Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: Problem z odpaleniem 1,9D :/  (Przeczytany 24100 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Artur Bryński

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 2 456
  • Skąd: Turek
  • Posiadany samochód: Renault Laguna 3ph1 2.0 DCI Initiale
  • Zainteresowania: motoryzacja, komputery
  • Miejscowość: Turek
Odp: 1.9 td - trudny rozruch na zimnym
« Odpowiedź #75 dnia: Grudzień 12, 2010, 15:18:18 »
jak sugerujesz sie akumulatorem kupujac auto to niestety trzeba sie wybrac do salonu :) Jak padnie kupisz nowy na 3-4 lata spokoj. 306 to blizniacze autko do zxa wiec powinienes wiedziec co sprawdzic i jak powinno byc. Mieszkamy niedaleko od siebie wiec zbyt duzej rozbieznosci w temperaturach pewnie nie ma wiec okolo 0 stopni to nie sprawdzisz czy silnik bedzie palil przy -20. Jak nie rzucal silnikiem to swiece ok, pytanie jak z kompresja, zawsze mozesz podskoczyc do warsztatu zeby sprawdzili co da ci pewien obraz stanu silnika. Jesli silnik jest ok, paliwo ok swiece i aku tez to nie ma bata i odpali w silne mrozy. Co ja wiecej moge pomoc, nie widzac aut. Jestes kierowca zawodowym wiec jakies pojecie na pewno masz wiec wiesz na co patrzec. Pozdrawiam
Renault Laguna 3ph1 2.0 DCI Initiale
Citroen C4 Picasso 1.6 HDI 109 `10r.
Peugeot Boxer 2.8 HDI `05r.
Citroen Jumper 2.8 HDI `06r.

Offline Marek Martynowicz

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 298
  • Skąd: Kraków
  • Posiadany samochód: Grand C4 Picasso exclusive 2.0 HDi z 2012 r.
  • Zainteresowania: sport: kolarstwo górskie, pływanie, bieganie, aikido; muzyka: Siddharta, U2, Rammstein, DM i inni; zawodowo: nieruchomości; poza tym: historia, kuchnia no i citroeny
  • Miejscowość: Kraków
1.9TD: weekend na minusie i zgon
« Odpowiedź #76 dnia: Listopad 21, 2011, 09:54:58 »
Witam,
mój Złomek dziś padł. Do tej pory po długim postoju odpalał zwykle z 2. razem, choć zdarzało mu się i od 1. strzału. Tym razem jednak nie dał rady pomimo kilku czy nawet kilkunastu prób.
Akumulator jest nowy. Rozrusznik kręci, ale o ile wcześniej przy nieudanych próbach odpalenia czuło się, że poruszał on silnikiem, to teraz tylko sam się kręci, a silnik ani rusz.
W ubiegłym tygodniu sprawdzałem świece, regulowałem luzy zaworowe. Niedawno też zalepiałem otwór na obudowie filtra paliwa.
Co jeszcze mogę dla niego zrobić?
Martyn
:evil: Grand C4 Picasso exclusive 2.0 HDi z 2012 r. :evil:
były:
:evil: Xsara Picasso 1.6 HDi z 2006 r., rouge lucifer :evil:
ZX 1.9 TD z 1994 r., Avantage, też czerwony,
Xantia limousine 1.6i z 1996 r., też czerwona,
Fiat 125 p, 1.3 z 1969 r.

Offline Makar Michał

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 166
  • Skąd: Augustów Białystok
  • Posiadany samochód: Citroen ZX 1.1i (60KM)
  • Zainteresowania: Elektrotechnika
  • Miejscowość: Augustów Białystok
Re: 1.9TD: weekend na minusie i zgon
« Odpowiedź #77 dnia: Listopad 21, 2011, 12:21:19 »
Jeżeli dobrze rozumiem to rozrusznik się kręci ale nie obraca silnika, więc jak ma odpalić? Pewnie elektromagnes w rozruszniku kończy żywot i nie wbija go jak trzeba.

