Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: [Mk1] Zamarzająca odma  (Przeczytany 7076 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Bartosz Zieliński

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 53
  • Skąd: Z-ów
  • Posiadany samochód: C5 2.0 16V+ LPG
  • Miejscowość: Z-ów
[Mk1] Zamarzająca odma
« dnia: Marzec 18, 2013, 16:58:48 »
Witam !!
Panowie proszę podsuńcie mi jakiś pomysł na zamarzającą odmę. Tej zimy już 2 razy wywaliło mi olej przez bagnet. Za drugim razem mało brakowało a zatarł bym silnik. Może macie jakiś patent na tą cienką plastikową rurkę?

Offline Grzegorz Mościszewski

  • Sponsor
  • ****
  • Wiadomości: 4 686
  • Skąd: Rzeszów
  • Posiadany samochód: C5 Break 3,0i Mk2/2006 C3 1.1 SX/03
  • Zainteresowania: DIY
  • Miejscowość: Rzeszów
Re: [Mk1] Zamarzająca odma
« Odpowiedź #1 dnia: Marzec 18, 2013, 21:09:26 »
Zapytaj o podgrzewaną  wersję "rurki" u Citroena....coś mi się tak przypomina że jest...

Offline Emil Uzunow

  • Sponsor
  • ****
  • Wiadomości: 3 416
  • Skąd: Pruszków
  • Posiadany samochód: C5 MkII Break 2.2 BiTurbo BVA 2007 r. Exclusive
  • Zainteresowania: Od cytryny po ryby
  • Miejscowość: Pruszków
Re: [Mk1] Zamarzająca odma
« Odpowiedź #2 dnia: Marzec 19, 2013, 07:34:23 »
Część nr. 2 z rysunku podgrzewana odma.
1192 T7 - 417,31 zł
1192 Y3 - 508,53 zł
Z kolei zwykła odma:
1192 T6 - 134,37 zł
1192 Y2 - 164,18 zł
A przemywałeś odmę? Może jest tak zawalona, że nic już przez nią nie przechodzi. Tylko delikatnie, bo po tylu latach jest już krucha, i jak połamiesz to napewno będziesz musiał kupić nową :) Albo wąż ogrodowy chyba 1/2" :D

Offline Bartosz Zieliński

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 53
  • Skąd: Z-ów
  • Posiadany samochód: C5 2.0 16V+ LPG
  • Miejscowość: Z-ów
Re: [Mk1] Zamarzająca odma
« Odpowiedź #3 dnia: Marzec 20, 2013, 15:47:25 »
Dzięki panowie za podpowiedzi. Kurcze 500zł za kawałek plastiku? nie mało. A nawet jeżeli bym się zdecydował to jak miałbym to podłączyć w swoim aucie gdzie obecnie mam bez podgrzewacza?

Offline Grzegorz Mościszewski

  • Sponsor
  • ****
  • Wiadomości: 4 686
  • Skąd: Rzeszów
  • Posiadany samochód: C5 Break 3,0i Mk2/2006 C3 1.1 SX/03
  • Zainteresowania: DIY
  • Miejscowość: Rzeszów
Re: [Mk1] Zamarzająca odma
« Odpowiedź #4 dnia: Marzec 20, 2013, 20:56:37 »
A czy zdiagnozowana jest przyczyna i miejsce zatykania? Czy przeczyszczone rurki i ich miejsca podłączenia? Co możesz powiedzieć o wlotach na przepustnicy?
Jak zatyka pomiedzy głowicą a przepustnicą to można zastosować gładki wąż gumowy o nieco większej średnicy, zawsze to trudniej "zatka"....

Offline Magda i Paweł Masłowski

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 84
  • Skąd: Sochaczew
  • Posiadany samochód: Citroen C5 1.8 16V LPG MKI 02r.
  • Miejscowość: Sochaczew
Re: [Mk1] Zamarzająca odma
« Odpowiedź #5 dnia: Marzec 24, 2013, 18:43:45 »
No właśnie gdzie się podłącza podgrzewaną odmę tj jakieś przewody elektryczne? U mnie też już 2 raz wywaliło olej w odstępie 2 miesięcy, a odma była czyszczona.
Citroen C5 1.8 16V LPG MKI 02r.

