Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: [MKI] Oświetlenie zewnętrzne - Ksenony  (Przeczytany 2913 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Mirosław Radło

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 125
  • Skąd: Lubin
  • Posiadany samochód: Citroen DS3 1.6 HDI (DV6DTED, BVM5) '13
  • Zainteresowania: różne jak to u bliźniąt
  • Miejscowość: Lubin
[MKI] Oświetlenie zewnętrzne - Ksenony
« dnia: Maj 02, 2014, 17:54:14 »
Witam,
Szukam i szukam i w końcu postanowiłem założyć osobny wątek.

Problem dotyczy MkI 2.2 HDI z 2002 w wersji Exclusive z lampami ksenonowymi.

Jeżeli ktoś posiada takie autko to potrzebuję pilnie odpowiedzi w temacie działania świateł pozycyjnych, a mianowicie pytanie brzmi kiedy powinny świecić światła pozycyjne, czy od razu po przekręceniu kluczyka w stacyjce do pozycji zapłonu (u mnie tak właśnie jest) czy po przestawieniu manetki zapalania świateł do pozycji środkowej właśnie świateł pozycyjnych.

Nie pamiętam jak było wcześniej jak go kupiłem, bo przy wizycie sprawdzającej po zakupie w ASO włączyli mi na moją prośbę tzw. światła skandynawskie i nigdy nie zwracałem na to uwagi po prostu wiedziałem, że odpalam i jadę nie martwiąc się o światła. Niestety jakiś czas temu podkusiło mnie o zamontowanie LED'ów w zderzaku do jazdy dziennej i tu się zaczęły moje problemy. LED'y zabudowane, podłączone, podłączam fejsa wyłączam światła szwedzkie i kicha. LED'y świecą razem z pozycjami do czasu aż zapalą się mijania a tak nie może być.
Teraz mam tak LEDy odłączyłem i programowo światła skandynawskie deaktywowane, czujnik zmierzchu deaktywowany manetką na pozycji I stacyjki i po przekręceniu stacyjki na zapłon zapalają się światła pozycyjne - wszystkie, oświetlenie rejestracji, podświetlenie licznika itd. po odpaleniu silnika pomimo deaktywacji od razu zapalają się światła mijania i oczywiście dalej świecą pozycyjne. Sprawdzenie błędów dało wynik w COM2000 - błąd stały - Nieodpowiedniość oświetlenia. Sprawdzam i sprawdzam i już głupi jestem co z tym robić pierwsze co to kompletnie rozebrany, wyczyszczony i zregenerowany COM2000 i nic, potem BSI i BSM przegląd i konserwacja ze sprawdzeniem obwodów przekaźnika od pozycyjnych i nic. Jeżeli się zapalają to ewidentnie polecenie wychodzi z BSI więc dlatego pytam jak w końcu powinno być bo może szukam a tak ma być. Pomóżcie!
Były : 2x126p ('83, '90), Vectra A ('89), Corsa B ('96), Citroen C5 Exclusive ('02) i C3 Exclusive ('04), Citroen C5 (X7) Tourer AM6 Exclusive '09 obecnie Citroen DS3 1.6 HDI '13 Dla ciekawych - http://www.lexia.fora.pl   ;-)

Offline Janusz Jarosz

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 178
  • Posiadany samochód: Citroen C5 2.2 HDi 2001 exclusive, BVA
Re: [MKI] Oświetlenie zewnętrzne - Ksenony
« Odpowiedź #1 dnia: Maj 02, 2014, 21:31:29 »
Co prawda rocznik 2001, ale też ksenony, włączona opcja swiateł dziennych. Po włączeniu zapłonu światła nie zapalają się, dopiero po uruchomieniu silnika. Z manetki włączają się z wyłączonym zapłonem.

ameno

  • Gość
Re: [MKI] Oświetlenie zewnętrzne - Ksenony
« Odpowiedź #2 dnia: Maj 02, 2014, 23:27:41 »
Myślę że masz problem z manetką włącznika
TU masz manual.