Offline Marek Martynowicz

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 298
  • Skąd: Kraków
  • Posiadany samochód: Grand C4 Picasso exclusive 2.0 HDi z 2012 r.
  • Zainteresowania: sport: kolarstwo górskie, pływanie, bieganie, aikido; muzyka: Siddharta, U2, Rammstein, DM i inni; zawodowo: nieruchomości; poza tym: historia, kuchnia no i citroeny
  • Miejscowość: Kraków
Re: 1.9TD: weekend na minusie i zgon
« Odpowiedź #78 dnia: Listopad 21, 2011, 19:11:23 »
No, OK, a czy jest jakiś sposób, aby go awaryjnie odpalić, żeby go dowieźć do jakiegoś fachowca? Może to dałoby się samemu wymienić? No ale i tak dobrze by go odpalić. Ten elektromagnes to pewnie przyciąga jakąś wajchę czy sprzęgiełko. Da się to jakimś patykiem, jak w maluchu, popchnąć żeby zaskoczyło?
A diesel to można jakoś na pych uruchomić. Coś mi się obiło o uszy, że diesel to niestety nie benzyna, i na pych go nie ruszysz.
Martyn
:evil: Grand C4 Picasso exclusive 2.0 HDi z 2012 r. :evil:
były:
:evil: Xsara Picasso 1.6 HDi z 2006 r., rouge lucifer :evil:
ZX 1.9 TD z 1994 r., Avantage, też czerwony,
Xantia limousine 1.6i z 1996 r., też czerwona,
Fiat 125 p, 1.3 z 1969 r.

Offline Zygmunt Woś

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 84
  • Skąd: Chęciny
  • Posiadany samochód: xantia 1,8i 8v+LPG 1995, zx 1,4+LPG 1993
  • Miejscowość: Chęciny
Re: 1.9TD: weekend na minusie i zgon
« Odpowiedź #79 dnia: Listopad 21, 2011, 19:36:29 »
Bez problemu możesz odpalić ,,na pych"-wcześniej przekręć kluczyk. A rozrusznik zaczyna kręcić kiedy elektromagnes wciągnie
zębatkę. Na 100% uszkodzone sprzęgiełko w zębatce (tzw. bendix)

Offline Artur Bryński

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 2 456
  • Skąd: Turek
  • Posiadany samochód: Renault Laguna 3ph1 2.0 DCI Initiale
  • Zainteresowania: motoryzacja, komputery
  • Miejscowość: Turek
Re: 1.9TD: weekend na minusie i zgon
« Odpowiedź #80 dnia: Listopad 21, 2011, 19:59:18 »
diesla mozna odpalac ale jest bardziej ryzykowne niz w benzynie bo moze rozrzad przeskoczyc. Jak rozrzad w miare mlody to od jednego odpalenia nie powinno mu sie nic stac
Renault Laguna 3ph1 2.0 DCI Initiale
Citroen C4 Picasso 1.6 HDI 109 `10r.
Peugeot Boxer 2.8 HDI `05r.
Citroen Jumper 2.8 HDI `06r.

Offline Maciej Pełka

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 382
  • Skąd: Kałuszyn
  • Posiadany samochód: Avensis T27 FLII
  • Miejscowość: Kałuszyn
Re: 1.9TD: weekend na minusie i zgon
« Odpowiedź #81 dnia: Listopad 22, 2011, 21:16:00 »
Nie będę zaczynał nowego tematu więc się podpinam u mnie jest  ( 1.4 benzyna, po nocy na minusie) tak, że rozrusznik kręci za pierwszym razem spada moc aku, odczekam chwilę zakręcę rozrusznik kręci 3 razy jakby na chwile się blokuje po chwili znów 2 razy zakręci i odpala. Szczotki czy rozrusznik do wymiany?
Był  ZX 1.4i '94

