Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: ogrzewanie działa na FULL lub w ogóle (klima półautomat)  (Przeczytany 1332 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Piotr Łepeta

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 308
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: Xsara II 1.6 16V VTR 2001 r
  • Miejscowość: Warszawa
ogrzewanie działa na FULL lub w ogóle (klima półautomat)
« dnia: Listopad 25, 2013, 23:26:38 »
Witam,
W zasadzie już od dawna w mojej Xsarze ogrzewanie działa na zasadzie: nie ważne jaka jest zadana temperatura ustawiona to grzeje na maksimum. Jedyna regulacja to ustawienie prędkości  wiatraka albo włączanie i wyłączanie.
Na ustawieniu auto nie działa dobrze - chyba nigdy nie działało.
Ogólnie ogrzewanie jest super, bardzo szybko i mocno grzeje no tylko szkoda, że regulacja jest zero-jedynkowa.

Miał ktoś z tym styczność?

Offline Dariusz Sopiński

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 339
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: Xsara II 1.6 16V
  • Miejscowość: Warszawa
Re: ogrzewanie działa na FULL lub w ogóle (klima półautomat)
« Odpowiedź #1 dnia: Listopad 26, 2013, 10:34:36 »
a czyściłes czujnik temperatury, ten koło radia?

Offline Piotr Łepeta

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 308
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: Xsara II 1.6 16V VTR 2001 r
  • Miejscowość: Warszawa
Re: ogrzewanie działa na FULL lub w ogóle (klima półautomat)
« Odpowiedź #2 dnia: Listopad 26, 2013, 15:39:39 »
No właśnie - kiedyś jak zakładałem CB to elektryk powiedział że mi go wyczyścił. A żeby wyczyścić należy zdjąć panel? Czy wystarczy odkurzyć te szparki na panelu?

Offline Marek Ogrodowski

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 546
  • Posiadany samochód: xsara II 2.0 138 KM exclusive
Re: ogrzewanie działa na FULL lub w ogóle (klima półautomat)
« Odpowiedź #3 dnia: Listopad 26, 2013, 22:46:56 »
Żeby to dobrze zrobić to trzeba zdjąć panel. Moduł wiatraka odpina się od panela. Musisz zobaczyć czy tam kręci się śmigło wentylatora. To jest bardzo sprytna konstrukcja i można ją dokładnie rozebrać i nasmarować śmigło wentylatora. Za wentylatorem jest czujnik temperatury.
Za słabo opisałeś uszkodzenie. Co to znaczy półautomat? Jak masz pokrętło z napisem auto to jest automat. Bez tego napisu jest manual, chyba że oczymś nie wiem.
Niekoniecznie uwalony czujnik temperatury w kabinie powoduje takie grzanie. Nawet bez tego czujnika ogrzewanie nie działa 0/1 tylko jest regulowalne.

Offline Jan Ferde

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 3 207
  • Skąd: Wrocław
  • Posiadany samochód: AR 159, Xsara II 1.6 16v
  • Miejscowość: Wrocław
Re: ogrzewanie działa na FULL lub w ogóle (klima półautomat)
« Odpowiedź #4 dnia: Listopad 26, 2013, 22:51:11 »
Ja do czujnika temperatury intensywnie dmucham, żeby zdmuchnąć kurz, ale powyższy sposób jest bardziej porządny.
Domyślam się, że masz klimatyzację automatyczną?
Sprawdzałeś jak działa ogrzewanie przy ustawieniu nawiewu góra-dół? U mnie działa zupełnie inaczej niż ustawienie na szybę. Automatyka od temperatury jest wtedy dużo łagodniejsza. Przy ustawieniu nadmuchu na szybę faktycznie dmucha bardzo gorącym powietrzem.

Cytuj

Marek Ogrodowski napisał:
Za słabo opisałeś uszkodzenie. Co to znaczy półautomat? Jak masz pokrętło z napisem auto to jest automat. Bez tego napisu jest manual, chyba że oczymś nie wiem.

Przyjęło się mówić, że klimatyzacja automatyczna jest w xsarach nazywana półautomatyczną. Automat reguluje tylko siłą nawiewów i temperaturą, a nie reguluje kierunkiem nawiewów.
 
Xsara
 

Offline Marek Ogrodowski

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 546
  • Posiadany samochód: xsara II 2.0 138 KM exclusive
Re: ogrzewanie działa na FULL lub w ogóle (klima półautomat)
« Odpowiedź #5 dnia: Listopad 27, 2013, 21:17:27 »
Uzupełnię swoją wypowiedź. Masz rację Janku z tzw odparowywaniem przedniej szyby. Kiedy ustawi się gałkę kierunku nawiewu na maxa w prawo godz "4" to wtedy automatyka podnosi temperaturę powietrza i siłę nawiewu.

Układ automatyki jest bardzo prosty. Gałką zadajesz temperaturę. Pod gałką jest potencjometr, taki jak od głośności np w radiu. W dziurce z wentylatorem jest czujnik temperatury powietrza w kabinie. Kręcąc gałą zadajemy pewną oporność, która po uzyskaniu temp w kabinie ma się zrównoważyć z opornością czujnika (tego obok wentylatorka). Aby to zrównoważyć silnik krokowy otwiera i zamyka klapkę powietrze ciepłe/zimne.
Najlepszym rozwiązaniem jest podłaczenie pod l e x ie. Pokazuje ona zadaną temp, temp w kabinie itd. Inaczej naprawa może być grą w totka. Bo np może być uwalony potencjometr pod gałką, lub silnik krokowy z klapką w tunelu, lu czujnik temperatury lub sama elektronika.