Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: Zmienna praca silnika 2.0 tct  (Przeczytany 1804 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Dariusz Borsuk

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 156
  • Skąd: Lublin
  • Posiadany samochód: Xm 2.0 ct mk II, CX 25 TRD Turbo 2, kiedyś CX 25 GTi automat (cacko), CX 25 TRD
  • Zainteresowania: CX, DS, SM, broń biała i czarnoprochowa
  • Miejscowość: Lublin
Zmienna praca silnika 2.0 tct
« dnia: Kwiecień 26, 2012, 10:36:42 »
Witam


Mam następujący problem w swojej Cytrynce 98 2.0 z turbinką i niestety z LPG. X-men odpala bez problemu jednak raz pali na cały silnik, a raz na jego część i wtedy brzmi jakbym miał pod maską co najmniej podrasowanego Fiata 126p. Problem zaczął się pokazywać stopniowo i narastał z dnia na dzień i teraz już rzadkością jest usłyszeć jak pali na 4 cylindry i nie ma różnicy czy na benzinku czy na gazie. Reanimację zacząłem od najprostszych zabiegów, wymieniłem kable i świece lecz niestety to nie pomogło. Dorwałem na próbę 2 cewki no niestety problem wciąż nie zniknął. Z racji iż autko stało nie ruszane ok 4 miesiące stwierdziłem, że gdzieś może jakaś kosteczka zaśniedziała więc wszystkie kostki jakie tylko miałem w zasięgu wzroku rozpinałem zaglądałem ale wszystkie styki błyszczą jak w salonie.
Czy ktoś ma pomysł na ten problem ??
nie ma bolida lepszego nawet od CX-a zardzewiałego :evil:
uu uu CX mój to jest to, kocham go .. !!!!!!

Offline Wojtek Łuczak

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 503
  • Skąd: Pruszków
  • Posiadany samochód: Xm V6 12v 89r/ C6 2.7
  • Miejscowość: Pruszków
Re: Zmienna praca silnika 2.0 tct
« Odpowiedź #1 dnia: Kwiecień 26, 2012, 18:54:41 »
Patrzyłeś może na wykręconych świecach jak wygląda iskra? Niestety nie znam budowy tego silnika. Jak długo to trwa, tzn kiedy pojawiły się pierwsze problemy?

Offline Jacek Konopka

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 507
  • Skąd: katowice
  • Posiadany samochód: XM ES9J4/2000 C5 ES9J4S/2005
  • Zainteresowania: balet
  • Miejscowość: katowice
Re: Zmienna praca silnika 2.0 tct
« Odpowiedź #2 dnia: Kwiecień 26, 2012, 19:03:25 »
Też nie znam tego silnika, ale kilka sugestii:
- sprawdź rozdzielacz (jeśli występuje)
- sprawdź kompresję (istnieje ryzyko, że jeśli samochód zasilany LPG dostawał zbyt ubogą mieszankę, mogło dojść do wypalenia gniazd zaworowych). zazwyczaj niezależnie od producenta tolerancja to jedna atmosfera.
Taka usługa nie będzie droga, a sporo się dowiesz.
Moje XM-y TO NIE SKARBONKI ! - ze skarbonki czasem da się coś wyjąć .... skłamałem - sprzedałem XMa za 600zł, uprzednio opłacając OC za 500 :)

Offline Sylwester Maciejczuk

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 351
  • Skąd: Radzymin k.Warszawy
  • Posiadany samochód: Była Xantia 2.0 CT Activa 96 jest Xantia 1.8 16V 98
  • Zainteresowania: motoryzacja elektronika
  • Miejscowość: Radzymin k.Warszawy
Re: Zmienna praca silnika 2.0 tct
« Odpowiedź #3 dnia: Kwiecień 26, 2012, 22:40:44 »
Witam .
 Sprawdź  na których cylindrach  nie pracuje .
 Cewka  jest z tracona iskrą i jest łączona parami  1,4 i 2,3  cylinder .
 Jeśli  silnik  nie pracuje na  na tych cylindrach prawdopodobnie moduł zapłonowy do wymiany lub złe styki w kostce  modułu zapłonowego .
Moduł jest na radiatorze na  obudowie akumulatora .
Pin 1 modułu połączony jest z 1pinem cewki a pin 6 z 2 pinem cewki .
Podłącz się na pracującym silniku małą żarówką  pomiędzy +12 V a  1 lub 2 pinem cewki zapłonowej ,żarówka powinna  migać   jeśli moduł zapłonowy jest sprawny .

Pozdrawiam .

Offline Dariusz Borsuk

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 156
  • Skąd: Lublin
  • Posiadany samochód: Xm 2.0 ct mk II, CX 25 TRD Turbo 2, kiedyś CX 25 GTi automat (cacko), CX 25 TRD
  • Zainteresowania: CX, DS, SM, broń biała i czarnoprochowa
  • Miejscowość: Lublin
Re: Zmienna praca silnika 2.0 tct
« Odpowiedź #4 dnia: Kwiecień 28, 2012, 03:07:14 »
Sylwek strzał w 10. Wymieniłem moduł i od razu Xmen mruczy :) Wielkie dzięki !!!!!!!!
nie ma bolida lepszego nawet od CX-a zardzewiałego :evil:
uu uu CX mój to jest to, kocham go .. !!!!!!

