Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: [mkI] Wymiana łożysk amortyzatorów  (Przeczytany 3642 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Piotr Krawczyk

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 375
  • Skąd: Bydgoszcz
  • Posiadany samochód: Citroen C5 2.0 HDi 2002r Kombi
  • Miejscowość: Bydgoszcz
[mkI] Wymiana łożysk amortyzatorów
« dnia: Kwiecień 08, 2011, 21:19:24 »
W związku z tym że od pewnego czasu odczuwam pewien dyskomfort w jeździe swoim hydrowozem spowodowany ciągłymi stukami przedniego zawieszenia, postanowiłem wymienić łożyska amortyzatorów, moje pytanie, czy posiada ktoś manual jak to zrobić ? czy może lepiej udać się z tym do serwisu ?

Offline Bohdan Gonczaruk

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 599
  • Skąd: Krakow
  • Posiadany samochód: C-5 HDi 2.0 136KM
  • Zainteresowania: ciekawe rzeczy
  • Miejscowość: Krakow
Re: [mkI] Wymiana łożysk amortyzatorów
« Odpowiedź #1 dnia: Kwiecień 08, 2011, 22:17:18 »
Poszukaj stuków gdzie indziej, bo w C-5 nie ma takich łożysk. W tym przypadku łożyska zastępuje "poduszka" płynu LDS w kolumnach.

Offline Marcin Golonka

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 513
  • Skąd: Puławy
  • Posiadany samochód: Citroёn C5 SX Automatic 2.0 HDi Break 2003r
  • Miejscowość: Puławy
Re: [mkI] Wymiana łożysk amortyzatorów
« Odpowiedź #2 dnia: Kwiecień 08, 2011, 22:22:58 »
Koledze zapewne chodzi o element nr 4. U mnie np ponoć są do wymiany poduszki które są w kielichu bo mam prawy amortyzator wypchany na zewnątrz o 0.5 stopnia na zewnątrz.

Offline Piotr Krawczyk

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 375
  • Skąd: Bydgoszcz
  • Posiadany samochód: Citroen C5 2.0 HDi 2002r Kombi
  • Miejscowość: Bydgoszcz
Re: [mkI] Wymiana łożysk amortyzatorów
« Odpowiedź #3 dnia: Kwiecień 09, 2011, 01:54:33 »
właśnie o ten element mi chodzi.

Offline Bohdan Gonczaruk

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 599
  • Skąd: Krakow
  • Posiadany samochód: C-5 HDi 2.0 136KM
  • Zainteresowania: ciekawe rzeczy
  • Miejscowość: Krakow
Re: [mkI] Wymiana łożysk amortyzatorów
« Odpowiedź #4 dnia: Kwiecień 09, 2011, 04:52:05 »
W tej fiszce jest błąd. Element nr 4 to nie łożysko, tylko zwykły odbojnik na wypadek awarii zawieszenia i nie ma to nic wspólnego z kątem pochylenia koła.

Offline Piotr Krawczyk

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 375
  • Skąd: Bydgoszcz
  • Posiadany samochód: Citroen C5 2.0 HDi 2002r Kombi
  • Miejscowość: Bydgoszcz
Re: [mkI] Wymiana łożysk amortyzatorów
« Odpowiedź #5 dnia: Kwiecień 09, 2011, 08:55:57 »
no to co jeszcze może powodować stuki przy np najeżdzaniu na "leżacego policjanta" ?

Offline Tadeusz Lorkiewicz

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 111
  • Posiadany samochód: honda logo, '99 i C5 mkII 2.0 HDI
Re: [mkI] Wymiana łożysk amortyzatorów
« Odpowiedź #6 dnia: Kwiecień 11, 2011, 17:10:26 »
łącznik stabilizatora?
pozdr.
Tadeusz

Offline Marcin Golonka

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 513
  • Skąd: Puławy
  • Posiadany samochód: Citroёn C5 SX Automatic 2.0 HDi Break 2003r
  • Miejscowość: Puławy
Re: [mkI] Wymiana łożysk amortyzatorów
« Odpowiedź #7 dnia: Kwiecień 11, 2011, 18:05:51 »
Nie Tomaszu. Koledze chodzi o takie stuki gdzie każda (no może prawie) C5 Mk1 ma jak się jeździ po progach zwalniających.

