Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: [Mk I] Wysoka temperatura cieczy.  (Przeczytany 6396 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Piotr Paździor

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 513
  • Skąd: Kraków/Lublin
  • Posiadany samochód: C5 Mk I Break 2004r. 2.0 16v AL4 + LPG STAG Premium
  • Miejscowość: Kraków/Lublin
[Mk I] Wysoka temperatura cieczy.
« dnia: Listopad 11, 2012, 11:54:45 »
Dzień dobry.
Pytanie podstawowe: co może być przyczyną zbyt wysokiej temperatury cieczy chłodzącej? Jak widać na załączonym zdjęciu wskazówka oscyluje w okół wartości 3/4 skali - trochę za wysoko. Temperatura oleju również przekracza połowę skali, ale nie aż tak bardzo. Mam porównanie do dwóch innych C5 gdzie po rozgrzaniu silnika w jednym temperatury bardzo rzadko dosięgały połowy skali (moje poprzednie 2.0 2001), a w drugim wskazówki twardo i dokładnie stoją na połowie skali (3.0 Mk II). Kilka szczegółów: Wentylator chłodnicy działa na wszystkich obrotach (test Leksją). Poziom płynu chodzącego OK. Kilka miesięcy temu robiłem kompletną regenerację głowicy przy okazji uszczelki. Co to może być?

Offline Emil Uzunow

  • Sponsor
  • ****
  • Wiadomości: 3 416
  • Skąd: Pruszków
  • Posiadany samochód: C5 MkII Break 2.2 BiTurbo BVA 2007 r. Exclusive
  • Zainteresowania: Od cytryny po ryby
  • Miejscowość: Pruszków
Re: [Mk I] Wysoka temperatura cieczy.
« Odpowiedź #1 dnia: Listopad 11, 2012, 12:30:57 »
Cytuj

Piotr Paździor napisał:
Dzień dobry.
Pytanie podstawowe: co może być przyczyną zbyt wysokiej temperatury cieczy chłodzącej? Jak widać na załączonym zdjęciu wskazówka oscyluje w okół wartości 3/4 skali - trochę za wysoko. Temperatura oleju również przekracza połowę skali, ale nie aż tak bardzo. Mam porównanie do dwóch innych C5 gdzie po rozgrzaniu silnika w jednym temperatury bardzo rzadko dosięgały połowy skali (moje poprzednie 2.0 2001), a w drugim wskazówki twardo i dokładnie stoją na połowie skali (3.0 Mk II). Kilka szczegółów: Wentylator chłodnicy działa na wszystkich obrotach (test Leksją). Poziom płynu chodzącego OK. Kilka miesięcy temu robiłem kompletną regenerację głowicy przy okazji uszczelki. Co to może być?


Może zwyczajnie termostat Ci się blokuje ?

Offline Przemysław Orłowski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 391
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: XM V6 3.0 24 Pallas
  • Zainteresowania: Wszystko co można rozebrać i popsuć
  • Miejscowość: Warszawa
Re: [Mk I] Wysoka temperatura cieczy.
« Odpowiedź #2 dnia: Listopad 11, 2012, 12:39:47 »
A czy chłodnica jest gorąca przy tej temp, może padł ci termostat po prostu. Ja miałem tak jak zapowietrzył mi się układ po wymianie płynu chłodniczego.
BX 1,4 85 rok zoltar.
CC 900
Alfa Romeo 146 1,4 TS
XM 2,1 TD 1997 zielony-metalik + szyber dach
C5 II 2.0i Pb

Offline Mirosław Grablowski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 236
  • Skąd: Rumia
  • Posiadany samochód: Citroen C4 Grand Picasso EX 2.0HDI,150koni,2014r.
  • Miejscowość: Banino
Re: [Mk I] Wysoka temperatura cieczy.
« Odpowiedź #3 dnia: Listopad 11, 2012, 13:27:27 »
Witam. U mnie wskazówka temperatury cieczy też nieraz pokazywała wysokie temperatury winny był czujnik temperatury na silniku.

woytasmi

  • Gość
Re: [Mk I] Wysoka temperatura cieczy.
« Odpowiedź #4 dnia: Listopad 11, 2012, 15:54:39 »
Panowie - 2 wskaźniki na raz się nie zepsuły. Jeśli ciecz chłodnicza jest zbyt gorąca i w tym czasie olej też się grzeje to oznacza że jest problem mechaniczny. Ja bym poszukał na początku problemu koło głowicy, którą regenerowałeś pewnie z jakiejś przyczyny - bo tak jak piszesz z powodu wymiany uszczelki to raczej regeneracji się nie wykonuje.
Sprawa do mechanika - trzeba znaleźć powód ale do tego potrzebny jest fachowiec.

Offline Piotr Paździor

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 513
  • Skąd: Kraków/Lublin
  • Posiadany samochód: C5 Mk I Break 2004r. 2.0 16v AL4 + LPG STAG Premium
  • Miejscowość: Kraków/Lublin
Re: [Mk I] Wysoka temperatura cieczy.
« Odpowiedź #5 dnia: Listopad 11, 2012, 15:54:39 »
Termostat też jest nowy, więc powinien działać. Chyba, że mam zamontowany nieodpowiedni. Chłodnica jest przy tym cały czas gorąca. Najciekawsze jest to, że w poprzednim C5 wysokie obroty wentylatora włączały się znacznie wcześniej, podczas kiedy tutaj nawet przy tak wysokiej temperaturze wentylator działa na średnich obrotach, i nie zdarzyło się jeszcze, żeby działał po wyłączeniu silnika. Czy jest sposób na sprawdzenie termostatu? Które czujniki powinienem wziąć pod lupę?

