Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: Przełącznik zespolony  (Przeczytany 3263 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Ewa Krauze

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 866
  • Skąd: Słupsk
  • Posiadany samochód: XP 1.6 HDI 110KM bez FAP, A6 3.0TDI 233KM Quattro TipTronic
  • Miejscowość: Słupsk
Przełącznik zespolony
« dnia: Czerwiec 08, 2012, 12:28:26 »
Zdarza się, że nie kiedy nie działają kierunkowskazy oraz na wyświetlaczu palą się kontrolki (zielone) od włączonych świateł, kiedy nie są one włączone.

Anomalia ta nie trwa cały czas. Dziś od rana wszystko działa poprawnie. Podejrzewam, że umiera przekaźnik zespolony. Czy ktoś może potwierdzić moje przypuszczenia?

Znalazłam na allegro przełącznik, który ma dodatkowo tempomat. Czy on będzie pasował do mojego auta (nie mam tempomatu).

http://allegro.pl/przekazniki-zespolone-citroen-xsara-picasso-lift-i2400010176.html

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/dc7fd62cd7e96cb8.html



_______________________________________________
[Edit]

Mała poprawka tytułu. :)
XP

Offline Kuba Rosa

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 772
  • Skąd: Teresin
  • Posiadany samochód: 308 SW 1,6 BlueHDI 120 KM
  • Miejscowość: Teresin
Re: Przekaźnik zespolony
« Odpowiedź #1 dnia: Czerwiec 08, 2012, 23:05:44 »
Cytuj

Ewa Krauze napisał:
Zdarza się, że nie kiedy nie działają kierunkowskazy oraz na wyświetlaczu palą się kontrolki (zielone) od włączonych świateł, kiedy nie są one włączone.

Anomalia ta nie trwa cały czas. Dziś od rana wszystko działa poprawnie. Podejrzewam, że umiera przekaźnik zespolony. Czy ktoś może potwierdzić moje przypuszczenia?

Znalazłam na allegro przełącznik, który ma dodatkowo tempomat. Czy on będzie pasował do mojego auta (nie mam tempomatu).

http://allegro.pl/przekazniki-zespolone-citroen-xsara-picasso-lift-i2400010176.html

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/dc7fd62cd7e96cb8.html


Bierz i się nie zastanawiaj...
Samą manetkę tempomatu ciężko dostać poniżej 100 złotych, a jeśli masz to w zestawie za 100 to bierz!
Aktywujesz Lexią tempomat i będziesz miała działający bajer w swoim aucie ;)

Offline Ewa Krauze

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 866
  • Skąd: Słupsk
  • Posiadany samochód: XP 1.6 HDI 110KM bez FAP, A6 3.0TDI 233KM Quattro TipTronic
  • Miejscowość: Słupsk
Re: Przekaźnik zespolony
« Odpowiedź #2 dnia: Czerwiec 09, 2012, 14:09:16 »
Tylko, czy na pewno będzie to pasowało?

Bo ja tu widzę, że włączanie świateł, kierunkowskazów jest na odwrotnej manetce do mojego auta. Tym samy włączanie wycieraczek jest po lewej stronie, a u mnie w aucie po prawej - dlatego czekam na potwierdzenie, czy to będzie pasowało? Czy to nie jest angielska wersja...
XP

Offline Grzegorz Żebrowski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 269
  • Skąd: .
  • Posiadany samochód: Xsara Picasso 1,6 8V 95 KM Pb '05
  • Miejscowość: .
Re: Przekaźnik zespolony
« Odpowiedź #3 dnia: Czerwiec 09, 2012, 14:23:21 »
Cytuj

Ewa Krauze napisał:
Tylko, czy na pewno będzie to pasowało?

Bo ja tu widzę, że włączanie świateł, kierunkowskazów jest na odwrotnej manetce do mojego auta. Tym samy włączanie wycieraczek jest po lewej stronie, a u mnie w aucie po prawej - dlatego czekam na potwierdzenie, czy to będzie pasowało? Czy to nie jest angielska wersja...

Na zdjęciu przełącznik leży odwrócony o 180 stopni, manetki sterowania radia i tempomatu znajdują się poniżej włączników kierunkowskazów i wycieraczek. Porównaj to z załączonym zdjęciem.

