Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: Ciężki poranny rozruch- 2.0HDI  (Przeczytany 4376 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Michał Citkowski

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 764
  • Skąd: Lublin
  • Posiadany samochód: Opel Signum 1.9CDTi '08, Opel Corsa C 1.3CDTi '06
  • Zainteresowania: motoryzacja
  • Miejscowość: Lublin
Ciężki poranny rozruch- 2.0HDI
« dnia: Grudzień 13, 2013, 17:41:12 »
Witam.
Zrobiło się zimno na dworze i rano jak odpalam auto to trzeba dość długo kręcić aż odpali.
Odpala zawsze tylko nie wydaje mi się aby to długie kręcenie było normalne.

Dodatkowo po odpaleniu z rury wylatuja chmura białego dymu.

Po odpaleniu auto chodzi równo.
Można je zgasić za 5min i ponowny rozruch jest już ,,na dotyk".

Wiecie co to może być?

Dzisiaj np. rano odpalił mi idealnie ,,na dotyk" także nie zawsze się to dzieje.

Silnik 2.0 HDi
:::było: Saxo MkII 1.5 D, Xsara MkII 2.0 HDi, C5 mkI 2.0HDi
:::jest: Opel Signum 1.9 CDTi '08, Opel Corsa C 1.3CDTi '06

Offline Artur Bryński

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 2 456
  • Skąd: Turek
  • Posiadany samochód: Renault Laguna 3ph1 2.0 DCI Initiale
  • Zainteresowania: motoryzacja, komputery
  • Miejscowość: Turek
Re: Ciężki poranny rozruch- 2.0HDI
« Odpowiedź #1 dnia: Grudzień 13, 2013, 18:48:21 »
pierwsze w kolejnosci powietrze w paliwie i swiece, jak to nie pomoze to diagnostyka wtryskow. pozdrawiam

widze ze pewnie masz na boschu wiec powietrze raczej mozesz wyeliminowac i skupic sie na pozostalych
Renault Laguna 3ph1 2.0 DCI Initiale
Citroen C4 Picasso 1.6 HDI 109 `10r.
Peugeot Boxer 2.8 HDI `05r.
Citroen Jumper 2.8 HDI `06r.

Offline Michał Citkowski

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 764
  • Skąd: Lublin
  • Posiadany samochód: Opel Signum 1.9CDTi '08, Opel Corsa C 1.3CDTi '06
  • Zainteresowania: motoryzacja
  • Miejscowość: Lublin
Re: Ciężki poranny rozruch- 2.0HDI
« Odpowiedź #2 dnia: Grudzień 13, 2013, 19:12:37 »
Mamy elektryka w rodzinie i jak mu przedstawiłem sytuację to jego pierwsza myśl świece żarowe.

Muszę w takim razie podjechać i obadać temat w serwisie. Zima idzie i może być problem.
:::było: Saxo MkII 1.5 D, Xsara MkII 2.0 HDi, C5 mkI 2.0HDi
:::jest: Opel Signum 1.9 CDTi '08, Opel Corsa C 1.3CDTi '06

Offline Artur Bryński

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 2 456
  • Skąd: Turek
  • Posiadany samochód: Renault Laguna 3ph1 2.0 DCI Initiale
  • Zainteresowania: motoryzacja, komputery
  • Miejscowość: Turek
Re: Ciężki poranny rozruch- 2.0HDI
« Odpowiedź #3 dnia: Grudzień 13, 2013, 19:38:01 »
przy tych temperaturach czyli ok 5 na plusie to swiece wielkiego znaczenia w hdi nie maja no ale na pewno jakos sie przyczyniaja do poprawnego rozruchu ;) Jak tylko swiece to nic tylko sie cieszyc, ze nie trzeba szukac, kombinowac itd.
Renault Laguna 3ph1 2.0 DCI Initiale
Citroen C4 Picasso 1.6 HDI 109 `10r.
Peugeot Boxer 2.8 HDI `05r.
Citroen Jumper 2.8 HDI `06r.

Offline Michał Citkowski

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 764
  • Skąd: Lublin
  • Posiadany samochód: Opel Signum 1.9CDTi '08, Opel Corsa C 1.3CDTi '06
  • Zainteresowania: motoryzacja
  • Miejscowość: Lublin
Re: Ciężki poranny rozruch- 2.0HDI
« Odpowiedź #4 dnia: Grudzień 13, 2013, 19:41:26 »
Nad ranem jest ok. 0 stopni i przy przekręceniu kluczykiem na sekundę/dwie zapala się kontrolka świec i gaśnie także już przy takich temperaturach auto korzysta ze świec. Przy wyższych temp. kontrolka nawet na ułamek się nie zapala gdyż jak wyczytałem rozruch odbywa się inaczej.
Oby to tylko to:)
:::było: Saxo MkII 1.5 D, Xsara MkII 2.0 HDi, C5 mkI 2.0HDi
:::jest: Opel Signum 1.9 CDTi '08, Opel Corsa C 1.3CDTi '06

