Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: Pytania przed zakupem X2 HDI  (Przeczytany 4050 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Krzysztof Strzelecki

  • Nowy Użytkownik
  • Wiadomości: 5
  • Skąd: Bydgoszcz
  • Miejscowość: Bydgoszcz
Pytania przed zakupem X2 HDI
« dnia: Grudzień 29, 2009, 13:49:29 »
Przymierzam sie zakupu Xsary II HDI break z roczników ok 2002-2003.
Będę jeździł nią do pracy 15km w te i 15km z powrotem.

(dotychczas jeździłem tylko benzyniakami (głównie z gazem): PF 126p, AX 1.4 '93, Reanult R19 '93, Fiat Brava '99)

Raczej wybiorę silnik 90KM - z uwagi na ew. koszt wymiany koła dwumasowego, nie potrzebuję (wydaje mi się) tej różnicy w mocy...

Czym różnią się silniki HDI 2.0 - 90 a 110 - z tego co więm, to intercoolerem, który nie jest elementem szczególnie awaryjnym, ale czy różnią się kołem dwumasowym, które jest awaryjne i kosztowne ??
Czy sa jeszcze jakies zasadnicze różnice??

Czy w/w silniki są wyposazone w FAP - z tego co wiem, to 90 nie, a jak ze 110 ?? Gdzies wyczytałem, że niektóre 2.0 HDI 110 mają FAP...

Jaka jest różnica w spalaniu tych silników ??

Czy xsara 2 ma multipleksową instalacje elektryczną - i czy to mocno kłopotliwe??

Jakie są wersje wyposażenia X2 i czym się charkteryzują (wiem o Exclusive - czym się charakteryzuje w porównaniu, czy są inne wersje)??

Gdzie sprawdzić samochód przed zakupem?? ASO, stacja diagnostyczna od przeglądów, czy warsztat specjalizujący się we francuzach ??
(brak cytryny, szukam Xsary 2 Break HDI)

Offline Seba

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 26
  • Skąd: Wrocław
  • Posiadany samochód: Xsara Kombi II 2.0 HDi 110KM
  • Miejscowość: Wrocław
Re: Pytania przed zakupem X2 Break HDI
« Odpowiedź #1 dnia: Grudzień 29, 2009, 16:19:34 »
Zasadniczo bardziej kłopotliwa może się okazać wersja z silnikiem 109 KM, głównie ze względu na te rzeczy, które wymieniłeś, koło dwumasowe, niektóre maja FAP ....itd. Jedyną różnicą odczuwalną dla użytkownika będzie nieco żwawszy silnik, choć jeździłem 90 KM obecnie 109 i kolosalnej różnicy nie odczuwam więc zdrowy rozsądek podpowiada żeby kupić 90 KM ale gdyby każdy tak myślał to nudny byłby świat :)

Jeśli chodzi o spalanie to miedzy tymi obiema wersjami różnice też są niewielkie, głównie w zależności od "nogi" kierowcy oraz pokonywanych tras. Ja mieszczę się w 5,7 - 6,3 L na 100 km, więc jeśli chodzi o ekonomię autka to na pewno będziesz zadowolony.

Wersji jest naprawdę dużo, różnią się często detalami choć bywają rodzynki które mają bardzo fajne i przyjemne gadżety. W niektórych krajach były wersje limitowane więc napisz ewentualnie czy będzie to auto polskiego rodowodu czy sprowadzane? było juz na ten temat wiele postów więc poszperaj trochę na forum.

Myślę, że najlepiej podjechać na diagnostykę, gdybyś kupował autko gdzieś z okolic Wrocławia to odezwij się, podam Ci namiar na dobry serwis gdzie prześwietlą Ci autko, szybko, tanio i pewnie!
 
Ogólnie jako użytkownik cytrynki podpowiem, dobry wybór! :) Jak już zakupisz to pochwal się na forum.

pozdrawiam

Offline Wojciech Wodzyński

  • Moderator
  • *****
  • Wiadomości: 1 618
  • Skąd: Barycz
  • Posiadany samochód: Fiat Bravo II 1.4 T-Jet
  • Miejscowość: Barycz
Re: Pytania przed zakupem X2 Break HDI
« Odpowiedź #2 dnia: Grudzień 29, 2009, 16:41:13 »
Czy przy takim przebiegu nie lepsza będzie benzyna? Ja bym brał wersję 110 km. Z tego co mi wiadomo to nawet w mocniejszej wersji nie było FAP. Najlepiej zabrać auto do ASO. Jak masz jakieś pytania to wal śmiało.

