Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: Kopci na biało, spadek mocy...  (Przeczytany 4184 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Wojtaszek Jolanta

  • Nowy Użytkownik
  • Wiadomości: 3
  • Posiadany samochód: Citroen Xsara Picasso 2.0 HDI 2002 rok
Kopci na biało, spadek mocy...
« dnia: Lipiec 11, 2011, 09:40:53 »
Witam Szanowne Grono,

dziś rano, w drodze do pracy wjechałam w kałużę ( była ulewa i inaczej się nie dało ) Po tym incydencie auto mi bardzo zesłabło, nie mogło wejść na obroty, jechałam max 30km/h i przy dodawaniu gazu kopciło na biało. Wróciłam się do domu. W garażu wypięłam filtr powietrza - był mokry, aż kapało. Wysuszyłam obudowę i włożyłam nowy filtr. Auto odpala normalnie, ale nadal kopci na biało. Przy dodawaniu gazu ma taki dziwny dźwięk, taki przytłumiony... Wiem, że kiedy turbina zakończy swój żywot wtedy też autko na biało kopci... A może ta woda się przedostała dalej i np. pogięły mi się korbowody...? Ale żeby turbina od wody z kałuży padła?! To nie było jezioro...

Poradźcie coś kobiecie, podsuńcie jakieś pomysły.
Rady typu - jedź do mechanika, bo sama nic nie zrobisz - darujcie.

Pozdrawiam i dziękuję - Jolka.

jacekczewa1

  • Gość
Re: Kopci na biało, spadek mocy...Ratunku!
« Odpowiedź #1 dnia: Lipiec 11, 2011, 09:44:32 »
Jolka - podejrzewam zawieszenie zaworu EGR objawy na to wskazuja tyle tylko że nie mogło się to stac od wjechania w kałużę, poprostu może to byc zbieg okoliczności . Aha dobrze by było gdybys uzupelniła profil o model silnika - uznałem że masz 2.0 hdi :)

Offline Wojtaszek Jolanta

  • Nowy Użytkownik
  • Wiadomości: 3
  • Posiadany samochód: Citroen Xsara Picasso 2.0 HDI 2002 rok
Re: Kopci na biało, spadek mocy...Ratunku!
« Odpowiedź #2 dnia: Lipiec 11, 2011, 09:51:34 »
Chwilowo dziękuję za podpowiedź. Optymistyczna.
Pędzę do garażu podłubać.

Offline Ewa Krauze

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 866
  • Skąd: Słupsk
  • Posiadany samochód: XP 1.6 HDI 110KM bez FAP, A6 3.0TDI 233KM Quattro TipTronic
  • Miejscowość: Słupsk
Re: Kopci na biało, spadek mocy...Ratunku!
« Odpowiedź #3 dnia: Lipiec 11, 2011, 10:50:42 »
Gdzieś kiedyś znalazłam opis koloru dymów wydobywających się z wydechu. Może się przyda?

W sprawnym silniku spalinowym, niezależnie czy jest to benzynowy czy wysokoprężny z rury wydechowej powinny wydostawać się bezbarwne spaliny.
Jeśli jest inaczej i za autem pojawia się dym niebieski, czarny lub biały świadczy to o usterce silnika. A po kolorze dymu można wstępnie zdiagnozować rodzaj usterki.

[color=0066FF]NIEBIESKI[/color]
Jeśli z rury wydechowej silnika benzynowego lub diesla wydobywa się dym o barwie błękitnej to niestety świadczy to o jego zużyciu, ponieważ spalany jest olej silnikowy. Jeśli mamy wątpliwości, czy faktycznie jest to olej powinniśmy sprawdzić poziom oleju w silniku. Jego szybkie ubywanie w połączeniu z niebieskim dymem z rury niestety świadczy o uszkodzeniu silnika.
To, w jakich warunkach pracy silnika pojawia się dymienie, może nam podpowiedzieć o rodzaju uszkodzenia. Jeśli na biegu jałowym nie widać dymu, a pojawia się przy schodzeniu silnika z wysokich obrotów może to świadczyć o zużyciu uszczelniaczy zaworowych. Jeśli dym pojawia się na biegu jałowym i przy zwiększaniu obrotów, to niestety świadczy to o zużyciu pierścieni tłokowych i gładzi cylindra. W silnikach z turbosprężarką kłęby niebieskiego dymu mogą być spowodowane uszkodzeniem turbiny.

BIAŁY
Biały dym wydostający się rury wydechowej również nie wróży nic dobrego. Jeśli z układu chłodzenia nie ma wycieków, płyn znika a z rury wydechowej wydostaje się biały dym to niestety świadczy to o przedostawaniu się płynu do komory spalania. Powodem tego może być uszkodzona uszczelka pod głowicą lub co gorsze pęknięcie głowicy lub kadłuba silnika. Dym z płynu chłodniczego jest znacznie gęstszy niż para wodna wydostająca się z wydechu, która jest normalnym produktem spalania i widoczna jest wyraźnie w niskich temperaturach.

CZARNY
Czarny dym z rury wydechowej to domena silników wysokoprężnych. Pojawia się najczęściej przy dużym obciążeniu i przy wysokich obrotach. Niewielkie dymienie jest dopuszczalne i nie musi świadczyć o zużyciu układu wtryskowego. Jednak jeśli nawet niewielkie dodanie gazu skutkuje kłębami dymu to świadczy o poważnym niedomaganiu układu wtryskowego. Do regulacji lub wymiany mogą kwalifikować się końcówki wtryskiwaczy, pompa wtryskowa lub uszkodzony może być układ recyrkulacji spalin. Koniecznie należy przeprowadzić szczegółową diagnozę, gdyż naprawa układu wtryskowego jest bardzo kosztowna, zwłaszcza, jeśli jest to nowoczesna konstrukcja z wtrysków lub układem common rail.
Czarny dym może pojawić się także w silniku benzynowym, jeśli nastąpi uszkodzenie w układzie sterowania silnika i do cylindrów będzie napływać bardzo bogata mieszanka paliwowa. Dymienie nie będzie duże, ale widoczne nawet na biegu jałowym.
XP

Offline Wojtaszek Jolanta

  • Nowy Użytkownik
  • Wiadomości: 3
  • Posiadany samochód: Citroen Xsara Picasso 2.0 HDI 2002 rok
Re: Kopci na biało, spadek mocy...Ratunku!
« Odpowiedź #4 dnia: Lipiec 11, 2011, 14:22:53 »
Upaprałam się niemiłosiernie, ale już wiem! Woda była pośrednim sprawcą. Głównym winowajcą są dwa niedziałające wtryski. Palenie na dwóch tłokach!  Woda odparowała i auto zaczęło mi teraz dymić na czarno - kiedy mu się przydeptało gazu na jałowym biegu lub podczas jazdy na niskim biegu i wysokich obrotach.

Taka diagnoza.

Ufff... dobrze, że nie turbina...

jacekczewa1

  • Gość
Re: Kopci na biało, spadek mocy...Ratunku!
« Odpowiedź #5 dnia: Lipiec 12, 2011, 06:37:04 »
to była chyba rzeka a nie kałuża :) Jolanto.... przyznaj się że chciałas posprzatac w aucie :)