Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: Problem inny niż dotychczas  (Przeczytany 1824 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Kacper Kłosiński

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 40
  • Skąd: Ostrów Maz
  • Posiadany samochód: Citroen ZX 1,9TD
  • Miejscowość: Ostrów Maz
Problem inny niż dotychczas
« dnia: Listopad 06, 2011, 17:36:10 »
Witam Kolegów po raz kolejny!
Czy ktoś wie jaka może być przyczyna słabego dmuchania wiatraka? Mianowicie wiatrak kręci się na każdym biegu bez najmniejszego trudu lecz i tak mi mało co wieje do kabiny czy ustawie aby na szybę czy do kabiny to i tak z taką samą siłą wieje i tak jedynie jak szybciej jadę to mocniej wieje;p ale takie coś to mi nie bardzo pasuje więc ktoś wie jaka to może być tego przyczyna?

  • Gość
Re: Problem inny niż dotychczas
« Odpowiedź #1 dnia: Listopad 07, 2011, 00:29:02 »
Nie zakładałeś czasem niczego na wlot do dmuchawy jakiejś pończochy itp. ? To że ze wzrostem prędkości wieje mocniej to raczej pozytywny objaw ;).

Offline Kacper Kłosiński

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 40
  • Skąd: Ostrów Maz
  • Posiadany samochód: Citroen ZX 1,9TD
  • Miejscowość: Ostrów Maz
Re: Problem inny niż dotychczas
« Odpowiedź #2 dnia: Listopad 07, 2011, 15:01:54 »
Nie nie nie:) tunel jest czysty bynajmniej ten spod szyby do dmuchawy. Jak ustawię na 4 bieg to prawie wcale nie czuć aby coś wiało także na postoju nie mogą mi szyby odparować i tak trochę ciężko się rozpędzać aby mocniej wiało he he

Offline Makar Michał

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 166
  • Skąd: Augustów Białystok
  • Posiadany samochód: Citroen ZX 1.1i (60KM)
  • Zainteresowania: Elektrotechnika
  • Miejscowość: Augustów Białystok
Re: Problem inny niż dotychczas
« Odpowiedź #3 dnia: Listopad 08, 2011, 14:43:02 »
A może ci linka spadła? Ja tak miałem kiedyś ale nie tyle spadła co wygięła się. Chodzi o to że od pokrętła z nastawą prędkości idzie linka nad dmuchawę, i tam jest klapka taka która albo zamyka obieg albo otwiera, może tutaj masz te powietrze zatrzymane. U mnie można zamknąć powietrze z zewnątrz ale wentylator włączyć można po jego otwarciu (raz włączyłem na zamkniętym ja się ta linka mi wygięła i mi termik spaliło :)). jak nie masz schowka to ręką bez problemu wymacasz linkę i popychacz od klapki, ja bym tam szukał.

Offline Kacper Kłosiński

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 40
  • Skąd: Ostrów Maz
  • Posiadany samochód: Citroen ZX 1,9TD
  • Miejscowość: Ostrów Maz
Re: Problem inny niż dotychczas
« Odpowiedź #4 dnia: Listopad 08, 2011, 14:56:00 »
klapka o której wspomniałeś chodzi bez zarzutu u mnie jest zjawisko jakby dmuchawa w ogóle nie zasysała powietrza do środka

Offline Marcin Jodełka

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 114
  • Posiadany samochód: Citroen ZX 1.9 TD 1995rok aura+klima
Re: Problem inny niż dotychczas
« Odpowiedź #5 dnia: Listopad 09, 2011, 14:31:33 »
Zdejmij plastikowe podszybie i po prostu zobacz co tam się dzieje.
Może przed dmuchawą coś się zapchało.

Offline Przemysław Kamrowski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 138
  • Skąd: starogard gdański
  • Posiadany samochód: Pug 205 Gti
  • Miejscowość: starogard gdański
Re: Problem inny niż dotychczas
« Odpowiedź #6 dnia: Listopad 21, 2011, 19:52:30 »
pewnie zassało jakies diabelstwo
Zero łaski, zero wzruszeń..

Offline Kacper Kłosiński

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 40
  • Skąd: Ostrów Maz
  • Posiadany samochód: Citroen ZX 1,9TD
  • Miejscowość: Ostrów Maz
Re: Problem inny niż dotychczas
« Odpowiedź #7 dnia: Listopad 24, 2011, 10:23:44 »
A więc tak, z podszybia do wiatraka jest czysto powietrze nie ma przeszkód do pokonania... nawet wyjąłem wiatrak i wsadziłem rękę że poczułem nagrzewnice oraz sprawdziłem ruchy klapy od zamykania powietrza na ciepłe lub zimne i tam też czysto... Nie mam pojęcia co już mam zrobić...

Offline Piotr Grzymski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 220
  • Posiadany samochód: Skoda Fabia
Re: Problem inny niż dotychczas
« Odpowiedź #8 dnia: Listopad 24, 2011, 19:51:09 »
Piszesz, że silnik wiatraka pracuje na każdym biegu. Czyli słychać zmiany obrotów silnika?
Raczej mało prawdopodobne, żeby silnik wiatraka kręcił się w przeciwną stronę.
Jedyne co mi przychodzi do głowy, to rozpięte tunele nadmuchu gdzieś w środku. Jak zmieniasz kierunek nadmuchu to nie czuć nigdzie różnicy, może na nogi chociaż wieje?
Spróbuj rozkręcić środkową konsolę, wywal radio, będzie coś widać, może wieje gdzieś w kokpit.

