Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: drgania kierownicy podczas hamowania  (Przeczytany 2292 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Jacek Badura

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 538
  • Skąd: Ruda Śląska
  • Miejscowość: Ruda Śląska
drgania kierownicy podczas hamowania
« dnia: Sierpień 18, 2014, 14:30:28 »
temat co prawda dotyczy Peugota 307 ale szwagier poprosił o pomoc, więc postanowiłem wrzucić tutaj. Może znajdziemy rozwiązanie.

A problem jest taki:

"Witam,

W aucie Peugeot 307 (Lift) stale obecne są drgania przy hamowaniu.
Swojego czasu krzywiły się tarcze - przy czwartym komplecie krzywienie ustąpiło, drgania pozostały.

Wymieniłem:
- 3/4 zawieszenia
- 4 kpl. tarcz + klocki (obecne tarcze w normie osiowej; badane urządzeniem)
- przekładnia kierownicza (powstające drgania rozbiły wręcz przekładnię)
- drążki z końcówkami (już ze dwa razy)
- łączniki stabilizatorów (dwa razy)
- zaciski hamulcowe
- olej hamulcowy
- przednie piasty z łożyskami
- przekładane opony; opony nowe
- łożyska na kolumnach McPersona
- i...

i... nic. Jak drgało, tak drga, a właściwie wali kierownicą.
Dodam, że drgania są znaczne, przy mocniejszym wciśnięciu pedału hamulca.

Może ktoś ma jakiś pomysł?
Może coś w układzie hamulcowym?
Dodam, że tarcze nie są rozgrzewane i nie wjeżdżam potem w kałuże; rzadko pada deszcz.
:omg:

Dziękuję za wszelką poradę.
Konrad

Ps. Pamiętam tylko jak raz przestało drgać, na 1000 km, po zmianie tarcz z klockami w ASO, a po tej odległości - od nowa."
rodzinne toczydełka:
było C3 1.1

jest Xsara Picasso 1.6i 110 Sx
jest też C4 Picasso 2.0 HDi 150 exclusive

Offline Jacek Welz

  • Moderator
  • *****
  • Wiadomości: 2 101
  • Skąd: Stavanger/Bydgoszcz
  • Posiadany samochód: Ford SMax 2.0TDCI '14; MB A160 '01
  • Zainteresowania: komp, foto, citro, kayako, grajko i inne
  • Miejscowość: Stavanger/Bydgoszcz
Re: drgania kierownicy podczas hamowania
« Odpowiedź #1 dnia: Sierpień 22, 2014, 22:31:36 »
kiedyś walczyłem z drganiami w ZXie, przyczyna były tylne hamulce (bębnowe), zjajowacily się bebny od zacinających się samoregulatorow i zapieczonych linek recznego. Objawy pojawily się nagle po wymianie opon z zimowych na letnie, wiec długo było szukanie w temacie opon, felg, wykrzywionych tarcz czy innych kawalkow zawieszenia.

Może warto byłoby tez pojecchac na sciezke i tam przetestować hamowanie, może pompa/serwo czy cos takiego.
Ford S-Max 2.0TDCI '14
dawniej: Xsara Picasso 1.6i SX '10
ZX 1.4i SX Break '96/97, ZX 1.4i Avantage '91
i jakies niecytryny
GG: 4635213 (i inne ;)