Offline Kuba Rosa

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 772
  • Skąd: Teresin
  • Posiadany samochód: 308 SW 1,6 BlueHDI 120 KM
  • Miejscowość: Teresin
Re: Przekaźnik zespolony
« Odpowiedź #4 dnia: Czerwiec 09, 2012, 15:06:17 »
Cytuj

Ewa Krauze napisał:
Tylko, czy na pewno będzie to pasowało?

Bo ja tu widzę, że włączanie świateł, kierunkowskazów jest na odwrotnej manetce do mojego auta. Tym samy włączanie wycieraczek jest po lewej stronie, a u mnie w aucie po prawej - dlatego czekam na potwierdzenie, czy to będzie pasowało? Czy to nie jest angielska wersja...


Ewa, no po Tobie to się nie spodziewałem takich "wątpliwości" ;)
Tak jak napisał Grzegorz, fotka przedstawia obrócony o 180 stopni zestaw.
Pasować będzie na bank :)

Offline Ewa Krauze

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 866
  • Skąd: Słupsk
  • Posiadany samochód: XP 1.6 HDI 110KM bez FAP, A6 3.0TDI 233KM Quattro TipTronic
  • Miejscowość: Słupsk
Re: Przekaźnik zespolony
« Odpowiedź #5 dnia: Czerwiec 09, 2012, 17:40:44 »
aha ;)

Odnośnie tempomatu: wystarczy ten przekaźnik zespolony zamontować i nic więcej, aby tempomat działał w aucie?

Czy fakt, że kierunki nie raz nie działają - ta usterka na pewno jest spowodowana agonią tego przekaźnika i będzie coraz bardziej doskwierała?
XP

Offline Bartosz Klewicki

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 568
  • Skąd: Kołobrzeg
  • Posiadany samochód: KIA CARNIVAL 2.9 2006
  • Miejscowość: Kołobrzeg
Re: Przekaźnik zespolony
« Odpowiedź #6 dnia: Czerwiec 09, 2012, 22:52:39 »
Tempomat trzeba aktywowac [color=ff0000]****[/color]
były  ZX 1,6 avantage
         XSARA  1.4  2000r
Xsara Picasso 2.0 HDI 03

Offline Kuba Rosa

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 772
  • Skąd: Teresin
  • Posiadany samochód: 308 SW 1,6 BlueHDI 120 KM
  • Miejscowość: Teresin
Re: Przekaźnik zespolony
« Odpowiedź #7 dnia: Czerwiec 10, 2012, 07:26:20 »
Cytuj

Ewa Krauze napisał:
aha ;)

Odnośnie tempomatu: wystarczy ten przekaźnik zespolony zamontować i nic więcej, aby tempomat działał w aucie?


odp:

Cytuj

Kuba Rosa napisał:
 
Aktywujesz Lexią tempomat i będziesz miała działający bajer w swoim aucie ;)



Cytuj

Ewa Krauze napisał:
Czy fakt, że kierunki nie raz nie działają - ta usterka na pewno jest spowodowana agonią tego przekaźnika i będzie coraz bardziej doskwierała?


a tego to nie wiem ;)

Offline Marek Meier

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 210
  • Skąd: Malbork
  • Posiadany samochód: Subaru Forester XT MY14
  • Zainteresowania: seks, boks, jazz ; )
  • Miejscowość: Malbork
Re: Przekaźnik zespolony
« Odpowiedź #8 dnia: Czerwiec 20, 2012, 11:11:27 »
Cytuj

Ewa Krauze napisał:
aha ;)

Odnośnie tempomatu: wystarczy ten przekaźnik zespolony zamontować i nic więcej, aby tempomat działał w aucie?

Czy fakt, że kierunki nie raz nie działają - ta usterka na pewno jest spowodowana agonią tego przekaźnika i będzie coraz bardziej doskwierała?


Niestety tak :( Jak to mówią ten typ tak ma.

Ja również mam pytanie. Czy ktoś może zmieniał przełącznik zespolony w wersji z przed liftu na taki po lifcie? Zgodnie z dokumentacją różnią się niewiele. Pytanie czy wszystko działa?

VIN wziąłem z rozkoduj VIN z auta wyprodukowanego w 2006 r.

