Narazie bez zdjęć bo nie mam siły ale udało mi się dziś podejść do tematu. Niestety zrobiłem tylko jedna stronę bo po drugiej zapieczona zawleczka i nie miałem dobrego wiertła aby rozwiercić. Na pewno potrzebny jest podnośnik.
Blokujemy zawieszenie poprzez podniesienie auta na max. Popuszczamy śruby kół i auto do góry.
Ściągamy koła,
Odkręcamy zacisk hamulca,
Odczepiamy ABS (więc pod tylnym siedzeniem ściągamy plastik i pod nim odczepiamy 2 wtyczki do ABS - ściągamy z nich czarne elementy mocujące, odkręcamy obejmę zbiornika paliwa z 2 stron, odchylamy zbiornik i wyciągamy przewody - mogą być umocowane w kanalikach na zbiorniku)
Odkręcamy i odczepiamy czujnik położenia zawieszenia - tylko jedną śrubkę - w taki sposób, że czujnik pozostaje przykręcony do stabilizatora.
Spuszczamy ciśnienie z instalacji - na trójniku - przyczepiamy wężyk - powinno zejść niecały litr płynu.
Odkręcamy stabilizator - niestety śruby na torx 55 i bardzo zapieczone - ja połamałem jednego torxa.
Szczęku hamulcowe mogą wisieć na wężyku gumowym - ja podczepiałem je na trytkach ale finalnie je zerwałem bo przeszkadzały.
Teraz odkręcamy nakrętkę śruby wahacza i wybijamy śrubę demontując wahacz.
Uff - demontujemy panewki z obu stron i wybijamy tuleję,
Wyciągamy zużyte uszczelniacze, resztki łożyska i wybijamy bieżnię łożysk długim śrubokrętem.
Czyścimy gniazda łożysk i tuleję gładkim papierem ściernym zachowując zasadę czyszczenia na okrętkę.
smarujemy gniazda i osadzamy bieżnię łożysk, nakładamy smar na bieżnię i na koszyczek z wałkami.
Osadzamy łożyska i uszczelniacze, jeszcze raz smarujemy i wbijamy delikatnie tuleję łączącą 2 łożyska - na koniec zakładamy panewki na 2 strony,
Montujemy wahacze w odwrotnej kolejności,
Przy okazji można zmienić gumy siłowników - to jedyny moment, kiedy jest do nich dostęp.
Na koniec dolewamy spuszczony płyn hydrauliczny, auto w dół i włączamy akumulator. Zawieszenie powinno się wyrównać.
Można na wszelki wypadek opuścić auto i podnieść 2-3 razy - układ się odpowietrzy.
W razie dodatkowych pytań chętnie podpowiem.
Jeśli ktoś zna sposób na sprawne wyjęcie zapieczonej zawleczki z siłownika bardzo proszę o info.