Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: [MkI] i [Mk2] Pasek klinowy  (Przeczytany 2625 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Krzysztof Bęben

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 78
  • Skąd: Kielce
  • Posiadany samochód: Citroen Xantia 1.8i 93', Citroen c5 2.0 HDi 02', Citroen C5 2.0Hdi 140km 05' Exclusive
  • Miejscowość: Kielce
[MkI] i [Mk2] Pasek klinowy
« dnia: Styczeń 27, 2012, 12:03:19 »
Witam!
Primo. Ostatnio w jednej z moich ''Cepiątek'' zerwał się pasek klinowy i wszystko było by ok bo przy samochodzie który ma przebieg 330k zdarzają się takie rzeczy . Założyliśmy z tatą nowy pasek firmy Bosch i po przejechaniu 3000km znowu zerwał/rozdwoił się . Jak będę miał aparat pod ręką to wrzucę fotki . Czemu ten pasek się tak często zrywa ? Czego to może być wina ? Bo wymieniać pasek klinowy co 3000km mi się nie uśmiecha ...
Secundo... Kopiliśmy jakiś czas temu kolejną c5 tym razem mk2 w wersji exclusive . Jak się potem okazało miała ona kręcony licznik ale o tym napisałem już w innym temacie dla zainteresowanych lub osób mogących pomóc  --->http://www.klub.citroen.triger.com.pl/modules/newbb/viewtopic.php?topic_id=79254&forum=69 . Przechodząc do problemu to to ze nie działają spryskiwacze xenonów . W ASO powiedzieli mi że zbiorniczek musi być pełny , dolałem na full i nadal nie działają :( W czym może być problem ? Aha niby mam wersje exclusive a nie ma ona podgrzewanych stołków wychodziły takie wersje ?

Offline Tomasz Stanek

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 714
  • Skąd: Nottingham, UK
  • Posiadany samochód: Nissan Leaf 24KWh C4 Grand 2.0 HDI AM6
  • Miejscowość: Nottingham, UK
Re: [MkI] i [Mk2] Pasek klinowy
« Odpowiedź #1 dnia: Styczeń 27, 2012, 12:17:05 »
Primo
Co do paska, to być może szwankuje napinacz, zatrzymuje sie zwiększając tarcie, lub pasek zahacza o jakiś element obudowy paska rozrządu lub o coś innego.

Secundo.
Nie wiem jak w C5, ale w C4 itp. problem był z pompkami, dostawała sie do nich wilgoć i rdzewiały w środku. Ja swoja rozebrałem, rozruszałem i przesmarowałem. Jak na razie już rok czasu działa.
Bylo:
C4 2.0 HDI 16V
C3 1.4 HDI 8V
Renault 19 1.6i
C4 1.6 HDI SX [110]

Offline Krzysztof Bęben

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 78
  • Skąd: Kielce
  • Posiadany samochód: Citroen Xantia 1.8i 93', Citroen c5 2.0 HDi 02', Citroen C5 2.0Hdi 140km 05' Exclusive
  • Miejscowość: Kielce
Re: [MkI] i [Mk2] Pasek klinowy
« Odpowiedź #2 dnia: Styczeń 27, 2012, 13:00:30 »
Wielkie dzięki kolego Tomku !
Żeby nie robić nowego tematu i nie zaśmiecać naszego zacngo forum , zapytam się tu . W kombiaku c5 też nie chodzi spryskiwacz szyby tylnej czy to była by też wina takiej pompki ? jak chce spryskać szybę z tyłu to wcale z tyłu nie leci tylko ciśnienie daj na przód ,nie takie mocna jak bym normalnie wrzucił spryskiwacz przedni .

