Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: Metaliczny dźwięk  (Przeczytany 3113 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Arkadiusz Zalewski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 224
  • Skąd: Płock
  • Posiadany samochód: Była/Był Xsara Picasso 1.8 16v 2001r. , C3 I 1.4 HDi 68KM 2002r., Obecnie Citroen C3 II 1.6 HDi 2010r. i Renault Grand Espace 2009 dCi
  • Zainteresowania: Sport,motoryzacja,informatyka.
  • Miejscowość: Ciachcin Nowy k/Płocka
Metaliczny dźwięk
« dnia: Kwiecień 19, 2012, 09:41:01 »
Witam,

Mam taki problem.
Podczas jazdy na nierównościach z lewej strony jakby z kolumny amortyzatora słychać taki metaliczny dźwięk jakby blaszka o blaszkę uderzała.Słychać tylko na nierównościach.Zaczęło mi się to dziać krótko po wymianie łożyska Mcphersona z poduszką.Może to tylko zbieg okoliczności,zaglądałem pod błotnik i wygląda że wszystko ok.Sprężyna wygląda na całą.
wiceprezes w Klub Renault Espace

Offline Paweł Wołodkiewicz

  • Nowy Użytkownik
  • Wiadomości: 8
  • Posiadany samochód: Xsara picasso 1,8 16v lpg
Re: Metaliczny dźwięk
« Odpowiedź #1 dnia: Kwiecień 19, 2012, 20:17:45 »
Sprawdź zapinke od nakretki mocowania przedniej piasty.

Offline Arkadiusz Zalewski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 224
  • Skąd: Płock
  • Posiadany samochód: Była/Był Xsara Picasso 1.8 16v 2001r. , C3 I 1.4 HDi 68KM 2002r., Obecnie Citroen C3 II 1.6 HDi 2010r. i Renault Grand Espace 2009 dCi
  • Zainteresowania: Sport,motoryzacja,informatyka.
  • Miejscowość: Ciachcin Nowy k/Płocka
Re: Metaliczny dźwięk
« Odpowiedź #2 dnia: Kwiecień 20, 2012, 07:08:44 »
Tam widzę ,że jest sama nakrętka bez zapinki.

Jeszcze sprawdzę to:

http://www.vwgolf.pl/porady/wymiana-blaszeksprezyn-mocujacych-klocki-hamulcowe/
wiceprezes w Klub Renault Espace

Offline Tomasz Murat 'Gruby'

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 28
  • Skąd: Celejów
  • Posiadany samochód: Citroen C5 2.0i 16V 2004
  • Zainteresowania: Ogólnie pojęta motoryzacja
  • Miejscowość: Celejów
Re: Metaliczny dźwięk
« Odpowiedź #3 dnia: Kwiecień 17, 2014, 23:27:49 »
Witam mam podobny problem po wymianie poduszki i lozyska amortyzatora pojawily sie stuki i skrzypienia na nierownosciach. Wszystko bylo zlozone jak nalezy a problem dotyczy tylko lewej strony a naciskajac przod auta widac ze amortyzator pracuje w poduszce wraz z metalowym koszyczkiem a prawa ani drgnie. Gdzie mam szukac przyczyny takiego zachowania i jak to wyeliminowac.

Offline Karol Chyla

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 936
  • Skąd: Połaniec
  • Posiadany samochód: Grand Scenic 2,0 16V LPG, była Xsara Picasso 2,0HDi 2002r.;
  • Miejscowość: Połaniec
Re: Metaliczny dźwięk
« Odpowiedź #4 dnia: Kwiecień 18, 2014, 09:51:23 »
Na początek sprawdź dokładnie czy aby amortyzator nie ma luzu między tłokiem, a cylindrem.
Krótko mówiąc czy nie lata na boki.
Ja walczyłem z podobnym zjawiskiem. Wymieniłem poduszkę i łożysko- waliło dalej i  to bardziej po pewnym czasie. Potem diagnosta i wahacz i dwie końcówki kierownicze do wymiany.
Nadal waliło.
W końcu ten sam diagnosta test na szarpakach+ test ŁOMA i wyszedł luz na amortyzatorze.
Najpierw nowy amortyzator z prawej strony- błoga cisza. Jak prawa strona ok to słychać było lewą. po dwóch tygodniach założyłem nowy amortyzator z lewej.
Teraz to nie to samo auto.
Prawy amortyzator wyciągnąłem w dwóch częściach. Trzpień odkręcił się od tłoka. Sprężyna zrobiła swoje. Co najciekawsze olej wylałem dopiero gdy wymontowałem cylinder ze zwrotnicy.

Tak wyglądał stary:


Offline Tomasz Murat 'Gruby'

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 28
  • Skąd: Celejów
  • Posiadany samochód: Citroen C5 2.0i 16V 2004
  • Zainteresowania: Ogólnie pojęta motoryzacja
  • Miejscowość: Celejów
Re: Metaliczny dźwięk
« Odpowiedź #5 dnia: Kwiecień 18, 2014, 19:48:10 »
Rozbieralem w tym tygodniu kolumne i zadnego luzu na amorze nie wyczulem. Czy istnieje mozliwosc ze cos zle zlozylem przez co przy pracy zawieszenia widac ruch trzpienia amortyzatora wraz z metalowa miseczka w poduszce tak ze unosi sie ona nad poduszke. Ewentualnie moze ktos wrzucic zdjecie ustawienia kolumny w otworach w podszybiu tzn jak sa przykrecone do nadwozia.
Dodatkowa obserwacja w czasie krecenia kierownica od lewej do prawej i odwrotnie widac ze kolumna pracuje gora-dol:o tak wiec dalej nie wiem co jest przyczyna takiego zachowania:(