Offline Kacper Kłosiński

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 40
  • Skąd: Ostrów Maz
  • Posiadany samochód: Citroen ZX 1,9TD
  • Miejscowość: Ostrów Maz
Re: Problem inny niż dotychczas
« Odpowiedź #9 dnia: Listopad 25, 2011, 07:23:18 »
Tak, zmienia prędkość wiatrak jak mu się zmienia biegi, a wiatrak kręci się zgodnie z ruchem wskazówek zegara a w drugą stronę nie da się aby kręcił już to też sprawdzałem:) nie nie jak zmieniam kierunek wiatru to wszędzie identycznie wieje na 4 biegu siła nadmuchu jest taka jak np w oplu mojej siostry na 2 biegu. I na prawdę nie mam pojęcia co to może być radio już też wyjmowałem patrzyłem i wszystkie tunele zachodzą na siebie wszystko jest tak jak powinno być tylko no kurcze nie wieje

Offline Walkiewicz Józef

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 226
  • Skąd: Skarżysko-Kamienna
  • Posiadany samochód: Był ZX 1,4i 1996r. Jest XSARA II 1,6 16v 2004r
  • Zainteresowania: Zegarmistrzostwo, modelarstwo, mechanika
  • Miejscowość: Skarżysko-Kamienna
Re: Problem inny niż dotychczas
« Odpowiedź #10 dnia: Luty 04, 2012, 18:06:44 »
Możesz mieć problem z silnikiem wiatraka, może wentylator jest od "anglika" wtedy zamiast wdmuchiwać do wnętrza powietrze to go wydmuchuje. Koleś miał taki problem w renówce. Najlepiej porównać dmuchawę ( kierunek ułożenia łopatek na turbinie). Koleś musiał niestety wymienić cały silnik z turbiną.

Offline Kacper Kłosiński

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 40
  • Skąd: Ostrów Maz
  • Posiadany samochód: Citroen ZX 1,9TD
  • Miejscowość: Ostrów Maz
Re: Problem inny niż dotychczas
« Odpowiedź #11 dnia: Luty 07, 2012, 01:50:15 »
ooo widzisz kolego na to nie wpadłem teraz oglądałem zdjęcia na portalach zajmujących się sprzedażą i obrazem jaki mi został w pamięci tej dmuchawy i z tego co ja pamiętam to właśnie idą w drugą stronę... niestety teraz nie dam tego rady sprawdzić, gdyż są mrozy ;/ a ja nie mam ciepłego garażu więc wszystko połamię o ile pierwszy bym nie zamarzł he jak chociaż trochę się ociepli to to sprawdzę i dam znać
Pozdrawiam!

Offline Walkiewicz Józef

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 226
  • Skąd: Skarżysko-Kamienna
  • Posiadany samochód: Był ZX 1,4i 1996r. Jest XSARA II 1,6 16v 2004r
  • Zainteresowania: Zegarmistrzostwo, modelarstwo, mechanika
  • Miejscowość: Skarżysko-Kamienna
Re: Problem inny niż dotychczas
« Odpowiedź #12 dnia: Luty 08, 2012, 20:25:20 »
Podejrzewam, że trzeba będzie po prostu wymienić cały wentylator. Koleś przy tej renówce musiał wymienić jakiś moduł sterujący obrotami silnika i turbinę, co sprowadzało się do zamiany tego angielskiego na już przerobiony na "nasze " obroty, trochę to było kosztowne ale tam była automatyka sterująca nawiewem. W cytrynie tego nie ma więc wymiana powinna załatwić sprawę.

Offline Jacek Welz

  • Moderator
  • *****
  • Wiadomości: 2 101
  • Skąd: Stavanger/Bydgoszcz
  • Posiadany samochód: Ford SMax 2.0TDCI '14; MB A160 '01
  • Zainteresowania: komp, foto, citro, kayako, grajko i inne
  • Miejscowość: Stavanger/Bydgoszcz
Re: Problem inny niż dotychczas
« Odpowiedź #13 dnia: Luty 10, 2012, 18:58:04 »
A probowales dobierac sie do samego wentylatora? slabe krecenie to objaw skonczonych szczotek i/lub komutatora. U mnie tez slabiej wiac, az  w ktoryms momencie po prostu zaczal miec problemy ze startowaniem. Elektryk wymienil szczotki i ostrzegl ze zwoje i tak dlugo nie wytrzymaja. Kupilbym drugi bez kombinowania, ale pare lat temu wersja z klima byla niezbyt czesta, i uzywki praktycznie nie szlo dostac (lub byla dziwnie droga).
Ford S-Max 2.0TDCI '14
dawniej: Xsara Picasso 1.6i SX '10
ZX 1.4i SX Break '96/97, ZX 1.4i Avantage '91
i jakies niecytryny
GG: 4635213 (i inne ;)