Offline Kudyba Wojciech

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 745
  • Skąd: Kraśnik
  • Posiadany samochód: XM 2.1TD; Xantia 2.0 HDI; Picasso 1.8
  • Miejscowość: Kraśnik
Re: Ciężki poranny rozruch- 2.0HDI
« Odpowiedź #5 dnia: Grudzień 14, 2013, 07:50:37 »
Sprawdź świece, jak będą dobre to zrób próbę przelewową i zobacz jak wtryski leją.

Offline Włodzimierz Śmieszek

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 718
  • Skąd: Kraków
  • Posiadany samochód: Xsara II Break 2.0 HDI 90 KM
  • Zainteresowania: CapsLock
  • Miejscowość: Kraków
Re: Ciężki poranny rozruch- 2.0HDI
« Odpowiedź #6 dnia: Grudzień 14, 2013, 08:40:20 »
Witam,
Miałem to samo, dokładnie. Wymieniłem świece i nic to nie dało (jedna była padnięta).
Winowajcą okazał się rozrusznik, który był już tak zużyty, że kręcił za wolno. Po zregenerowaniu rozrusznika (150 PLN za wszystko) silnik zapala jak tylko o tym pomyślę :D w porównaniu do tego co było przedtem.

Offline Michał Citkowski

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 764
  • Skąd: Lublin
  • Posiadany samochód: Opel Signum 1.9CDTi '08, Opel Corsa C 1.3CDTi '06
  • Zainteresowania: motoryzacja
  • Miejscowość: Lublin
Re: Ciężki poranny rozruch- 2.0HDI
« Odpowiedź #7 dnia: Grudzień 14, 2013, 12:30:18 »
A jak się ma biały dym do rozrusznika?
I w takim razie dlaczego jak po ciężkim rozruchu porannym za chwilę go zgaszę to odpala na dotyk?

Coś mi tu nie pasuje, że to rozrusznik.
:::było: Saxo MkII 1.5 D, Xsara MkII 2.0 HDi, C5 mkI 2.0HDi
:::jest: Opel Signum 1.9 CDTi '08, Opel Corsa C 1.3CDTi '06

Offline Artur Bryński

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 2 456
  • Skąd: Turek
  • Posiadany samochód: Renault Laguna 3ph1 2.0 DCI Initiale
  • Zainteresowania: motoryzacja, komputery
  • Miejscowość: Turek
Re: Ciężki poranny rozruch- 2.0HDI
« Odpowiedź #8 dnia: Grudzień 14, 2013, 15:58:33 »
dym nie pasuje do rozrusznika uderzaj w kierunku swiec i wtryskow, na 99 % w tym tkwi problem. mialem 4 sztuki 2.0 HDi obecnie sa 2 sztuki 1.6 HDi i mniej wiecej ogarniam eksploatacje i problemy, poleglem jedynie na wtryskach siemensa w swojej poprzedniej xsarze :)
Renault Laguna 3ph1 2.0 DCI Initiale
Citroen C4 Picasso 1.6 HDI 109 `10r.
Peugeot Boxer 2.8 HDI `05r.
Citroen Jumper 2.8 HDI `06r.

Offline Włodzimierz Śmieszek

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 718
  • Skąd: Kraków
  • Posiadany samochód: Xsara II Break 2.0 HDI 90 KM
  • Zainteresowania: CapsLock
  • Miejscowość: Kraków
Re: Ciężki poranny rozruch- 2.0HDI
« Odpowiedź #9 dnia: Grudzień 14, 2013, 17:26:17 »
Cytuj

Michał Citkowski napisał:
A jak się ma biały dym do rozrusznika?
I w takim razie dlaczego jak po ciężkim rozruchu porannym za chwilę go zgaszę to odpala na dotyk?

Coś mi tu nie pasuje, że to rozrusznik.


Ano wbrew pozorom ma. Otóż kręcisz rozrusznikiem, wtryskiwacze wtryskują paliwo ale się nie zapala. Gdy wreszcie uruchomisz silnik to nagromadzone paliwo w układzie wydechowym spala się , ale niecałkowicie (powąchaj jak ten biały dym śmierdzi).
A co do tego łatwego zapalania po 5 min to chyba oczywiste, że ciepła komora spalania ułatwia rozruch.
Oczywiście nie upieram się przy tym rozruszniku , ale u mnie to było to.
Sprawdź prędkość obrotową przy rozruchu, ale nie obrotomierzem z konsoli tylko w warsztacie. Nie pamiętam ile to ma być (chodzi mi po głowie wartość 200 obr/min).

