Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: [Mk2] ELM327 1.4  (Przeczytany 11747 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Emil Uzunow

  • Sponsor
  • ****
  • Wiadomości: 3 416
  • Skąd: Pruszków
  • Posiadany samochód: C5 MkII Break 2.2 BiTurbo BVA 2007 r. Exclusive
  • Zainteresowania: Od cytryny po ryby
  • Miejscowość: Pruszków
Re: [MKII] ELM327 1.4
« Odpowiedź #25 dnia: Październik 26, 2011, 13:44:05 »
Cytuj

Damian Czuń napisał:
hmm jest to dla mnie ważne, możesz ustalić Emil w 100% ?


Na 100% odpowie Ci osoba, która posiada ELM i próbowała już coś takiego robić. Wg. mnie na 90% nie da się tym fejsem dać opcji wypalania FAP-a.

ELM 327 jest dobry, zeby:

1. Zobaczyc dlaczego pali Ci sie lampka "CHECK ENGINE" w aucie
2. Skasowac kontrolke "CHECK ENGINE" jak zatankujesz kiepskie paliwo
3. Usunac bledy z pamieci komputera jak sam naprawisz usterke


Co jeszcze robi ten intefejs? Przeczytaj koniecznie:


1. Czyta i kasuje bledy DTC we wszystkich samochodach z OBD2/EOBD
2. Obsluguje wszystkie protokoly komunikacji lacznie z szyna CAN
3. Wylacza lampke CHECK ENGINE
4. Czyta kody bledow ogolnych i charakterystycznych producenta oraz podaje
ich znaczenie (takze PO POLSKU)
5. Czyta kody bledow zarejestrowanych (CHECK ENGINE juz sie pali)
6. Czyta kody bledow oczekujacych (CHECK ENGINE jeszcze nie zapalony)
7. Czyta i kasuje zamrozone ramki, ktore ostrzegaja o problemach
8. Odczytuje nr VIN (w autach wyprodukowanych po 2002r.)
9. Sprawdza kiedy bledy i lampka CHECK byly ostatnio kasowane (w niektorych
autach)
10. Monitoruje parametry pracy silnika na zywo (LIVE DATA)
11. Mierzy mocy silnika (KM) (potrzebny platny program np.PCMSCAN)
12. Pomaga testowac auto, np. czas na setke (potrzebny platny program
np.PCMSCAN)

O FAPie cisza.

dczun

  • Gość
Re: [MKII] ELM327 1.4
« Odpowiedź #26 dnia: Październik 26, 2011, 14:03:56 »
OK, dzięki za odp.
Tak czy inaczej kupie- mały wydatek a może się przydać, jeśli ktoś z użytkowników tego interfejsu wie coś o wypalaniu FAP to będę wdzięczny za info.

Offline Michal Wladyniak

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 2 993
  • Skąd: Kraków
  • Posiadany samochód: Renault Megane Grandtour Limited 2015/C4GP 2.0 HDI EAT6 Shine 2017
  • Miejscowość: Kraków
Re: [Mk2] ELM327 1.4
« Odpowiedź #27 dnia: Październik 26, 2011, 14:38:53 »
chyba tylko CIDIF będzie potrafił to zrobić poza le.xią
nikt by nie dawał kupe kasy na le.x gdyby tym można było zrobić więcej

Offline Wiktor Kucaj

  • Nowy Użytkownik
  • Wiadomości: 7
  • Skąd: Łańcut
  • Posiadany samochód: c5 brek MkI, 2,0 hdi 2002r., 156000km
  • Zainteresowania: szerokie
  • Miejscowość: Łańcut
Re: [Mk2] ELM327 1.4
« Odpowiedź #28 dnia: Grudzień 22, 2011, 13:22:12 »
Witam (trochę odświeżę temat, no ale trudno) - mam Citroena C5 Kombi HDI z 2002 roku MK2 - jak to jest w końcu z tym interfejsem - zadziała na mojego diesla, czy nie? I czy jest np. możliwość zadziałania tego interfejsu z Lexi (programem) i czy będzie to ze sobą współgrać - na kompie uruchomię Lexi, a komputer będzie podłączony owym ELMem do auta? Czy tylko ew. te podstawowe programy ruszą na tym interfejsie? A jeśli to nie zadziała, to co ew. jak najmniejszym kosztem mogę kupić do diagnostyki - jaki interfejs/kabel?
WiK

