Nie widzę celu robienia z cytryny poloneza...
Jest fabryczny zaawansowany kontroler nadzorujący pracę wentylatorów.
Jeśli niedomaga, to uważam że warto go naprawić, lub zbadać przyczynę braku wydajności.
Przyczynę niezałączania wentylatorów można łatwo zdiagnozować.
- wentylatory: czy się swobodnie obracają , czy podłączone bezpośrednio do zasilania pracują?
- przekaźniki: czy zasilenie cewek powoduje załączenie wentylatorów?
- moduł sterujący: czy odłączenie czujnika powoduje załączenie wentylatorów?
Mała wydajność chłodzenia mimo prawidłowego działania:
Zanieczyszczone lamele chłodnicy lub/ i parownika klimatyzacji, bąble gazów w układzie (nieodpowietrzony układ, uszkodzenie uszczelek głowicy - twarde wężę)
Sam gdy miałem problem z przegrzewaniem silnika, "oszukałem" kontroler, wstawiając szeregowo z czujnikiem temperatury rezystor 150om, sugerujący temperaturę wyższą niż rzeczywista. Przez to wentylatory załączały się przy nieco niższej temperaturze.
Na marginesie: silnik przegrzewał się z powodu uszkodzonej uszczelki głowicy. Dzięki temu przy okazji po łbie dostała skrzynia i pojawiły się nieszczelności w układzie chłodzenia.
Naprawa: wymiana silnika na używkę (dzięki uprzejmości Klubowicza kupiłem w rozsądnej cenie), wymiana tarcz i czyszczenie płyty zaworowej skrzyni biegów. Ponad 2 tyś zł, tydzień urlopu i ... wojna domowa....
Nie widzę powodów aby dale się rozpisywać - od tygodnia nowy klubowicz nie raczył się odezwać.