Offline Piotr Woźniak

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 6 911
  • Skąd: Głogów
  • Posiadany samochód: SĄ: ZX 2.0i Volcane, Xantia II 2.0HDi 110 BREAK, BYŁ ZX 1.9TurboD AURA
  • Zainteresowania: a jak myślicie:D
  • Miejscowość: Głogów
Re: Pytania przed zakupem X2 Break HDI
« Odpowiedź #3 dnia: Grudzień 29, 2009, 17:08:48 »
Koło dwumasowe (pasowe) nie jest kosztowne, od 200PLN za zamiennik. I zdaje się wszystkie HDi go mają.

Za to nie mają dwumasy zamachowej.
gg #7685801, mobile 793-297-901
Sprzedam VW Passat;) Variant TDI115 '00! info pod tel ^

Offline Jacek Grzyb

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 42
  • Skąd: Czaplinek
  • Posiadany samochód: Citroen Xsara II 1.6 16V Exclusive i Citroen C5 2.0 HPI Exclusive Citroen C15- "POMOC DROGOWA"
  • Miejscowość: Czaplinek
Re: Pytania przed zakupem X2 Break HDI
« Odpowiedź #4 dnia: Grudzień 29, 2009, 17:17:08 »
Ja jestem użytkownikiem Xsary II z silnikiem benzynowym 16 16V i jestem bardzo zadowlony i tak jak wspomniał wyżej kolega Wojciech uważam, że dla Ciebie lepszy byłby silnik benzynowy w moim przypadku spala około  6-7 l/100km  a jak głosi przysłowie "Diesel to co w lato zaoszczędzi to w zimę zabierze" i skoro masz jeździć krótkie trasy to lepsza byłaby benzynka:)
Jacek Grzyb Pozdrawiam
Xsara 1.6 16V Exclusive
C5 2.0 HPI Exclusive
Citroen C15 1.8D- Pełniący rolę POMOCY DROGOWEJ w moim zakładzie:)
"Nieważne CZYM się jeździ, Ważne JAK się jeździ"

  • Gość
Re: Pytania przed zakupem X2 Break HDI
« Odpowiedź #5 dnia: Grudzień 29, 2009, 18:49:07 »
Cytuj

Jacek Grzyb napisał:
"Diesel to co w lato zaoszczędzi to w zimę zabierze"

witam
 mógłbyś mi to rozwinąć bo jeżdżąc dieslem od 5 lat tego jakoś nie zauważyłem
i mam jeszcze jedno pytanie jakie są różnice w eksploatacji pomiędzy tymi silnikami jeżeli udami mi się znaleźć  110km bez FAP , ponieważ mam podobny dylemat jak autor tematu??

Offline Piotr Woźniak

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 6 911
  • Skąd: Głogów
  • Posiadany samochód: SĄ: ZX 2.0i Volcane, Xantia II 2.0HDi 110 BREAK, BYŁ ZX 1.9TurboD AURA
  • Zainteresowania: a jak myślicie:D
  • Miejscowość: Głogów
Re: Pytania przed zakupem X2 Break HDI
« Odpowiedź #6 dnia: Grudzień 29, 2009, 21:16:00 »
Trafić 2.0HDi 8v z fapem to jak w lotka wygrać;) Każdy wie, że są, ale nikt ich jeszcze nie widział...
gg #7685801, mobile 793-297-901
Sprzedam VW Passat;) Variant TDI115 '00! info pod tel ^

