Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: siłowniki tylnej klapy - tak ma być czy do wymiany ...  (Przeczytany 1565 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Jacek Badura

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 538
  • Skąd: Ruda Śląska
  • Miejscowość: Ruda Śląska
witam.
Drodzy pikusiomaniacy mam pytanie odnośnie siłowników tylnej klapy.
A mianowicie, czy podnoszą wam klapę czy nie ?
U mnie jest tak, że muszę otworzyć klapę do 2/3 a dopiero później z trudem siłownik robi to sam.
W C3 siłowniki otwierały klapę praktycznie od samego dołu, no ale też i wrota mniejsze.
Więc zastanawiam się, czy w pikusiu tak ma być, czy też siłowniki do wymiany.
rodzinne toczydełka:
było C3 1.1

jest Xsara Picasso 1.6i 110 Sx
jest też C4 Picasso 2.0 HDi 150 exclusive

jacekczewa1

  • Gość
Re: siłowniki tylnej klapy - tak ma być czy do wymiany ...
« Odpowiedź #1 dnia: Maj 14, 2011, 19:58:34 »
w silownikach oryginalnych jest taki stoper i najpierw zatrzymuje sie wlasnie na takim 3/4 a pozniej trzeba popchnąc wyżej - najwazniejsze czy silowniki trzymaja - ale najprędzej wyjdzie to przy mrozach

Offline michał scheffler

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 100
  • Posiadany samochód: Xsara Picasso 2.0 HDI 2003r.
Re: siłowniki tylnej klapy - tak ma być czy do wymiany ...
« Odpowiedź #2 dnia: Maj 15, 2011, 23:54:59 »
no moje na mrozach nie trzymają i klapa spada, czyli pewnie do wymiany...
pozdrawiam
niuniuch ;-)

Offline Tomasz Ostrowski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 317
  • Posiadany samochód: Xsara Picasso HDi 66,2 kW '10
Re: siłowniki tylnej klapy - tak ma być czy do wymiany ...
« Odpowiedź #3 dnia: Maj 16, 2011, 09:41:21 »
Hej,

niestety "ten typ tak ma" - trzeba sie namocowac żeby podnieść klapę do góry.... latem gdy jest goroąco lepej sie podnosi...
Kupuj polskie produkty - twoje dzieci będa miały gdzie pracować.

Offline Adam Lokiec

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 522
  • Skąd: Tarnowskie Góry
  • Posiadany samochód: C-CROSSER Excl. 2.4l 16v MIVEC 170KM
  • Zainteresowania: foto, pies, auto, skituring, windsurfing i wiele innych
  • Miejscowość: Tarnowskie Góry
Re: siłowniki tylnej klapy - tak ma być czy do wymiany ...
« Odpowiedź #4 dnia: Maj 19, 2011, 12:59:57 »
potwierdzam,

od samego początku siłowniki nie podnosiły klapy do góry,
dopiero tak od połowy wysokości.
Zimą klapa w pozyckji otwartej (1 położenie) nie powinna opadać pod własnym ciężarem.

Klapa posiada dwie pozycje otwarcia (opisane jest to na rysunku nalepionym na tylnej klapie lub w jej okolicach) - to pewnie dla wysokich osób, lub w przypadku otwierania klapy w np. niskim garażu (zabezpiecza klapę przed dotknięciem sufitu)
pozdr
Adam Lokiec
C-CROSSER Excl.2.4l 16v MIVEC 170KM - francuski samuraj ;)
C1 II 1.0 Shine blacktop
był:
Xsara Picasso 1.6i 16v - jajco w tonacji Gris Fer, 
C4 Berline 1.6i 16v - czarnula od czarnej roboty, 
Xsara II Break 1.6i 16v - zielona butelka
AX 1.5D

Offline Jacek Welz

  • Moderator
  • *****
  • Wiadomości: 2 101
  • Skąd: Stavanger/Bydgoszcz
  • Posiadany samochód: Ford SMax 2.0TDCI '14; MB A160 '01
  • Zainteresowania: komp, foto, citro, kayako, grajko i inne
  • Miejscowość: Stavanger/Bydgoszcz
Re: siłowniki tylnej klapy - tak ma być czy do wymiany ...
« Odpowiedź #5 dnia: Maj 19, 2011, 13:42:18 »
potwierdzam, przy czym uwazam to za bardzo poprawne rozwiazanie, klapa jest na tyle duza ze gdyby sie sama otwierala to w sporej ilosci przypadkow operator zostalby trafiony. Trzeba podniesc umyslnie dopiero wtedy sama sie podnosi. I robi to statecznie powoli, co czasem moze denerwuje. Zima trzyma sama, ale trzeba podniesc wyzej. Przy najwiekszych mrozach i aucie zaparkowanym na wzniesieniu tylem w dol, probowalo opadac z pierwszej pozycji i musialem podnosci na druga. Ciezar klapy (szyby najpredzej) jest jednak znaczny, porownuje to z klapa w ZX kombi, wyraznie mniejsza, mniejsze amorki, szybciej sie podnosi.
Tam amorki po 10 latac zdechly zupelnie wczesniej slably.

Jesli nie pasuje to wymienic amorki, zamienniki nie kosztuja majatku, warto zwrocic uwage na mocowania (pasuja ale sa inne niz oryginaly). Jesli ciezko chodza to moze wystarczy porzadnie przesmarowac 'kulki' na koncach amorkow.
Ford S-Max 2.0TDCI '14
dawniej: Xsara Picasso 1.6i SX '10
ZX 1.4i SX Break '96/97, ZX 1.4i Avantage '91
i jakies niecytryny
GG: 4635213 (i inne ;)