Witam, ja zakładałem hak w lutym tego roku do XP 2005r. Chciałem dobry hak z automatem, miałem taki wcześniej i wiem jaka to wygoda. Myślałem o Westfalii, to chyba najlepsze haki na rynku ale cena najtaniej gdzie znalazłem to 1100 zł bez wiązki. Kupiłem więc polski hak firmy Autohak z automatem z pewnymi obawami, choć to podobno najlepsza firma w Polsce, ale okazały się nieuzasadnione. Hak spasował idealnie pod technologiczne otwory w podwoziu XP. Bez podcinania zderzaka, bez założonej końcówki praktycznie go nie widać. Naprawdę solidne wykonanie i spasowanie. Do tego zakupiłem moduł, właśnie żeby nie mieć problemów z BSI, mam oryginalną instalację po face liftingu.
Koszt haka 570 zł, koszt kompletnej wiązki z modułem i gniazdem 160 zł.
Poniżej dane haka i model:
Parametry techniczne:
P12A - nr katalogowy producenta
R = 1300 kg - dopuszczalna masa całkowita przyczepy (uciąg)
D = 7,49 kN - teoretyczna siła odniesienia działająca na hak
S = 80 kg - maksymalny nacisk pionowy na kulę
Q = 16,8 kg - ciężar haka holowniczego
Tabliczka znamionowa z parametrami haka znajduje się na uchwycie gniazda elektrycznego.
Typ kuli haka - automat wypinany poziomo (system produkcji krajowej).
Hak montowany jest w oryginalne punkty przewidziane przez producenta samochodu, wymaga:
demontażu zderzaka: NIE
podcięcia zderzaka: NIE (jeśli jest wymagane to sprawdź szczegóły w instrukcji montażu, gdyż w 99% przypadków jest to tylko estetyczne podcięcie od spodu zderzaka, niewidoczne stojąc za autem)