Offline Mirosław Radło

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 125
  • Skąd: Lubin
  • Posiadany samochód: Citroen DS3 1.6 HDI (DV6DTED, BVM5) '13
  • Zainteresowania: różne jak to u bliźniąt
  • Miejscowość: Lubin
Re: [MKI] Oświetlenie zewnętrzne - Ksenony
« Odpowiedź #3 dnia: Maj 03, 2014, 14:14:40 »
Dzięki za info,
Chłopaki jeżeli dobrze rozumiem to prawidłowo powinno być tak, że w pozycji manetki "0" (Auto) nie powinny się palić żadne światła przed uruchomieniem silnika, dopiero po w zależności od trybu sterowania czy AUTO ze zmierzchowego czy dzienne z lek..sji powinny zapalić się światła mijania i pozycyjne, tak? Jeżeli nie działa żaden tryb Auto to pozycyjne powinny się zapalać dopiero po przestawieniu manetki w ich pozycję, a mijania w ich pozycję tak?

Dzięki za link do manuala ale COM2000 mam już przerobiony na wylot rozbierałem go już nie pamiętam ile razy i w C3 też. Ten manual dotyczy właśnie odbudowy ścieżek od pozycjonowania wyboru trybu sterowania światłami. U mnie już regenerowałem te ścieżki bo były trochę wytarte. Taśma posiada 7 ścieżek - "+" i po jednej dla każdego sygnału: brak -"0", pozycyjne, mijania, przeciwmgielne zapal, przeciwmgielne zgaś. Kierunki i drogowe impuls i ciągłe są na płytce COM2000. Czyściłem też pozostałe np. od tempomatu bo mi często się wyłączał - sprawdzę teraz w majówkę czy pomogło bo jadę w dłuższą trasę. W Le..sji pokazuje mi prawidłowo wszystkie pozycje tzn. na "0" - "Nie ważne", "światła postojowe", "światła mijania" itd. aczkolwiek coś jest nie tak, bo właśnie jak pisałem wyżej świecą mi pozycje po przekręceniu kluczyka na pozycje zapłon i mam ten [color=ff0000]****[/color]ny błąd Nieodpowiedniość sterowania oświetleniem. Po prostu chcę się upewnić przed ewentualnym zakupem i wymianą tego COM'a czy problem nie leży np. w BSI albo jakiejś dziwnej wersji oprogramowania.
Mam pliki pdf serwisowe dotyczące specyfikacji programowania BSI do i po OPR 96.. mój OPR to 9502  a wg tych specyfikacji to ani tak ani siak mi nie pasują opcje telekodowania część widocznych u mnie funkcji jest wymieniona i pokrywa się w starszej wersji a część w nowszej ale żadna nie pasuje idealnie. Po za tym opisy trochę się różnią od ich tłumaczenia w Lek.sji i można się pomylić sugerując ich określeniem w programie. Nie widzę kalkulatora czujnika deszczu/zmierzchu a oba mam. Wyłączyłem światła dzienne - skandynawskie a auto reaguje tak jakby były nadal włączone. Może ktoś jest zaawansowanym elektronikiem od cytryn i mi to wyjaśni bo zakupy w tej materii nie należą do najtańszych a nie mam innej cytryny żeby przełożyć choćby na próbę i sprawdzić.
Były : 2x126p ('83, '90), Vectra A ('89), Corsa B ('96), Citroen C5 Exclusive ('02) i C3 Exclusive ('04), Citroen C5 (X7) Tourer AM6 Exclusive '09 obecnie Citroen DS3 1.6 HDI '13 Dla ciekawych - http://www.lexia.fora.pl   ;-)

Offline Dariusz Gołębiowski

  • Sponsor
  • ***
  • Wiadomości: 2 041
  • Skąd: Włodawa
  • Posiadany samochód: Xantia 2.0 Hdi 2000r Millesime
  • Zainteresowania: citroeny.....
  • Miejscowość: Włodawa
Re: [MKI] Oświetlenie zewnętrzne - Ksenony
« Odpowiedź #4 dnia: Maj 03, 2014, 15:04:39 »
Sprawdź dokładnie to co regenerowałeś w manetce czyli ścieżki. Na 0 też musi być połączenie między dwoma ścieżkami bo inaczej będą fixowały światła.
Nic nie umie.......
Ale coś umie z tymi cytrynkami...
WŁODAWA 600 665 608

