Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: Czujnik powietrza z kalibracją  (Przeczytany 2683 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Marcin Markiewicz

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 228
  • Skąd: Poza granicami Polski
  • Posiadany samochód: Citroen Xsara 1.8 bensa 2003
  • Zainteresowania: Majsterkowanie przy wszystkim
  • Miejscowość: Poza granicami Polski
Czujnik powietrza z kalibracją
« dnia: Maj 11, 2016, 06:33:47 »
Czesc wszystkim.Słuchajcie ,mam dylemat poniewaz mam do wymiany czujnik zasysanego powietrza co jest w przepustnicy ,
objawy są takie że:gasł po uruchomieniu ,falowanie i szarpanie samochodu na zimnym silniku.Przyczyna potwierdzona diagnostyką.
Teraz tak:Czy po wymianie tego czujnika potrzebna jest kalibracja,adaptacja ?
Dziekuje i Pozdraiwma wszystkich :D
Xsara Break 1.8i ,16v 1999

Offline Walkiewicz Józef

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 226
  • Skąd: Skarżysko-Kamienna
  • Posiadany samochód: Był ZX 1,4i 1996r. Jest XSARA II 1,6 16v 2004r
  • Zainteresowania: Zegarmistrzostwo, modelarstwo, mechanika
  • Miejscowość: Skarżysko-Kamienna
Odp: Czujnik powietrza z kalibracją
« Odpowiedź #1 dnia: Maj 11, 2016, 08:48:15 »
Nie wydaje mi się no bo co można kalibrować?. Czujnik to czujnik ma wskazywać pewne wartości i je wskazuje podając dane do komputera. Jak jest uszkodzony to będzie wskazywał złe wartości. Podobnie jak wiele innych w samochodzie. Wymień na nowy i powinno być wszystko OK.

Offline Marcin Markiewicz

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 228
  • Skąd: Poza granicami Polski
  • Posiadany samochód: Citroen Xsara 1.8 bensa 2003
  • Zainteresowania: Majsterkowanie przy wszystkim
  • Miejscowość: Poza granicami Polski
Odp: Czujnik powietrza z kalibracją
« Odpowiedź #2 dnia: Maj 11, 2016, 12:05:22 »
I tak też zrobie.Dziekuje.
Swoją drogą sprzeglo wymienie a elektryka w samochodzie to jest koszmar i udręka jesli nie ma sie pojecia.
Dziekuje i pozdrawiam

Offline Marcin Markiewicz

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 228
  • Skąd: Poza granicami Polski
  • Posiadany samochód: Citroen Xsara 1.8 bensa 2003
  • Zainteresowania: Majsterkowanie przy wszystkim
  • Miejscowość: Poza granicami Polski
Odp: Czujnik powietrza z kalibracją
« Odpowiedź #3 dnia: Maj 12, 2016, 19:02:32 »
Nie no ,czujnik wymieniony a jest to samo.Jak to mozliwe?

Offline Jacek Mierzejewski

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 121
  • Skąd: OSTRÓDA
  • Posiadany samochód: Była Xsara II + Saxo jest Peugeot 407 sedan 2008/2009 2.0HDI + Renault Clio II
  • Miejscowość: OSTRÓDA
Odp: Czujnik powietrza z kalibracją
« Odpowiedź #4 dnia: Maj 12, 2016, 21:24:27 »
Pozostaje jeszcze kablomania, sprawdź wiązką a w szczególności gniazdo połączeniowe sterownika silnika pod względem śniedzi na stykach...

Offline Jacek Mierzejewski

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 121
  • Skąd: OSTRÓDA
  • Posiadany samochód: Była Xsara II + Saxo jest Peugeot 407 sedan 2008/2009 2.0HDI + Renault Clio II
  • Miejscowość: OSTRÓDA
Odp: Czujnik powietrza z kalibracją
« Odpowiedź #5 dnia: Maj 13, 2016, 18:11:13 »
W takim razie dla pewności zmierz swój czujnik i porównaj z danymi z tabeli...

Oraz sprawdzenie przejścia od czujnika do pinów 17 i 29 w sterowniku...

Offline Jacek Mierzejewski

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 121
  • Skąd: OSTRÓDA
  • Posiadany samochód: Była Xsara II + Saxo jest Peugeot 407 sedan 2008/2009 2.0HDI + Renault Clio II
  • Miejscowość: OSTRÓDA
Odp: Czujnik powietrza z kalibracją
« Odpowiedź #6 dnia: Maj 14, 2016, 11:21:38 »
Oj będzie ciężko...