Offline Emil Uzunow

  • Sponsor
  • ****
  • Wiadomości: 3 416
  • Skąd: Pruszków
  • Posiadany samochód: C5 MkII Break 2.2 BiTurbo BVA 2007 r. Exclusive
  • Zainteresowania: Od cytryny po ryby
  • Miejscowość: Pruszków
Re: [Mk2] ELM327 1.4
« Odpowiedź #29 dnia: Grudzień 22, 2011, 14:20:56 »
ELM-em pokasujesz serwis, check i kilka podstawowych rzeczy. [color=ff0000]piii[/color] działa  tylko z dedykowanym fejsem.
L E X I A jest tania. Jeśli potrzebujesz  tylko do kasowania błędów to wystarczy Ci ELM.

Offline Wiktor Kucaj

  • Nowy Użytkownik
  • Wiadomości: 7
  • Skąd: Łańcut
  • Posiadany samochód: c5 brek MkI, 2,0 hdi 2002r., 156000km
  • Zainteresowania: szerokie
  • Miejscowość: Łańcut
Re: [Mk2] ELM327 1.4
« Odpowiedź #30 dnia: Grudzień 22, 2011, 22:48:43 »
Hmmm, ale z tego co widzę, to dzięki ELMowi i dostępnym na niego programom, da radę zrobić jakąś podstawową diagnostykę auta? I jak w końcu z tym dieslem? Czytałem, że niektórym na dieslu HDI nie bardzo to chodziło, innym z kolei to śmigało - jak to w końcu jest? Teoretycznie na aukcjach piszą, że ELM działa na dieslach od 2004 roku, a ja przypominam mam Citroena C5 HDI MK2 z 2002 roku. Jak czytam, to benzyniakom śmiga bez problemów, z kolei właśnie u diesla programy nie wykrywają auta. Nie chcę też wyrzucać kasy w błoto, jeśli ma się okazać, że to nie będzie działać.
WiK

Offline Grzegorz Różycki

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 972
  • Skąd: Puławy
  • Posiadany samochód: C5 V6 Exclusive '06 BVA LPG, C5 V6 Exclusive '02 BVA LPG
  • Zainteresowania: motoryzacja w każdej postaci :-)
  • Miejscowość: Puławy
Re: [Mk2] ELM327 1.4
« Odpowiedź #31 dnia: Grudzień 23, 2011, 06:41:44 »
Cytuj

Wiktor Kucaj napisał:
Hmmm, ale z tego co widzę, to dzięki ELMowi i dostępnym na niego programom, da radę zrobić jakąś podstawową diagnostykę auta? I jak w końcu z tym dieslem? Czytałem, że niektórym na dieslu HDI nie bardzo to chodziło, innym z kolei to śmigało - jak to w końcu jest? Teoretycznie na aukcjach piszą, że ELM działa na dieslach od 2004 roku, a ja przypominam mam Citroena C5 HDI MK2 z 2002 roku. Jak czytam, to benzyniakom śmiga bez problemów, z kolei właśnie u diesla programy nie wykrywają auta. Nie chcę też wyrzucać kasy w błoto, jeśli ma się okazać, że to nie będzie działać.


Jak masz auto z 2002 roku to masz Mk1. Mk2 byly od konca 2004 roku.
C5 MkII V6 2,9i (210KM) Exclusive Automatic '06 91kkm
Toyota Prius II 1,5VVTi (110KM) ECVT '09 177kkm
Kueschall Advance '14 (0KM) 0,5kkm

Offline Dariusz Żurawski

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 080
  • Skąd: Oława
  • Posiadany samochód: C5 V6 BVM / C3 1.4
  • Zainteresowania: RC, foto, moto
  • Miejscowość: Oława
Re: [MKII] ELM327 1.4
« Odpowiedź #32 dnia: Grudzień 23, 2011, 10:01:03 »
Cytuj

Paweł Hendrysiak napisał:
Robiłeś jakieś sztuczki by zaczęło działac coś więcej niż RPM, położenie przepustnicy i czujnik temperatury cieczy? U mnie jest taki problem, że wszystkie softy jakie próbowałem rozpoznają interfejs EOBD a nie OBD2, więc mogę sobie co najwyżej odczytać wyżej wymienione i skasować błędy...


Paweł a co mówi service.citroen.com nt. twojego silnika? Czy masz tam wpis:

AUTODIAGNOSTYKA EOBD    BEZ AUTODIAGNOST. "EOBD" ?

