Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: jak działa ECU - mapy wtrysku  (Przeczytany 2270 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Paweł Jurek

  • Sponsor
  • *****
  • Wiadomości: 393
  • Skąd: Tychy
  • Posiadany samochód: Peugeot 508 SW, Corsa C 1.2 16V
  • Zainteresowania: psy, rowery, marketing/sprzedaż
  • Miejscowość: Tychy
jak działa ECU - mapy wtrysku
« dnia: Marzec 11, 2011, 22:11:25 »
Proszę pomóżcie, jeśli wiecie jak działa ECU w Xsara II:

Czy zdjęcie klemy akumulatora wystarczy do zresetowania mapy wtrysków benzyny? Jak skasować mapę wtrysków benzyny?

Problem zaczął się od LPG, ale teraz dotyczy sondy lambda i ECU. Podejrzewam, że mam przesuniętą mapę wtrysku beznyny względem oryginalnej... Po 70 tys. na LPG pojawiło się szarpanie przy przyspieszaniu, falowanie obrotów. Gazownik zregenerował mi wtryski gazu (już 70 tys. km na LPG) i problemy ustąpiły. W tym momencie miałem CHECK ENGINE i duże korekty ECU (fast fuel trim +25%) - to normalne, bo wcześniejsze niepoprawne działanie wtrysków zmuszało ECU do kompensowania tego.

Niestety gazownik nie mógł skończyć regulacji. Przy regulacji instalacji LPG okazało się, że po mocniejszym rozgrzaniu silnika komputer diagnostyczny podpięty do ECU pokazuje, że sonda lambda przestaje pracować. UWAGA - po rozgrzaniu komputer diagnostyczny podpięty do ECU pokazuje, że sonda stoi na 0,0V, podczas gdy napięcie mierzone bezpośrednio na kablu sondy miernikiem pokazuje, że sonda PRACUJE POPRAWNIE. Niestety wymiana sondy (dwie kolejne) nie przynosiła zmiany.

Czy w takim razie mam niesprawną sondę, czy też jest możliwe jest ECU Xsary przy większych odchyleniach ignoruje pracę sondy (wyświetla 0,0V, mimo, że sonda jest sprawna) i rezygnuje z korekt map benzyny?

Jeśli tak by było, "ręczne" zresetowanie map benzyny pomogłoby mi. Jak to zrobić? Gazownik się poddaje i twierdzi, że powinienem udać się do elektronika naprawić lambdę, ale trochę nie wierzę, żeby 2 kolejne sondy, które montowaliśmy były walnięte...
Paweł
Peugeot 508 SW Allure, 2.0 HDI, 2013
Corsa C 1.2 16V LPG, 2005
kiedyś: Xsara II Break 1.6 16V LPG, Saxo 1.5D

Offline Marek Marecki

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 2 506
  • Posiadany samochód: Citroen Xsara 1,4i + LPG 1999r
Re: jak działa ECU - mapy wtrysku
« Odpowiedź #1 dnia: Marzec 11, 2011, 22:55:10 »
To nie jest kwestia sondy,po prostu trzeba ustawic odpowiednia jej emulacje dla ecu w czasie pracy na gazie.W xsarze nie jest to proste, podobno sa jakies specjalne emulatory do citroenow ale powtarzam to co przejrzalem internet w poszukiwaniu informacji na ten temat.I powiem Ci tak to co Ci pokazuje ecu to jest pokazane jak dziala emulator a sonda dziala sobie z kompem od gazu i spelnia swa role (krotko mowiac jedziesz na gazie sygnal podpina sie pod sonde dla gazu a dla ecu idzie emulacja ,wylaczasz gaz sygnal od gazu do sondy jest rozlaczany a idzie z sondt do ecu).Problem tkwi ze trzeba jak najlepiej oszukac ecu auta zeby myslal ze wszystko jest ok.Ja mam to samo,dluzsza jazda z ta sama predkoscia i wywala check na gazie.Wtryski tez masz emulowane.Trzeba sie pobawic w opcjach gazu w zakladce emulacja i sonde ustawic jaki ma miec wykres na gazie dla ecu.I tu jest najwiekszy problem.
Jesli chodzi o benzyne to zle Ci jezdzi teraz?

