Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: Alternator i pasek do XM mk1  (Przeczytany 1105 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Waldemar Samociuk

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 14
  • Skąd: Lublin
  • Posiadany samochód: C62..2 xm3.0x3 xm 2.5TD, XM2.1TD MK1wkrzakach, C5 kombi MK2
  • Miejscowość: Lublin
Alternator i pasek do XM mk1
« dnia: Maj 11, 2012, 09:19:43 »
Witam. Wymieniam alternator w XM 2.1TD MK1 i mam problem. Kupilem uzywany (chyba mitsubishi) a mialem valeo i cos mi nie sklada się dobrze. Blachy podtrzymujace sa nieco inne. Czy wystarczy zmienić długość paska alternatora?


Edit: proszę o niepopełnianie błędów w tytule posta, (temat). Poprawiłem ale ma to być ostatni raz, potem kaukaz :)

Offline Artur Heise

  • MacGyver 24/7
  • Administrator
  • *****
  • Wiadomości: 7 215
  • Skąd: Wrocław
  • Posiadany samochód: Citroen C5 (X3) 2.0i 16V '07
  • Zainteresowania: Citroeny, Peugeoty i wszystko co ciekawe.
  • Miejscowość: Wrocław
Re: atrenator i pasek do XM mk1
« Odpowiedź #1 dnia: Maj 11, 2012, 10:37:28 »
Cytuj

Waldemar Samociuk napisał:
Blachy podtrzymujace sa nieco inne. Czy wystarczy zmienić długość paska alternatora?


Z dokumentacji wynika, że były 2 rodzaje mocowania.

Na tym z pierwszego rysunku monbtowane były i Valeo i Mitsubishi; na tym drugim tylko mitsubishi. Nie możesz przełożyć starego mocowania?

Co do długości paska - to nie wystarczy naciągu śruby regulacyjnej?
Pozdrowienia,
Artur Heise
Jest: Citroen C5 (X3) 2.0i 16V '07
Były: Peugeot 406 SW 1.8i 16V '02, Saxo 1.1i '02, Xantia 1.6i LPG '95, Twingo '97, AX 1.0 '91, ZX 1.4 '96, Xantia 1.8i 16V RHD '99, Oltcit 1.1 '91

Offline Waldemar Samociuk

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 14
  • Skąd: Lublin
  • Posiadany samochód: C62..2 xm3.0x3 xm 2.5TD, XM2.1TD MK1wkrzakach, C5 kombi MK2
  • Miejscowość: Lublin
Re: atrenator i pasek do XM mk1
« Odpowiedź #2 dnia: Maj 11, 2012, 11:23:46 »
Całe szczęście mam oba mocowania, problem w tym że jak założę mocowanie od mishubishi z alternatorem to nie moge założyć naciągu. Tak jakby pasek był za krótki. Nie da sie odciągnąć alternatora na tyle by włożyć śrubę 5. Moje oba rozwiązania są z rys. p5320200.jpg tyle że wspornik 4 orginalnie byl załozony na drugą stronę. Są to dwa różne wsporniki mimo iż są bardzo podobne rys. p5320200.jpg. Wieczorem biore sie do roboty. Dzieki za rys.

Offline Artur Heise

  • MacGyver 24/7
  • Administrator
  • *****
  • Wiadomości: 7 215
  • Skąd: Wrocław
  • Posiadany samochód: Citroen C5 (X3) 2.0i 16V '07
  • Zainteresowania: Citroeny, Peugeoty i wszystko co ciekawe.
  • Miejscowość: Wrocław
Re: atrenator i pasek do XM mk1
« Odpowiedź #3 dnia: Maj 11, 2012, 11:47:18 »
Cytuj

Waldemar Samociuk napisał:

Dzieki za rys.


Nie ma sprawy.

Pasków jest kilka rodzajów, więc na pewno jakiś dobierzesz. :)
Pozdrowienia,
Artur Heise
Jest: Citroen C5 (X3) 2.0i 16V '07
Były: Peugeot 406 SW 1.8i 16V '02, Saxo 1.1i '02, Xantia 1.6i LPG '95, Twingo '97, AX 1.0 '91, ZX 1.4 '96, Xantia 1.8i 16V RHD '99, Oltcit 1.1 '91

Offline Waldemar Samociuk

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 14
  • Skąd: Lublin
  • Posiadany samochód: C62..2 xm3.0x3 xm 2.5TD, XM2.1TD MK1wkrzakach, C5 kombi MK2
  • Miejscowość: Lublin
Re: atrenator i pasek do XM mk1
« Odpowiedź #4 dnia: Maj 14, 2012, 08:58:24 »
Podsumowując wątek. XM 2.1TD 91. Założyłem pasek nieco dłuższy i wszystko ładnie się poskładało. Blachy (wsporniki) są bardzo podobne do siebie lecz niestety różnią się. Wymieniając alternator valeo na mitshubishi trzeba zmienić blachę i pasek. Jakby ktoś potrzebował dokładniejszych wyjaśnień służę radą.