Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: ustawienie silniczka krokowego zx1.4i  (Przeczytany 2548 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

  • Gość
ustawienie silniczka krokowego zx1.4i
« dnia: Wrzesień 28, 2011, 12:26:44 »
witam jak w temacie mozewie ktos jak ustawic silniczek krokowy

Offline Mariusz Olczak

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 582
  • Skąd: Tomaszów Maz.
  • Posiadany samochód: był ZX 1.4i - TU3M KDY+gaz 5d. 92r avantage
  • Miejscowość: Tomaszów Maz.
Re: ustawienie silniczka krokowego zx1.4i
« Odpowiedź #1 dnia: Wrzesień 29, 2011, 12:19:36 »
A co w nim trzeba ustawiać? :|

Offline Krzysztof Trepka

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 85
  • Skąd: Częstochowa
  • Posiadany samochód: Cytryna ZX 1.1 miami, C4
  • Miejscowość: Częstochowa
Re: ustawienie silniczka krokowego zx1.4i
« Odpowiedź #2 dnia: Wrzesień 29, 2011, 20:07:16 »
Podpisuje sie pod pytaniem Mariusza :) wystarczy go dokladnie umyć WD40 i powinien sam sobie pracować...

  • Gość
Re: ustawienie silniczka krokowego zx1.4i
« Odpowiedź #3 dnia: Wrzesień 29, 2011, 22:07:07 »
Dziękuję za zainteresowanie . Mój problem jest taki że dałem auto do paproka nie mechanika (teraz już wiem) otóż rozregulował wszystko co się dało ,po czym zadzwonił i powiedział że nic więcej się nie da zrobić .
Otwieram maskę a tam;
- przestawiona przepustnica
- przestawiony potencjometr do max. w górę
- wykręcona i zresztą zgubiona śrubka od zderzaka przepustnicy (zamiast niej wtopiony kawałek plastiku , haha)
- no i całkowicie wkręcona śrubka silniczka krokowego

Z tego co pamiętam pomiędzy tą śrubką a trzpieniem silniczka
powinna być przerwa.hmm tylko jaka ?
przepustnice udało się ustawić (śrubkę zdobyłem na szrocie)
ale nie wiem jak wyregulować potencjometr i ten silniczek(nastawnik biegu jałowego)

mechanik chciał zarobić ale ........
autko wyjechało na lawecie od niego
teraz szukam wszystkich materiałów bo nie stać mnie wozić auto od mechanika do mechanika na lawecie.
udało się go odpalić tylko że ma ~ 400obr./min a po zagrzaniu
dochodzi do 900 - 1000 obr/min . Ale nie ma mowy o jeździe.
Silnik zaraz się dławi i nie przyspiesza tylko szarpie i muli(nie chce jechać)
Tak wygląda ten problem.

Za pomoc z góry dziękuję !

Offline Tomasz Wroniszewski

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 067
  • Skąd: Turzany
  • Posiadany samochód: 406 2.0 HDI, C5 '04 2.0 HDi, PF 126p
  • Miejscowość: Rudawa
Re: ustawienie silniczka krokowego zx1.4i
« Odpowiedź #4 dnia: Wrzesień 29, 2011, 22:51:07 »
Poszukaj na monowtrysku czy jest to weber czy bosch. Jak masz po 95 roku to pewnie jest weber/solex (jeden ciul), przed 95 i bez wspomagania to raczej bosch. Weber ma silnik krokowy, który czyścisz i sam się ustawi. Bosch ma nastawnik biegu jałowego, który steruję bezpośrednio przepustnicą. Kiedyś w clio 1.4 próbowałem zaradzić coś na za wysokie obroty po dodaniu i gaśnięciu po puszczeniu gazu. Pomogło odłączenie nastawnika biegu jałowego i wyregulowanie obrotów śrubką na nastawniku. Komp od wtrysku sobie już jakoś z obrotami radzi, trzyma koło 1000rpm i nie gaśnie. Prowizorka ale działa.

  • Gość
Re: ustawienie silniczka krokowego zx1.4i
« Odpowiedź #5 dnia: Wrzesień 29, 2011, 22:56:22 »
przepraszam zapomniałem dodać rocznik 91 monowtrysk boscha

Offline Piotr Grzymski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 220
  • Posiadany samochód: Skoda Fabia
Re: ustawienie silniczka krokowego zx1.4i
« Odpowiedź #6 dnia: Wrzesień 29, 2011, 23:27:39 »
Pewnie to zabrzmi dziwnie, ale ja u siebie ustawiałem potencjometr "na oko" Jak odpalisz silnik to delikatnie przestawiaj potencjometr w różne pozycje i sprawdzaj jak reaguje na dodawanie gazu i jak zachowuje się na wolnych obrotach.
Nastawnik najlepiej wyregulować przed odpaleniem auta na zimnym silniku, ustaw minimalną przerwę i w miarę potrzeby regulować.
Odłącz jeszcze akumulator na jakieś 20 minut, jak pokasuje błędy to może sam połapie nowe ustawienia.

