Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: [Mk2] Zapytanie o Profilaktykę  (Przeczytany 3241 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Tomasz Uss

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 146
  • Skąd: Legnica
  • Posiadany samochód: C5 MKII 2.0 16v 2005
  • Miejscowość: Legnica
[Mk2] Zapytanie o Profilaktykę
« dnia: Sierpień 26, 2011, 21:53:16 »
Witam wszystkich Braci i Siostry zgromadzonych na tym forum których połączyła miłość do Francuskiej marki jaka jest Citroen.
 Na wstępie chciałbym zaznaczyć że jest to mój pierwszy post i dlatego proszę o wyrozumiałość.
 Od niedawna stałem się posiadaczem Citroena c5 mkII z 2005r któremu fabryka przydzieliła silnik 2 litrowy o mocy 143 km zasilanym benzyną.
 Chciałbym prosić o informację dotyczące profilaktyki która powinienem wykonać po zakupie auta, oczywiście olej silnikowy, filtr oleju oraz rozrząd został wymieniony. Na myśli mam oczywiście pozostałe płyn eksploatacyjne a głównie chodzi mi o płyn znajdujący się w układzie hydro-pneumatycznego zawieszenia. Cytrynka ma 130tys przebiegu. Zależało by mi również na informacji od użytkowników tego modelu, jak trwałe są elementy pneumatyk i podzespołów z nimi związanych, czy i  dla nich można zastosować profilaktykę w celu wydłużenia ich sprawności?
 Z góry dziękuje za zainteresowanie tematem

Offline Grzegorz Sługocki

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 018
  • Skąd: Zielona Góra
  • Posiadany samochód: Citroen C5 2.0 HDI 2001r// 2.0 B+LPG 2009r
  • Miejscowość: Zielona Góra
Re: C5 mkII***Zapytanie o Profilaktykę***C5 mkII
« Odpowiedź #1 dnia: Sierpień 26, 2011, 22:45:25 »
Witamy na forum:).Jeżeli chodzi o zawieszenie hydro to chyba jest to najmniej awaryjna rzecz z mojej oceny w tym samochodzie,więcej problemów występuje z motoreduktorami,oraz pękającymi klamkami wewnętrznymi.Jeżeli chodzi o profilaktykę zawieszenia to zbytnio tam nie ma czego szukać,możesz wymienić LDS jak uważasz że chcesz mieć wszystko tip top,a tak ogólnie to tylko eksploatować autko i cieszyć się:)

Offline Tomasz Uss

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 146
  • Skąd: Legnica
  • Posiadany samochód: C5 MKII 2.0 16v 2005
  • Miejscowość: Legnica
Re: C5 mkII***Zapytanie o Profilaktykę***C5 mkII
« Odpowiedź #2 dnia: Sierpień 26, 2011, 22:49:47 »
Dziękuję za szybka i konkretną odpowiedź.
A cóż to takiego te motoreduktory? i czy wymiana tych elementów jest droga?
O klamkach słyszałem już kiedyś, z klamką trzeba jak z kobietą, nie ma rady :)

Offline Sławomir Wolniak

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 154
  • Skąd: Częstochowa
  • Posiadany samochód: Citroen C2 1,1 2008
  • Miejscowość: Częstochowa
Re: C5 mkII***Zapytanie o Profilaktykę***C5 mkII
« Odpowiedź #3 dnia: Sierpień 26, 2011, 23:11:29 »
Co do klamek to właśnie kobiety je ułamują he  ... co do motoreduktorów to znajdują się w zespole klimatyzacji i nawiewu i odpowiadają za kierunki i podział powietrza w nadmuchach ale w MKII są już poprawione i bardzo mało według mnie jest uszkodzeń.  Do pielęgnacji nawiewów i klimatyzacji nie używaj pianek bo to one głównie uszkadzają klimatyzację sklejają mieszalniki . Dość upierdliwą bolączką są tylne zaciski hamulcowe i linki hamulca ręcznego ale nie jest to regułą .LDS powinien być na poziomie zgrzewu zbiornika kiedy zawieszenie jest opuszczone , zaś do jakichkolwiek prac z potrzebą zdjęcia koła lub podnoszenia samochodu na podnośniku a koła nie dotykają podłoża należy zawieszenie ustawić w najwyższym położeniu [jak mówi instrukcja ] no na początek tyle może jeszcze ktoś coś dopisze powodzenia i miłego użytkowania !!
Były Xsara 1,4 1999r ,C5 1,8 16V 2004r