W załączniku obie wersje.
Pozdrawiam : )

Odjechały:
C5 mk II 2.o HDi 2006 Deep Red
Xara Picasso 2.o HDi 2003 Lucifer Red

Offline Ewa Krauze

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 866
  • Skąd: Słupsk
  • Posiadany samochód: XP 1.6 HDI 110KM bez FAP, A6 3.0TDI 233KM Quattro TipTronic
  • Miejscowość: Słupsk
Re: Przekaźnik zespolony
« Odpowiedź #9 dnia: Czerwiec 26, 2012, 08:43:55 »
No niestety - przekaźnik naprawił się na niespełna 2 tygodnie (działał poprawnie), po czym ponownie nie załapują kierunki i występuje jednocześnie dodatkowy problem ze światłami.

Co ciekawe druga manetka działa bez zarzutu (obsługująca wycieraczki przednie i tylną). Zauważyłam też, że pilot nie otwiera auta gdy usterka jest aktywna - to chyba jakaś anomalia - bo przecież centralny, bądź sam pilot nie powinny mieć nic wspólnego z niedziałającą manetką (?)

Zamówiłam przed chwilą: http://allegro.pl/przekazniki-zespolone-citroen-xsara-picasso-lift-i2428787061.html
XP

Offline tadeusz toruń

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 15
  • Skąd: lublin
  • Posiadany samochód: citroen xara picasso 2.0hdi
  • Miejscowość: lublin
Re: Przekaźnik zespolony
« Odpowiedź #10 dnia: Lipiec 01, 2012, 00:22:54 »
cześć Ewa ,wiesz może jak wymienić ten przełącznik w aucie.ja mam model z 2003r.napisz jak to zrobić.lub daj fotki.na [email protected]/pozdrawiam................

  • Gość
Re: Przekaźnik zespolony
« Odpowiedź #11 dnia: Lipiec 01, 2012, 06:53:01 »
I co działa ten tempomat ? Może ja bym też zainwestował jeżeli by to działało.

Offline Sebastian Zys

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 15
  • Skąd: Skierniewice
  • Posiadany samochód: xsara picasso
  • Miejscowość: Skierniewice
Re: Przekaźnik zespolony
« Odpowiedź #12 dnia: Lipiec 02, 2012, 09:45:22 »
Ostatnio mam identyczny problem co założyciel posta, od przepadku do przypadku kierunek przestaje migać lub zapala się kontrolka świateł na desce na chwilę. Po zdjęciu airbaga, obudowy kolumny, i odkręceniu śruby 10 można przełącznik zespolony zdjąć , rozbiera go się łątwo - wystarczy zaczepy do okoła powypinać, kierunki i wycieraczki działają na zasadzie blaszek przesuwających się po stykach na płytce, niestety oczyszczenie, podoginie blaszek i ich zamiana (wycieraczki-->kierunki) nic nie daje, zauważyłem również, że manetka ciężej przełącza się w dół (lewy kierunek) powodem tego był wyrobiony plastik w obudowie po którym manetka się ślizga, powstało zagłębienie i się blokowało. Nie mogę natomiast dojść czemu się czasami same kierunki wyłączają (ruszenie manetką pomaga).

Offline Ewa Krauze

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 866
  • Skąd: Słupsk
  • Posiadany samochód: XP 1.6 HDI 110KM bez FAP, A6 3.0TDI 233KM Quattro TipTronic
  • Miejscowość: Słupsk
Re: Przekaźnik zespolony
« Odpowiedź #13 dnia: Lipiec 02, 2012, 11:08:14 »
Jest problem!!!

Zakupiony przekaźnik jest ponoć INNY od mojego, więc mechanik mówił, że nie będzie działał.
Ten, który kupiłam nie ma jednego gniazda na płycie:
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/37a4cf67348b6b78.html

Tak, to wygląda na aukcji:
http://allegro.pl/przekazniki-zespolone-citroen-xsara-picasso-lift-i2428787061.html

Przypomnę, że mój ma to gniazdo pomimo braku tempomatu, ten nowy ma tempomat a jednego gniazda brak.

Co robić? Namówić mechanika by zamontował przekaźnik? czy szukać nowego?
XP

Offline Sebastian Zys

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 15
  • Skąd: Skierniewice
  • Posiadany samochód: xsara picasso
  • Miejscowość: Skierniewice
Re: Przekaźnik zespolony
« Odpowiedź #14 dnia: Lipiec 02, 2012, 14:31:54 »
Ja bym nie ryzykował montażu, bo oprósz styków w przełączniku zespolonym są scalaki oraz pamięci z wgraną odpowiednią wersją softu, na "krótko" tego nie podłączy , wszystkie manewry typu: kierunki, wycieraczki, światła  są przetwarzane przez tą elektronikę i wysyłane poprzez szynę CAN do kompa , a następnie do BSI i na przekaźniki włączające/ wyłączające urządzenia (tak mi się wydaje:).