Offline Tomasz Stanek

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 714
  • Skąd: Nottingham, UK
  • Posiadany samochód: Nissan Leaf 24KWh C4 Grand 2.0 HDI AM6
  • Miejscowość: Nottingham, UK
Re: [MkI] i [Mk2] Pasek klinowy
« Odpowiedź #3 dnia: Styczeń 27, 2012, 13:04:24 »
Na 100% nie powiem, bo nie wiem czy w C5 jest to samo rozwiązanie, ale u mnie był ten sam problem. Pompka od szyb jest inna niż od świateł. Obsługuje ona przód i tył, ma taki zaworek , który rozdziela psikanie. Jak on sie uszkodzi to raczej sie go nie naprawi. Mozna próbować go przepłukać lub inaczej reanimować, ale nie wiem na ile to jest skuteczne. Ja kupiłem nowa pompkę i nie ma problemu.

Do szyby pompka (6)
do świateł pompka (15)

Spryskiwacze przednich świateł, manual
Bylo:
C4 2.0 HDI 16V
C3 1.4 HDI 8V
Renault 19 1.6i
C4 1.6 HDI SX [110]

Offline Mirosław Piechocki

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 535
  • Skąd: Swiętochłowice
  • Posiadany samochód: miałem Cytrynki
  • Miejscowość: Swiętochłowice
Re: [MkI] i [Mk2] Pasek klinowy
« Odpowiedź #4 dnia: Styczeń 27, 2012, 15:42:09 »
Cytuj

Krzysztof Bęben napisał:
Witam!
...nie działają spryskiwacze xenonów . W ASO powiedzieli mi że zbiorniczek musi być pełny , dolałem na full i nadal nie działają :( W czym może być problem ? Aha niby mam wersje exclusive a nie ma ona podgrzewanych stołków wychodziły takie wersje ?

Primo: Spryskiwacze świateł działają tylko przy włączonych światłach mijania. Jeżeli masz włączone światła szwedzkie to w dzień spryskiwacze nie będą działać. W innym wypadku najprawdopodobniej pompka kaput. Ciekawe to ASO! Czyli co jak mam pół zbiornika płynu to spryskiwacze nie będą działać?
Secundo: podgrzewane siedzenia to była opcja w C5 MkI i MKII. Sam miałem Exlusive bez grzanych siedzeń bo ich nie zamówiłem.

Offline Tomasz Stanek

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 714
  • Skąd: Nottingham, UK
  • Posiadany samochód: Nissan Leaf 24KWh C4 Grand 2.0 HDI AM6
  • Miejscowość: Nottingham, UK
Re: [MkI] i [Mk2] Pasek klinowy
« Odpowiedź #5 dnia: Styczeń 27, 2012, 15:53:48 »
W niektórych zbiorniczkach zrobione jest tak, ze pompka od świateł jest zamontowana wyżej, po to aby nie wypsikać płynu do końca na światła.
Bylo:
C4 2.0 HDI 16V
C3 1.4 HDI 8V
Renault 19 1.6i
C4 1.6 HDI SX [110]

Offline Krzysztof Bęben

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 78
  • Skąd: Kielce
  • Posiadany samochód: Citroen Xantia 1.8i 93', Citroen c5 2.0 HDi 02', Citroen C5 2.0Hdi 140km 05' Exclusive
  • Miejscowość: Kielce
Re: [MkI] i [Mk2] Pasek klinowy
« Odpowiedź #6 dnia: Styczeń 27, 2012, 16:36:53 »
Wielkie dzięki chłopaki !
Gdzie znajdę tą pompkę do spryskiwaczy świateł w exclusive a gdzie pompkę spryskiwacza szyby tylnej w kombi ?

