Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: Chłodzenie i klima  (Przeczytany 933 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Krzysztof Januszewski

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 31
  • Skąd: Jelenia Góra
  • Posiadany samochód: XM.2,0 TurboCT,95r. , XM.2,0 Turbo CT,93r., Celica V 1,6
  • Zainteresowania: Judo
  • Miejscowość: Jelenia Góra
Chłodzenie i klima
« dnia: Lipiec 21, 2011, 21:29:30 »
1.Czym da się skleić zbiornik wyr.płynu chłodniczego?
2.Czy da się uszczelnić klimę(sprężarkę) najlepiej bez demontażu?
Były:
Zastava 750, Fiat 125p, Skoda 100, Renault 5,Skoda 120, VW Scirocco, Renault Trafic,Opel Astra   ;-)

Offline Maurycy Piniarski

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 3 424
  • Skąd: Sieradz
  • Posiadany samochód: XM 2.5td 1998r,
  • Zainteresowania: motoryzacja,żagle,film, muzyka
  • Miejscowość: Sieradz
Re: Chłodzenie i klima
« Odpowiedź #1 dnia: Lipiec 21, 2011, 21:47:00 »
ad.1 da się
ad.2 nie da się
CYTRNKI są jak KOBIETY-kochamy je za wady i zalety
jest:XM 2.5TD 1998r,MB Sprinter 313CDI

Offline Wojtek Łuczak

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 503
  • Skąd: Pruszków
  • Posiadany samochód: Xm V6 12v 89r/ C6 2.7
  • Miejscowość: Pruszków
Re: Chłodzenie i klima
« Odpowiedź #2 dnia: Lipiec 22, 2011, 08:29:44 »
Dołączę się do pytania pierwszego, czy ktoś to robił  i jak kolega napisał czym można to zrobić aby wytrzymało ciśnienie? Mój puszcza na łączeniu połówek

Offline Wojciech Łapiński

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 2 228
  • Skąd: Wrocław
  • Posiadany samochód: C5 tourer 2.0 hdi 2015, Peugeot 407 SW 2.0 hdi 2009
  • Zainteresowania: podróże, wędkarstwo, fotografia
  • Miejscowość: Wrocław
Re: Chłodzenie i klima
« Odpowiedź #3 dnia: Lipiec 22, 2011, 11:51:36 »
Cytuj

Wojtek Łuczak napisał:
Dołączę się do pytania pierwszego, czy ktoś to robił  i jak kolega napisał czym można to zrobić aby wytrzymało ciśnienie? Mój puszcza na łączeniu połówek

Najprostszą rzeczą jest ciśnieniowe "odciążenie" zbiorniczka po uprzednim pospawaniu go. Wystarczy zamknąć zbiorniczek innym korkiem (bo szkoda oryginalnego), w którym robimy dziurkę fi 8-10mm. Do dziurki tej - dopasowując średnicę - płytko wkładamy kawałek przewodu z pcv, który z kolei wprowadzamy (do dna) otwartej plastikowej butelki. Ten prymitywny sposób uchroni nas przed utratą płynu i umożliwi "normalną" eksploatację samochodu. Butelka oczywiście musi być jakoś umocowana i skierowana otworem do góry...
dawniej: Xantia Break 1,9 td
             Safrane 2,3 Si
             Nevada 2,1 D
             R 11 1,7
             Visa 1,9 d

Offline Wojtek Łuczak

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 503
  • Skąd: Pruszków
  • Posiadany samochód: Xm V6 12v 89r/ C6 2.7
  • Miejscowość: Pruszków
Re: Chłodzenie i klima
« Odpowiedź #4 dnia: Lipiec 31, 2011, 14:53:20 »
Powiem szczerze, że rozwiązanie doraźne mam takie, że jeżdżę z poluzowanym korkiem ale jak robi się naprawdę gorąco (korki itp.) zaczyna para lecieć spod maski dość mocno co nie ładnie wygląda i mnie irytuje. Przy tym rozwiązaniu podejrzewam, że byłoby podobnie i wole aby po otworzeniu wszytko w miarę oryginalnie się prezentowało zwłaszcza, że staruszek na emeryturze jest i powoli go doprowadzam, do stanu z  jego czasów świetności. Myślałem, że może ktoś już przerabiał temat. Może uda się rozpołowić zbiorniczek i skleić czymś np, silikonem dodać jakąś taśmę lub obejmę i może wytrzyma. O ile się nie myle to ciśnienie w układach chyba trzyma się w okolicach 0,8atm (jak się mylę to mnie poprawcie) wiec super duże nie jest.