Offline Ewa Krauze

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 866
  • Skąd: Słupsk
  • Posiadany samochód: XP 1.6 HDI 110KM bez FAP, A6 3.0TDI 233KM Quattro TipTronic
  • Miejscowość: Słupsk
Re: Przekaźnik zespolony
« Odpowiedź #15 dnia: Lipiec 02, 2012, 18:01:51 »
Podłączone!

Działa, ale...

Gniazdo, którego brakuje w nowym przekaźniku jest od czujnika kąta skrętu - w efekcie nie działa ESP. Domyślam się, że przekaźnik, który kupiłam był od XP poliftowego (2005r.) ale od wersji bez ESP (czyli pewnie wersja 92KM).

Za wymianę skasowali 150zł - czyli więcej niż za część!

Mechanik (elektryk) twierdzi, że komputerem nie mógł aktywować tempomatu - powiedział, że nie wystarczy wymienić przekaźnika zespolonego na taki z manetką od tempomatu - lecz trzeba pewnie wymienić/dołożyć coś jeszcze (?).

W rezultacie kierunki i światła działają, lecz ESP ani tempomat nie. Jako ciekawostkę dodam, że na tym nowym przekaźniku jest inny odgłos "pykania" przy włączonym kierunkowskazie...
XP

Offline Kuba Rosa

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 772
  • Skąd: Teresin
  • Posiadany samochód: 308 SW 1,6 BlueHDI 120 KM
  • Miejscowość: Teresin
Re: Przekaźnik zespolony
« Odpowiedź #16 dnia: Lipiec 02, 2012, 18:57:19 »
Cytuj

Ewa Krauze napisał:


Mechanik (elektryk) twierdzi, że komputerem nie mógł aktywować tempomatu - powiedział, że nie wystarczy wymienić przekaźnika zespolonego na taki z manetką od tempomatu - lecz trzeba pewnie wymienić/dołożyć coś jeszcze (?).



zwykłym kompem nie aktywuje tempomatu.. Musi być L EXIA.

Offline Sebastian Zys

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 15
  • Skąd: Skierniewice
  • Posiadany samochód: xsara picasso
  • Miejscowość: Skierniewice
Re: Przekaźnik zespolony
« Odpowiedź #17 dnia: Lipiec 02, 2012, 20:20:53 »
odgłos pykania kierunkowskazu generuje głośniczek z przełączniku zespolonym (a nie jak to było wieki temu -przekaźnik). Do działania tempomatu powinno być :ABS,ESP, czujniki na pedale sprzęgła wł/wył (przynajmniej tak mam w lagunie).

Offline Kuba Rosa

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 772
  • Skąd: Teresin
  • Posiadany samochód: 308 SW 1,6 BlueHDI 120 KM
  • Miejscowość: Teresin
Re: Przekaźnik zespolony
« Odpowiedź #18 dnia: Lipiec 03, 2012, 07:40:36 »
Cytuj

Sebastian Zys napisał:
 Do działania tempomatu powinno być :ABS,ESP, czujniki na pedale sprzęgła wł/wył (przynajmniej tak mam w lagunie).


ESP nie musi być...

Offline Ewa Krauze

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 866
  • Skąd: Słupsk
  • Posiadany samochód: XP 1.6 HDI 110KM bez FAP, A6 3.0TDI 233KM Quattro TipTronic
  • Miejscowość: Słupsk
Re: Przekaźnik zespolony
« Odpowiedź #19 dnia: Lipiec 03, 2012, 10:34:37 »
Cytuj

Kuba Rosa napisał:

zwykłym kompem nie aktywuje tempomatu.. Musi być L EXIA.


Skąd masz pewność, że zwykłym (do wielu aut) interfejsem diagnostycznym z łączem do cytryny, który łączy się bez problemu z autem nie można aktywować tempomatu?