Offline Jacek Grzyb

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 42
  • Skąd: Czaplinek
  • Posiadany samochód: Citroen Xsara II 1.6 16V Exclusive i Citroen C5 2.0 HPI Exclusive Citroen C15- "POMOC DROGOWA"
  • Miejscowość: Czaplinek
Re: Pytania przed zakupem X2 Break HDI
« Odpowiedź #7 dnia: Grudzień 29, 2009, 23:11:12 »
Jestem mechanikiem i podczas pracy w zakładzie nie raz zauważyłem ze w mrozy diesle zaczynają dawać się we znaki tzn. Zaczyna sie podstawowy problem odpalania zimnego silnika tzn, świece żarowe, musi posiadać mocny akumulator i często sie zdarza że wydziela sie z polskiego paliwa( oleju napędowego) woda która lubi zamarznąc w przewodach lub w filtrze paliwa, to jest moje zdanie, które w sobie wykształciłem na podstawie kilku ostatnich zim, a szczególnie po mrozach które były w Polsce przed świętami. Od rana w zakładzie urywały sie telefony typu "Nie moge odpalić rano swojego diesla....") W benzynie mróz nie jest tak bardzo odczuwalny, oczywiście nie mogę wykluczyć całkowicie wpływu mrozu na benzynę, ale jest on napewno mniej zauważalny niż w silnikach benzynowych.
Reasumując według mnie dla kolegi Krzysztofa odpowiednijeszym warianrem byłby silnik benzynowy, bo jak sam autor tmatu napisał będzie on robił krótkie trasy w których akumulator bedzie niedoładowany co może się pokazac w zimie tak jak wyżej napisałem.
 To moje zdanie.
Jacek Grzyb Pozdrawiam
Xsara 1.6 16V Exclusive
C5 2.0 HPI Exclusive
Citroen C15 1.8D- Pełniący rolę POMOCY DROGOWEJ w moim zakładzie:)
"Nieważne CZYM się jeździ, Ważne JAK się jeździ"

Offline Piotr Skrzypek

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 681
  • Skąd: Nowa Ruda
  • Posiadany samochód: Citroen Xsara II VTS 2.0 HDI 110 KM
  • Zainteresowania: Motoryzacja, Telekomunikacja, Informatyka
  • Miejscowość: Nowa Ruda
Re: Pytania przed zakupem X2 Break HDI
« Odpowiedź #8 dnia: Grudzień 29, 2009, 23:42:04 »
Krzysztofie, powiem tak. Jeżeli masz fundusze które wystarcza do dopłacenia do 110 KM, to wybierz 110 KM. Jeżeli chodzi o osiągi do 110 KM bije na głowe 90 KM. Bardziej elastyczny silnik, i przedewszystkim mniejsze spalanie. W Jesieni jezdziłem 2.0 HDi 110 KM i spokojnie spalnie uzyskiwałem w granicach 5 - 6 litrach przy nawet cięzkiej nodze. A w wersji 90 KM Spalanie przy ostrzejszej jezdzie wyjdzie spokojnie ponad 6 litrów. A przy 110 KM masz większa frajdę z jazdy.

P.S
Jakbys się interesował kupnem Xsary II z 110 konnym dislem to odradzam ogłoszenie z Gniezna ( granatowa 2001r. Kombi, 15,999 zł. )
Pozdrawiam - p Y p ( Piotr Skrzypek )
-----------------

-----------------
Potrzebujesz pomocy ? - dzwoń 603083506...

Offline Krzysztof Strzelecki

  • Nowy Użytkownik
  • Wiadomości: 5
  • Skąd: Bydgoszcz
  • Miejscowość: Bydgoszcz
Re: Pytania przed zakupem X2 Break HDI
« Odpowiedź #9 dnia: Grudzień 30, 2009, 07:24:43 »
Dzięki za odpowiedzi!
Zdaję sobie sprawę, ze przy moich typowych przebiegach benzyna moze okazać sie odpowiedniejszym rozwiązaniem. Ale kilka benzyn już miąłem, trochę wiem o uzytkowaniu samochodu z gazem (i nie uważam tego za szczególnie kłopotliwe), ale teraz po prostu chcę spróbować diesla :-) . poza tym do benzyny trzeba dorzucić ok 2500 za instalację gazową...
Co do koła dwumasowego - to chyba nie chodzi o koło pasowe, tylko o koło zamachowe, gdzie koszt z wymianą to ponad 2000 zł. Ale czy ktoś umie to potwierdzić, albo zaprzeczyc, że takie koło występuje ??
(a może zadzwonić do ASO i po prostu zapytać...??)
(brak cytryny, szukam Xsary 2 Break HDI)

Offline Krzysztof Strzelecki

  • Nowy Użytkownik
  • Wiadomości: 5
  • Skąd: Bydgoszcz
  • Miejscowość: Bydgoszcz
Re: Pytania przed zakupem X2 Break HDI
« Odpowiedź #10 dnia: Grudzień 30, 2009, 07:43:28 »
Jeszcze tak asekuracyjnie zapytam - jakie silniki benzynowe polecacie w X2 ?? Jeśli chodzi o kompromis między oszczędnościa a osiagami - nie jestem rajdowcem... Nie wykluczam, ze jak trafię idealną benzynkę to kto wie...
(brak cytryny, szukam Xsary 2 Break HDI)

Offline Wojciech Wodzyński

  • Moderator
  • *****
  • Wiadomości: 1 618
  • Skąd: Barycz
  • Posiadany samochód: Fiat Bravo II 1.4 T-Jet
  • Miejscowość: Barycz
Re: Pytania przed zakupem X2 Break HDI
« Odpowiedź #11 dnia: Grudzień 30, 2009, 08:10:31 »
Jeżeli chodzi o silniki benzynowe to najlepszym wyjściem jest 1,6 16V. Dosyć ekonomiczny, mało awaryjny i dysponujący przyzwoitą mocą.