Offline Mariusz Olczak

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 582
  • Skąd: Tomaszów Maz.
  • Posiadany samochód: był ZX 1.4i - TU3M KDY+gaz 5d. 92r avantage
  • Miejscowość: Tomaszów Maz.
Re: 1.9TD: weekend na minusie i zgon
« Odpowiedź #82 dnia: Listopad 23, 2011, 09:32:07 »
Mogą być szczotki, albo tuleje rozrusznika. Trzeba rozebrać i ocenić sytuację. :)

Offline Maciej Pełka

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 382
  • Skąd: Kałuszyn
  • Posiadany samochód: Avensis T27 FLII
  • Miejscowość: Kałuszyn
Re: 1.9TD: weekend na minusie i zgon
« Odpowiedź #83 dnia: Listopad 24, 2011, 22:48:09 »
Weekend się zbliża to chyba będzie trzeba zajrzeć, bo akumulator był wymieniany przez poprzedniego właściciela, więc nie sądzę, że bym go rozwalił tak szybko. :D
Był  ZX 1.4i '94

Offline Marcin Bugara

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 274
  • Skąd: Nowy Sącz
  • Posiadany samochód: C5 2009 Exclusive 2.0 HDI AM6, 306 Cabrio 1.8iA
  • Miejscowość: Nowy Sącz
Odp: 1.9 td - trudny rozruch na zimnym
« Odpowiedź #84 dnia: Październik 03, 2013, 21:54:56 »
Witam wszystkich :)
Ostatnio z kumplem wyłapaliśmy fajnego Peugeota 306 1.9td z klimą. Pompa po regeneracji turbo też. Jedyny problem to taki że rano na zimnym auto ciężko zapala. Kręci i niby już chwyciło ale nie łapie. Trzeba parę razy pokręcić i zapala po czym chwilę kuleje parę sekund i potem chodzi normalnie.
Pierwsze sprawdzone świece na szybko miernikiem - prąd pobierają wszystkie.
Przypomniało mi się że ojciec kiedyś w ZX też 1.9td miał taki problem że lewe powietrze łapał na filtrze paliwa. tutaj w tym peugeocie gdy podpompuje się paliwo widać pęcherzyki powietrza jak wychodzą z filtra paliwa. To może być to?
A no i jeszcze jedno w aucie jest akumulator od benzyny 55Ah jednak po podłączeniu kablami auta z akumulatorem 110AH (terenówka) odpala podobnie.

Wiem że to Forum ZXa ale 306 i jeszcze 1.9td to bliźniaczy model.

Pozdro ;)
Z cytrynami od 2005 :)
W domu 307 SW 2.0HDI, C4 1.6HDI, Xsara Picasso 2.0 HDI, C4 Picasso 1.8 i moje C5 X7 Exclusive HDI oraz 306 parasolka 1.8i aut.

Offline Rysiek Kmiec

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 99
  • Skąd: Piekary Sl
  • Posiadany samochód: Było c5 2.0 16v lpg 2002r, jest Peugeot 308 Sw Allure 2.0 blue HDi 2015 BVA
  • Miejscowość: Piekary Sl
Odp: 1.9 td - trudny rozruch na zimnym
« Odpowiedź #85 dnia: Październik 03, 2013, 22:06:14 »
W mojej xantii (też 1.9td) powodem ciężkiego odpalania z rana okazał się popekany przewod powrotu paliwa z filtra do zbiornika.

Offline Marcin Bugara

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 274
  • Skąd: Nowy Sącz
  • Posiadany samochód: C5 2009 Exclusive 2.0 HDI AM6, 306 Cabrio 1.8iA
  • Miejscowość: Nowy Sącz
Odp: 1.9 td - trudny rozruch na zimnym
« Odpowiedź #86 dnia: Listopad 17, 2013, 12:16:20 »
ma ktoś jakieś inne pomysły? co spawdzić?
Z cytrynami od 2005 :)
W domu 307 SW 2.0HDI, C4 1.6HDI, Xsara Picasso 2.0 HDI, C4 Picasso 1.8 i moje C5 X7 Exclusive HDI oraz 306 parasolka 1.8i aut.