Offline Grzegorz Mościszewski

  • Sponsor
  • ****
  • Wiadomości: 4 686
  • Skąd: Rzeszów
  • Posiadany samochód: C5 Break 3,0i Mk2/2006 C3 1.1 SX/03
  • Zainteresowania: DIY
  • Miejscowość: Rzeszów
Re: [Mk1] Zamarzająca odma
« Odpowiedź #6 dnia: Marzec 24, 2013, 20:41:55 »
Jak Cię mierzi cena i wstrzymujesz się przed zakupem....spróbuj (mechanik pewnikiem) niech sprawdzi wloty "przy orzepustnicy". Najcześciej zatka mały otwór. Można próbować założyć ocieplenie rury...
W kązdym razie nic nie dzieje się bez przyczyny, wróciłbym "z tematem" do mechanika choć czekać trzeba będzie do następnej zimy. Czy objaw wystąpił po czyszczeniu? Czy tylko obawiasz się dalej?

Offline Magda i Paweł Masłowski

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 84
  • Skąd: Sochaczew
  • Posiadany samochód: Citroen C5 1.8 16V LPG MKI 02r.
  • Miejscowość: Sochaczew
Re: [Mk1] Zamarzająca odma
« Odpowiedź #7 dnia: Marzec 26, 2013, 10:50:51 »
Wczoraj odłączyłem odmę gdyż była zatkana. Wylałem z niej wodę i jeszcze coś jak kawa! Przy wyjściu odpowietrzenia w kierunku odmy były takie małe kawałki lodu. Nie wiem skąd woda się wytrąciła w oleju! Fakt, że robię małe przebiegi - 5km (praca-dom). ALE WODA! Dodam, że płyn chłodniczy jest ok, oleju nie przybywa. Olej jaki mam to TOTAL 5W40.
Citroen C5 1.8 16V LPG MKI 02r.

Offline Grzegorz Mościszewski

  • Sponsor
  • ****
  • Wiadomości: 4 686
  • Skąd: Rzeszów
  • Posiadany samochód: C5 Break 3,0i Mk2/2006 C3 1.1 SX/03
  • Zainteresowania: DIY
  • Miejscowość: Rzeszów
Re: [Mk1] Zamarzająca odma
« Odpowiedź #8 dnia: Marzec 26, 2013, 11:45:20 »
Dziwne, aby "tyle" wody krążyło w obiegu oleju?
Trudno oceniać jak sie nie widzi. Mozliwa obecność "kawy" na odpowietrzeniu (efekt krótkich tras) ale żeby lód?
Mam dalej pytanie jak wygladają wloty odpowietrzenia na przepustnicy? Jak na dziś to sprawdzasz rurkę łączącą pokrywę z przepustnicą. Czy ktokolwiek zdjął pokrywę i wyczyścił "filtr oparów oleju" znajdujący się pod nią? Jak miałbym to robić to  - szukam , czyszczę i sprawdzam stan całego układu "odmy". Inaczej to bawimy się pojedyńczymi elementami...
Zastanawia mnie opisywana ilość kryształków lodu....czy aby nie ma płynu w oleju? Dlaczego ciepłe opary oleju nie rozpuszczają korka z zamarzniętej wody?- brak przepływu w odmie?

Offline Magda i Paweł Masłowski

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 84
  • Skąd: Sochaczew
  • Posiadany samochód: Citroen C5 1.8 16V LPG MKI 02r.
  • Miejscowość: Sochaczew
Re: [Mk1] Zamarzająca odma
« Odpowiedź #9 dnia: Marzec 26, 2013, 15:56:52 »
"Filtr oparów oleju" ?To jest przy przepustnicy, czy gdzie?
Citroen C5 1.8 16V LPG MKI 02r.

Offline Grzegorz Mościszewski

  • Sponsor
  • ****
  • Wiadomości: 4 686
  • Skąd: Rzeszów
  • Posiadany samochód: C5 Break 3,0i Mk2/2006 C3 1.1 SX/03
  • Zainteresowania: DIY
  • Miejscowość: Rzeszów
Re: [Mk1] Zamarzająca odma
« Odpowiedź #10 dnia: Marzec 26, 2013, 20:32:09 »
Cytuj

Magdalena i Paweł Masłowscy napisał:
"Filtr oparów oleju" ?To jest przy przepustnicy, czy gdzie?

W pokrywie zaworów...

Offline Magda i Paweł Masłowski

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 84
  • Skąd: Sochaczew
  • Posiadany samochód: Citroen C5 1.8 16V LPG MKI 02r.
  • Miejscowość: Sochaczew
Re: [Mk1] Zamarzająca odma
« Odpowiedź #11 dnia: Marzec 27, 2013, 10:05:08 »
Czyli jak chce to wyczyścić porządnie to pokrywa zaworów do zdjęcia, a przy okazji nowa uszczelka.
Citroen C5 1.8 16V LPG MKI 02r.