Offline Piotr Cybulski

  • Sponsor
  • ***
  • Wiadomości: 1 718
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: Citroen C4 2.0 HDi 180KM, Peugeot 508 2.0 HDi 180KM
  • Miejscowość: Warszawa
Re: Pytania przed zakupem X2 Break HDI
« Odpowiedź #12 dnia: Grudzień 30, 2009, 09:57:23 »
a ja bym poszukał wersji 2,0 16V 136KM, bezawaryjne silniki, które bezproblemu zrobią 500 tys km. Fakt , mało takich wersji występuje.
Były:
AX 1990,AX 1996,Xsara 1.6 1998,Xsara Picasso 1.8 2000,C5 2.2HDi 2002,Saxo 1.6VTS 1999,Xsara 2.0 16V VTS Muskieter 1998,Xsara Picasso 2.0 16V 2006,406 Coupe V6 1998,C4 2.0VTS 2006,C4 2.0HDi Loeb,C4 2.0HDi 2007,C5 2.0HDi 2008,4007 2.2HDi 2008,C5 2.7HDi 2009, 308 GT 1.6HDi 2013

Offline Jacek Grzyb

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 42
  • Skąd: Czaplinek
  • Posiadany samochód: Citroen Xsara II 1.6 16V Exclusive i Citroen C5 2.0 HPI Exclusive Citroen C15- "POMOC DROGOWA"
  • Miejscowość: Czaplinek
Re: Pytania przed zakupem X2 Break HDI
« Odpowiedź #13 dnia: Grudzień 30, 2009, 15:05:21 »
2.0 16V bedą troche paliły, ja mam 1.6 16V i naprawde nie narzekam, duzo jeżdzę i mało sie psuje i tak jak napisał Wojciech to naprawde osiągi są wystarczające.
Akurat w Twoim przypadku wg. mnie to instatlacja gazowa bedzie inwestycją zbędną przy tak małych przebiegach, bo naprawde są to stosunkowo oszczędne silniki. Mam też C5 2.0 HPI to tam spalanie jest na poziomie 7.7-8.5 l/100km to tak odnośnie tej 2.0 16V
Xsara 1.6 16V Exclusive
C5 2.0 HPI Exclusive
Citroen C15 1.8D- Pełniący rolę POMOCY DROGOWEJ w moim zakładzie:)
"Nieważne CZYM się jeździ, Ważne JAK się jeździ"

Offline Piotr Cybulski

  • Sponsor
  • ***
  • Wiadomości: 1 718
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: Citroen C4 2.0 HDi 180KM, Peugeot 508 2.0 HDi 180KM
  • Miejscowość: Warszawa
Re: Pytania przed zakupem X2 Break HDI
« Odpowiedź #14 dnia: Grudzień 30, 2009, 19:25:00 »
HPI to inny silnik niż klasyczny 2.0 16V . 2,0 16 V nie pali dużo więcej, około 1,5 litra w mieście, a przy gazie to śmieszna różnica a jak fajnie jeździ i ta wersja mam zazwyczaj wyposażenie poziomu Exclusive
Były:
AX 1990,AX 1996,Xsara 1.6 1998,Xsara Picasso 1.8 2000,C5 2.2HDi 2002,Saxo 1.6VTS 1999,Xsara 2.0 16V VTS Muskieter 1998,Xsara Picasso 2.0 16V 2006,406 Coupe V6 1998,C4 2.0VTS 2006,C4 2.0HDi Loeb,C4 2.0HDi 2007,C5 2.0HDi 2008,4007 2.2HDi 2008,C5 2.7HDi 2009, 308 GT 1.6HDi 2013