Bo prawdopodobnie te silniki po EOBD pokazują tylko obroty, temp i błędy a bez tego wpisu znacznie bogatszy datagram (m.in. fuel system status).
Żurek
GG #371288

Offline Stefan Malinowski

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 10
  • Posiadany samochód: Citroen C_3 Pure Tech 1,2 III generacja
  • Zainteresowania: Majsterkowanie, jazda motocyklem, prace na działce
  • Miejscowość: Wielkopolska
Re: [Mk2] ELM327 1.4
« Odpowiedź #33 dnia: Grudzień 27, 2011, 18:40:42 »
W charakterystyce pojazdu"VIN" jest taki wpis"
AUTODIAGNOSTYKA EOBD / AUTODIAGNOST. "EOBD" BEZ PRZYSPIESZOMIERZA
jak to rozszyfrować, co to oznacza?
Pozdrawiam Stefan

Offline Łukasz Wiśniewski

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 419
  • Skąd: Świdnik
  • Posiadany samochód: Citroen C5 2.0 16V LPG kombi 2001r.
  • Miejscowość: Świdnik
Re: [Mk2] ELM327 1.4
« Odpowiedź #34 dnia: Grudzień 28, 2011, 10:45:47 »
A jakich programów używacie, że widzicie te inne parametry pracy silnika? U mnie tylko można błędy sczytać, a z parametrów  widzi tylko obroty silnika.

Offline Grzegorz Różycki

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 972
  • Skąd: Puławy
  • Posiadany samochód: C5 V6 Exclusive '06 BVA LPG, C5 V6 Exclusive '02 BVA LPG
  • Zainteresowania: motoryzacja w każdej postaci :-)
  • Miejscowość: Puławy
Re: [Mk2] ELM327 1.4
« Odpowiedź #35 dnia: Grudzień 28, 2011, 10:54:30 »
Cytuj

Łukasz Wiśniewski napisał:
A jakich programów używacie, że widzicie te inne parametry pracy silnika? U mnie tylko można błędy sczytać, a z parametrów  widzi tylko obroty silnika.


Ja używam aplikacji Torque. Tyle tylko, że kupiłem interfejs na bluetooth i używam telefonu z Androidem. Rozwiązanie o wiele wygodniejsze niż bujanie się z laptopem i kablami :-).
C5 MkII V6 2,9i (210KM) Exclusive Automatic '06 91kkm
Toyota Prius II 1,5VVTi (110KM) ECVT '09 177kkm
Kueschall Advance '14 (0KM) 0,5kkm

Offline Łukasz Wiśniewski

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 419
  • Skąd: Świdnik
  • Posiadany samochód: Citroen C5 2.0 16V LPG kombi 2001r.
  • Miejscowość: Świdnik
Re: [Mk2] ELM327 1.4
« Odpowiedź #36 dnia: Grudzień 30, 2011, 16:37:59 »
A w Scan Tool czyta wam parametry pracy silnika i takie opcje jak testy i zamrożone ramki?? Bo u mnie tylko błędy sczytuje i obroty silnika i nie wiem czy wina leży po stronie samochodu, że nie chce się łączyć dla tych parametrów czy mam jakiś niepełny program.

Offline Dariusz Żurawski

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 080
  • Skąd: Oława
  • Posiadany samochód: C5 V6 BVM / C3 1.4
  • Zainteresowania: RC, foto, moto
  • Miejscowość: Oława
Re: [Mk2] ELM327 1.4
« Odpowiedź #37 dnia: Grudzień 30, 2011, 16:42:35 »
Szukając kiedyś info nt OBD znalazłem tę stronę. Można sobie sprawdzić co dany silnik pokazuje w datagramie EOBD - jest wiele takich które pokazują tylko obroty.
Żurek
GG #371288

Marek_S

  • Gość
Re: [Mk2] ELM327 1.4
« Odpowiedź #38 dnia: Grudzień 31, 2011, 12:29:59 »
Panowie ..
ELM to tylko diagnoza wg normy OBD a Leexia to sprzęt profesjonalny taki jaki maja ASO . Założenie OBD to kontrola czystości spalin a nie diagnoza całego samochodu . Norma wprowadzona w samochodach benzynowych od roku 2000 i diesla od roku 2003. Jak sie wie jak z tego korzystać to można dużo odczytać. Mnie czasem dziwi radość że moge skasować błedy . OK ale dlaczego one powstały ? To jest zasadnicze pytanie. Procedury wypalania  FAP nie można przeprowadzić