Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: Brzęczący czujnik temperatury - wentylatorek  (Przeczytany 896 razy)

0 użytkowników i 2 Gości przegląda ten wątek.

Offline Marcin Michalak

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 124
  • Skąd: Kłodzko
  • Posiadany samochód: Lexus GS300; Citroen BX 1.9 GTI 16v Arnd Tuning, były : Citroen XM TCT BVA ; Citroen BX 1,9 D.
  • Zainteresowania: motocykle, helikoptery rc, modelarstwo
  • Miejscowość: Kłodzko
Brzęczący czujnik temperatury - wentylatorek
« dnia: Listopad 18, 2011, 09:53:22 »
Witam, czy znaleźliście już sposób na 'brzęczącą podsufitkę" ? Zrobiło się chłodniej i wentylatorek mierzący temperaturę strasznie hałasuje...

Offline Maciek Janowski

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 940
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: Xm Exclusive 3.0 12v,97'.CX Prestige 2400IE,82'.CX 25 GTi TURBO,84'.C4 VTS 2.0 16v,05'.
  • Miejscowość: Warszawa

Offline Marek Gienc

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 216
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: Citroen XM
  • Zainteresowania: Elektronika
  • Miejscowość: Warszawa
Re: Brzęczący czujnik temperatury - wentylatorek
« Odpowiedź #2 dnia: Listopad 19, 2011, 13:10:05 »
Dodam opis przeróbki z mojego maila do Kolegi Marcina:

"Użyłem 2 łożysk 1.5x4x2 681XZZ kupionych na Allegro (1,5 mm to średnica wewnętrzna, 4 mm - zewnętrzna, a 2 mm - grubość łożyska). Jak rozbierzesz wiatraczek (czyli wyjmiesz właściwy wiatraczek z ośki), to od strony łopatek, pośrodku między nimi należy zeskrobać, wyfrezować (ja użyłem miniszliferki z małym frezem) trochę plastiku, aby dostać się do płaszczyzny tulejki. Jak już masz tulejkę widoczną po obydwu końcach wiatraczka, to ją po prostu wyciskasz z plastiku.
Tulejka ma dokładnie 4 mm średnicy, oś 1,5 mm, więc łożyska pasują idealnie. U mnie okazało się, że sama oś z powodu zużycia jest nieco mniejsza (łożyska latały luźno), więc łożyska wkleiłem na oś kropelką (trzeba uważać, aby nie skleić ze sobą ich bieżni). Łożyska rozmieściłem na osi na dwóch końcach długości tulejki, po czym wszystko zmontowałem ze sobą ponownie. Na razie z przeróbki jestem zadowolony."

Pozdrawiam
Marek
Jest XM, 2.1TD, US87, '96 automat exclusive - HA, klimatronik, tempomat, skóra - jest, co robić... :-)