Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: olej w skrzyni biegow 2,1 td  (Przeczytany 969 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Adrian Szwarc

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 48
  • Skąd: Piekary Śląskie
  • Posiadany samochód: Citroen_xm 91 obecnie C5 2.2 BiTURBO
  • Miejscowość: Piekary Śląskie
olej w skrzyni biegow 2,1 td
« dnia: Lipiec 13, 2012, 23:04:03 »
witam
moje pytanie brzmi czy wymieniac olej w skrzyni biegow  jesli tak to jak czesto powinno sie go wymieniac ?
mam xm 91 rok td nigdy nie wymienialem oleju bo myslałem ze tylko w automacie sie wymienia po 2 czy jest duze ryzyko ze po wlaniu nowego oleju rozszczelni mi sie skrzynia i lepiej zostawic olej w skrzyni taki jaki jest teraz ?
jesli tak to prosze napiszcie  ile mam wlac tego oleju i jak nazywa sie ten olej ?

z góry serdeczne dzieki
Citroen  Xm 2.1 Td rok 91 :-)  :-)  :-)  :-)  :-)
Citroen C5 2.2 BiTURBO 2008  :-(  :-(  :-(
ASTRA cabrio TWIN TOP 1.8

Offline Wojtek Łuczak

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 503
  • Skąd: Pruszków
  • Posiadany samochód: Xm V6 12v 89r/ C6 2.7
  • Miejscowość: Pruszków
Re: olej w skrzyni biegow 2,1 td
« Odpowiedź #1 dnia: Lipiec 14, 2012, 15:01:22 »
Olej powinno się wymienić czy to w skrzyni automatycznej (tu bezdyskusyjnie) czy też manualnej.  Biegiem czasu olej traci swoje właściwości i mimo wszystko zanieczyszcza się opiłkami  zużywających się elementów. Ja ze swojego Xm-a 89’ zlałem szlam:] Warto to zrobić w tak leciwym aucie chociażby dla czystego sumienia zwłaszcza, że koszt to około 100zł plus 20 min roboty.  Potrzebujesz 2 litry oleju przekładniowego 75W/80,  jaka marka, zależy od Ciebie, tylko nie próbuj wlać Hipolu czy innego syfu bo to jedynie nadaje się do smarowania łańcucha w motocyklu,  najlepiej jakiś syntetyk.  O rozszczelnienie się nie bój jeśli teraz nie cieknie to po wymianie też nie będzie. Aby wymienić olej nagrzej porządnie silnik i wyłącz odczekaj aż olej ścieknie jakieś 15min i odkręcasz dwa korki, jedne mniej więcej na środku skrzyni, a drugi pod dyferencjałem. Z boku skryni od strony koła masz korek do napełniania można go poznać po tym, że otwór na klucz jest w nim kwadratowy. Olej wlewasz przez otwór po korku aż zacznie wyciekać. Gdy przestanie wyciekać ciurkiem i zacznie kapać, zakręcasz korek i gotowe