Offline Tomasz Stanek

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 714
  • Skąd: Nottingham, UK
  • Posiadany samochód: Nissan Leaf 24KWh C4 Grand 2.0 HDI AM6
  • Miejscowość: Nottingham, UK
Re: [MkI] i [Mk2] Pasek klinowy
« Odpowiedź #7 dnia: Styczeń 27, 2012, 17:09:10 »
Obie znajdziesz w prawym nadkolu, pod zderzakiem.
Bylo:
C4 2.0 HDI 16V
C3 1.4 HDI 8V
Renault 19 1.6i
C4 1.6 HDI SX [110]

Offline Krzysztof Bęben

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 78
  • Skąd: Kielce
  • Posiadany samochód: Citroen Xantia 1.8i 93', Citroen c5 2.0 HDi 02', Citroen C5 2.0Hdi 140km 05' Exclusive
  • Miejscowość: Kielce
Re: [MkI] i [Mk2] Pasek klinowy
« Odpowiedź #8 dnia: Styczeń 27, 2012, 17:25:56 »
Tomku wielkie dzięki !
W pierwszym poście źle się wyraziłem , spryskiwacze reflektorów przy włączonych światłach mijania z pełnym zbiornikiem płynu nawet się nie otwierają :( a to już chyba nie wina pompki

Offline Mirosław Piechocki

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 535
  • Skąd: Swiętochłowice
  • Posiadany samochód: miałem Cytrynki
  • Miejscowość: Swiętochłowice
Re: [MkI] i [Mk2] Pasek klinowy
« Odpowiedź #9 dnia: Styczeń 27, 2012, 17:36:52 »
właśnie, ze wina pompki.

Offline Krzysztof Bęben

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 78
  • Skąd: Kielce
  • Posiadany samochód: Citroen Xantia 1.8i 93', Citroen c5 2.0 HDi 02', Citroen C5 2.0Hdi 140km 05' Exclusive
  • Miejscowość: Kielce
Re: [MkI] i [Mk2] Pasek klinowy
« Odpowiedź #10 dnia: Styczeń 27, 2012, 17:44:51 »
ok dzięki ! jutro się za to zabiorę !

Offline Radosław Kostrzewa

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 510
  • Skąd: Zaręby
  • Posiadany samochód: Była Xantia 1.9 TD XUD9TE, 1994r. bez HA, Jest Xantia 1999r. Seduction 2.0HDI
  • Zainteresowania: motoryzacja, motocykle
  • Miejscowość: Zaręby
Re: [MkI] i [Mk2] Pasek klinowy
« Odpowiedź #11 dnia: Styczeń 27, 2012, 17:46:45 »
Pompka wytwarza ciśnienie, które wysuwa spryskiwacz reflektora. Tak przynajmniej wynika z moich obserwacji. U mnie też to nie działało. Kilkukrotne ręczne wysunięcie spryskiwaczy rozwiązało ten problem. Tak jakby były zapieczone :)
Księżna HDI 146 KM 345 Nm :D

Napisałem, że mam belkę
to teraz mam rozterkę...
Za to zbieram ostrzeżenia
a dla Adminów ślę pozdrowienia  :evil:

Offline Michal Wladyniak

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 2 993
  • Skąd: Kraków
  • Posiadany samochód: Renault Megane Grandtour Limited 2015/C4GP 2.0 HDI EAT6 Shine 2017
  • Miejscowość: Kraków
Re: [MkI] i [Mk2] Pasek klinowy
« Odpowiedź #12 dnia: Styczeń 27, 2012, 18:55:37 »
są jeszcze dwie opcje, spalony/wyjęty bezpiecznik od sprysków albo wyłączona opcja zmywania reflektorów w lex..i
sam ostatnio wyłączyłem sobie w lexx zmywanie reflektorów bo hektolitry płynu idą , w zeszłym roku wyjmowałem bezpiecznik co by było szybciej.
warto posłuchać czy w ogóle pracuje pompa sprysków.
sprawdza się w prosty sposób, dajesz zapłon włączasz światła i szybko i na bardzo krótko pociągasz wajchę od spryskiwaczy, wtedy włącza się tylko sprysk reflektorów.
może być też taka sytuacja że od nie używania i brudów zastały się prowadnice spryskiwaczy, ten trop można sprawdzić wiedząc że pompa pracuje

Offline Mirosław Ciesielski

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 61
  • Skąd: Lublin
  • Posiadany samochód: C5 2,0 HDi Break, 2003
  • Miejscowość: Lublin
Re: [MkI] i [Mk2] Pasek klinowy
« Odpowiedź #13 dnia: Styczeń 27, 2012, 22:26:09 »
Na 100% pompka spryskiwacza. przerabiałem to w tym tygodniu. pompkę kupiłem na allegro ok. 40 zł ( oryginał) + 44 wymiana. Tylna szyba czysta!