Offline Maciej Tafliński

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 268
  • Skąd: Toruń
  • Posiadany samochód: C5 2.0i 16V 2006 r.; C4 1.6i 16V 2005 r.
  • Miejscowość: Toruń
Re: C5 mkII***Zapytanie o Profilaktykę***C5 mkII
« Odpowiedź #4 dnia: Sierpień 27, 2011, 18:29:51 »
Witam,
mam ten sam silnik i bym sprawdził rozrząd. Co prawda nie czytałem o podobnym przypadku, ale w moim aucie który jest w rodzinie od nowości z salonu pękł rozrząd przy 80k km przejechanych, więc wg. książki serwisowej zdecydowanie za wcześnie. Oprócz tego lać benzynę, wymieniać olej, filtry i inne podzespoły eksploatacyjne i cieszyć się :)

Offline Piotr Sobczak

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 6 835
  • Skąd: Warszawa
  • Miejscowość: Warszawa
Re: C5 mkII***Zapytanie o Profilaktykę***C5 mkII
« Odpowiedź #5 dnia: Sierpień 27, 2011, 20:39:35 »
Cytuj

Tomasz Uss napisał:
Chciałbym prosić o informację dotyczące profilaktyki która powinienem wykonać po zakupie auta, oczywiście olej silnikowy, filtr oleju oraz rozrząd został wymieniony. Na myśli mam oczywiście pozostałe płyn eksploatacyjne


Co 2 lata lub 60tys km wymienia sie plyn hamulcowy a co 5 lat wymienia sie plyn chlodzacy (jesli jednak nie zalejsz plynem dlugowiecznym, tzwn long-life to wymiana plynu co 2 lata). Dobrze jest tez zmieniac olej w skrzyni biegow.
Piotrek
kiedyś: Saxo 1.1i SX, Xsara I VTS 1.8i 16V, Xsara II VTS 2.0i 16V, Xantia II 2.0i 16V SX+, C4 by Loeb 2.0i 16V, Berlingo B9 1.6HDi Multispace i XTR

Offline Tomasz Uss

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 146
  • Skąd: Legnica
  • Posiadany samochód: C5 MKII 2.0 16v 2005
  • Miejscowość: Legnica
Re: C5 mkII***Zapytanie o Profilaktykę***C5 mkII
« Odpowiedź #6 dnia: Sierpień 27, 2011, 21:51:45 »
Dziękuje za cenne informacje:)
Czy po wyłączeniu silnika, po jeździe samochodem w ustawieniu zawieszenia na normal, autko powinno się położyć? czy stać do rana w takiej pozycji jak je zostawiliśmy?

Offline Sławomir Wolniak

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 154
  • Skąd: Częstochowa
  • Posiadany samochód: Citroen C2 1,1 2008
  • Miejscowość: Częstochowa
Re: C5 mkII***Zapytanie o Profilaktykę***C5 mkII
« Odpowiedź #7 dnia: Sierpień 28, 2011, 00:37:14 »
Powinno stać tak jak zostawiłeś ,czasem po zamknięciu drzwi albo po włączeniu centralnego zamka zawieszenie wykona kilku centymetrową korekcję 2/3 cm wynikającą z przejechanych nierówności i zmiennym obciążeniem ,tak samo po otwarciu może opaść lub podnieść się o 2/3 cm ale tylko o tyle nie ma prawa opadać na sam dół !!
Były Xsara 1,4 1999r ,C5 1,8 16V 2004r

