Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: Drgania nadwozia - zespołu napędowego  (Przeczytany 1294 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Kamil Mikołajczyk

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 100
  • Skąd: Piotrkówek Duży
  • Posiadany samochód: Xsara Picasso 1.8 , Yaris 1.0
  • Miejscowość: Piotrkówek Duży
Drgania nadwozia - zespołu napędowego
« dnia: Lipiec 17, 2013, 19:33:57 »
Witam.
Nie myślałem , że kiedyś będę musiał zakładać wątek z problem z którym nie będę potrafił sobie poradzić. Otóż w mojej Xsarze jest coś takiego , że powyżej 120 km/h zaczynają być odczuwalne drgania całego nadwozia, które również czuć na kierownicy. Zaczę od tego , że koła wyważana kilkukrotnie, również zmieniane na inne (zimowe) - całe inne koła. Luzów w zawieszeniu nie ma. Poduszki silnika i skrzynie nie wyglądają na zużyte, popękane , zerwane itd. Podejrzewałem prawą półoś z jej łożyskiem podpory lub wewnętrzny przegub, więc wymieniłem ale nic to nie dało. Ponieważ mogłem to ją zwróciłem i założyłem z powrotem swoją oryginalną. Auto wpada w wibracje - drgania nawet jak na kanale zostanie podniesione za sanki i rozpędzone do tych prędkości. Wiem , że to nie wpływa dobrze na mechanizm różnicowy ale nawet pokusiłem się o próbę rozpędzania z przytrzymanym kolejno raz jednym raz drugim kołem, tak aby wytypować czy to lewa czy prawa strona, bo może to druga półoś i nic, to samo zarówno przy jednym i drugim rozpędzaniu. Jedno czego jestem pewien to jest słaby tłumik drgań skrętnych w tarczy sprzęgłowej bo czasem potrafi lekko przykangurzyć przy ruszaniu, poza tym skrzynia cicha, biegi wchodzą idealnie itd. Auto ma 140 tyś km - pierwszych , nie drugich czy trzecich ;) Może ktoś ma jakieś sugestie ?

Offline Karol Chyla

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 936
  • Skąd: Połaniec
  • Posiadany samochód: Grand Scenic 2,0 16V LPG, była Xsara Picasso 2,0HDi 2002r.;
  • Miejscowość: Połaniec
Re: Drgania nadwozia - zespołu napędowego
« Odpowiedź #1 dnia: Lipiec 18, 2013, 12:02:18 »
No to jeszcze pozostają piasty i tarcze hamulcowe.
Tarczom przyjrzyj się dokładnie- korozja wewnątrz przewietrznika tarczy.
Ja tam nic dziwnego nie wyłapiesz- mag ze szklana kulą potrzeby i dalsze kombinacje.