Offline Bartek Konopka

  • Sponsor
  • **
  • Wiadomości: 634
  • Skąd: Częstochowa/Kraków
  • Posiadany samochód: Citroen Xsara II HDI 2000r.
  • Miejscowość: Częstochowa/Kraków
Re: Ciężki poranny rozruch- 2.0HDI
« Odpowiedź #10 dnia: Grudzień 14, 2013, 22:35:07 »
Michał, wychodzi na to że chyba równocześnie będziemy przechodzić przez uszkodzony układ wtryskowy:D O moich problemach można poczytać w innym wątku... słyszałem od dobrego mechanika że do -3 stopni C diesel powinien odpalić bez mniejszych problemów mając odłączone świece. Mowa oczywiście o sprawnym silniku.

Offline Michał Citkowski

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 764
  • Skąd: Lublin
  • Posiadany samochód: Opel Signum 1.9CDTi '08, Opel Corsa C 1.3CDTi '06
  • Zainteresowania: motoryzacja
  • Miejscowość: Lublin
Re: Ciężki poranny rozruch- 2.0HDI
« Odpowiedź #11 dnia: Grudzień 14, 2013, 23:02:16 »
Przewidywane koszty?
Objawy te same?
:::było: Saxo MkII 1.5 D, Xsara MkII 2.0 HDi, C5 mkI 2.0HDi
:::jest: Opel Signum 1.9 CDTi '08, Opel Corsa C 1.3CDTi '06

Offline Bartek Konopka

  • Sponsor
  • **
  • Wiadomości: 634
  • Skąd: Częstochowa/Kraków
  • Posiadany samochód: Citroen Xsara II HDI 2000r.
  • Miejscowość: Częstochowa/Kraków
Re: Ciężki poranny rozruch- 2.0HDI
« Odpowiedź #12 dnia: Grudzień 15, 2013, 00:07:31 »
Odpala w miarę, ale za to klekocze bardziej niż powinno. U mnie jak narazie na celowniku wtryski. Koszt kompleksowej regeneracji za sztukę to około 400-450 zł. Ale wydaje mi się że u Ciebie to może być rozrusznik. U mnie też jest na wykończeniu. Objaw jest taki że słychać jakby ciężko było mu kręcić, pomimo nowego i sprawnego akumulatora.

Offline Michał Citkowski

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 764
  • Skąd: Lublin
  • Posiadany samochód: Opel Signum 1.9CDTi '08, Opel Corsa C 1.3CDTi '06
  • Zainteresowania: motoryzacja
  • Miejscowość: Lublin
Re: Ciężki poranny rozruch- 2.0HDI
« Odpowiedź #13 dnia: Grudzień 15, 2013, 00:09:42 »
Jeżeli to wtryski to mnie nie stać, dopiero co belke robiłem, łączniki stabilizatora i dmuchawę:P Mam nadzieję, że to coś tańszego np. ten rozrusznik:P  Podjadę do speców od Cytryn może jeszcze przed świętami.
:::było: Saxo MkII 1.5 D, Xsara MkII 2.0 HDi, C5 mkI 2.0HDi
:::jest: Opel Signum 1.9 CDTi '08, Opel Corsa C 1.3CDTi '06

Offline Bartek Konopka

  • Sponsor
  • **
  • Wiadomości: 634
  • Skąd: Częstochowa/Kraków
  • Posiadany samochód: Citroen Xsara II HDI 2000r.
  • Miejscowość: Częstochowa/Kraków
Re: Ciężki poranny rozruch- 2.0HDI
« Odpowiedź #14 dnia: Grudzień 15, 2013, 00:24:35 »
Z rozrusznikiem w 200 zł powinieneś się zamknąć spokojnie (wymiana łożysk i szczotek), razem z wyjęciem i wsadzeniem u mechanika.

Offline Tomasz Witek

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 134
  • Skąd: Bytom
  • Posiadany samochód: Xara Picasso silnik 2.0 HDi, rok2004
  • Miejscowość: Bytom
Re: Ciężki poranny rozruch- 2.0HDI
« Odpowiedź #15 dnia: Grudzień 15, 2013, 14:36:33 »
witam
Ja również mam(miałem) problemy z odpalaniem rano. Po pierwsze, przyda się żarówka z 2 kabelkami. Zapnij tą żarówkę pomiędzy masę a świece żarową. zobaczysz czy świece dostają napięcie i na jak długo. u mnie był luźny kabelek przy przekaźniku świec. Czasami stykał, czasami nie. Co więcej, okazało się ze świece są podgrzewane dłużej niż świeci się kontrolka na liczniku. Teraz przekręcam kluczyk, i czekam tak długo aż ucichnie pompa elektryczna w baku. Zapala za każdym razem, ale nie odrazu. Trochę trzeba pokręcić, kilka razy szarpnie, potem pali. Stara xsara pali lepiej, ale jest rozbita. jeśli ktoś jest ze śląska - to mogę pożyczyć rozrusznik - na spróbowanie czy działa. Wtrysków nie pożyczę, bo to nie takie proste z wymianą.
Tomasz

