Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: alternator 2.0 HDI - regeneracja  (Przeczytany 4792 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Gachu

  • Gość
alternator 2.0 HDI - regeneracja
« dnia: Grudzień 03, 2011, 18:46:11 »
zamierzam zrobić to ze swoim alternatorem tylko jedno pytanie, zna ktoś numery łożysk, szczotek i bieżni ?


 a i zamierzam zrobić foto poradę

Offline Jarosław Plucha

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 3 074
  • Skąd: Kluczbork
  • Posiadany samochód: C4 Grand Picasso Exclusive 2.0HDI 150KM 2014, C3 1.4i Furio 2005
  • Miejscowość: Kluczbork
Re: alternator 2.0 HDI - regeneracja
« Odpowiedź #1 dnia: Grudzień 03, 2011, 19:59:34 »
Cytuj

Bogumił Salamon napisał:
zamierzam zrobić to ze swoim alternatorem tylko jedno pytanie, zna ktoś numery łożysk, szczotek i bieżni ?


 a i zamierzam zrobić foto poradę


Ha był już taki temat.Wyszukiwarka się kłania.( SIC).
A tak na poważnie , musisz wiedzieć jaki masz alternator , nie chodzi o nr OEM. Podsyłam Ci linka na angielską stronę gdzie są wszelkie dane odnośnie alternatora KLIK

Gdybyś chciał polską stronę to jest Tutaj
Pozdrawiam Jarosław Plucha :evil:

Gachu

  • Gość
Re: alternator 2.0 HDI - regeneracja
« Odpowiedź #2 dnia: Grudzień 04, 2011, 10:04:15 »
wiem że był ale to będzie temat porada, w tamtym wątku niema nic co możne być pomocne

co do altka to jutro wyciągam go na świat więc będę wiedział jaki to on jest

Offline Jarosław Plucha

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 3 074
  • Skąd: Kluczbork
  • Posiadany samochód: C4 Grand Picasso Exclusive 2.0HDI 150KM 2014, C3 1.4i Furio 2005
  • Miejscowość: Kluczbork
Re: alternator 2.0 HDI - regeneracja
« Odpowiedź #3 dnia: Grudzień 04, 2011, 10:54:24 »
Cytuj

Bogumił Salamon napisał:
... ale to będzie temat porada, w tamtym wątku niema nic co możne być pomocne..


No i bardzo dobrze że zrobisz dokumentację . Faktycznie , w tamtym wątku nie ma żadnej dokumentacji, a pisanie dla samego pisania, że się coś wymieniło bez żadnych uwag czy zdjęć jest kompletnie nie przydatne.
PS . na tej angielskiej stronie to dobrze jest rozpisany tylko jeden typ  alternatora jaki przychodzi do pikusia bodajże Bosch  ale i tak nie ma podanych szczotek. natomiast na polskiej stronie jak się zalogujesz to możesz ( tak mi się wydaje) dostać wszystkie namiary na każdy element alternatora i rozrusznika.
Pozdrawiam Jarosław Plucha :evil:

Offline Dariusz Kulewski

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 431
  • Skąd: Police
  • Posiadany samochód: Citroen Xsara Picasso 1.6 HDi '05, C-4 GP 1,6 HDi '10
  • Miejscowość: Police
Re: alternator 2.0 HDI - regeneracja
« Odpowiedź #4 dnia: Grudzień 04, 2011, 11:05:32 »
Bogumił moja jedna wskazówka jak będziesz robił dokumentację to opisz demontaż alternatora i wyjęcie z samochodu bo takie pytania były jak pamiętam a wyjąć go jest problemem.
Darek

Gachu

  • Gość
Re: alternator 2.0 HDI - regeneracja
« Odpowiedź #5 dnia: Grudzień 04, 2011, 16:56:43 »
spoko, żeby go wymontować trzeba odkręcić pompę wspomagania (ale nie trzeba rozpinać jej instalacji hydraulicznej) bo dołem nie wyjdzie

Offline Dariusz Kulewski

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 431
  • Skąd: Police
  • Posiadany samochód: Citroen Xsara Picasso 1.6 HDi '05, C-4 GP 1,6 HDi '10
  • Miejscowość: Police
Re: alternator 2.0 HDI - regeneracja
« Odpowiedź #6 dnia: Grudzień 04, 2011, 20:05:00 »
To ja wiem bo to robiłem miałem na myśli innych klubowiczów.
Darek

Offline Jarosław Plucha

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 3 074
  • Skąd: Kluczbork
  • Posiadany samochód: C4 Grand Picasso Exclusive 2.0HDI 150KM 2014, C3 1.4i Furio 2005
  • Miejscowość: Kluczbork
Re: alternator 2.0 HDI - regeneracja
« Odpowiedź #7 dnia: Grudzień 04, 2011, 20:25:23 »
Cytuj

Dariusz Kulewski napisał:
To ja wiem bo to robiłem


No to mi podpadłeś. Robiłeś! A dokumentacja to gdzie? :evil:  :evil:  :evil:  :evil:  :evil:  :evil:  :evil:  :evil:
Pozdrawiam Jarosław Plucha :evil:

Offline Dariusz Kulewski

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 431
  • Skąd: Police
  • Posiadany samochód: Citroen Xsara Picasso 1.6 HDi '05, C-4 GP 1,6 HDi '10
  • Miejscowość: Police
Re: alternator 2.0 HDI - regeneracja
« Odpowiedź #8 dnia: Grudzień 04, 2011, 21:03:15 »
Jarek ja to robiłem to jeszcze tu mnie nie było i nie wiedziałem o takim forum. Teraz to co innego no i ten pikuś się nie psuje.
Darek

Gachu

  • Gość
Re: alternator 2.0 HDI - regeneracja
« Odpowiedź #9 dnia: Styczeń 10, 2012, 18:25:19 »
no wiem wiem miała być foto porada ale z powodu permamentnego braku czasu zmuszony byłem do oddania altka do zakładu na regenerację, za wymianę łożysk, szczotek i pierścieni wraz z robocizna zapłaciłem 147 zl + 6 miesięcy gwarancji na całość gdyż został wyczyszczony i dokładnie sprawdzony

napisze tylko o demontażu sposobem dolnym gdyż nie udało mi się okręcić pompy wspomagania

zaczynamy od podniesienia auta i zdemontowania koła, następnie demontujemy osłonę sinika boczna od nadkola i dolną (jeśli jest)

kolejnym krokiem jest zdjęcie paska wielorowkowego - potrzebny klucz płaski lub oczkowy 15, gdy pasek jest już wolny imbusem nr 40 odkręcamy oba napinacze paska, teraz widać już obie śruby sprężarki klimatyzacji (klucz nasadowy 16) następnie wchodzimy pod auto gdyż sprężarka od drugiej strony jest przykręcona dwoma śrubami na imbus nr 40, po wykręceniu spokojnie możemy opuścić sprężarkę gdyż będzi e wisieć na wężach.

noi w końcu można dobrac się do alternatora, jest przykręcony 4 śrubami na klucz 16 z tym że jedną będzie można odkręcić tylko płaskim kluczem, nie wolno zapomnieć o dwuch przewodach którymi podłączony jest alternator, cienki (klucz nasadowy 8 i grubszy klucz nasadowy 13)

montaż przebiega odwrotnie ale nie należy dokręcać śrub na maksa zanim nie wkręci sie wszystkich bo może być ciężko