Offline Andrzej Walczyński

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 866
  • Skąd: okolice Poznania
  • Posiadany samochód: Peugeot 301 1.2 Active+ ETG 2014 LPG
  • Miejscowość: okolice Poznania
Re: C5 mkII***Zapytanie o Profilaktykę***C5 mkII
« Odpowiedź #8 dnia: Sierpień 28, 2011, 07:37:01 »
Cytuj

Grzegorz Sługocki napisał:
Witamy na forum:).Jeżeli chodzi o zawieszenie hydro to chyba jest to najmniej awaryjna rzecz z mojej oceny w tym samochodzie,więcej problemów występuje z motoreduktorami,oraz pękającymi klamkami wewnętrznymi.


Trzeba poczytać forum, bo tematów typu "plusy i minusy C5" było już kilka.
Każdy ocenia po swoim egzemplarzu, ale wszelkie generalizacje bywają mylące, bo ja nie miałam żadnych problemów z motoreduktorami, klamkami, a miałem z zawieszeniem (rozszczelniające się węże). Czyli odwrotnie.
C5 ma kilka bardzo często powtarzających się problemów, ale nie wystąpią one we wszystkich egzemplarzach.
Są to np:
- Linki ręcznego
- zaciski tylne
- przełącznik zespolony
- rdzewiejąca tylna klapa przy listwie plastikowej
- padające teleskopy klapy tylnej w breaku
Jeszcze kilka innych by się znalazło, więc polecam poświęcić czas na lekturę forum.
był: C5 MkI Break 2.0 2003 BVA4 RT3, LPG Prins - 220.000 kkm.
jest: Peugeot 301 1.2 ETG 2014 LPG Stag - 145.000 kkm

Offline Rafał Ptaszyński

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 38
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: CIRTOEN C5 MkIII, kombi 163 automat, 2010
  • Miejscowość: Warszawa
Re: C5 mkII***Zapytanie o Profilaktykę***C5 mkII
« Odpowiedź #9 dnia: Sierpień 29, 2011, 11:40:38 »
Jeśli będziesz koniecznie będziesz chciał zmieniać LDS to nie kupuj w pierwszym lepszym sklepie. Cena często oscyluje w okolicy 80zł, lecz bez problemu wykorzystując www znajdziesz i za 38 :) i to czasami 200m dalej.
Silnik jest bogiem, prędkość nałogiem, turbo podstawą a nitro zabawą :)

Offline Emil Uzunow

  • Sponsor
  • *****
  • Wiadomości: 3 416
  • Skąd: Pruszków
  • Posiadany samochód: C5 MkII Break 2.2 BiTurbo BVA 2007 r. Exclusive
  • Zainteresowania: Od cytryny po ryby
  • Miejscowość: Pruszków
Re: C5 mkII***Zapytanie o Profilaktykę***C5 mkII
« Odpowiedź #10 dnia: Sierpień 30, 2011, 11:01:37 »
Ja np. kupowałem LDS zaraz po zakupie auta po 30 zł litr. Cena jak dotąd się nie zmieniła.

Offline Adam Majowski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 204
  • Skąd: Piekary Śląskie k.Katowic
  • Posiadany samochód: Mercedes W204 C300
  • Zainteresowania: Modelarstwo
  • Miejscowość: Piekary Śląskie k.Katowic
Re: [Mk2] Zapytanie o Profilaktykę
« Odpowiedź #11 dnia: Wrzesień 02, 2011, 15:12:19 »
Ja podczas 15 miesięcznej eksploatacji wymieniłem
- Akumulator
- Dwumas + sprzęgło
- Rozrząd
- rozrusznik
- sfery
- 2 razy regenerowałem popmę wysokiego ciśnienia (razem 1200zł)
- 2 razy wymieniałem olej w silniku + filtry oleju, paliwa, powietrza, kabinowy
- olej w skrzyni biegów
- płyn LDS
- łożyska tylnej belki oraz piasty kół tylnych
- płyn hamulcowy
- któryś z przewodów klimatyzacji

Obecnie szykują się hamulce z tyłu (planuję wstawić tarcze mikody + klocki brembo, może być?).