U mnie tak jest, u znajomego, u mojego mechanika to samo. Po prostu ten typ tak ma :)

Offline Maciek Słowik

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 634
  • Skąd: Ługwałd, 7km. od Olsztyna
  • Posiadany samochód: BX 14TGE 1,4 1990r. oraz C4 1,6b 2008r.
  • Miejscowość: Ługwałd, 7km. od Olsztyna
Re: [mkI] Wymiana łożysk amortyzatorów
« Odpowiedź #8 dnia: Kwiecień 11, 2011, 19:48:03 »
U mnie stuk występuje podczas szybszego zjeżdżania przednich kół z progu zwalniającego. Przy wolnym przejeździe na razie nie występuje. Też słyszałem od mechanika z ASO że zawieszenie jest jakoś tak skonstruowane, że nie nadąża zareagować jak koło spada z progu i stąd stuk.
Nasze Cytryny:
-C4 1,6 16V 2008
-BX 14TGE 1,4 1990
Oraz Cytryny rodziców:
-C1 1,0benz 2012
-DS4 Crossback 1,2 PT130 2017

Były:
-AX 1,1 Monpti mk1 1988
-C5 mk1 2,0 16V 2002

Offline Grzegorz Sługocki

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 018
  • Skąd: Zielona Góra
  • Posiadany samochód: Citroen C5 2.0 HDI 2001r// 2.0 B+LPG 2009r
  • Miejscowość: Zielona Góra
Re: [mkI] Wymiana łożysk amortyzatorów
« Odpowiedź #9 dnia: Kwiecień 11, 2011, 19:51:06 »
TTTM(Ten Typ Tak Ma)

Offline Michał Suchecki

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 749
  • Skąd: Sosnowiec
  • Posiadany samochód: Citroen C5 Break GT by Suchy
  • Miejscowość: Sosnowiec
Re: [mkI] Wymiana łożysk amortyzatorów
« Odpowiedź #10 dnia: Kwiecień 12, 2011, 10:14:40 »
Spoko, w MK II też tak jest, więc nie zostało to poprawione :)

A nawet bym powiedział, że niekiedy jak się szybciej jedzie i jest nierówny asfalt ( taki uskok większy ) to nieźle pierdzielnie :)

Offline Łukasz Czarny

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 760
  • Skąd: Wrocław
  • Posiadany samochód: Citroen C5 III 2.0HDI Exclusive, Citroen C4 Cactus 1.2 Shine
  • Miejscowość: Wrocław
Re: [mkI] Wymiana łożysk amortyzatorów
« Odpowiedź #11 dnia: Kwiecień 12, 2011, 10:42:51 »
Cytuj

Michał Suchecki napisał:
Spoko, w MK II też tak jest, więc nie zostało to poprawione :)

A nawet bym powiedział, że niekiedy jak się szybciej jedzie i jest nierówny asfalt ( taki uskok większy ) to nieźle pierdzielnie :)


Oooo u mnie to samo :D czasami jak walnie to sprawia wrażenie jak bym zawieszenie za sobą zostawił :D co prawda na progach zwalniam ale mam jedną taką hopke na wiadukcie gdzie przy prędkości pow. 40km/h na 99% się odezwie...przy 60km/h to już uderzenie niczym lewy sierpowy Gołowty :D

Offline Wojciech Paluch

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 31
  • Skąd: Rzeszów
  • Posiadany samochód: C5 MK III 2.0 HDI 140
  • Miejscowość: Rzeszów
Re: [mkI] Wymiana łożysk amortyzatorów
« Odpowiedź #12 dnia: Kwiecień 12, 2011, 13:11:28 »
W mk III też tak napierdziela ale tylko po prawej stronie. Najwiecej huknie jak sie przyspiesza (gaz w podłogę) na pierwszym, drugim biegu i wpadnie sie w jakąś studzienkę, albo jak chce się szybko włączyć do ruchu stojąc na chodniku z 10 cm krawężnikiem. Pierwszy raz jak to usłyszałem to myślałem ze cos sie urwało w zawieszeniu tak pierdo...  Zastanawia mnie to czego tak sie dzieje tylko po prawej stronie.

Offline Piotr Krawczyk

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 375
  • Skąd: Bydgoszcz
  • Posiadany samochód: Citroen C5 2.0 HDi 2002r Kombi
  • Miejscowość: Bydgoszcz
Re: [mkI] Wymiana łożysk amortyzatorów
« Odpowiedź #13 dnia: Kwiecień 12, 2011, 18:11:44 »
Wiem że pytanie które za chwile zadam wyda wam się głupie, nawet bardzo głupie ale muszę ;-) Co może pukać w zawieszeniu, sprawdzone dzisiaj zostały: łączniki stabilizatorów, końcówki drążków, wyważone felgi, nie mam już pomysłów co może pukać, dodam że pukanie słychać przy jeździe po nierównościach, torowisku itp.

Offline Grzegorz Sługocki

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 018
  • Skąd: Zielona Góra
  • Posiadany samochód: Citroen C5 2.0 HDI 2001r// 2.0 B+LPG 2009r
  • Miejscowość: Zielona Góra
Re: [mkI] Wymiana łożysk amortyzatorów
« Odpowiedź #14 dnia: Kwiecień 12, 2011, 20:29:45 »
Sworzeń wahacza sprawdzałeś?Ewentualnie stuka kolumna kierownicza i trzeba w nią wcisnąć blaszki od piwa.