Poza tym, mechanik mówił, że posłużył sięlexią. Na obudowie tego urządzenia widziałam logo cytryny i peugeota. Jeżeli tak było, to pytanie otwarte: Czy na pewno można aktywować tempomat po uprzedniej TYLKO wymianie przełącznika zespolonego (bez dokładania niczego więcej) ?

Może nie potrafił tego zrobić, a może, jeżeli jest brak sygnału od czujnika skrętu (przez co nie działa ESP) wówczas tempomatu też nie można aktywować?
XP

Offline Kuba Rosa

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 772
  • Skąd: Teresin
  • Posiadany samochód: 308 SW 1,6 BlueHDI 120 KM
  • Miejscowość: Teresin
Re: Przekaźnik zespolony
« Odpowiedź #20 dnia: Lipiec 03, 2012, 21:56:34 »
Cytuj

Ewa Krauze napisał:
Cytuj

Kuba Rosa napisał:

zwykłym kompem nie aktywuje tempomatu.. Musi być L EXIA.


Skąd masz pewność, że zwykłym (do wielu aut) interfejsem diagnostycznym z łączem do cytryny, który łączy się bez problemu z autem nie można aktywować tempomatu?

Poza tym, mechanik mówił, że posłużył sięlexią. Na obudowie tego urządzenia widziałam logo cytryny i peugeota. Jeżeli tak było, to pytanie otwarte: Czy na pewno można aktywować tempomat po uprzedniej TYLKO wymianie przełącznika zespolonego (bez dokładania niczego więcej) ?

Może nie potrafił tego zrobić, a może, jeżeli jest brak sygnału od czujnika skrętu (przez co nie działa ESP) wówczas tempomatu też nie można aktywować?


Ewa, jeszcze nie spotkałem się z kablem i softem ze zwykłym OBD2 który miałby w opcjach aktywacje tempomatu. Tym bardziej, że aktywować tempomat trzeba w trzech różnych miejscach... Ale o tym więcej w temacie odnośnie tempomatu:

http://www.klub.citroen.triger.com.pl/modules/newbb/viewtopic.php?topic_id=26867&forum=98

Odnośnie ESP i tempomatu - ja nie mam ESP a mam tempomat i działa :)

Offline Ewa Krauze

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 866
  • Skąd: Słupsk
  • Posiadany samochód: XP 1.6 HDI 110KM bez FAP, A6 3.0TDI 233KM Quattro TipTronic
  • Miejscowość: Słupsk
Re: Przekaźnik zespolony
« Odpowiedź #21 dnia: Wrzesień 04, 2012, 18:09:18 »
Cytuj

Kuba Rosa napisał:
Odnośnie ESP i tempomatu - ja nie mam ESP a mam tempomat i działa :)


Kuba, domniemam zatem, że skoro przekaźnik zespolony ma manetkę od tempomatu, to warsztat, który mi go wymieniał nie potrafił aktywować tempomatu.

A skoro nie znam nikogo z [color=ff0000]****[/color], więc pozostaje mi ASO. Tam z kolei aktywowanie pewnie będzie droższe niż cały przekaźnik...
XP

Offline Marcin Janczewski

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 492
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: Citroen C4 Picasso 1.6 hdi, Renault Megane Grandcoupe 1.6 sce
  • Miejscowość: Warszawa
Re: Przełącznik zespolony
« Odpowiedź #22 dnia: Wrzesień 05, 2012, 11:05:55 »
Przepraszam może nie trafiam - ale czy wszystkie inne czujniki związane z tempomatem i ESP są sprawne? U mnie, np. zawiesił się czujnik sprzęgła - tempomat nie chciał działać. Może tutaj tkwi jakiś problem???

Offline Kuba Rosa

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 772
  • Skąd: Teresin
  • Posiadany samochód: 308 SW 1,6 BlueHDI 120 KM
  • Miejscowość: Teresin
Re: Przełącznik zespolony
« Odpowiedź #23 dnia: Wrzesień 05, 2012, 15:04:56 »
Ewa, można do tematu podejść troszkę inaczej

Wejdź na forum peugeot-klub.pl, zagadaj do dwóch użytkowników:
   Słupsk – fochmistrz85
        Słupsk - wloodi

http://www.peugeot-klub.pl/index.php?topic=26123.0

Oni posiadają PeugeotPlanet, pewnie mają też soft L-E-X-I-Ę.
A jak mają to już z nimi ustalisz co i jak i za ile :)