Offline Mirosław Radło

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 125
  • Skąd: Lubin
  • Posiadany samochód: Citroen DS3 1.6 HDI (DV6DTED, BVM5) '13
  • Zainteresowania: różne jak to u bliźniąt
  • Miejscowość: Lubin
Re: [MKI] Oświetlenie zewnętrzne - Ksenony
« Odpowiedź #5 dnia: Maj 05, 2014, 17:14:33 »
Dzięki Darek, ale jak pisałem po regeneracji były testy Le..sją i rozpoznaje pozycję "0" - Auto jako "nie ważne" ale ją widzi, tylko nie wiem w dalszym ciągu dlaczego zapala od razu światła pozycyjne. To niby tak powszechna usterka a tak mało wypowiedzi, napiszcie chociaż czy mieliście podobnie i po wymianie COM2000 to ustąpiło bo nie wiem co mam kupić czy COM'a czy BSI

Ach miałem napisać o tempomacie - czyszczenie pomogło już tak nie zrywa, ale niestety z drogowymi się coś skiepściło po około 3s od zapalenia same gasną czyli wróciło to co było kiedyś. Pewnie jednak muszę wymienić tego COM'a, zaczynam szukać odpowiedniego egzemplarza, tylko znowu mam zagwozdkę - Lek..sja mówi że to EATON a jak go miałem w łapkach to wyraźnie był oznaczony DEPPHI i jak to rozumieć? Może to jest też jakiś powód problemów, czy ktoś wie czy te przełączniki zespolone są identyczne co do budowy jeśli producenci się różnią?

PS.

No to Panowie, jest tak, zakupiłem na alledrogo przełacznik zespolony dokładnie o takim numerze jak mój tylko ciutek młodszy i jestem po jego wymianie, poza moim zdaniem jego lepszym działaniem jeśli chodzi o prace manetek to nic się nie zmieniło tzn. dalej jest ten sam błąd nieodpowiedniości sterowania oświetleniem i objawy bez zmian w pozycji klucza zapłon świecą się pozycyjne a na manetce "0" i po odpaleniu silnika pomimo deaktywacji skandynawskich dalej się same zapalają światła mijania. ZONK, albo ten przełącznik po wymianie ma tą samą usterkę albo jest coś nie tak bo pomimo jego wymiany jak w Lex..ii wejdę w kalkulator COM2000 i jego identyfikację dalej się nic nie zmieniło pokazuje mi że mam przełącznik EATON 96404.... a mam fizycznie DELPHI 96477537XT. Byłem pogadać w ASO Lubin z Panem Zdzichem żeby coś podpowiedział i dowiedziałem się tyle że ten typ tak ma i szkoda sobie głowę zawracać bo wymiana COM'a a potem BSI nie koniecznie może pomóc. Na razie wstrzymuję dalsze poszukiwania, no chyba, że w końcu ktoś coś doradzi. Na razie mnie nie stać na kolejną wymianę przełącznika. Jak się dogadam z ASO to może na próbę założą mi nowy oryginalny i sprawdzę czy to pomoże i będę szukał używanego aż w końcu trafię. Za podpięcie w ASO pod kompa standard 150,- to prawie tyle co dałem za przełącznik. Na chwilę obecną mam trochę inne potrzebniejsze wydatki do C5 czujnik ciśnienia dolotowego, tarcze i klocki z tyłu i może łożyska wahaczy tył to się okaże, więc zabieram się za to co pilne. Wątku nie zamykam, może się ktoś jeszcze wypowie z konkretnym pomysłem co może być nie tak.
Były : 2x126p ('83, '90), Vectra A ('89), Corsa B ('96), Citroen C5 Exclusive ('02) i C3 Exclusive ('04), Citroen C5 (X7) Tourer AM6 Exclusive '09 obecnie Citroen DS3 1.6 HDI '13 Dla ciekawych - http://www.lexia.fora.pl   ;-)

Offline Bartłomiej Trocha

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 757
  • Skąd: Koszecin slaskie
  • Posiadany samochód: C5 I 2.2 hdi 204KM
  • Zainteresowania: Mechanika elektronika programowanie sterownikow
  • Miejscowość: Koszecin slaskie
Odp: [MKI] Oświetlenie zewnętrzne - Ksenony
« Odpowiedź #6 dnia: Wrzesień 05, 2015, 20:18:18 »
Troche już późno ale w BSI jest opcja bodajże salonu czy czegoś takiego. Z pozycją 1 moja (taka sama cytryna) zaraz po zgaszeniu przechodzi w economy mode a po włączeniu zapłonu od razu zapalają się pozycyjne
Car DNA programowanie ecu, mechanika, elektronika