- kable WN - ale jesli wymieniales to powinno byc wyraznie lepiej przynajmniej przez chwile. Kwestia czy nie wsadziles jakiegos strasznego badziewia
- akumulator - a raczej polaczenia silnik/masa. Generalnie moze gdzies uciekac prad, co moze sie przekladac na dziwna prace silnika. Ale jesli byly robione alternator i rozrusznik, i masz nowe klemy to pewnie to rowniez ktos pomacal. Zakladam rowniez ze sa wykonane pomiary napiecia ladowania, podczas pracy silnika, wlaczonych lamp itp, i zakresy napiec sa poprawne - przy slabej masie powinno sie to wylapac miernikiem przy duzym obciazeniu.
- przepustnica - skoro ktos wymienial ci monowtrysk to chyba powinienes wiedziec czy wymienil przepustnice rowniez czy jednak nie. Poza tym to mozesz sprawdzic 'wzrokowo', przepustnica to pudelko z bolcem ktory powinien plynnie pracowac, posadz kogos za kierownica, niech przegazuje i a ty obserwuj czy sie nie zacina, czy nie ucieka. Czyszczenie troche pomaga, ale czasem na krotko.
W zasadzie sa dwa objawy - albo obroty spadaja za mocno (do 500 np) i auto sie dusi, bedzie sie tak dzialo przy kazdym puszczeniu gazu, albo bolec sie zaciera i auto nie schodzi z obrotow (takie cos dzieje sie np gdy 'sprytny' mechanik wyczysci przepustnice wd40...)
Ale to mechanik a juz tym bardziej elektryk powinien umiec sprawdzic, usterka rzeklbym typowa w nastoletnich autach nie tylko citroena
- pompa paliwa - to naprawde moze byc przyczyna, jesli pompa cienko sobie radzi to po prostu nie podaje sama z siebie odpowiedniej ilosci paliwa, podczas rownej jazdy paliwo jest niejako zasysane, ale na luzie nie daje rady - objaw bylby wlasnie taki - problem z odpalaniem, 'przygasanie' przy zmianie biegow. Dosc typowy problem dla aut z LPG, gdzie pompe mozna dosc szybko wykonczyc. Ale i bez LPG po nastu latach ma prawo kleknac... koszt niespecjalny, ewentualnie mozesz kupic uzywke z rozbiorki (ale warto dopytac zeby auto z ktorego byla wyjeta nie mialo LPG). tutaj jako kontynuacja pompy nasuwa sie filtr paliwa (wymieniles i nie pomoglo). Ale rowniez taka rzecz jak.. syf w baku. Tam jest takie niby sitko zeby chronic pompe paliwa. Moze sie 'zamulilo' Wtedy teoretycznie powinno byc widac minimalna roznice przy jezdzie z pelnym i pustym bakiem. jesli mialbys wydlubac zbiornik do czyszczenia to pewnie warto od razu wymienic przewody paliwowe, koszt niewielki, a jedna robota.
- sonda lambda - daje sygnaly do ECU, teoretycznie jej uszkodzenie mogloby powodowac dziwne objawy, podobnie jak uszkodzenie samego ECU - tutaj pytanie - co bylo wymieniane w ramach wymieniana 'monostrywku' - listwa wtryskowa? czy tylko sterownik? Ale to powinno przynajmniej generowac kontrolke silnika od czasu do czasu, a z tego co zrozumialem to nic sie nie dzieje.
- dolot powietrza - takie objawy moglby by byc gdyby auto nie dostawalo odpowiedniej ilosci powietrza, lub np powietrze byloby bardzo cieple. Sprawdz droznosc, czy jakies syfy nie wpadly do kolektora i go nie zapchaly, czy wlot powietrza pobiera powietrze z zewnatrz czy tez moze gdzie sie 'zawinal' i bierze gorace z okolic silnika. widzialem juz auto gdzie po prostu brakowalo w ogole rury zbierajacej powietrze (lub mogla sie gdzies przelamac). Tak moze przypadkiem, ale napisales tego posta wlasnie teraz gdy od paru dni mamy upaly i auto dostaje wyraznie cieplejsze powietrze z zewnatrz.
- tak jeszcze mi sie nasunelo, ale to juz troche wymyslanie - potencjalnym problemem mogloby byc zbyt duze obciazenie silnika. Czyli np osprzet podpiety paskami (alternator, pompa wspomagania czy klima), jesli lozyska sie zacieraja i calosc stawia wiekszy opor niz fabryka przewidziala, to po prostu objaw bylby taki jakbys wiozl 10 chlopa i silnik najzwyczajniej sie dlawi. Ale spodziewam sie ze bylyby wtedy rowniez inne objawy typu odglosy, a i po paskach powinno byc wydac i slychac.
W skrocie , biorac pod uwage to co juz zrobiles
- przetestuj przepustnice, czy wykazuje jakiekolwiek wzrokowe objawy zlej pracy.
- pomysl nad pompa paliwa, to mocny kandydat do wymiany, ogolnie uklad doprowazenia paliwa
- dolot powietrza - czy jest prawidlowy, bez uszkodzen i 'lewego' powietrza.
- prad - masy, nowe aku chociaz do potestowania. Generalnie przejrzyj polaczenia, styki, warto czasem po kolei wyjac przekazniki i przeczyscic.
- jescze raz kable wn, sprawdz po ciemku czy przypadkiem nie widac przebic, naprawde czesc towaru na rynku jest bardzo kiepskiej jakosci.
A wysokie spalanie? jesli nauczyles sie radzic sobie z problemem w postaci przegazowywania na luzie czy przy zmianie biegow, to wystarczy zeby spalanie wzroslo. nie napisales ile wieksze to spalanie, 20% czy 2x?
Sorki ze taki elaborat wyszedl, ale moze cokolwiek sie przyda.