Offline Grzegorz Mościszewski

  • Sponsor
  • ****
  • Wiadomości: 4 686
  • Skąd: Rzeszów
  • Posiadany samochód: C5 Break 3,0i Mk2/2006 C3 1.1 SX/03
  • Zainteresowania: DIY
  • Miejscowość: Rzeszów
Re: [Mk1] Zamarzająca odma
« Odpowiedź #12 dnia: Marzec 27, 2013, 10:55:46 »
Nie znam "sytuacji z uszczelką" dla silnika 1,8 . 2,0 w MK2 ma uszczelkę na stałe w pokrywie a więc wymiana uszczelki polega na wymianie pokrywy.
Czemu od razu zakładasz wymianę uszczelki/pokrywy? Trochę optymizmu... ;)
Czy obecnie cieknie spod pokrywy? Może wystarczy starą pokrywę (z niewymienną uszczelką) położyć na silikonie... masz coś źle w odmie i to musisz znaleźć. Przy dużym przebiegu stawiam na zapchany filtr w pokrywie...

EDIT: pokrywy zaworów silników 1,8/16V  2,0 i 2,0/16V w MK1 mają "osobne" uszczelki

Offline Magda i Paweł Masłowski

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 84
  • Skąd: Sochaczew
  • Posiadany samochód: Citroen C5 1.8 16V LPG MKI 02r.
  • Miejscowość: Sochaczew
Re: [Mk1] Zamarzająca odma
« Odpowiedź #13 dnia: Marzec 27, 2013, 15:07:44 »
Ok, dzięki za info.
Citroen C5 1.8 16V LPG MKI 02r.

pafcio

  • Gość
Re: [Mk1] Zamarzająca odma
« Odpowiedź #14 dnia: Marzec 27, 2013, 23:10:39 »
Jak miałem XP też odma zamarzała. Wywaliłem cały karbowany  przewód plastikowy i wstawiłem przezroczysty  olejoodporny o większej średnicy niż oryginalny. Problem ze zbieraniem się w niej syfu który zamarzał znikł.

Offline Maciej Węgrzyn

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 586
  • Skąd: Poznań
  • Posiadany samochód: C5 X7 2.0 16V Tourer Exclusive, SMax 2.0 TDCi
  • Miejscowość: Poznań
Re: [Mk1] Zamarzająca odma
« Odpowiedź #15 dnia: Marzec 27, 2013, 23:52:46 »
Cytuj

Grzegorz Mościszewski napisał:
...
2,0 w MK2 ma uszczelkę na stałe w pokrywie a więc wymiana uszczelki polega na wymianie pokrywy.
Czemu od razu zakładasz wymianę uszczelki/pokrywy? Trochę optymizmu... ;)
Czy obecnie cieknie spod pokrywy? Może wystarczy starą pokrywę (z niewymienną uszczelką) położyć na silikonie...


Uszczelniał ktoś te pokrywy.. np silikonem?
były: BX 14 TGE '93, Xsara 1.4 SX '97, Xsara 2.0 VTS '97, C4 1.6 16V Exclusive '06, C5 MkII 2.0 16V Exclusive, C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive


Offline Grzegorz Mościszewski

  • Sponsor
  • ****
  • Wiadomości: 4 686
  • Skąd: Rzeszów
  • Posiadany samochód: C5 Break 3,0i Mk2/2006 C3 1.1 SX/03
  • Zainteresowania: DIY
  • Miejscowość: Rzeszów
Re: [Mk1] Zamarzająca odma
« Odpowiedź #16 dnia: Marzec 28, 2013, 08:05:19 »
Cytuj

Maciej Węgrzyn napisał:

Uszczelniał ktoś te pokrywy.. np silikonem?


"Na silikonie" kładzie się w zasadzie dla dodatkowego zabezpieczenia przy skręcaniu na istniejącej uszczelce. Jeśli masz już wyciek to przy zdjęciu pokrywy zmień uszczelkę. Koszt niewielki...
Dla silnika 2,0i Mk2 możesz spróbować polożyć pokrywę "na silikon"...

Offline Maciej Węgrzyn

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 586
  • Skąd: Poznań
  • Posiadany samochód: C5 X7 2.0 16V Tourer Exclusive, SMax 2.0 TDCi
  • Miejscowość: Poznań
Re: [Mk1] Zamarzająca odma
« Odpowiedź #17 dnia: Marzec 28, 2013, 15:39:58 »
Cytuj

Grzegorz Mościszewski napisał:

"Na silikonie" kładzie się w zasadzie dla dodatkowego zabezpieczenia przy skręcaniu na istniejącej uszczelce. Jeśli masz już wyciek to przy zdjęciu pokrywy zmień uszczelkę. "
Koszt niewielki...
Dla silnika 2,0i Mk2 możesz spróbować polożyć pokrywę "na silikon"...