Nie masz 100% pewności że to czujnik, druga rzecz nie wiem czy sam go wymieniałeś czy ktoś to robił...

Podstawa to dobra diagnostyka komputerowa za pomocą LEXI... i poszukaj kogoś kto ogarnie ten temat ponieważ będziesz wymieniał elementy w ciemno podnosząc koszty naprawy (bez urazy)

Offline Marcin Markiewicz

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 228
  • Skąd: Poza granicami Polski
  • Posiadany samochód: Citroen Xsara 1.8 bensa 2003
  • Zainteresowania: Majsterkowanie przy wszystkim
  • Miejscowość: Poza granicami Polski
Odp: Czujnik powietrza z kalibracją
« Odpowiedź #7 dnia: Maj 14, 2016, 13:38:36 »
Urazy nie mam ,bo to szczera prawda jak by nie patrząc:D
No ale coś ci powiem .
Około 2 miesiące temu spadł mi tłumik koncowy na trasie z powodu pęknięcia .Oczywiscie laweta.Wymieniłem tłumik końcowy no i git.Przez pare dni czułem smród plastiku <myśle,nowy to musi sie wypalic >no i tak zostawiłem .Po kilkunastu dniach smród był nie dozniesienia <nie było szarpania ani falowania>niezastanawiając sie spojrzałem na spód i co widze?
Nie wiem jak to nazwac ale jakby z łączenia srodkowego tłumiku z rurą która idzie chyba do katalizatora,normalnie sie dymiło.Nie wiem czy palisz papierosy ale wyobraz sobie wielki mach i puszczenie dymu.Zostawiłem to ,myslalem ze dalej sie wypala .
Dzisiaj na ciepłym silniku >byłem na setce,3 tys obrotów i zjechałem na miasto.Jak mi zaczął szarpać ,mocniej niz do tej pory,wogóle nie można było jechac.Spojrzałem pod spód i ten sam dym.Działo sie to ze 2,3 razy kiedy był dym i szarpanie .Problem który mam to szarpanie ,falowanie obrotów zazwyczaj na zimnym silniku.Nie wiem czy to moze miec cos wspolnego dlatego to pisze.
Jeżeli czegos sie domyslasz lub jesli masz hipotezy i jak to sprawdzic bede wdzieczny.
Oczywiscie mocno smierdzi w kabinie
Po któtkim postoju na ciepłym silniku samochód nie miał żadnych dolegliwosci ,także nie mam pojecia róznicy zimny ,ciepły to awarii :(
Pozdrawiam
« Ostatnia zmiana: Maj 14, 2016, 13:53:21 wysłana przez Marcin Markiewicz »

Offline Dariusz Kłeczek

  • Administrator
  • *****
  • Wiadomości: 8 803
  • Skąd: Trzebinia/Birmingham
  • Posiadany samochód: BX 1,9 GTi; AX 1,5 D
  • Zainteresowania: fotografia, nurkowanie
  • Miejscowość: Trzebinia/Birmingham
Odp: Czujnik powietrza z kalibracją
« Odpowiedź #8 dnia: Maj 14, 2016, 14:47:04 »
A to szarpanie nie jest czasami spowodowane uszkodzoną cewką zapłonwą? Objawy, które opisujesz pasują do paliwa zapalającego się w katalizatorze. Ten smród "plastiku" to nie efekt wypalającego się tłumika, tylko racze topiącej się konserwacji i przypalonej wykładziny wewnątrz auta. Uważaj, autko może się zapalić...
BX 1,9 GTi 1991 już automat 213.000 km
AX 1,5 D Spot 1996 127.000 km
RENAULT TRAFIC 2,0 DCi 2007 224.000 mil
Hyundai IX35 1,7 CRDi 2014 79.000 mil

