Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: C5 MkI Break 1,8 kat - na mrozie silnik tryb awaryjny  (Przeczytany 1605 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Roman Wach

  • Nowy Użytkownik
  • Wiadomości: 3
  • Skąd: Kraków
  • Posiadany samochód: C5 kombi 1,8 benzyna/gaz BREAK 2003
  • Miejscowość: Kraków
C5 MkI Break 1,8 kat - na mrozie silnik tryb awaryjny
« dnia: Styczeń 29, 2012, 14:08:03 »
Może ktoś potrafi coś podpowiedzieć. Przy dużych mrozach moja C5 po pewnym czasie przechodzi w tryb awaryjny i jedzie wtedy jak jedzie :(. Odpala bez najmniejszych problemów. Czasem wystarczy w takiej sytuacji wylączyć na chwilę silnik i po odpaleniu chodzi normalnie (czasem na stałe a czasem znów coś się dzieje). Początkowo problem ten występował przy ok -23-25 C, w następnym roku ok -14, a potem nawet przy minus 8C. I nie ma znaczenia czy jest na LPG czy benzynie. Latem wyczyścili w serwisie specjalizują cym sie we francuzach ( wydaje się że nie najgorszy - Kraków Makuszyńskiego 5) przepustnicę, bo była strasznie brudna, pojezdzic dłużej na beznynie i ok. Ponoć w kompie wyszły błedy z przepustnicy. W lato było to nie do zweryfikowania - ale już 14 stopni mrozu zweryfikowało - jest to samo. Spotkał się ktoś może z podobnym problemem. Wydaje się,że coś przymarza? bo zaczyna się to dziać najcześciej, gdy jedzie się na mrozie nieco szybciej. Ta przepustnica jest sterowana elektronicznie tak? - może jakiś czujnik przymarza?. Do tej pory auta które miałem przechodziły czasem w tryb awaryjny ale jechały, najwyżej spaliły wiecej i już. A C5 choć fajne chyba 30 km/godzine max - a to już problem. Czy da się odczytać kody błedów bez komputera? Kumam coś w naprawie aut ale tu bez diagnostyki zupełnie brak mi pomysłu, a zima zapowiada się mroźna....

Offline Paweł Bieniek

  • Nowy Użytkownik
  • Wiadomości: 8
  • Skąd: Garbów
  • Posiadany samochód: citroen C5 1,8 benzyna-LPG 2002
  • Miejscowość: Garbów
Re: C5 MkI Break 1,8 kat - na mrozie silnik tryb awaryjny
« Odpowiedź #1 dnia: Styczeń 29, 2012, 14:18:00 »
Mógłbyś napisać jaśniej:co to znaczy jedzie jak jedzie. Czy pedał gazu pozostaje w miejscu jak zdejmujesz nogę?

Offline Roman Wach

  • Nowy Użytkownik
  • Wiadomości: 3
  • Skąd: Kraków
  • Posiadany samochód: C5 kombi 1,8 benzyna/gaz BREAK 2003
  • Miejscowość: Kraków
Re: C5 MkI Break 1,8 kat - na mrozie silnik tryb awaryjny
« Odpowiedź #2 dnia: Styczeń 29, 2012, 22:14:47 »
Wydaje się,że pedał gazu działa normalnie, tylko dodając gazu nie wchodzi na obroty max tak do ok 3 tys, świeci się lampka silnika  i jedzie jakies 20-30 km/h, mocy mniej niż w maluchu na jednym cylindrze :)  . Wyłaczasz na 1 -2 min, silnik odpalasz i najczęściej jest już ok. jak się zagrzeje auto przed jazdą też tak się robi.

ameno

  • Gość
Re: C5 MkI Break 1,8 kat - na mrozie silnik tryb awaryjny
« Odpowiedź #3 dnia: Styczeń 30, 2012, 07:08:38 »
Witaj
Bez podpięcia pod komputer się nie da zdiagnozować.
Odezwij się do mnie to zrobimy diagnostykę.

Offline piotr biniek

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 108
  • Skąd: Łódź
  • Posiadany samochód: C5 Break 1.8 - 125 km
  • Miejscowość: Łódź
Re: C5 MkI Break 1,8 kat - na mrozie silnik tryb awaryjny
« Odpowiedź #4 dnia: Styczeń 30, 2012, 15:04:15 »
większość błędów da się zczytać zwykłym "interfejsem" OBD.
Bez tej informacji trudno coś wyrokować

ameno

  • Gość
Re: C5 MkI Break 1,8 kat - na mrozie silnik tryb awaryjny
« Odpowiedź #5 dnia: Styczeń 30, 2012, 15:40:52 »
Oczytać zwykłym interfejsem tak, ale np. adaptacji przepustnicy już nie zrobisz.