Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: [Mk 1] Filtr paliwa - 2.0 HDI, opis/problem?  (Przeczytany 1883 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Tomasz Kornak

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 287
  • Skąd: Lębork
  • Posiadany samochód: Citroen C2
  • Zainteresowania: motoryzacja, fotografia, ogólno pojęte nowinki techniczne
  • Miejscowość: Lębork
[Mk 1] Filtr paliwa - 2.0 HDI, opis/problem?
« dnia: Listopad 21, 2011, 21:47:44 »
Witam,

Skorzystałem uprzednio z wyszukiwarki, jednakże nie znalazłem tego co mnie interesuje.

Dzisiaj, wyjąłem obudowę filtra paliwa - zaczął mnie denerwować fakt, iż wokół obudowy spod pierścienia, który przykręca dekielek... sączy się paliwko - wyczytałem również, że jeden z zaworków zwrotnych potrafi się zapchać. z racji tego, że wieloryb nie będzie mi na razie potrzebny - postanowiłem ów część wymontować, dodatkowo połamałem przy kolanku taki jasny plastik, który blokował wyciągnęcie kolanka z rurki obudowy filtra - nie wiem co teraz zrobie, i czy mogę takie kolanką z tą zapinką dostać w sklepie, no chyba że skonstruuje jakąś pseudozawleczkę.


Moje pytanie brzmi...
Czy ktoś może mi powiedzieć, co to za rurka ? i do czego ona służy? - próbowałem dmuchać przez nią, ale... wygląda na to, że jest to "ślepa rurka"... - chyba, że jest ona tak mocno zatkana...

No i co do jest na zdjęciu nr 2? widoczne na środku z góry? - jakaś zaślepka? wygląda jak "odpowietrznik" czy ma to jakąś funkcję?

proszę o szybkie odpowiedzi/podpowiedzi - gdyż chciałbym aby ów część wróćiła jak najszybciej na swoje miejsce.


Ps. obudowę wraz z elementami umyłem - oprócz filtra paliwa rzecz jasna. Mam nadzieję, że nie zrobiłem niczego złego...
Pamiętaj kierowco!

"Gdy z tyłu jest siwo, do gara leci nie tylko paliwo"

--------------------------------------------------------------

Offline Tomasz Omiński

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 279
  • Skąd: Polkowice
  • Posiadany samochód: C-elysee 1.6 Vti, Cactus 1.2 82KM
  • Miejscowość: Polkowice
Re: [Mk 1] Filtr paliwa - 2.0 HDI, opis/problem?
« Odpowiedź #1 dnia: Listopad 22, 2011, 07:34:23 »
Kup filtr Purfluxa. Zakręć nakrętkę do znacznika (z boku obudowy) uważając aby nie podwinęła się uszczelka. Nie wiem o jakie kolanko chodzi. Wszystkie rurki kupisz w ASO. W sklepach motoryzacyjnych dostaniesz tylko gumowe węże, które nie będą pasować.
Nie czekaj do 60tyś z wymianą filtra. Nie kupuj Filtrona. U mnie się nic nie zapycha. Do zakręcania nakrętki używam klucza paskowego do odkręcania filtrów paliwa. Ręką ciężko to dobrze zakręcić.

Offline Tomasz Kornak

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 287
  • Skąd: Lębork
  • Posiadany samochód: Citroen C2
  • Zainteresowania: motoryzacja, fotografia, ogólno pojęte nowinki techniczne
  • Miejscowość: Lębork
Re: [Mk 1] Filtr paliwa - 2.0 HDI, opis/problem?
« Odpowiedź #2 dnia: Listopad 22, 2011, 12:46:38 »
Hm, filtr mam kupiony nowy - bo niedawno wymieniałem wszystkie filtry + olej więc narazie sobie odpuszczę.

Odnośnie znacznika - gdzie on jest i jak wygląda ? nigdzie tego znaleźc nie mogę, a wielu ludzików o tym wspomina...
Pamiętaj kierowco!

"Gdy z tyłu jest siwo, do gara leci nie tylko paliwo"

--------------------------------------------------------------

Offline Tomasz Omiński

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 279
  • Skąd: Polkowice
  • Posiadany samochód: C-elysee 1.6 Vti, Cactus 1.2 82KM
  • Miejscowość: Polkowice
Re: [Mk 1] Filtr paliwa - 2.0 HDI, opis/problem?
« Odpowiedź #3 dnia: Listopad 23, 2011, 07:51:50 »
Na puszce jest zielona farba min-max a na zakrętce jest wystający dzyndzel. Ta farba jest przy lewym uchwycie-śrubie filtra stojąc przed silnikiem.

