Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: [Mk2] filtr K&N  (Przeczytany 4152 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Bartosz Palusiński

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 432
  • Skąd: Gierałtowice
  • Posiadany samochód: Citroen C5 MKII 1,6 HDI, Citroen C1 1,0 benz
  • Miejscowość: Gierałtowice
[Mk2] filtr K&N
« dnia: Kwiecień 21, 2011, 07:55:14 »
Witam ,wczoraj byłem w sklepie po filtr powietrza , Pan zaproponował mi filtr K&N za 200 zł, jest niby na 50000 km. Petem starczy go wyczyścić , naoliwić , i jest ok.
Podobno silnik też ma lepsze osiągi .
Co o tym myślicie?
warto wydać te 200 zł?
Czy diesel z turbiną będzie miał naprawdę lepsze osiągi?

Offline Kaśka Musielak

  • Administrator Honorowy
  • *****
  • Wiadomości: 4 966
  • Skąd: Wlkp
  • Miejscowość: Wlkp
Re: [MkII, 1,6HDI 2005] filtr K&N
« Odpowiedź #1 dnia: Kwiecień 21, 2011, 08:30:25 »
jesli masz chec zrobic krzywde silnikowi to wydaj te 200 pln,jesli chcesz dalej jezdzic bezproblemowo daj sobie z tym spokoj.

Offline Bartosz Palusiński

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 432
  • Skąd: Gierałtowice
  • Posiadany samochód: Citroen C5 MKII 1,6 HDI, Citroen C1 1,0 benz
  • Miejscowość: Gierałtowice
Re: [MkII, 1,6HDI 2005] filtr K&N
« Odpowiedź #2 dnia: Kwiecień 21, 2011, 08:35:34 »
Dziękuje za konkretną odpowiedz,
będę dalej jeździł na papierowych filtrach FILTRONU
Pozdrawiam

Offline Kaśka Musielak

  • Administrator Honorowy
  • *****
  • Wiadomości: 4 966
  • Skąd: Wlkp
  • Miejscowość: Wlkp
Re: [MkII, 1,6HDI 2005] filtr K&N
« Odpowiedź #3 dnia: Kwiecień 21, 2011, 08:59:48 »
mozez tez jezdzic na papierowych filtrach z purfluxa nikt Tobie nie broni.

Offline Piotr Sobczak

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 6 835
  • Skąd: Warszawa
  • Miejscowość: Warszawa
Re: [MkII, 1,6HDI 2005] filtr K&N
« Odpowiedź #4 dnia: Kwiecień 21, 2011, 21:05:48 »
Cytuj

Bartosz Palusiński napisał:
Dziękuje za konkretną odpowiedz,
będę dalej jeździł na papierowych filtrach FILTRONU


Wybor miedzy K&N a Filtronem to jak wybor miedzy kila a rzezaczka :D
Piotrek
kiedyś: Saxo 1.1i SX, Xsara I VTS 1.8i 16V, Xsara II VTS 2.0i 16V, Xantia II 2.0i 16V SX+, C4 by Loeb 2.0i 16V, Berlingo B9 1.6HDi Multispace i XTR

Offline Kaśka Musielak

  • Administrator Honorowy
  • *****
  • Wiadomości: 4 966
  • Skąd: Wlkp
  • Miejscowość: Wlkp
Re: [MkII, 1,6HDI 2005] filtr K&N
« Odpowiedź #5 dnia: Kwiecień 21, 2011, 22:58:00 »
Piotrek Ty to masz czasem hardcorowe wypowiedzi :D

Offline Krzysztof Glowa

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 87
  • Skąd: Leics
  • Posiadany samochód: Citroen C5 Expensive 2.2 HDi Auto
  • Miejscowość: Leics
Re: [MkII, 1,6HDI 2005] filtr K&N
« Odpowiedź #6 dnia: Kwiecień 22, 2011, 00:54:24 »
Czy zrobić krzywdę silnikowi filtrem powietrza? Jestem posiadaczem filtra k&n od 3 lat, moja cytrynka na nim śmiga i jakoś z silnikiem wszystko pięknie gra. A w porównaniu do zwykłego filtra to niema co porównywać. K&N to filtr sportowy i naprawdę jest widoczna różnica o ile lżej silnik oddycha i łatwiej wchodzi na obroty.
Najbardziej wiarygodny test na określenie temperamentu - żółte światło na sygnalizatorze :o)

