Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: [Mk1] przegrzany silnik  (Przeczytany 1357 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Piotr Krawczyk

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 375
  • Skąd: Bydgoszcz
  • Posiadany samochód: Citroen C5 2.0 HDi 2002r Kombi
  • Miejscowość: Bydgoszcz
[Mk1] przegrzany silnik
« dnia: Czerwiec 22, 2011, 09:32:30 »
Witajcie, mam kolejny problem z cytryną, otóż jakiś czas temu podczas diagnostyki wyskoczył błąd dmuchawy, okazało się że nie działa I bieg wentylatora, ale mechanik nie miał czasu także naprawa została odłożona. wczoraj wracałem z Poznania wszystko było w porządku ale postawiłem auto na podjeździe z włączonym silnikiem, 3 min i cały płyn chłodniczy miałem na kostce... wszystko wypluł przez korek w zbiorniczku... Podejrzewam że padł drugi bieg albo dmuchawa. Proszę o jakieś sugestie czy jestem w stanie sam naprawić ten problem. może jakiś schemat ? ;-)

Pozdrawiam

Offline Marcin Golonka

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 513
  • Skąd: Puławy
  • Posiadany samochód: Citroёn C5 SX Automatic 2.0 HDi Break 2003r
  • Miejscowość: Puławy
Re: [mkI] przegrzany silnik
« Odpowiedź #1 dnia: Czerwiec 22, 2011, 09:54:20 »
Zobacz czy masz sprawny wentylator (podłącz go na krótko), jeśli wentylator jest sprawny to pewnie poszły Ci przekaźniki które są w obudowie wentylatora (koszta zakupu nie wielkie a wymiana we własnym zakresie). Jeśli wentylator nie działa to napraw lub kup nowy.

Co do wycieku płynu chłodniczego to nie podejrzewam, że jest to wina przegrzania.

Offline Piotr Krawczyk

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 375
  • Skąd: Bydgoszcz
  • Posiadany samochód: Citroen C5 2.0 HDi 2002r Kombi
  • Miejscowość: Bydgoszcz
Re: [Mk1] przegrzany silnik
« Odpowiedź #2 dnia: Czerwiec 22, 2011, 11:19:49 »
właśnie sprawdziłem, po włączeniu silnika dmuchawa chodzi na najwyższym biegu, te przekaźniki ASO? czy w elektronicznym też je dostanę ? , co do wycieku, nie można tego tak nazwać to była fontanna wydobywająca się ze zbiorniczka a raczej wyciskająca się spod korka.

Marek_S

  • Gość
Re: [Mk1] przegrzany silnik
« Odpowiedź #3 dnia: Czerwiec 22, 2011, 14:54:49 »
wybuduj kostkę przekaźników i w elektronicznym kupisz . Macie skrzywienie z ty ASO .

Offline Piotr Krawczyk

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 375
  • Skąd: Bydgoszcz
  • Posiadany samochód: Citroen C5 2.0 HDi 2002r Kombi
  • Miejscowość: Bydgoszcz
Re: [Mk1] przegrzany silnik
« Odpowiedź #4 dnia: Czerwiec 22, 2011, 15:03:53 »
no i już wiem coś więcej, byłem na diagnostyce, robiony był test wentylatora. Na wysokim biegu dmuchawa chodzi elegancko słychać przekaźnik, ale na wolnym biegu... przekaźnik słychać ale wentylator stoi w miejscu...

Offline Michał Grządka

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 61
  • Posiadany samochód: Citroen C3 2017 1.2 82KM
Re: [Mk1] przegrzany silnik
« Odpowiedź #5 dnia: Czerwiec 24, 2011, 12:41:26 »
tak samo mam i nie wiem co z tym zrobić
trzeba sobie pomagać.....pozdro  :]

Offline Tomek Czajka

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 476
  • Skąd: Kraków
  • Posiadany samochód: C6 3.0 V6 Benzyna
  • Miejscowość: Kraków
Re: [Mk1] przegrzany silnik
« Odpowiedź #6 dnia: Czerwiec 25, 2011, 21:24:57 »
Temat stary jak świat.
Ja też chciałem pojechać z niechodzacym wentylatorem do serwisu , ale postanowiłem to sam zrobić, mimo ,że nie wiedziałem co padło.
Weź zdejmij zdeżak (prosta sprawa - 15min, osoba do pomocy mile widziana). W skrzyneczce po prawej stronie od wiatraka masz trzy przekażniki. Ja wimieniałem dwa (kupiłem w motoryzacyjnym na wsi po 5zł jakies chińskie - zdaje się ,że 1i 2 bieg to 35A a 3 to 40A). Jeśli to nie przekażniki to może jeszcze opornice do biegu 1 i 2 (one są w górnej części obudowy wentylatora , na lewo od górnej krawędzi skrzynki z przekaźnikami - nie pamiętam jak jest z dostępem).
U mnie była awaria pierwszego i trzeciego przekaźnika, ale wtedy drugi sie nie załączał.