Offline Daniel Horbowski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 138
  • Skąd: Helmstedt Niedersachsen Niemcy.
  • Posiadany samochód: Były AX ,ZX a obecnie :C5 MKII 1,6 FAP 2005,C5 MK3 3,0HDI,DS5 HYBRID4 +C6 2,7 HDI Exlussiv, XM 2,5 TDI 1994
  • Miejscowość: Helmstedt Niedersachsen Niemcy.
Re: [Mk I] Wysoka temperatura cieczy.
« Odpowiedź #6 dnia: Listopad 11, 2012, 19:27:27 »
U mnie było tak że wskażnik najpierw pokazywał "zimny silnik" a po jakichś 20 minutach pracy wskazówka przeskakiwała i pokazywała połowę wartości na skali .Po roku eksploatacji na zimnym silniku nie odpalanym po nocy  pokazywało że temperatura jest za wysoka i włączała się lampka STOP.
Sprawcą tych zawirowań był czujnik temperatury płynu chłodniczego .Koszt ok 50 zł.

woytasmi

  • Gość
Re: [Mk I] Wysoka temperatura cieczy.
« Odpowiedź #7 dnia: Listopad 11, 2012, 19:51:48 »
@Daniel Horbowski i z powodu uszkodzonego czujnika temp cieczy wskaźnik temp oleju zaczął pokazywać wyższą temperaturę? Oj fachowcy - najpierw się zastanówcie a później piszcie. Silnik się grzeje, przy głowicy było majstrowane, 2 czujniki na raz się nie zepsuły. Usterka jest na 90% poważniejsza niż awaria czujników. Nie kombinuj - podjedź do mechanika bo zniszczysz silnik.

Offline Piotr Paździor

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 513
  • Skąd: Kraków/Lublin
  • Posiadany samochód: C5 Mk I Break 2004r. 2.0 16v AL4 + LPG STAG Premium
  • Miejscowość: Kraków/Lublin
Re: [Mk I] Wysoka temperatura cieczy.
« Odpowiedź #8 dnia: Listopad 11, 2012, 20:25:13 »
Nie wiem czy dobrze określiłem tamtą naprawę jako regenerację. Miałem wywaloną uszczelkę pod głowicą, co okazało się dopiero po tym jak po zakupie zrobiłem kompletny rozrząd, oleje, itp. Wtedy oprócz wymiany samej uszczelki była planowana głowica oraz powymieniane wszelkie uszczelniacze i wszystko co można było zrobić profilaktycznie przy okazji nastawiając się na długą eksploatację. Nie wiem czy to się określa jako regenerację. Jeżeli nie, to przepraszam za wprowadzenie w błąd. Tak naprawdę nigdy do tej pory nie miałem do czynienia z problemami od strony mechaniki silnika w C5.
Dodam jeszcze, że zauważyłem znacznie szybsze nagrzewanie się cieczy niż w poprzednim egzemplarzu. Chłodnica jest gorąca, a skutki zbyt wysokiej temperatury czuć w działaniu skrzyni biegów, więc to nie jest raczej błędne wskazanie. Martwi mnie to, że wentylator chłodnicy nie włącza wysokich obrotów przy takiej temperaturze. Może jednak termostat? Ciężko się do niego dostać? Czy wymiana jest kłopotliwa?

Offline Wojciech Kalarus

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 58
  • Skąd: Nowy Sącz, Kraków
  • Posiadany samochód: C5 MkII 2005r. 2.0 16V benzyna + LPG
  • Miejscowość: Nowy Sącz, Kraków
Re: [Mk I] Wysoka temperatura cieczy.
« Odpowiedź #9 dnia: Listopad 11, 2012, 20:59:56 »
Termostat wlacza/wylacza obieg wody na chlodnice. Nie odpowiada za wlaczanie wentylatora. Od tego jest czujnik temperatury zazwyczaj zamontowany w obudowie termostatu. Jesli jest uszkodzony moze blednie sygnalizowac temperature do sterownika co moze powodowac bledne dzialanie wentylatora, a co za tym idzie powodowac przegrzewanie sie silnika. Z uwagi na to ze obieg oleju jest tez chlodzony wodą a ta jest goraca, to i temperatura obiegu oleju bedzie wyzsza od standardowej.

O ile termostat ciezko jest dokladnie sprawdzic (lepiej wymienic), o tyle czujnik temperatury w miare prosto. W temp 20C powinien miec 6100 omów , a w 80C 620 omów wg. Haynes'a.

Offline Piotr Paździor

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 513
  • Skąd: Kraków/Lublin
  • Posiadany samochód: C5 Mk I Break 2004r. 2.0 16v AL4 + LPG STAG Premium
  • Miejscowość: Kraków/Lublin
Re: [Mk I] Wysoka temperatura cieczy.
« Odpowiedź #10 dnia: Listopad 11, 2012, 22:02:59 »
A czy fakt, że wskaźnik (chyba) odpowiednio pokazuje, że temperatura jest wysoka nie świadczy o tym, że czujnik działa dobrze? To mnie właśnie zastanawia. Wskaźnik pokazuje wysoką temperaturę, a wentylator tak jakby na to nie reaguje pomimo, że przy teście wszystkie prędkości działały. Nie wiem czy za zbyt wysoką temperaturę odpowiada tylko to, że wentylator nie chłodzi czy może jednak któryś element (silnik lub skrzynia) generuje zbyt dużo ciepła.