Marcin Krzanowski napisał:
Witam.
Zakupiłem chipa do mojego Xm'a. Z informacji jaki posiadam zmiany będą następujące:
Z 109KM >>> 130KM
Z 235NM >>> 285NM
I niższe spalanie, tj:
miesany z 7,9l na 7,5l.
Koledzy oświećcie mi proszę w jaki to cudowny sposób, zwiększając jedynie dawkę paliwa (nie ma możliwości innego elektrycznego oddziaływania na pompę paliwa) urośnie Wam moment obrotowy i jednocześnie spadnie zużycie paliwa?
Gdyby taki "chip" był w stanie:
- zmieniać kąt wtrysku (ale niestety nie może),
- zwiększyć ciśnienie wtrysku (również nie może),
- zwiększyć ciśnienie powietrza doładowanego (też nie może)
a najlepiej zwiększyć powierzchnię zaworów dolotowych i zmienić kształt krzywek na wałku rozrządu ( tym bardzie nie może), to bym rozumiał sens jego stosowania.
Jednakże "elektroniczne" sterowanie pompą Lucas-Epic czy VE36 polega tylko i wyłącznie na zwiększaniu lub zmniejszaniu dawki paliwa (wzrost napięcia na cewkę zadajnika). Czy nie uzyskamy tego samego poprzez "mechaniczne" "przeregulowanie" zadajnika (a konkretnie poprzez przesuniecie go o 0,05 - 0,1 mm do przodu)?
Daje to również zauważalny skutek w dynamice samochodu, choć choć chyba nie w kierunku zmniejszenia zużycia paliwa...