Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: Bieg jałowy - nierówna praca i stuki  (Przeczytany 1175 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Marcin Czajka

  • Nowy Użytkownik
  • Wiadomości: 2
  • Skąd: Płońsk/Warszawa
  • Posiadany samochód: Citroen Xsara Picasso 1.6 Benzyna, '02 + LPG, Saab 9-3 I Aero
  • Zainteresowania: marketing, motoryzacja
  • Miejscowość: Płońsk/Warszawa
Bieg jałowy - nierówna praca i stuki
« dnia: Wrzesień 28, 2011, 18:23:41 »
Witam Cytynowiczów - to mój pierwszy post i od razu dość konkretny. Od jakiegoś czasu borykam się z pewnym problemem.

Mianowicie, posiadam Xsarę Picasso 1.6 Benzyna 2002 r. + LPG.
Od kilku miesięcy nie daje mi spokoju nierówna praca silnika na biegu jałowym a także odczuwam "stuki"/drgania jednocześnie (to ostatnie zwiększyło się od niedawna).

Nie podłączałem jeszcze pod komputer, choć od jakiegoś czasu pali się Check Engine (mam soft, ale brakuje kabla OBD II).

Wiecie co to może być?

PS. Leję PB95, rzadko jeżdżę jednak na benzynie, 99% to LPG. Głównie robię trasy - jazda w mieście, to może 10-20% przebiegu. Obecny przelot: ok. 200 000 km.

Z góry dzięki za pomoc.

Gachu

  • Gość
Re: Bieg jałowy - nierówna praca i stuki
« Odpowiedź #1 dnia: Wrzesień 28, 2011, 20:22:34 »
kontrola silnika świeci dlatego że występuje awaria i musisz podpiąć komputer żeby zobaczyć co się popsuło, zwykłym kabelkiem możesz co najwyżej odczytać błędy i to nie wszystkie i parę z nich skasować

mogły paść ci cewki (opisane na forum) mogło paść coś innego, bez diagnostyki porządnym kompem (ELM327 d nich nie należy) to jest wróżenie

Offline Marcin Czajka

  • Nowy Użytkownik
  • Wiadomości: 2
  • Skąd: Płońsk/Warszawa
  • Posiadany samochód: Citroen Xsara Picasso 1.6 Benzyna, '02 + LPG, Saab 9-3 I Aero
  • Zainteresowania: marketing, motoryzacja
  • Miejscowość: Płońsk/Warszawa
Re: Bieg jałowy - nierówna praca i stuki
« Odpowiedź #2 dnia: Wrzesień 29, 2011, 16:08:23 »
No domyślam się, ale chciałem się dowiedzieć, czy tego typu usterka jest klasyczna dla Picasso. W Saabie też wszystko za pomocą komputera diagnozuję, jednak czasem łatwo jest coś zdiagnozować nawet bez sprawdzania znając dobrze autko.

Dzięki, jednak śmigam w przyszłym tygodniu sprawdzić go za pomocą PRO sprzętu.