Ps jak rozrusznik nie wykręci wymaganej liczby obrotów na minutę, to wtrysk nie poda wcale paliwa. Tak więc biały dym nie jest powodem marnego rozrusznika/akumulatora. moja xsara też dymi na biało jak zapala. Co ciekawe stara xsara po 2-3 dniach pali idealnie - bez dymu, ale już po 2 3 tygodniach pali tak samo ładnie - ale jest dobrze znany biały dym......

Offline Michał Citkowski

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 764
  • Skąd: Lublin
  • Posiadany samochód: Opel Signum 1.9CDTi '08, Opel Corsa C 1.3CDTi '06
  • Zainteresowania: motoryzacja
  • Miejscowość: Lublin
Re: Ciężki poranny rozruch- 2.0HDI
« Odpowiedź #16 dnia: Styczeń 09, 2014, 12:51:53 »
Winny rozrusznik, właśnie szukam jakiegoś serwisu gdzie je regenerują.
Gdzie nie zadzwonię to orientacyjny koszt to 100zł robocizna plus części.
Ile gdzieś te części mogą wynieść?
:::było: Saxo MkII 1.5 D, Xsara MkII 2.0 HDi, C5 mkI 2.0HDi
:::jest: Opel Signum 1.9 CDTi '08, Opel Corsa C 1.3CDTi '06

Offline Włodzimierz Śmieszek

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 718
  • Skąd: Kraków
  • Posiadany samochód: Xsara II Break 2.0 HDI 90 KM
  • Zainteresowania: CapsLock
  • Miejscowość: Kraków
Re: Ciężki poranny rozruch- 2.0HDI
« Odpowiedź #17 dnia: Styczeń 09, 2014, 13:43:49 »
Cena regeneracji zależy od rozrusznika, bo w XSARACH są ponoć stosowane różne. Ja mam rozrusznik HITACHI ,był kompletnie zajechany i naprawa razem z częściami kosztowała 150 PLN.
Miało kosztować ok 100 ale właśnie ten typ jest droższy. I chyba tak jest bo elektryk, który mi to robił jest raczej uczciwy.

Offline Michał Citkowski

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 764
  • Skąd: Lublin
  • Posiadany samochód: Opel Signum 1.9CDTi '08, Opel Corsa C 1.3CDTi '06
  • Zainteresowania: motoryzacja
  • Miejscowość: Lublin
Re: Ciężki poranny rozruch- 2.0HDI
« Odpowiedź #18 dnia: Styczeń 09, 2014, 20:34:31 »
100zł jak dzwoniłem to koszt samej robocizny także ja szacuję, że będzie mnie to kosztować łącznie 200-250zł.
Jutro się okaże bo auto już w serwisie.
Zdecydowałem się dzięki opiniom na internecie na firmę AUTO ALTER na zemborzyckiej.
:::było: Saxo MkII 1.5 D, Xsara MkII 2.0 HDi, C5 mkI 2.0HDi
:::jest: Opel Signum 1.9 CDTi '08, Opel Corsa C 1.3CDTi '06

Offline Michał Citkowski

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 764
  • Skąd: Lublin
  • Posiadany samochód: Opel Signum 1.9CDTi '08, Opel Corsa C 1.3CDTi '06
  • Zainteresowania: motoryzacja
  • Miejscowość: Lublin
Re: Ciężki poranny rozruch- 2.0HDI
« Odpowiedź #19 dnia: Styczeń 10, 2014, 17:20:21 »
Rozrusznik zregenerowany, bardzo cichutko chodzi, aż się zdziwiłem.
Zobaczymy jutro rano jak po nocy go odpalę.

Wymienili w nim jakieś tulejki i szpilkę.
6 miesięcy gwarancji.
Wyszło 140zł- pozytywnie mnie zaskoczyli z ceną.

Tylko teraz jak gaszę silnik to nieco bardziej słychać spod maski (tak jakby się telepała połowa tego co tam jest, wcześniej było odrobinę ciszej).

Aa, powiedzieli mi, że rozrusznik w mojej Xsarze to Mitsubishi.
:::było: Saxo MkII 1.5 D, Xsara MkII 2.0 HDi, C5 mkI 2.0HDi
:::jest: Opel Signum 1.9 CDTi '08, Opel Corsa C 1.3CDTi '06