Offline Walkiewicz Józef

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 226
  • Skąd: Skarżysko-Kamienna
  • Posiadany samochód: Był ZX 1,4i 1996r. Jest XSARA II 1,6 16v 2004r
  • Zainteresowania: Zegarmistrzostwo, modelarstwo, mechanika
  • Miejscowość: Skarżysko-Kamienna
Odp: Czujnik powietrza z kalibracją
« Odpowiedź #9 dnia: Maj 14, 2016, 14:53:19 »
Pisałeś w pierwszym poście, że diagnoza wykazała, że to czujnik - pytanie kto i czym to diagnozował?. Po drugie ten wymieniony czujnik to nowy kupiony czy jakiś podmieniony z innego pojazdu. Analizując to wszystko to myślę, że trzeba by pomierzyć oba czujniki i stwierdzić czy są takie same czy może ten niby nowy jest może od innego pojazdu i ma inne parametry. Bo skoro ktoś postawił diagnozę, że uszkodzony jest czujnik to po wymianie powinna być poprawa, a jeżeli jej nie ma to szukałbym przyczyny w tym nowym czujniku. Dalej to myślę, że konieczne staje się podłączenie kompa i zobaczyć gdzie pokazuje błędy. jak sprawdziłeś kabelki i wyglądają na dobre to pozostaje mi tylko LEXIA. Ten tłumik to trochę dziwne ale skoro wcześniej przed wymianą nie było takich objawów to myślę, że może coś skitrali ludzie od tłumików być może włożyli jakąś nietypową uszczelkę, która tera się topi i przy okazji dymi. Albo coś zostawili wewnątrz tłumika. Podjedz do nich i powiedz co się dzieje niech to jeszcze raz przepatrzą. Co do szarpania to może jakiś lewe powietrze silnik pobiera, może któryś z przewodów gumowych lub rurek idących do silnika jest dziurawy. W ZX-ie mi kiedyś tak szarpał pojazd to wyszło, że miałem uszkodzoną pompę paliwa. Nie dawała odpowiedniego ciśnienia i dawki paliwa były za małe co skutkowało szarpaniem bo raz dostawał silnik paliwa w dobrej dawce, a raz w małej. Sprawdź może jeszcze filtr paliwa może jest zapchany i paliwa nie dostaje silnik tyle ile potrzebuje. Tak myślę, że skoro dolegliwości są na zimnym silniku to może i filtr. Syfy przez noc osiądą, a rano podczas drogi trochę się przepłakują i później jest w miarę dobrze. Ale podłączenie kompa by przybliżyło trochę rozwiązanie problemu. A to szarpanie to wiąże się ze zmianą mocy tzn. samochód takimi może skokami jedzie? czy tylko przerywa. Może świece, cewki od wysokiego napięcia. Tak mi teraz przyszło do głowy. 

Offline Dariusz Kłeczek

  • Administrator
  • *****
  • Wiadomości: 8 803
  • Skąd: Trzebinia/Birmingham
  • Posiadany samochód: BX 1,9 GTi; AX 1,5 D
  • Zainteresowania: fotografia, nurkowanie
  • Miejscowość: Trzebinia/Birmingham
Odp: Czujnik powietrza z kalibracją
« Odpowiedź #10 dnia: Maj 14, 2016, 16:59:49 »
Niamieszałeś ładnie...
Map sensora szukaj na kolektorze ssącym. Może być zamontowany od jego spodu.
Odpowiada za prawidłowy skład mieszanki. Jeśli jest uszkodzony, może zalewać silnik, i niespalone paliwo dopala się w katalizatorze.
BX 1,9 GTi 1991 już automat 213.000 km
AX 1,5 D Spot 1996 127.000 km
RENAULT TRAFIC 2,0 DCi 2007 224.000 mil
Hyundai IX35 1,7 CRDi 2014 79.000 mil

Offline Marcin Markiewicz

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 228
  • Skąd: Poza granicami Polski
  • Posiadany samochód: Citroen Xsara 1.8 bensa 2003
  • Zainteresowania: Majsterkowanie przy wszystkim
  • Miejscowość: Poza granicami Polski
Odp: Czujnik powietrza z kalibracją
« Odpowiedź #11 dnia: Maj 14, 2016, 17:06:16 »
Racja,namieszałem Darek ,ale to przez nie wiedze elektroniczną samochodu .Wiem jak wygląda już i bede go szukał,chyba go widziałem kiedy wymieniałem czujnik .W Polsce 60 zł a tu 80e.Tyle mnie bedzie kosztowało wymiana zapchlonego czujnika .Myśle że im zwróce tej czujnik nie potrzebny to odzyskam przynajniej 50e ,no bo jesli jest sprawny to szkoda kasy.
Temat uznaje za wstrzymany do około połowy przyszłego tyg kiedy to dam znac o efektach

Offline Marcin Markiewicz

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 228
  • Skąd: Poza granicami Polski
  • Posiadany samochód: Citroen Xsara 1.8 bensa 2003
  • Zainteresowania: Majsterkowanie przy wszystkim
  • Miejscowość: Poza granicami Polski
Odp: Czujnik powietrza z kalibracją
« Odpowiedź #12 dnia: Maj 16, 2016, 21:41:31 »
Czujnik wymieniony .Samochód odżył,nie szarpie,nie faluje i oby tak dalej !:D