Offline Jacek Gaj

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 393
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: 2018 Citroen C-Elysee 1.6
  • Zainteresowania: fotografia, motoryzacja, kolarstwo, koszykówka, turystyka
  • Miejscowość: Warszawa
Re: [MkI] i [Mk2] Pasek klinowy
« Odpowiedź #14 dnia: Marzec 16, 2012, 18:15:17 »
Witajcie!

Podepnę się do tematu zanim coś poważnego padnie.

Sprawa ma się tak:

Odpaliłem dzisiaj samochód (temp ok 14C) i po chwili słyszę takie cyk, cyk, cyk, cyk, cyk z okolic paska klinowego (osprzętu - to to samo?). Zauważyłem też, że rolki na których się obraca nie chodzą dokładnie równo - "biją" trochę na boki". Jak włączę np. nawiew na full cykanie się nasila, dodaję gazu - zwiększa się częstotliwość cykania. Głównie na zimnym silniku. Niedawno zmieniałem alternator. Pasek nie wiem ile ma.

Co ja myślę:

Źle założony pasek lub jakaś rolka, napinacz coś takiego. Czytałem o jakimś sprzęgiełku alternatora, ale może to nie to?

Tylko nie wiem dokładnie co, a jak pojadę do serwisu to mi skasują tysiące.


Co może być przyczyną tego cykania? Pomóżcie bo mi serce pęka jak słyszę ten dźwięk, boję się żeby coś większego nie poleciało :(
Dawniej C5, teraz C-Elysee

Offline Wlodzimierz Lipert

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 177
  • Skąd: Wroclaw
  • Posiadany samochód: Citroen C5 Tourer 2.0 BlueHDI 180
  • Miejscowość: Wroclaw
Re: [MkI] i [Mk2] Pasek klinowy
« Odpowiedź #15 dnia: Marzec 16, 2012, 21:25:46 »
Szanowni koledzy, co do paska proponuję bardzo dokładnie zbadać 2 rzeczy:

1. Koło pasowe wału korbowego. Koło to występuje w dwóch wersjach
A - koło lite (tak naprawdę to dwie masy połączone gumą aby tłumiła drgania), B - koło bez tłumika drgań (puste w środku). Koła można zobaczyć na rysunku. Aby poprawnie ocenić stan koła najlepiej je zdemontować. Na kole z tłumikiem są ograniczniki w rowkach, jeżeli ogranicznik zapiera o obudowę koła to na 99% jest już uszkodzone. Następnie trzeba takie koło złapać dobrze w ręcę, włożyć palce do środka (tam gdzie idzie wał korbowy) i poruszać na boki, w uszkozonym kole wyczuwalny jest luz. Rowki klinowe trzeba sprawdzić pod względem możliwych uszkodzeń, ponieważ mogą przeciąc pas (tak samo rowki pompy wspomagania i alternatora, ale koła pasowego są najbardziej narażone ze względu na blizkość podłoża np. drobne kamienie).

2. Sprzęgło alternatora - alternatory w HDI są wyposażone w małe sprzęgiełko wbudowane w koło pasowe alternatora. Sprzęgiełko powinno blokować się w jednym kierunku a chodzić lekko w przeciwnym (bez obracania rotora alternatora). Sprzęgiełko to zabezpiecza alternator przed wibracjami naturalnymi występującymi w silnikach wysokoprężnych. Polepsza także komfort poprzeż tłumienie wydzielającego hałasu i drgań.

Oczywiście nie wspominam tu o napinaczu ponieważ wcześniej już ktoś zwrócił na to uwagę.

Pozdrawiam serdecznie