Offline Tomasz Kornak

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 287
  • Skąd: Lębork
  • Posiadany samochód: Citroen C2
  • Zainteresowania: motoryzacja, fotografia, ogólno pojęte nowinki techniczne
  • Miejscowość: Lębork
Re: [Mk 1] Filtr paliwa - 2.0 HDI, opis/problem?
« Odpowiedź #4 dnia: Listopad 23, 2011, 20:04:01 »
Kolego, czy mógłbym prosić Ciebie w miarę możliwości o zdjęcie? jak to w praktyce wygląda?

Bo oglądam już 4rty raz całą obudowę filtra - bo mam ją wyjętą z  komory silnika i lezy u mnie na biurku - no i żaden farby, kreski nie widzę - poza tym dzyndzlem...

Dziękuję z góry.
Pamiętaj kierowco!

"Gdy z tyłu jest siwo, do gara leci nie tylko paliwo"

--------------------------------------------------------------

Offline Tomasz Omiński

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 279
  • Skąd: Polkowice
  • Posiadany samochód: C-elysee 1.6 Vti, Cactus 1.2 82KM
  • Miejscowość: Polkowice
Re: [Mk 1] Filtr paliwa - 2.0 HDI, opis/problem?
« Odpowiedź #5 dnia: Listopad 23, 2011, 22:16:50 »
To wygląda jak nadruk drukarką igłową. Jest słabo widoczne.
Szukaj MIN i MAX

Offline Tomasz Kornak

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 287
  • Skąd: Lębork
  • Posiadany samochód: Citroen C2
  • Zainteresowania: motoryzacja, fotografia, ogólno pojęte nowinki techniczne
  • Miejscowość: Lębork
Re: [Mk 1] Filtr paliwa - 2.0 HDI, opis/problem?
« Odpowiedź #6 dnia: Listopad 24, 2011, 19:46:20 »
O kurcze... tego na pewno nie mam. Dziękuję Ci!

zaznaczę sobie wg. tego zdjęcia jakimś markerem olejnym.

Pozdrawiam !
Pamiętaj kierowco!

"Gdy z tyłu jest siwo, do gara leci nie tylko paliwo"

--------------------------------------------------------------

Offline Tomasz Kornak

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 287
  • Skąd: Lębork
  • Posiadany samochód: Citroen C2
  • Zainteresowania: motoryzacja, fotografia, ogólno pojęte nowinki techniczne
  • Miejscowość: Lębork
Re: [Mk 1] Filtr paliwa - 2.0 HDI, opis/problem?
« Odpowiedź #7 dnia: Listopad 25, 2011, 20:21:02 »
Zakupiłem nową obudowę filtra.

Włożyłem uszczelkę, zakręciłem aż cypelek doszedł do kreski MAX i... ? i tak się sączy..ewidentnie widać jak... na odcinku 5 cm na ściance pomiędzy śrubami, czyli na tej części, którą widzimy po otwarciu maski i zdjęciu plastików silnika - sączy się paliwo... dodatkowo zauważyłem, że z szybkozłączki przewodu paliwowego dochodzącego do obudowy filtra również co nie co się ... uleje...

Z tego co sie dowiedziałem - szybkozłączki / kolanka dostępne są tylko w ASO citroen...

Odnośnie obudowy filtra to nie wiem co robić... dokręcać? aż znikną wycieki spod nakrętki?
Pamiętaj kierowco!

"Gdy z tyłu jest siwo, do gara leci nie tylko paliwo"

--------------------------------------------------------------

Offline Tomasz Kornak

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 287
  • Skąd: Lębork
  • Posiadany samochód: Citroen C2
  • Zainteresowania: motoryzacja, fotografia, ogólno pojęte nowinki techniczne
  • Miejscowość: Lębork
Re: [Mk 1] Filtr paliwa - 2.0 HDI, opis/problem?
« Odpowiedź #8 dnia: Listopad 27, 2011, 09:29:39 »
OK. KOlejny dzień walk z sączącycm się paliwem. Postanowiłem dokręcić na tyle, na ile się da!


UDAŁO SIĘ ! wyciek zniknął spod pierścienia obudowy filtra!. Już się nic nie sączy i mogę spać spokojnie. Jedno tylko "ALE" - na obudowie tak jak kolega wcześniej wspomniał, są kreseczki MIN i MAX. Cypelek, który miał dochodzić do pozycji MAX przeszedł go o jakieś 2 centymetry. W każdym razie - nie leci już paliwko bokami!.

Ps. Obudowa filtra nie bardzo przemyślana przez konstruktorów, jak dostęp do niego i wielu innych podzespołów.
Pamiętaj kierowco!

"Gdy z tyłu jest siwo, do gara leci nie tylko paliwo"

--------------------------------------------------------------