Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: sam silnik - odpalanie  (Przeczytany 1064 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Marek Sztuka

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 279
  • Skąd: Gawłuszowice
  • Posiadany samochód: Alfa Romeo 166
  • Zainteresowania: budownictwo - drogi, mechanika i JESTEM DUMNY ŻE BYŁEM W WOJSKU
  • Miejscowość: Gawłuszowice
sam silnik - odpalanie
« dnia: Lipiec 10, 2011, 21:26:47 »
Cześć,
oddałem mojego Xm-a do blacharza, okazało się, że oprócz progów będzie cały spawany (łatany) bo przez te lata się ich trochę porobiło a ja chcę żeby jeszcze długo posłużył.
Blacharz wyciągnął  też cały środek łącznie z deską rozdzielczą.

Mam takie pytanie, czy wszystkie elementy pozwalające na rozruch silnika 2.1TD z pompą lucasa znajdują się pod maską ?
- oczywiście oprócz stacyjki. Potrzebuje odpalić silnik żeby podnieść samochód ponieważ blacharz się zdziwił, że nie może go teraz wziąć na podnośnik.
Pozdrawiam Marek
były:
Xm 2.1TD z HA I 91r.
Xantia Mk1 1.9D
Renault 19 Chamade 1.4 RT

Offline Paweł Ziemniewicz

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 709
  • Skąd: Reda/Gdynia
  • Posiadany samochód: GSA X3 1980, Peugeot 607 2.2HDi 2002
  • Zainteresowania: wszelakie
  • Miejscowość: Reda/Gdynia
Re: sam silnik - odpalanie
« Odpowiedź #1 dnia: Lipiec 11, 2011, 12:49:12 »
dla disla wystarczy +12 na elektrozawór na pompie i na rozrusznik
Paweł Ziemniewicz
[email protected] / www.citrozlot.pl
Citroen GSA X3'80, Peugeot 607 2.2 HDi '02
Były:GSA 1.3'81,Evasion 2.0CT'97,XM 2.1TD 91,93,XM 3.0V6'95,CX 2.5TRD'86,BX 1.8TRD'90, BX 1.4'91

Offline Marek Sztuka

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 279
  • Skąd: Gawłuszowice
  • Posiadany samochód: Alfa Romeo 166
  • Zainteresowania: budownictwo - drogi, mechanika i JESTEM DUMNY ŻE BYŁEM W WOJSKU
  • Miejscowość: Gawłuszowice
Re: sam silnik - odpalanie
« Odpowiedź #2 dnia: Lipiec 11, 2011, 14:27:49 »
Tak też, myślałem.
chciałem się upewnić czy nie było po drodze jakiś śmiesznych przekaźników lub innych sterowników w szoferce.
dzięki za odpowiedź.
były:
Xm 2.1TD z HA I 91r.
Xantia Mk1 1.9D
Renault 19 Chamade 1.4 RT

Offline Paweł Morga

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 189
  • Skąd: Sosnowiec
  • Posiadany samochód: XM MkII 2.0 TCT, XM MkII 2.1 TurboD, 607 2.7 V6 HDI
  • Miejscowość: Sosnowiec
Re: sam silnik - odpalanie
« Odpowiedź #3 dnia: Lipiec 11, 2011, 19:35:08 »
Cytuj

Marek Sztuka napisał:
Cześć,
oddałem mojego Xm-a do blacharza, okazało się, że oprócz progów będzie cały spawany (łatany) bo przez te lata się ich trochę porobiło a ja chcę żeby jeszcze długo posłużył.