Offline Paweł Jurek

  • Sponsor
  • *****
  • Wiadomości: 393
  • Skąd: Tychy
  • Posiadany samochód: Peugeot 508 SW, Corsa C 1.2 16V
  • Zainteresowania: psy, rowery, marketing/sprzedaż
  • Miejscowość: Tychy
Re: jak działa ECU - mapy wtrysku
« Odpowiedź #2 dnia: Marzec 11, 2011, 23:11:57 »
Niestety Twoja odpowiedź nie bardzo mi pomogła, bo mam inną instalację niż Twoja i nie mam emulacji lambdy. W instalacji sekwencyjnej Tartarini, lambda powinna działać normalnie i dawać normalne sygnały do komputera benzynowego. Wtedy wszystko chodzi poprawnie.

Na tej instalacji zrobiłem już 70 tys. i dotąd nie było żadnych problemów, ani błędów check.
Paweł
Peugeot 508 SW Allure, 2.0 HDI, 2013
Corsa C 1.2 16V LPG, 2005
kiedyś: Xsara II Break 1.6 16V LPG, Saxo 1.5D

Offline Marek Marecki

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 2 506
  • Posiadany samochód: Citroen Xsara 1,4i + LPG 1999r
Re: jak działa ECU - mapy wtrysku
« Odpowiedź #3 dnia: Marzec 12, 2011, 01:02:36 »
Faktycznie na sekwencji jest inaczej to przepraszam za zle trafna odpowiedz.Tam jedynie na wtrysk jest chyba emulacja.To nie zabardzo pomoge.Mozesz sprobowac najtanszy sposob czyli odpiac klemy z akumulatora na 30 min zeby bylo pewne,pojezdzic na benzynie i sprobowac ponownej regulacji gazu.

Offline Jan Ferde

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 3 207
  • Skąd: Wrocław
  • Posiadany samochód: AR 159, Xsara II 1.6 16v
  • Miejscowość: Wrocław
Re: jak działa ECU - mapy wtrysku
« Odpowiedź #4 dnia: Marzec 12, 2011, 09:07:10 »
Moje doswiadczenia z tym silnikiem pokazuja, ze odpiecie klemy nie resetuje komputera.
 
Xsara
 

Offline Marek Marecki

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 2 506
  • Posiadany samochód: Citroen Xsara 1,4i + LPG 1999r
Re: jak działa ECU - mapy wtrysku
« Odpowiedź #5 dnia: Marzec 12, 2011, 11:24:58 »
W sumie to mapy powinny sie same nadpisywac w zaleznosci od warunkow i zczytywania parametrow czujnikow.Moze ten wtrysk cos jest zle zregenerowany i leje.Ale napisz czy na benzynie jest wszystko ok?

Offline Paweł Jurek

  • Sponsor
  • *****
  • Wiadomości: 393
  • Skąd: Tychy
  • Posiadany samochód: Peugeot 508 SW, Corsa C 1.2 16V
  • Zainteresowania: psy, rowery, marketing/sprzedaż
  • Miejscowość: Tychy
Re: jak działa ECU - mapy wtrysku
« Odpowiedź #6 dnia: Marzec 12, 2011, 15:26:18 »
Właśnie liczę na to, że mapy same się nadpiszą, ale niepokoi mnie to, że po rozgrzaniu komputer pokazuje, że lambda stoi na 0,0V, mimo że sama sonda jest sprawna. Czy znaczy to, że komputer ignoruje jej wyniki?

Samochód nie wykazuje żadnych objawów nierównej pracy - ani na benzynie, ani na LPG.
Paweł
Peugeot 508 SW Allure, 2.0 HDI, 2013
Corsa C 1.2 16V LPG, 2005
kiedyś: Xsara II Break 1.6 16V LPG, Saxo 1.5D