Koszt raczej bardziej wielki niż niewielki. Spróbować z silikonem można.. jasne.
były: BX 14 TGE '93, Xsara 1.4 SX '97, Xsara 2.0 VTS '97, C4 1.6 16V Exclusive '06, C5 MkII 2.0 16V Exclusive, C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive


Offline krzysztof kucharski

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 17
  • Skąd: Polkowice
  • Posiadany samochód: citroen c5 2.0 16v lpg 2001 kombi
  • Miejscowość: Polkowice
Re: [Mk1] Zamarzająca odma
« Odpowiedź #18 dnia: Maj 30, 2013, 21:56:17 »
Witam.
Mam takie pytanie?.
W silniku ew10j4 -2.0 bęzyna, odma biegnie od pokrywy zaworów wydechowych do przepustnicy.
A jak jest rozwiązane odpowietrzenie skrzyni korbowej?.
W innych silnikach odma biegnie od bloku (nad miską olejową), do pokrywy zaworów i dalej do przepustnicy.
W tym przypadku nie widzę nic takiego, nawet pokrywy zaworów nie są połączone ze sobą. Chyba że w głowicy są odpowiednie kanały do tego celu?.

Pytam bo mam problem z falującymi obrotami, a po podniesieniu maski bagnet jest podniesiony.
Po dmuchnięciu w odmę słychać bulgotanie w rurce od bagnetu.
Proszę o pomoc w tym temacie
za wszelkie sugestie z góry dziękuję.

Offline Grzegorz Mościszewski

  • Sponsor
  • ****
  • Wiadomości: 4 686
  • Skąd: Rzeszów
  • Posiadany samochód: C5 Break 3,0i Mk2/2006 C3 1.1 SX/03
  • Zainteresowania: DIY
  • Miejscowość: Rzeszów
Re: [Mk1] Zamarzająca odma
« Odpowiedź #19 dnia: Maj 31, 2013, 13:18:32 »
Cytuj

krzysztof kucharski napisał:

Pytam bo mam problem z falującymi obrotami, a po podniesieniu maski bagnet jest podniesiony.
Po dmuchnięciu w odmę słychać bulgotanie w rurce od bagnetu.
Proszę o pomoc w tym temacie
za wszelkie sugestie z góry dziękuję.


Falowanie "obrotów" to nie od odmy. Bagnet może być uniesiony jak jego gumka uszczelniająca " słabo trzyma i jest stara lub zablokowany jest przepływ w odmie. Czy unosi się bagnet po wciśnięciu zawsze? Czy to jednokrotne...
Rurka od bagnetu jest zanurzona w oleju, więc stąd odgłosy.
Skrzynia korbowodowa jest połączona z "górą" pokrywy zaworów za pomocą kanałów olejowych, którymi olej spływa do miski olejowej. Wyprowadzenie odmy jest z przestrzeni nad zaworami.

Offline krzysztof kucharski

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 17
  • Skąd: Polkowice
  • Posiadany samochód: citroen c5 2.0 16v lpg 2001 kombi
  • Miejscowość: Polkowice
Re: [Mk1] Zamarzająca odma
« Odpowiedź #20 dnia: Maj 31, 2013, 14:59:19 »
Czy unosi się bagnet po wciśnięciu zawsze? Czy to jednokrotne...


Tak zawsze gdy podnoszę maskę wciskam bagnet.
bagnet ma rok, w starym ukręciła się rączka.
Co może powodować jego wysunięcie?.

Offline Grzegorz Mościszewski

  • Sponsor
  • ****
  • Wiadomości: 4 686
  • Skąd: Rzeszów
  • Posiadany samochód: C5 Break 3,0i Mk2/2006 C3 1.1 SX/03
  • Zainteresowania: DIY
  • Miejscowość: Rzeszów
Re: [Mk1] Zamarzająca odma
« Odpowiedź #21 dnia: Maj 31, 2013, 21:45:48 »
Cytuj

krzysztof kucharski napisał:
Co może powodować jego wysunięcie?.


Brak gumowych uszczelniających oringów w podstawie "rączki" wskaźnika? Wysokie "nadciśnienie" ze skrzyni korbowodowej? Zatkana odma, otwór w przepustnicy, zatkany filtr oparów oleju?

Jak zachowa się wskaźnik oleju jakbyś odłączył rurę odmy od kolektora ssącego (do atmosfery swobodnie)? Pozostałą dziurę w kolektorze musisz zaślepić....