Jaki jest koszt takiej operacji? Swojego reanimowałem własnoręcznie, łącznie z progami i podłużnicami. Zostały mi jeszcze drobnostki w okolicach nadkoli. A chciałbym się dowiedzieć ile zaoszczędziłem :)

Offline Marek Sztuka

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 279
  • Skąd: Gawłuszowice
  • Posiadany samochód: Alfa Romeo 166
  • Zainteresowania: budownictwo - drogi, mechanika i JESTEM DUMNY ŻE BYŁEM W WOJSKU
  • Miejscowość: Gawłuszowice
Re: sam silnik - odpalanie
« Odpowiedź #4 dnia: Lipiec 11, 2011, 22:14:18 »
całkowitego kosztu jeszcze nie znam,
na razie wręczyłem blacharzowi 1tyś tytułem zaliczki,
robi go już miesiąc - kazałem mu się nie spieszyć: ma zrobić dobrze.
Coś mi się wydaje że będzie to ok 2 tyś ale zapewne powyżej tego.
Za 1 tyś (jeszcze przed zleceniem totalnej naprawy) uzgodniliśmy  dorobienie progów z pomalowaniem ich na kolor nadwozia, oczywiście z barankiem.

Coś mi się wydaje, że wydam jeszcze oprócz tego kilka tysięcy na doprowadzenie go do przyzwoitego stanu.
Jedni zbierają pieniądze żeby kupić sobie "fure" ja zbieram na naprawę "zabytku" który jest limuzyną i bardzo ciekawym samochodem.

Szczegółowe rozliczenie i wygląd (zdjęcia) przed i po dodam jak zakończę chociaż I-szy etap w osobnym poście.

Pozdrawiam
były:
Xm 2.1TD z HA I 91r.
Xantia Mk1 1.9D
Renault 19 Chamade 1.4 RT

Offline Paweł Morga

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 189
  • Skąd: Sosnowiec
  • Posiadany samochód: XM MkII 2.0 TCT, XM MkII 2.1 TurboD, 607 2.7 V6 HDI
  • Miejscowość: Sosnowiec
Re: sam silnik - odpalanie
« Odpowiedź #5 dnia: Lipiec 13, 2011, 15:41:29 »
http://www.klub.citroen.triger.com.pl/modules/newbb/viewtopic.php?topic_id=49342&forum=6

Tu link z tego co robiłem z tyłu. Za progi zapłaciłem coś ok 100zł, no ale wszystko robiłem sam. Dłubałem w wolnych chwilach parę tygodni. Mój Xm podwozie miał z złym stanie, chociaż jak przeglądałem foto z remontów hond czy fordów to był całkiem ok :) Robiłem to pierwszy raz, teraz z pewnością poszłoby mi to sprawniej. Musiałem kupić migomat za 800zł ale nie żałuję bo nie raz uratował mi tyłek przy ukręconej śrubie bądź zrobieniu choćby klucza do sfer.
Z jednej strony 2-3 tyś za taki remont to dużo, ale wiem jakie to czasochłonne i za mniej bym komuś tego nie zrobił.
Miesiąc czasu na wymianę progów to raczej za długo, jeśli miałbym tylko to do roboty to 2-3 dni i zrobione. Oby ten blacharz był sprawdzony.

Offline Marek Sztuka

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 279
  • Skąd: Gawłuszowice
  • Posiadany samochód: Alfa Romeo 166
  • Zainteresowania: budownictwo - drogi, mechanika i JESTEM DUMNY ŻE BYŁEM W WOJSKU
  • Miejscowość: Gawłuszowice
Re: sam silnik - odpalanie
« Odpowiedź #6 dnia: Lipiec 13, 2011, 16:34:27 »
miesiąc czasu to na wszystko co ma zrobić  ;)
były:
Xm 2.1TD z HA I 91r.
Xantia Mk1 1.9D
Renault 19 Chamade 1.4 RT

Offline Paweł Morga

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 189
  • Skąd: Sosnowiec
  • Posiadany samochód: XM MkII 2.0 TCT, XM MkII 2.1 TurboD, 607 2.7 V6 HDI
  • Miejscowość: Sosnowiec
Re: sam silnik - odpalanie
« Odpowiedź #7 dnia: Lipiec 15, 2011, 08:40:05 »
No to już lepszy czas :) Ja próbuję powoli zabrać się za przygotowanie auta do malowania, ale coś ciężko mi to idzie.