Offline Artur Bryński

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 2 456
  • Skąd: Turek
  • Posiadany samochód: Renault Laguna 3ph1 2.0 DCI Initiale
  • Zainteresowania: motoryzacja, komputery
  • Miejscowość: Turek
Odp: 1.9 td - trudny rozruch na zimnym
« Odpowiedź #87 dnia: Listopad 19, 2013, 17:47:56 »
lewe powietrze, pompa ostatecznie wtryski ale stawialbym na lewe powietrze. pierwsze co to sprawdz czy zaworek przy filtrze paliwa (bialy z lewej strony na dole) nie puszcza i profilaktycznie zalep go jakims silikonem czy klejem nastepnie odkrec pokrywe filtra paliwa, wymien filtr i zaloz pokrywe na czerwony silikon. idac dalej zobacz czy nigdzie nie jest mokre od ropy, nigdzie nie syczy powietrze przy pompowaniu grucha.a i swiece moze sa ok ale co z przekaznikiem ? Pompa jak byla ruszana/regenerowana moze wskazywac na to ze poprzedni wlasciciel mial tez problemy z rozruchem (chyba ze tylko ja uszczelnial), to moze wtryski juz leja i dlatego te problemy?
Renault Laguna 3ph1 2.0 DCI Initiale
Citroen C4 Picasso 1.6 HDI 109 `10r.
Peugeot Boxer 2.8 HDI `05r.
Citroen Jumper 2.8 HDI `06r.

Offline Marcin Bugara

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 274
  • Skąd: Nowy Sącz
  • Posiadany samochód: C5 2009 Exclusive 2.0 HDI AM6, 306 Cabrio 1.8iA
  • Miejscowość: Nowy Sącz
Odp: 1.9 td - trudny rozruch na zimnym
« Odpowiedź #88 dnia: Listopad 19, 2013, 20:18:46 »
Wczoraj wymieniono filtr paliwa i ze starego ta uszczelka została założona dodatkowo podwójnie (tak ojciec w swoim kiedyś zrobił) i narazie pali lepiej. Zobaczymy co będzie dalej
Z cytrynami od 2005 :)
W domu 307 SW 2.0HDI, C4 1.6HDI, Xsara Picasso 2.0 HDI, C4 Picasso 1.8 i moje C5 X7 Exclusive HDI oraz 306 parasolka 1.8i aut.

Offline Artur Bryński

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 2 456
  • Skąd: Turek
  • Posiadany samochód: Renault Laguna 3ph1 2.0 DCI Initiale
  • Zainteresowania: motoryzacja, komputery
  • Miejscowość: Turek
Odp: 1.9 td - trudny rozruch na zimnym
« Odpowiedź #89 dnia: Listopad 19, 2013, 21:04:59 »
no jesli jest poprawa to widac ze powietrze. ja tez sie nakombinowalem z uszczelkami, oringami i innymi cudami i zawsze gdzies puszczalo, najlepiej dac na silikon i spokoj. nie wiem czy ta pokrywa od filtra sie odksztalca czy co ale to dosc powszechny problem
Renault Laguna 3ph1 2.0 DCI Initiale
Citroen C4 Picasso 1.6 HDI 109 `10r.
Peugeot Boxer 2.8 HDI `05r.
Citroen Jumper 2.8 HDI `06r.

Offline Marcin Bugara

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 274
  • Skąd: Nowy Sącz
  • Posiadany samochód: C5 2009 Exclusive 2.0 HDI AM6, 306 Cabrio 1.8iA
  • Miejscowość: Nowy Sącz
Odp: 1.9 td - trudny rozruch na zimnym
« Odpowiedź #90 dnia: Grudzień 08, 2013, 23:54:50 »
Znaleziona jeszcze jedna przyczyna ciężkiego palenia, mianowicie nie było prądu na jednej świecy tzn jedna końcówka oczkowa była zaśniedziała ;)
Z cytrynami od 2005 :)
W domu 307 SW 2.0HDI, C4 1.6HDI, Xsara Picasso 2.0 HDI, C4 Picasso 1.8 i moje C5 X7 Exclusive HDI oraz 306 parasolka 1.8i aut.