Offline Tadeusz Lorkiewicz

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 111
  • Posiadany samochód: honda logo, '99 i C5 mkII 2.0 HDI
Re: [mkI] Wymiana łożysk amortyzatorów
« Odpowiedź #15 dnia: Kwiecień 18, 2011, 07:28:18 »
w numerze nr 30 z 2010 roku(26-07-10), jest test długodystansowy C5 [mkI], zacytuję może (chodzi o autko z przebiegiem 175 kkm z 2003 roku.

"Negatywnie nalezy ocenić hydraulikę zawieszenia. zarówno z przodu jak i z tyłu pojawiły się wycieki płynu. Z tyłu zużyły się także sfery (sygnalizują to stukaniem na progach zwalniających)."

z więc Panowie - SFERY zatem,  a nie TTTM;-)
pozdr.
Tadeusz

Offline Piotr Krawczyk

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 375
  • Skąd: Bydgoszcz
  • Posiadany samochód: Citroen C5 2.0 HDi 2002r Kombi
  • Miejscowość: Bydgoszcz
Re: [mkI] Wymiana łożysk amortyzatorów
« Odpowiedź #16 dnia: Kwiecień 18, 2011, 07:41:17 »
sfery sprawdzane, z tył 28 atm, na obu z przodu nie pamiętam ale mechanik powiedział że jest dobrze ;-) stabilizator, sworzeń wymieniony nadal pukało. Problemem był... zacisk a raczej zerwany gwint na prowadnicy zacisku... Co do pukania na progach zwalniających... nadal puka ;-(

Offline Artur Juchniewicz

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 3 902
  • Skąd: Kielce
  • Posiadany samochód: Był C5, 2,2 HDI, 2001; jest MKIII tourer 3.0 HDI 2011
  • Miejscowość: Kielce
Re: [mkI] Wymiana łożysk amortyzatorów
« Odpowiedź #17 dnia: Kwiecień 18, 2011, 09:18:09 »
Jeżeli to nie jest metaliczne stuknięcie to nic na to nie poradzisz. Jedynym rozwiązaniem jest wolniejsze pokonywanie takich przeszkód. Układy hydrauliczne lepiej stabilizują auto na nierównej nawierzchni, ale przy dużych nierównościach są dużo głośniejsze niż zawieszenie sprężynowe z tej przyczyny, że hydraulika nie działa tak szybko jak klaszyczne zawieszenie i przy za dużej prędkości koło traci przyczepność a potem jest j..b. U mnie już to dawno zauważyłem i przy 200tys. km miałem sprawdzane cisnienie w sferach i było takie jak fabryczne więc gruszki nic się nie zużyły. Jeśli natomiast jest metaliczne łupnięcie z tyłu to naprawdopodobniej łożyska wahaczy powiedziały papa. U mnie po wymianie łożysk tył zrobił się dużo cichszy a rozwalone łożyska nie skrzypiały tylko właśnie metalicznie się odzywały przy przejeżdżaniu hopek i temu podobnych. Z przodu hałas może pochodzić od łącznika stabilizatora, pozostałe elementy nie mają juz takiego wpływu chyba, że są w totalnej rozsypce, ale wtedy jest to łatwe do diagnozy.

Offline Maciek Słowik

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 634
  • Skąd: Ługwałd, 7km. od Olsztyna
  • Posiadany samochód: BX 14TGE 1,4 1990r. oraz C4 1,6b 2008r.
  • Miejscowość: Ługwałd, 7km. od Olsztyna
Re: [mkI] Wymiana łożysk amortyzatorów
« Odpowiedź #18 dnia: Kwiecień 18, 2011, 12:35:29 »
Cytuj

Tadeusz Lorkiewicz napisał:
w numerze nr 30 z 2010 roku(26-07-10), jest test długodystansowy C5 [mkI], zacytuję może (chodzi o autko z przebiegiem 175 kkm z 2003 roku.

"Negatywnie nalezy ocenić hydraulikę zawieszenia. zarówno z przodu jak i z tyłu pojawiły się wycieki płynu. Z tyłu zużyły się także sfery (sygnalizują to stukaniem na progach zwalniających)."

z więc Panowie - SFERY zatem,  a nie TTTM;-)


Ci z tych magazynów czasem potrafią "błysnąć talentem". Negatywnie należy ocenić hydraulikę. Ale skoro sfery można porównać do amortyzatorów w tradycyjnym zawieszeniu (także i cenowo) to chyba normalną rzeczą jest, że przy 175kkm na naszych drogach amortyzatory należałoby już na pewno zmienić. Sfery tez nie są wieczne, podobno obliczone są na mniej więcej 200kkm. Pytanie tylko czy te 200tyś to na polskich czy może francuskich drogach??
Nasze Cytryny:
-C4 1,6 16V 2008
-BX 14TGE 1,4 1990
Oraz Cytryny rodziców:
-C1 1,0benz 2012
-DS4 Crossback 1,2 PT130 2017

Były:
-AX 1,1 Monpti mk1 1988
-C5 mk1 2,0 16V 2002