Offline Piotr Sobczak

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 6 835
  • Skąd: Warszawa
  • Miejscowość: Warszawa
Re: [MkII, 1,6HDI 2005] filtr K&N
« Odpowiedź #7 dnia: Kwiecień 22, 2011, 17:28:43 »
A zalozysz sie, ze Twoj silnik ma nizszy moment obrotowy w uzytecznym zakresie obrotow na tym K&N niz na klasycznym markowym filtrze papierowym? Papier jest tani, tak tani, ze nie oplaca sie kupowac mokrych filtrow bawelnianych (ktorych mycie i nasaczanie co jakis czas tez nie jest darmowe) a do tego papier swietnie filtruje czego nie da sie powiedziedz o mokrych filtrach bawelnianych (wystarczy spojrzez pod swiatlo przez taki filtr, dziurawy jak durszlak). To co sie przedostaje przez mokry filtr bawelniany osiada w dolocie, na czujnikach, degraduje lopatki turbosprezarki (po jakims czasie wygladaja jak by ktos je intensywnie piaskowal). Brudne powietrze dociera tez do cylindra gdzie osiada na gladzi cylindra (szoruja po tym tloki i ich pierscienie) a nastepnie przedostaje do oleju (potem w oleju jest kupa krzemianow czyli olej zamienia sie w swego rodzaju paste szlifierska). Zaraz pojawia sie glosy, ze przeciez takie filtry stosuje sie w sporcie. Owszem ale tam sa inne priorytety niz dluga zywotnosc silnika, ktory i tak najczesciej po przejechaniu gora kilku tysiecy kilometrow laduje na stercie zlomu.
Piotrek
kiedyś: Saxo 1.1i SX, Xsara I VTS 1.8i 16V, Xsara II VTS 2.0i 16V, Xantia II 2.0i 16V SX+, C4 by Loeb 2.0i 16V, Berlingo B9 1.6HDi Multispace i XTR

Offline Krzysztof Glowa

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 87
  • Skąd: Leics
  • Posiadany samochód: Citroen C5 Expensive 2.2 HDi Auto
  • Miejscowość: Leics
Re: [MkII, 1,6HDI 2005] filtr K&N
« Odpowiedź #8 dnia: Kwiecień 28, 2011, 01:29:00 »
Pewnie, że się założe :) Moim zdaniem firma która dostarcza filtry do samochodów wyścigowych raczej jakiegoś wynalazku nie będzie chciała sprzedawać. A wszystkie za i przeciw widoczne są gołym okiem :) spróbuj sobie jak będzie działał odkurzacz jak go zatkasz papierowym filtrem.
Najbardziej wiarygodny test na określenie temperamentu - żółte światło na sygnalizatorze :o)

Offline Radosław Szewczyk

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 245
  • Skąd: Kalisz
  • Posiadany samochód: Citroen C5 X7 3.0HDi AM6 2010r.
  • Miejscowość: Kalisz
Re: [MkII, 1,6HDI 2005] filtr K&N
« Odpowiedź #9 dnia: Kwiecień 28, 2011, 08:12:28 »
Krzysiek jak już sam zauważyłeś K&N robi filtry do samochodów sportowych, gdzie użyteczny zakres obrotów to 6-7k rpm, a przy takich obrotach Twój diesel korby wyplułby bokiem. Przy użytecznych obrotach w dieslu (ok 2k rpm) różnica w przepływności zwykłego filtra i tego K&N przypuszczam, że jest znikoma. O zmianie parametrów nie będę dyskutował, ale chętnie przyjrzę się wykresom z hamowni na zwykłym filtrze i tym od K&N.

Offline Michal Wladyniak

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 2 993
  • Skąd: Kraków
  • Posiadany samochód: Renault Megane Grandtour Limited 2015/C4GP 2.0 HDI EAT6 Shine 2017
  • Miejscowość: Kraków
Re: [MkII, 1,6HDI 2005] filtr K&N
« Odpowiedź #10 dnia: Kwiecień 28, 2011, 15:40:04 »
żeby ten magiczny filtr przyniusł jakieś efekty trzeba by było przestoic mapę , miałem co prawda nie w C5 ale w Clio II stożek K&N poza spadkiem mocy i niewielkim wzrostem spalania nic nie zauważyłem.

Offline Piotr Sobczak

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 6 835
  • Skąd: Warszawa
  • Miejscowość: Warszawa
Re: [MkII, 1,6HDI 2005] filtr K&N
« Odpowiedź #11 dnia: Kwiecień 28, 2011, 15:48:05 »
Cytuj

Krzysztof Glowa napisał:
Pewnie, że się założe :) Moim zdaniem firma która dostarcza filtry do samochodów wyścigowych raczej jakiegoś wynalazku nie będzie chciała sprzedawać. A wszystkie za i przeciw widoczne są gołym okiem :) spróbuj sobie jak będzie działał odkurzacz jak go zatkasz papierowym filtrem.


Z nasaczanymi filtrami bawelnianymi roznych firm mam doczynienia od lat 90-tych i tak jak napisalem juz wyzej w sporcie sa zupelnie inne wymagania i priorytety. A to co sie sprawdza w sporcie nie zawsze jest dobre w cywilu (i na odwrot). Kazdy robi jak chce i jak mu sie wydaje, ze jest dobrze a ja tylko ostrzegam aby potem nie bylo narzekan, ze przeplywomierz padl, ze turbina uszkodzona, ze silnik szybko zjechany i bierze olej itd.
Wiele razy pisalem, ze nie ma zadnych za aby stosowac tego typu filtry w autach cywilnych bo sa drogie w zakupie i eksploatacji i nie sa skuteczne w filtrowaniu, w wiekszosci przypadkow pogarszaja charakterysytke w zakresie niskich i srednich obrotow (czyli najbardziej uzytecznych) a z minimalnego przyrostu osiagow silnika w najwyzszym zakresie jego obrotow malo kto skorzysta.
Piotrek
kiedyś: Saxo 1.1i SX, Xsara I VTS 1.8i 16V, Xsara II VTS 2.0i 16V, Xantia II 2.0i 16V SX+, C4 by Loeb 2.0i 16V, Berlingo B9 1.6HDi Multispace i XTR