Offline Jacek Grzyb

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 42
  • Skąd: Czaplinek
  • Posiadany samochód: Citroen Xsara II 1.6 16V Exclusive i Citroen C5 2.0 HPI Exclusive Citroen C15- "POMOC DROGOWA"
  • Miejscowość: Czaplinek
Re: Pytania przed zakupem X2 Break HDI
« Odpowiedź #15 dnia: Grudzień 31, 2009, 00:40:47 »
Tak, masz rację, Ja mam Xsare II 1.6 16V Exclusive i też daje rade silnik i wyposażenie są naprawde wystarczające:)
Xsara 1.6 16V Exclusive
C5 2.0 HPI Exclusive
Citroen C15 1.8D- Pełniący rolę POMOCY DROGOWEJ w moim zakładzie:)
"Nieważne CZYM się jeździ, Ważne JAK się jeździ"

Offline Krzysztof Strzelecki

  • Nowy Użytkownik
  • Wiadomości: 5
  • Skąd: Bydgoszcz
  • Miejscowość: Bydgoszcz
Re: Pytania przed zakupem X2 Break HDI
« Odpowiedź #16 dnia: Grudzień 31, 2009, 09:01:51 »
Wybaczcie, ale ja teraz nie bardzo rozumiem o czym piszecie. HPI to inny niz klasyczny 2.0 16v - tzn jaki jest w X2? Jeden z kolegów pisze, że 2.0  16v nie będzie palił widużo więcej, a inny, że będzie...
(brak cytryny, szukam Xsary 2 Break HDI)

Offline Piotr Cybulski

  • Sponsor
  • ***
  • Wiadomości: 1 718
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: Citroen C4 2.0 HDi 180KM, Peugeot 508 2.0 HDi 180KM
  • Miejscowość: Warszawa
Re: Pytania przed zakupem X2 Break HDI
« Odpowiedź #17 dnia: Grudzień 31, 2009, 11:59:51 »
HPI to silnik 140KM występujący w Citroenie C5(rzadko się zdarza i nikomu go nie polecę, chyba że wrogowi) , a silnik 2,0 16V ma 136KM występuje w C5,Xsarze,Xsarze Picasso z automatem,C4. Jest to silnik bezawaryjny.
XSARA 2,0 kombi
Były:
AX 1990,AX 1996,Xsara 1.6 1998,Xsara Picasso 1.8 2000,C5 2.2HDi 2002,Saxo 1.6VTS 1999,Xsara 2.0 16V VTS Muskieter 1998,Xsara Picasso 2.0 16V 2006,406 Coupe V6 1998,C4 2.0VTS 2006,C4 2.0HDi Loeb,C4 2.0HDi 2007,C5 2.0HDi 2008,4007 2.2HDi 2008,C5 2.7HDi 2009, 308 GT 1.6HDi 2013

Offline Seba Borkowski

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 55
  • Posiadany samochód: Saxo 1.5D 2001
  • Zainteresowania: motoryzacja
XSARA II HDI
« Odpowiedź #18 dnia: Grudzień 19, 2011, 14:08:36 »
Witam Panowie, mam obecnie saxo 1.5d, jestem bardzo zadowolony, ale potrzebuję coś większego.

Zastanawiam się nad zakupem xsary z silnikiem 2.0 HDI (inny motor mnie nie interesuje) czy jest to udana konstrukcja? i wmiarę bezawaryjna?
Co najcześciej pada w tych silnikach?

Czy xsary II mają jakieś wady fabryczne?
Może jakiś forumowicz szykuje swoje autko na sprzedaż?

Z góry dziękuje za odpowiedzi i sugestie.

Offline Kajetan Czyż

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 481
  • Skąd: Wrocław
  • Posiadany samochód: Peugeot 2.0 SW BP+LPG
  • Miejscowość: Wrocław
Re: XSARA II HDI
« Odpowiedź #19 dnia: Grudzień 19, 2011, 14:10:45 »
Cytuj

Seba Borkowski napisał:

Zastanawiam się nad zakupem xsary z silnikiem 2.0 HDI (inny motor mnie nie interesuje) czy jest to udana konstrukcja? i wmiarę bezawaryjna?
Co najcześciej pada w tych silnikach?



dlaczego chcesz auto koniecznie z tym silnikiem, skoro jak piszesz - nic o nim nie wiesz?

Offline Jan Ferde

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 3 207
  • Skąd: Wrocław
  • Posiadany samochód: AR 159, Xsara II 1.6 16v
  • Miejscowość: Wrocław
Re: Pytania przed zakupem X2 HDI
« Odpowiedź #20 dnia: Grudzień 19, 2011, 14:30:43 »
Łączę z istniejącym tematem, sporo już było napisane.
 
Xsara