Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: [MkI] Hamulce.  (Przeczytany 1618 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Kamil Janus

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 333
  • Skąd: Jaworzno
  • Posiadany samochód: C5 1,8 16V '05; Ka 1,3 '02
  • Miejscowość: Jaworzno
[MkI] Hamulce.
« dnia: Czerwiec 14, 2013, 07:49:01 »
Objaw - głośne metaliczne (metalowe) szuranie podczas naciskania pedału hamulca. Jednak dzieje się to po naciśnięciu powiedzmy do połowy, po naciśnięciu pedału do końca dźwięk zmienia się bardziej na tarcie. Po puszczeniu jest OK. Jednak po kilku kilometrach po puszczeniu pedału hamulca dalej słychać to szuranie metaliczne, cichsze, jednak wyraźne.
Dźwięk jest słyszalny jakby bardziej z tyłu.
Proszę o podpowiedzi.
Jest:
       C5 1,8 16V 2005 MkII
       C2 1,1 2006
Był:
       Ford Ka 1,3 2000
       Ford KA 1,3 2002
       AX 1,0 1995 MkII
       C5 1,8 16V 2004 Mk I
       ZX Break 1,6i 1997 Mk II
       AX 1,0 1991 Mk II
       PF 126p 1993

Offline Wojciech Kmera

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 657
  • Skąd: ok. Katowic
  • Posiadany samochód: Były: C5 II 2.2 HDi SX+, C6 2.7 HDi V6 Exclusive. Jest: C5 X7 2.0 HDi 163 Exclusive
  • Miejscowość: ok. Katowic
Re: [MkI] Hamulce.
« Odpowiedź #1 dnia: Czerwiec 14, 2013, 07:58:22 »
Wydaje mi się, że to mogą być uszczelki tłoczków, które powodują, że tłoczek nie cofa się do końca po hamowaniu i lekko jest wysunięty, co powoduje to szuranie... Polecam podnieść auto na lewarku i spróbować zakręcić kołem. Jeżeli będzie coś blokowało / będzie ciężko się kręcić to powinieneś usłyszeć ten dźwięk. Może nie o takim natężeniu jak podczas jazdy ale też musi być.
Fantômas se déchaîne...

Offline Jarek Odziemski

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 40
  • Skąd: Kalisz
  • Posiadany samochód: Citroen C5 2.0 HDI 2004
  • Miejscowość: Kalisz
Re: [MkI] Hamulce.
« Odpowiedź #2 dnia: Czerwiec 14, 2013, 09:13:36 »
Miałem podobny objaw z tyłu w prawym kole. Ludzie na ulicy się oglądali takie było głośne. Nieraz po puszczeniu hamulca jeszcze przez chwilę było słychać to metaliczne szuranie. Wczoraj byłem u mechanika i okazało się, że z tyłu skończyły się klocki. Wymienił i jest OK.

Offline Michał Koman

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 726
  • Skąd: Łódź
  • Posiadany samochód: C5 2.0 HDI 2001
  • Miejscowość: Łódź
Re: [MkI] Hamulce.
« Odpowiedź #3 dnia: Czerwiec 14, 2013, 10:55:44 »
Klasyczny objaw klocków hamulcowych, w których skończyła się okładzina cierna. Bez rozbierania czegokolwiek zerknij pod maskę na poziom płynu hamulcowego. Jeżeli jest mało to w żadnym wypadku nie dolewaj tylko sprawdź wielkość okładzin na klockach. Tu powinno się okazać czy klocki do wymiany. Jeżeli były niedawno wymieniane to niestety w moim aucie miałem przypadek, że klocki się rozwarstwiły. Zerwała się okładzina cierna - klocki TRW (musiałem trafić na jakieś badziewne).
Dodatkowo, jak już dojdzie do wymiany klocków, koniecznie sprawdź stan tarczy hamulcowej. Może się zdarzyć, że będzie do wymiany. W moim aucie gdzie koła są na 4 śruby, tylna tarcza grubość min 12 mm, przednia min 26.
Pozdrawiam.

Offline Marcin Maciejewski

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 82
  • Skąd: Poznań
  • Posiadany samochód: C5 KOMBI 2.0HDI 110KM
  • Zainteresowania: cytryniarstwo
  • Miejscowość: Poznań
Re: [MkI] Hamulce.
« Odpowiedź #4 dnia: Czerwiec 15, 2013, 23:49:15 »
Klocki hamulcowe...dwa tygodnie wcześniej miale takie same objawy..wymiana klocków i jest OK...tylko błagam nie kupujcie taniej tandety na allegro....Ja poszedłem dalej i kupiłem jak się okazało tanie klocki w firmie Motointegrator (dawny InterCars)
cena wydawała się dobra...70zł hehe teraz wiem że to był błąd...Starczyły na 20tys km ;-) Teraz mam markowe i jest lepiej niż OK
szukasz pilota do sprzętu RTV,napisz ;-) na pewno mam

Offline Artur Zieliński

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 60
  • Skąd: Bydgoszcz
  • Posiadany samochód: C5 BREAK 2002 2.0B 136KM
  • Zainteresowania: Przeróżne
  • Miejscowość: Bydgoszcz
Re: [MkI] Hamulce.
« Odpowiedź #5 dnia: Czerwiec 16, 2013, 11:55:04 »
Klocki oczywiście mogą powodować takie objawy.
W moim wypadku przyczyną były skorodowane/utlenione zaciski tynie. Dokładnie to skorodowały zaczepy śrub które trzymają klocki i czasem chciały wyjść poza zaciski kiedy hamowałem, ale opierały się o felgę (zwykła felga więc nie widziałem dopóki nie zdjąłem) i wydawały dźwięk podobny do zużytych klocków.
Na szybko naprawiłem przy pomocy wiertarki, i kawałka drutu miedzianego, jak na razie trzyma.
ps.
Miało być tymczasowo do momentu kupienia zacisków a już prawie 2 m/ce mija, i nic. Jak zawsze rozwiązanie tymczasowe przetrwa pewnie samochód. :)
pozdr
Artur