz zaciskowy do rur
Citroen C5 MK1 2.2 HDi 2002 Break EXCLUSIVE
Citroen C5 MK1 2.0 HDi 2004 Break
Citroen C5 MK2 1.8 16V 2006
PEUGEOT 406 2.0 HDi 2000
PEUGEOT Partner 2.0 HDi 2002 ZENITH
Alfa Romeo 156 Sportwagon 2.4 jtd CF3
SIERRA MK1 RS 500 Cosworth
[URL=http://i...

Offline Łukasz Wiśniewski

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 419
  • Skąd: Świdnik
  • Posiadany samochód: Citroen C5 2.0 16V LPG kombi 2001r.
  • Miejscowość: Świdnik
Re: [mk1] Sworzeń wahacza - wymiana
« Odpowiedź #18 dnia: Kwiecień 20, 2011, 01:01:27 »
Mam ogromny problem. Nie mogę wykręcić sworznia ze zwrotnicy. Z jednej strony poszło w miarę dobrze, a z drugiej wygląda chyba na to, że nie był wymieniany od nowości (z tego, co się orientuję fabrycznie dodatkowo stosowano jakiś klej). Nic nie daje przecinak, młotek, żabka hydrauliczna gnie się. Od walenia przecinakiem i młotkiem już prawie się te zęby zmieliły. Dosłownie nic się nie ruszyło. Czy to jest tak zapieczone czy tym klejem może aż tak to zakleili? No ale jak sobie z tym radzą na warsztacie? Jak to odkręcić?

Marek_S

  • Gość
Re: [mk1] Sworzeń wahacza - wymiana
« Odpowiedź #19 dnia: Kwiecień 20, 2011, 11:29:54 »
ja zrobiłem specjalny klucz i bez problemu sie odkreca . Opisałem go ale niestety post zniknął