Pozdrawiam
Diagnostyka Peugeot/Citroen (Lexia/PP2000)
Naprawa, modyfikacje i strojenie LPG (KME, STAG)
Pozdrawiam, Adam

Offline Tomasz Uss

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 146
  • Skąd: Legnica
  • Posiadany samochód: C5 MKII 2.0 16v 2005
  • Miejscowość: Legnica
Re: [Mk2] Zapytanie o Profilaktykę
« Odpowiedź #12 dnia: Wrzesień 08, 2011, 15:24:35 »
Lista dość długa... Twoje autko jest wyposażone w silnik diesla?? I pytanie czy moja benzyna też posiada koło dwu masowe?

Offline Emil Uzunow

  • Sponsor
  • *****
  • Wiadomości: 3 416
  • Skąd: Pruszków
  • Posiadany samochód: C5 MkII Break 2.2 BiTurbo BVA 2007 r. Exclusive
  • Zainteresowania: Od cytryny po ryby
  • Miejscowość: Pruszków
Re: [Mk2] Zapytanie o Profilaktykę
« Odpowiedź #13 dnia: Wrzesień 08, 2011, 15:56:51 »
Benzyna i 2-masa nie idą w parze :)

Offline Tomasz Uss

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 146
  • Skąd: Legnica
  • Posiadany samochód: C5 MKII 2.0 16v 2005
  • Miejscowość: Legnica
Re: [Mk2] Zapytanie o Profilaktykę
« Odpowiedź #14 dnia: Wrzesień 10, 2011, 09:18:51 »
tak właśnie myślałem:P

Offline Stanisław Walkowiak

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 271
  • Skąd: Częstochowa
  • Posiadany samochód: Xantia 1,8i 8V / C4 1,6 HDI 110KM / C5 BREAK 2,0 HDI 110KM
  • Zainteresowania: Cytrynki ;)
  • Miejscowość: Częstochowa
Re: [Mk2] Zapytanie o Profilaktykę
« Odpowiedź #15 dnia: Wrzesień 11, 2011, 22:57:21 »
Cytuj

Adam Majowski napisał:
Ja podczas 15 miesięcznej eksploatacji wymieniłem
- Akumulator
- Dwumas + sprzęgło
- Rozrząd
- rozrusznik
- sfery
- 2 razy regenerowałem popmę wysokiego ciśnienia (razem 1200zł)
- 2 razy wymieniałem olej w silniku + filtry oleju, paliwa, powietrza, kabinowy
- olej w skrzyni biegów
- płyn LDS
- łożyska tylnej belki oraz piasty kół tylnych
- płyn hamulcowy
- któryś z przewodów klimatyzacji

Obecnie szykują się hamulce z tyłu (planuję wstawić tarcze mikody + klocki brembo, może być?).

Pozdrawiam

A tak zapytam z ciekawości jeśli można jaki masz przebieg i jaki silnik?
tel: 504065126
@: [email protected]
Dobijanie Sfer Azotem
BX, CX, GS, GSA, ID-DS, SM, XANTIA, XM.
Naprawa pojazdów PSA nie tylko hydro.

Offline Adam Majowski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 204
  • Skąd: Piekary Śląskie k.Katowic
  • Posiadany samochód: Mercedes W204 C300
  • Zainteresowania: Modelarstwo
  • Miejscowość: Piekary Śląskie k.Katowic
Re: [Mk2] Zapytanie o Profilaktykę
« Odpowiedź #16 dnia: Wrzesień 12, 2011, 10:10:42 »
Przebieg jakieś 205kkm, silnik 2.0 HDi 136KM.
Diagnostyka Peugeot/Citroen (Lexia/PP2000)
Naprawa, modyfikacje i strojenie LPG (KME, STAG)
Pozdrawiam, Adam