Offline Grzegorz Marcinkiewicz

  • Nowy Użytkownik
  • Wiadomości: 9
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: Citroen XM 2.0 T.C.T.
  • Miejscowość: Warszawa
Re: Zmienna praca silnika 2.0 tct
« Odpowiedź #5 dnia: Lipiec 11, 2012, 11:55:20 »
Witam,
ja niestety mam podobny problem, ale nic nie pomaga.., wymienione świece, przewody, cewka i moduł(wszystko nowe). i jeszcze ten mały czarny prostokąt którego nazwę zapomniałem a znajduje się pod cewką.

Sprawdzana była kompresja i w 3 cylindrach jest po 7, a w jednym 4.

Na gazie już w ogóle na razie nie pali bo odłączyłem wszystkie wtyczki i bezpiecznik - co prawdopodobnie spowodowało wykasowanie wszystkich ustawień i mapy.

może jakieś podpowiedzi...?

Offline Sylwester Maciejczuk

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 351
  • Skąd: Radzymin k.Warszawy
  • Posiadany samochód: Była Xantia 2.0 CT Activa 96 jest Xantia 1.8 16V 98
  • Zainteresowania: motoryzacja elektronika
  • Miejscowość: Radzymin k.Warszawy
Re: Zmienna praca silnika 2.0 tct
« Odpowiedź #6 dnia: Lipiec 12, 2012, 23:20:32 »
Witam .
 Ciśnienie zbyt niskie .
Nominalnie  powinno być 13,5 .
 Czy sprawdzałeś luzy zaworowe ,może są  gniazda  powypalane i stąd takie niskie ciśnienie .
Pozdrawiam .

Offline Grzegorz Marcinkiewicz

  • Nowy Użytkownik
  • Wiadomości: 9
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: Citroen XM 2.0 T.C.T.
  • Miejscowość: Warszawa
Re: Zmienna praca silnika 2.0 tct
« Odpowiedź #7 dnia: Lipiec 14, 2012, 13:25:02 »
przez Sylwester Maciejczuk 12/7/2012 23:20:32

   Witam .
   Ciśnienie zbyt niskie .
   Nominalnie powinno być 13,5 .
   Czy sprawdzałeś luzy zaworowe ,może są gniazda powypalane I  stąd takie niskie ciśnienie .
Pozdrawiam .

niestety ale w tym modelu silnika ciśnienie fabryczne powinno być 7,9. A ciśnienie 13,5 chyba w jakimś HDI


Ale chyba pomału dochodzę co było nie tak. Po zdjęciu głowicy stwierdziłem że między 2 a 3 cylindrem uszczelka jest zajechana i stąd ten spadek ciśnienia. a głowica poszła do planowania. Przylgi zaworów czyli gniazda są ok. Pierścienie będę dziś prawdopodobnie zmieniał bo już mam nowe. A to z powodu brania oleju.

Tylko potrzebuje rozpiski Jakie są luzy zaworowe - bo chciał bym jeszcze sprawdzić przed montażem

pozdrawiam

Offline Sylwester Maciejczuk

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 351
  • Skąd: Radzymin k.Warszawy
  • Posiadany samochód: Była Xantia 2.0 CT Activa 96 jest Xantia 1.8 16V 98
  • Zainteresowania: motoryzacja elektronika
  • Miejscowość: Radzymin k.Warszawy
Re: Zmienna praca silnika 2.0 tct
« Odpowiedź #8 dnia: Lipiec 15, 2012, 19:13:53 »
Witam .
 Luzy 0,15-0,25 ssący a wydech 0,35-0,45 ,dane dla silnika RGY..
 Stopień sprężania dla tego silnika to 8,5/1 a ciśnienie sprężania
13 Bar .
 W dieslu ciśnienie sprężania jest ponad 20 Bar .
 Nie zapomnij o wymianie uszczelniaczy zaworowych .
 Pozdrawiam .

Offline Grzegorz Marcinkiewicz

  • Nowy Użytkownik
  • Wiadomości: 9
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: Citroen XM 2.0 T.C.T.
  • Miejscowość: Warszawa
Re: Zmienna praca silnika 2.0 tct
« Odpowiedź #9 dnia: Lipiec 17, 2012, 19:17:56 »
uszczelniacze zaworowe były wymieniane w poprzednim roku, wraz ze docieraniem zaworów. Teraz największą zagwostką jest znalezienie mocowania do nowej pompy LHM ( wiem dokładnie jak to wygląda, ale jest strasznie trudno dostępne) i przewodów hydraulicznych potrzebnych do przerobienia instalacji ze starej pompy LHM na nową...?( Z tym będzie gorzej, bo większość osób nie wykręca, tylko wycina przewody przy demontażu)

Wiem, że dochodzi przewód z pompy do maglownicy, plus jeszcze coś ... Związane z rozdzielaczem.  Ale nie pamiętam co dokładnie.

Ma ktoś może jakieś fotki albo mógł by zrobić zdjęcia swojej hydrauliki z nową pompą?

Był bym bardzo wdzięczny...

Offline Grzegorz Marcinkiewicz

  • Nowy Użytkownik
  • Wiadomości: 9
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: Citroen XM 2.0 T.C.T.
  • Miejscowość: Warszawa
Re: Zmienna praca silnika 2.0 tct
« Odpowiedź #10 dnia: Lipiec 31, 2012, 23:44:51 »
Witam,

poskładałem cały silnik i w dalszym ciągu nic... w dalszym ciągu wyłącza się jeden cylinder co jakiś moment. Przy ruszaniu jest najgorzej, bo w 99 przypadków na 100 szarpię i ledwo co rusza.

Cały czas zastanawiam się na modułem i cewką. Są nowe, ale czy słabsza firma może mieć coś wspólnego?

Może jakieś pomysły...?