Offline Tomasz Wroniszewski

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 067
  • Skąd: Turzany
  • Posiadany samochód: 406 2.0 HDI, C5 '04 2.0 HDi, PF 126p
  • Miejscowość: Rudawa
Re: ustawienie silniczka krokowego zx1.4i
« Odpowiedź #7 dnia: Wrzesień 29, 2011, 23:30:40 »
Nastawnik biegu jałowego. Spróbuj go odłączyć i wyregulować. A jak nie da rady to opcja szukaj w google. Sądzę że większość jednopunktów boscha działa bardzo podobnie. Doprowadź wszystko do porządku i szukaj przyczyny. 1.4 jest bardzo prosty do napraw. i po postoju jak odpalasz nie masz dymu białego lub czarnego? Na wszystkie gary pali? Pompa paliwowa chodzi jak należy?

  • Gość
Re: ustawienie silniczka krokowego zx1.4i
« Odpowiedź #8 dnia: Wrzesień 30, 2011, 19:51:39 »
Dzięki! pompa chodzi jak nówka , pod względem ciśnienia i wydajności.dym przeźroczysty na zimnym na ciepłym nie widać nawet. Ciśnienie ostatnio było oki
Potencjometru nie ustawia się na oko ,tylko trzeba znać wartości w omach lub voltach(bo jak ustawisz go według siebie to pali jak smok). na oko sam ustawiłem żeby przejechać 30 km(wyszło koło 5 litrów). Ale autko nie ma przyspieszenia a obroty są jak wyżej napisałem.
Ten "mechanik" tak rozregulował wszystko że musiałem wieść autko na lawecie. I u kolegi męczymy go żeby jakoś zaczęło jeździć.

Ale dziękuję za zainteresowanie się tym tematem.

  • Gość
Re: ustawienie silniczka krokowego zx1.4i
« Odpowiedź #9 dnia: Wrzesień 30, 2011, 20:45:26 »
Koledzy robiłem pomiary i wyszło mi podawane napięcie 4-4,5v na silniczek krokowy(nastawnik biegu jałowego)
Wydaje mi się że to trochę mało , ale może ktoś z was ma wiedzę jakie tam ma być napięcie.
Mnie się wydaje , że skoro silniczek jest na 13v to powinno tam być w kostce w granicach 12v .
Ale mogę się mylić. Tylko dziwi mnie że impuls na mikro wyłącznik ma napięcie około 12v.
chyba coś jest pochrzanione .

pozdrawiam i czekam na odpowiedź

  • Gość
Re: ustawienie silniczka krokowego zx1.4i
« Odpowiedź #10 dnia: Październik 08, 2011, 21:55:12 »
Nikt mi nie da porady? napięcia czy innego dziwnego rozwiązania problemu?
szkoda myślałem że tu niektórzy użytkownicy mają taką wiedzę.
Ale cóż muszę szukać sam.
Szkoda bo jak miałem opla to wszystkie pomiary zrobiłem w 3 godz. i wiedziałem czego szukać (i wszystko z odpowiedzi z forum)
I zaczynam żałować że go nie mam .
Ale zx zawsze mi się podobał tylko nikt (mało kto  się zna)   się nie zna na tym samochodzie z tym silnikiem.

Offline Piotr Grzymski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 220
  • Posiadany samochód: Skoda Fabia
Re: ustawienie silniczka krokowego zx1.4i
« Odpowiedź #11 dnia: Październik 09, 2011, 20:20:31 »
Znalezione w necie, może się przyda...

  • Gość
Re: ustawienie silniczka krokowego zx1.4i
« Odpowiedź #12 dnia: Październik 09, 2011, 21:24:27 »
dzięki wielkie !!
teraz tylko przetłumacze i zobacze te dane w realu

Offline Tomek Kardacz

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 38
  • Skąd: bydgoszcz
  • Posiadany samochód: ZX 1.4i 92r LPG
  • Miejscowość: bydgoszcz
Re: ustawienie silniczka krokowego zx1.4i
« Odpowiedź #13 dnia: Październik 09, 2011, 22:55:47 »
Witam.Ja słyszałem że aby pokasować błędy należy odłączyć klemy od akumulatora i połączyć na około 10 sekund.

  • Gość
Re: ustawienie silniczka krokowego zx1.4i
« Odpowiedź #14 dnia: Październik 10, 2011, 19:02:24 »
Błędy to ja wiem jak kasować ,ale trzeba znać szczelinę pomiędzy  trzpieniem silniczka a zderzakiem przepustnicy.
Problem z zasilaniem chyba rozwiązałem(kable jak sito , cud że się trzymały)
Ale jeśli ktoś może to niech zmierzy napięcia i poda żebym mógł porównać.

  • Gość
Re: ustawienie silniczka krokowego zx1.4i
« Odpowiedź #15 dnia: Październik 10, 2011, 20:57:51 »
wezcie mi to przetłumaczcie bo na google tlumacz  nie możne zrozumieć (pisze głupoty) a ja jestem noga z tego;(